XXL Nutrition

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Hmmm... ik denk dat ik een tandje bij moet schakelen qua voeding. Eten op gevoel leidt nu tot stagnatie van m'n gewicht. Sinds de start van de contest zit er nog een stijging in de trendlijn van 0,95 kg/maand (zie eerste grafiek), maar die komt volledig op rekening van de eerste drie weken. De laatste drie weken laat de trendlijn een stagnatie zien (zie tweede grafiek) #metenisweten.

gewicht18juli.jpglaatste3wkn.jpg
Vandaag weer tracken. Doel: 3500 KCal!

Qua vocht toename zou je toch ook wel een kilo of twee extra erbij moeten hebben toch?

Qua vocht toename zou je toch ook wel een kilo of twee extra erbij moeten hebben toch?
Je bedoelt waarschijnlijk door toename van glycogeenvoorraden? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik kom van een periode waarin mijn gewicht stabiel was voor deze contest. Vervolgens de eerste twee weken (6-20 juni) 3000 KCal gegeten, wat niet duidelijk tot gewichtstoename leidde en KCal's met 300 verhoogd tot 3300. Ik kan mijn niet voorstellen dat dagelijks 75 gram extra koolhydraten leidt tot 2 kg extra vocht vasthouden. Omgekeerd gaat iemand die 300 KCal minder gaat eten toch ook geen 2 kg vocht droppen? Of denk jij hier anders over?

Per 100 g extra koolhydraten zou je ongeveer 3 ons vocht mogen rekenen. Wel betekent meer eten vaak ook dat men meer natrium binnen krijgt.

Dat verklaart ook de initiële toename, je bent geladen, maar nog niet aan het gainen?

Dat kan, als je het eerste meetpunt buiten beschouwing laat ben je maar 1kg aangekomen.

Dat kan, als je het eerste meetpunt buiten beschouwing laat ben je maar 1kg aangekomen.
Ja, maar de vraag is of de aanname terecht is dat dit allemaal vocht is. Als dat echt zo is kan ik beter stoppen met trainen en gaan rummikubben of zo.

Is meer eten een optie?

Blijkbaar. Wielrennen doe ik al helemaal niet meer. Fiets nog naar de sportschool en wandel voor mijn onderrug. That's it.
Ik doe ook vrij weinig maar als ik 3500 zou eten zou ik binnen 2maand een bowlingbal hoofd hebben. Maar ik denk dat het te maken heeft dat je een ectomorph bent.

Blijkbaar. Wielrennen doe ik al helemaal niet meer. Fiets nog naar de sportschool en wandel voor mijn onderrug. That's it.
Dat vroeg ik mij ook af inderdaad. Ligt er natuurlijk ook nog aan wat de afstand is tot jou sportschool en je traint 7 dagen dus opzich is dat niet heel gek. Ik heb vandaag getraind, een uur gefietst en 1,5 uur gewandeld. Als ik 3500 calorieën zou eten dan zou mijn verbruik ook uitkomen op 3200 calorieën. Ik heb zelf (toen ik veel actiever was dan nu en 6 dagen in de sportschool te vinden was) ook op den duur 3800 calorieën moeten eten om aan te komen terwijl ik maar 65 kg woog. Het kan!

Ik doe ook vrij weinig maar als ik 3500 zou eten zou ik binnen 2maand een bowlingbal hoofd hebben.
Zoiets? ;)
rip.jpg
Sorry @rippedmeeuw, maar ik kon het niet laten, dit inkoppertje. Als je dit te ver vind gaan, verwijder ik 'm weer.

Maar ik denk dat het te maken heeft dat je een ectomorph bent.
Ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die van nature moeite hebben met aankomen en ook andersom mensen die van nature wat 'chubbier' zijn. Ik heb het dan puur over aanleg/genetics, dus los van omgeving/opvoeding. Mijn broer heeft bijvoorbeeld een totaal andere bouw dan ik. Zwaarder, geblokter, meer een sprinter, komt makkelijk aan. Hij zou me er in de de sportschool ook makkelijk uit liften na een paar maandjes trainen, vermoed ik.

Laatst bewerkt:
Zoiets? ;)
rip.jpg
Sorry @rippedmeeuw, maar ik kon het niet laten, dit inkoppertje. Als je dit te ver vind gaan, verwijder ik 'm weer.

Ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die van nature moeite hebben met aankomen en ook andersom mensen die van nature wat 'chubbier' zijn. Ik heb het dan puur over aanleg/genetics, dus los van omgeving/opvoeding. Mijn broer heeft bijvoorbeeld een totaal andere bouw dan ik. Zwaarder, geblokter, meer een sprinter, komt makkelijk aan. Hij zou me er in de de sportschool ook makkelijk uit liften na een paar maandjes trainen, vermoed ik.
Die foto is een klassiek voorbeeld van te veel eten🤣

Zoiets? ;)
rip.jpg

Je kunt niet alles hebben ik zou ook graag wat atletischer willen zijn qua lichaam meer aders maarja dat zijn mijn genetics niet

Terug
Naar boven