MuscleMeat

Contest Log Let's bulk up a little (1 bezoeker)

Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

  • Eens

    Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

    Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Ik zou inderdaad de oefeningen die je hier noemt vervangen.. en wat Paljas zegt is met de benen omhoog benchen veilig voor je rug.
Over dat laatste verschillen de meningen ook. Ik herinner me half dat Jeff Cavaliere dit afraadde.
 
*uche* benen gekruist in de lucht *kuche*
Sorry zat blijkbaar iets vast in mijn keel.
Ik heb dat nog nooit gedaan, maar zie het eerlijk gezegd niet zitten om in zo'n instabiele houding met de beentjes in de lucht te gaan benchen. Dan pak ik liever een seated machine bench press (over veiligheid gesproken). Die hebben we in alle soorten en maten, met weight stack of plate loaded, en ook 'converging'. Had ik trouwens in de eerste weken ook al een tijdje gedaan, toen benchen echt niet ging vanwege m'n rug.
 
Laatst bewerkt:
met beentjes in de lucht ga je ook geen 200kg drukken, gewoon lekker 70-90
gaat prima, doe het al jaren, al dat bracen “leg drive” geneuzel heeft niks met BB van doen
 
Met welke oefeningen heb je nog last? Ik zou zelf gewoon blijven trainen, maar de oefeningen die klachten geven aanpassen/skippen. Eventueel kun je andere trainingsmethodieken toepassen zoals bloodflowrestriction, myo-reps etc. Dit werkt erg goed als je last heb van blessures en toch nog vooruit wil gaan.

Ik ben zelf absoluut geen voorstander van totale rust (tenzij je ziek bent). Waarom je last hebt van je rug is lastig te zeggen, maar ik zou zelf om je lichaam ook in de toekomst veilig te houden meer focussen op hypertrofie en niet per se op kracht. Ik zou dan überhaupt geen deadlift toevoegen, maar liever zoiets als glute-hamraise of backextensions. In plaats van overhead press zou ik eerder seated dumbell press doen. Oftewel, de zware compounds vervangen voor iets veiligere varianten.

Maar goed, dat is hoe ik erin sta obv wat ik hier lees.

met beentjes in de lucht ga je ook geen 200kg drukken, gewoon lekker 70-90
gaat prima, doe het al jaren, al dat bracen “leg drive” geneuzel heeft niks met BB van doen
Hoewel ik zelf meer team BP en DL ben, is bovenstaande wel goed advies.

Als je traint voor hypertrofie en/of een goed lijf danwel klachten krijgt met DL en BP, dan heb je geen BP of DL nodig. Een Barbell BP is toch al niet de beste borstbouwer.
 
We dwalen een beetje af van de contest. Voor wat wel of geen goede 'bodybuild'-oefeningen zijn, voel je vrij daarover een nieuw topic te openen in deze sectie.
 
We dwalen een beetje af van de contest. Voor wat wel of geen goede 'bodybuild'-oefeningen zijn, voel je vrij daarover een nieuw topic te openen in deze sectie.
Dit hoort er bij.
Bij het advies enzo, en dan volgen wij hoe jij je rugproblemen fixed en dan leven wij mee.

Soms kom je een beetje rigide over, herken je dat van jezelf?
 
Bankdrukken moet je ook niet zittend doen.
Waarom niet? Onderstaande oefening is toch een prima alternatief voor bankdrukken als je last hebt van je onderrug? In feite is dit dezelfde houding als iemand die op een bench ligt met de beentjes in de lucht. Je haalt de arch uit de onderrug.
external-content.duckduckgo.com.jpg
 
Laatst bewerkt:
Soms kom je een beetje rigide over, herken je dat van jezelf?
Als topicstarter neem ik de vrijheid om de grenzen een beetje te bewaken waarbinnen de discussie in dit topic zich plaatsvindt. Ik heb rippedmeeuw ook niet op de vingers getikt toen hij hier gisteren begon te klagen over zijn 'cutting struggles' dus enige flexibiliteit is er ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo’n station van hammer gehad, ook hier kan je met je kont bracen. Daarnaast is guided compleet anders dan barbell.
heb zelf ook jarenlang spit/piriformis/hetnia achtige klachten gehad. Met beleid trainen is de beste remedie. Ontzien wordt het niet beter van.
 
Ik heb zo’n station van hammer gehad, ook hier kan je met je kont bracen. Daarnaast is guided compleet anders dan barbell.
heb zelf ook jarenlang spit/piriformis/hetnia achtige klachten gehad. Met beleid trainen is de beste remedie. Ontzien wordt het niet beter van.
Jouw advies is dus om weg te blijven van dit soort machines en te gaan benchen met de benen in de lucht?
 
Ja, benen in de lucht, schouders afrollen op de bank en blijven DL/SQ met lichte gewichten (voor mij was dat tussen de 40<>60kg)
killing was voor mij ontzien en dan bracen, of naar voren reiken. Een spanning die in de kramp/stuip schiet en ik was weer een paar dgn onder de pannen.
alles met beleid, maar wel blijven doen dus.
gewoon bankdrukken met leg drive was gegarandeerd m’n onderrug op spanning zetten, hoefde vlak daarna maar iets te gebeuren of het kon er zo inschieten.
 
Wat dead hangs doen kan ook voor wat decompression zorgen in the spine. Ik hang zelf ook graag even rond in de gym.

Op de grond liggen met je benen/kuiten op de bank
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet? Onderstaande oefening is toch een prima alternatief voor bankdrukken als je last hebt van je onderrug? In feite is dit dezelfde houding als iemand die op een bench ligt met de beentjes in de lucht. Je haalt de arch uit de onderrug.
Bekijk bijlage 532513
Prima oefening :thumb:
Voldoet aan alle voorwaarden om mee te groeien.
 
Het wordt er niet makkelijker op met al die tegengestelde adviezen. Ik weet niet meer naar wie ik nu moet luisteren.
  • De één zegt een paar weken volledige rust nemen, de ander zegt volledige rust is nergens voor nodig.
  • De één zegt de zware compounds waarbij de onderrug wordt belast tijdelijk schrappen, de ander zegt vooral doorgaan maar met een lager gewicht.
  • De één zegt machine chest press is prima, de ander zegt nee je moet benchen met de beentjes in de lucht.
 
Back
Naar boven