MuscleMeat

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Ik overweeg serieus om de krachttraining even op een laag pitje te zetten, om de rug volledig te laten herstellen. Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen wat de oorzaak is dat het herstel niet doorzet, maar volgens mij is het logisch dat het aan de 7x per week krachttraining ligt. Gisteren voelde ik mijn onderrug weer wat meer dan de vorige keer tijdens de bench press. Een teken dat ik te veel doe. Mijn hardcore mentaliteit van niet zeuren maar doorgaan begint zich nu te wreken...

Verstandige keuze man gewoon ff paar weekjes totale rust zou je goed doen.

Misschien zou je wat kunnen zwemmen en bubbelbadje pakken daarna?

Ik overweeg serieus om de krachttraining even op een laag pitje te zetten, om de rug volledig te laten herstellen. Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen wat de oorzaak is dat het herstel niet doorzet, maar volgens mij is het logisch dat het aan de 7x per week krachttraining ligt. Gisteren voelde ik mijn onderrug weer wat meer dan de vorige keer tijdens de bench press. Een teken dat ik te veel doe. Mijn hardcore mentaliteit van niet zeuren maar doorgaan begint zich nu te wreken...
Rust kan best een goed idee zijn.

Is het bij jou of alles aan, of alles uit?

Er zit zoveel tussen zeven dagen in de week met zware vrije gewichten trainen en helemaal niets.

Compounds & andere zware oefeningen eruit doen voor enkele dagen/weken indien nodig. Beetje isolatiewerk voor je spiertjes te behouden/te laten groeien en voor het mentaal welzijn. Valt genoeg te doen waarbij je geen core/rug nodig hebt.

Rust kan best een goed idee zijn. Is het bij jou of alles aan, of alles uit? Er zit zoveel tussen zeven dagen in de week met zware vrije gewichten trainen en helemaal niets.
Mijn insteek is vaak wel dat als ik ergens voor ga, dan ga ik er vol voor. Maar als de omstandigheden mij daartoe dwingen kan ik ook wel een tussenweg vinden hoor. Ik schreef dan ook 'op een laag pitje'. 'Paar weekjes totale rust', zoals @ThuggishRuggish voorstelde, gaat dus niet gebeuren en is m.i. ook niet nodig. In beweging blijven met wandelen en fietsen is sowieso goed voor de rug. Krachttraining in aangepaste vorm moet ook kunnen, maar ik vind het wel lastig om bijvoorbeeld squats en deadlifts nu weer helemaal los te laten, aangezien ik die net weer aan het opbouwen was.

Compounds & andere zware oefeningen eruit doen voor enkele dagen/weken indien nodig. Beetje isolatiewerk voor je spiertjes te behouden/te laten groeien en voor het mentaal welzijn. Valt genoeg te doen waarbij je geen core/rug nodig hebt.
Exact!

Misschien even langs een welness resort naar een soort spa even een massage nemen relaxen in een stoombad. Ik doe dat ook altijd na een periode zwaar trainen

Waarom komt het niet bij je op om 3-4x per week met gewichten te trainen? Gewoon 6-10 reps per set, kom je in relatief korte tijd kilo's spiermassa aan.

Bench met de benen in de lucht. Zou de rug moeten ontlasten, iets minder op de stang.

Met welke oefeningen heb je nog last? Ik zou zelf gewoon blijven trainen, maar de oefeningen die klachten geven aanpassen/skippen. Eventueel kun je andere trainingsmethodieken toepassen zoals bloodflowrestriction, myo-reps etc. Dit werkt erg goed als je last heb van blessures en toch nog vooruit wil gaan.

Ik ben zelf absoluut geen voorstander van totale rust (tenzij je ziek bent). Waarom je last hebt van je rug is lastig te zeggen, maar ik zou zelf om je lichaam ook in de toekomst veilig te houden meer focussen op hypertrofie en niet per se op kracht. Ik zou dan überhaupt geen deadlift toevoegen, maar liever zoiets als glute-hamraise of backextensions. In plaats van overhead press zou ik eerder seated dumbell press doen. Oftewel, de zware compounds vervangen voor iets veiligere varianten.

Maar goed, dat is hoe ik erin sta obv wat ik hier lees.

Met welke oefeningen heb je nog last? Ik zou zelf gewoon blijven trainen, maar de oefeningen die klachten geven aanpassen/skippen. Eventueel kun je andere trainingsmethodieken toepassen zoals bloodflowrestriction, myo-reps etc. Dit werkt erg goed als je last heb van blessures en toch nog vooruit wil gaan.
Eigenlijk heb ik tijdens de oefeningen nergens last van. Alleen bij de bench press is de onderrug een beetje gevoelig, omdat je die dan hol trekt. Idem voor de OHP waar ik dus (tijdelijk) mee ben gestopt. Maar squat, deadlift en BOR zijn volledig pijnvrij. Het punt is vooral dat ik elke ochtend weer met een stijve rug wakker wordt; er zit geen verbetering in. Daarom lijkt het me verstandig om in ieder geval alle oefeningen waarbij de onderrug flink wordt belast (incl. bench press) een tijdje niet te doen.

Laatst bewerkt:
Wat raar dat je rug niet herstelt met 7x per week trainen

Eigenlijk heb ik tijdens de oefeningen nergens last van. Alleen bij de bench press is de onderrug een beetje gevoelig, omdat je die dan hol trekt. Idem voor de OHP waar ik dus (tijdelijk) mee ben gestopt. Maar squat, deadlift en BOR zijn volledig pijnvrij. Het punt is vooral dat ik elke ochtend weer met een stijve rug wakker wordt; er zit geen verbetering in. Daarom lijkt het me verstandig om in ieder geval alle oefeningen waarbij de onderrug flink wordt belast (incl. bench press) een tijdje niet te doen.
Ik zou inderdaad de oefeningen die je hier noemt vervangen.. en wat @Paljas zegt is met de benen omhoog benchen veilig voor je rug.

Terug
Naar boven