- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Lijkt voor mij meer op pre-fatigue met werksets op 4x5x52,5.
Sterkte met je rug!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lijkt voor mij meer op pre-fatigue met werksets op 4x5x52,5.
Paar daagjes rustigaan vrees ikKak! Kak! Kak!
Vanochtend ging het mis met squatten. Plan was 4x5x52½ kg, 2½ kg meer dan de vorige keer. Warming-up: 10x20, 10x32½, 10x42½. Geen vuiltje aan de lucht. Maar in de derde werkset, ik geloof de 3e of 4e rep, schoot het in mijn onderrug toen ik diep zat. Ik kon niet meer omhoog komen en omdat ik niet in een rack met safeties stond (ik was immers net weer begonnen, light weight, dus waarom zou ik?) zat er niets anders op dan de bar achterwaarts van me af te gooien. Daarna hoefde ik ook geen deadlifts meer te proberen. Leg day afgemaakt met leg press, leg curl en standing calf raises. Die gingen gelukkig nog prima. Daarna voorzichtig wat cardio deadlifts gedaan (10x10x40 kg) in de hoop de rug een beetje los te krijgen. Zwaarder dan 40 kg was ook niet verantwoord, denk ik. Ben nu behoorlijk pissed. Nu even gaan googlen wat ik moet doen en laten om hiervan te herstellen...
Vooral blijven bewegen is ook wat ik overal lees. En dat doe ik dus ook. Wel ruim binnen de pijngrenzen natuurlijk. Wandelen en fietsen is nog prima te doen.@imnewhere blijven bewegen, ga desnoods elke dag een flink stuk wandelen, dat is hoe ik mijn onderrug probleem had opgelost, als je op de bank ligt plaats een grote kussen onder je benen om de belasting van je onderrug af te halen. Wanneer ik aan het klimmen was op de loopband voelde ik geen reet meer bij de onderrug, alsof er nooit een probleem was geweest. Er zijn ook dagen geweest dat ik niet van de bank af kon komen zonder mij in een bepaalde bavianen houding te wringen, ook bij het opstaan in de ochtend.
Heb wel 6maanden onderrug pijn gehad door een verkeerde beweging. Hele tijd toch maar door trainen op tramadol met me domme kopKak! Kak! Kak!
Vanochtend ging het mis met squatten. Plan was 4x5x52½ kg, 2½ kg meer dan de vorige keer. Warming-up: 10x20, 10x32½, 10x42½. Geen vuiltje aan de lucht. Maar in de derde werkset, ik geloof de 3e of 4e rep, schoot het in mijn onderrug toen ik diep zat. Ik kon niet meer omhoog komen en omdat ik niet in een rack met safeties stond (ik was immers net weer begonnen, light weight, dus waarom zou ik?) zat er niets anders op dan de bar achterwaarts van me af te gooien. Daarna hoefde ik ook geen deadlifts meer te proberen. Leg day afgemaakt met leg press, leg curl en standing calf raises. Die gingen gelukkig nog prima. Daarna voorzichtig wat cardio deadlifts gedaan (10x10x40 kg) in de hoop de rug een beetje los te krijgen. Zwaarder dan 40 kg was ook niet verantwoord, denk ik. Ben nu behoorlijk pissed. Nu even gaan googlen wat ik moet doen en laten om hiervan te herstellen...
p.s. Inmiddels wat nuttige info gevonden op DBB van @Starx6673:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/management-van-blessures-en-pijn-in-de-onderrug.416496/
Het ging ongeveer zoals ik had verwacht. Geen probleem met bench press (wel met beleid gaan liggen en weer opstaan). Bij de OHP was uitstoten van de lege stang vanaf de borst al veel te gevoelig in de onderrug. Daarom hem heb de shoulder press seated gedaan in een erg fijne machine. Ab crunch machine kon ik geen full-rom doen, dus rug niet volledig strekken. Side raise en triceps geen probleem. Extra oefening er bij gedaan: machine pec fly's met gestrekte armen (ook een fijn apparaat). Kortom: niet ontevreden over hoe het ging, gezien wat er gisteren is gebeurd.Voor vandaag staat er een push-workout gepland en ik ga er vanuit dat dat gaat lukken. Alleen de OHP zou tricky kunnen worden vanwege de extra druk op de onderrug, maar daar zijn alternatieven voor te bedenken.
Ik zou zeggen accuut stoppen maat, volgende dag ff aankijken en dan anders ff naar de huisarts. Niet goed dit.Vandaag was pull-day. Blijkbaar toch iets te veel gevraagd van m'n rug, want de pijn is verergerd. Twee uur na de training 1000 mg paracetamol genomen, om het leven weer een beetje dragelijk maken. K#tzooi.
Ik ging zelf toen langs bij een fysiotherapeut. Wellicht voor jou ook een goed plan. Maarja ik nam gewoon mega veel tramadol en trainde door heel dom maarja. Probeer niks te overhaasten doe alles nu rustig aan dan gaat het overVandaag was pull-day. Blijkbaar toch iets te veel gevraagd van m'n rug, want de pijn is verergerd. Twee uur na de training 1000 mg paracetamol genomen, om het leven weer een beetje dragelijk maken. K#tzooi.
Ik heb het advies van @Starx6673 opgevolgd:Ik snap het niet maat je had het over wandelen en fietsen, je hebt het trainen toch geforceerd ben ik bang.
Blijkbaar toch geen goed plan.Probeer verder gewoon te blijven liften: squat en deadlift bijvoorbeeld desnoods met een lege barbell en probeer iedere keer iets meer gewicht te gebruiken. Wordt je bewegingspatroon zwaar verhinderd, gebruik dan een kortere range of motion. Verder is het vooral een mentaal ding: een beetje oncomfortabel mag best, maar pijn willen we wel vermijden! Doet ondanks dit alles toch de hele beweging pijn, ongeacht het gebruikte gewicht of de ROM, probeer dan een oefening te kiezen die zo dicht mogelijk bij je main lift ligt.
Op jouw leeftijd (18, dacht ik?), kom je daar vaak nog wel mee weg.Ik ging zelf toen langs bij een fysiotherapeut. Wellicht voor jou ook een goed plan. Maarja ik nam gewoon mega veel tramadol en trainde door heel dom maarja. Probeer niks te overhaasten doe alles nu rustig aan dan gaat het over
Dat is geen pretje onderrug pijnOp jouw leeftijd (18, dacht ik?), kom je daar vaak nog wel mee weg.
Boven de 30 moet je wat voorzichtiger zijn.
Lower back pain is a b*ch! Afgelopen nacht was bijna janken van de pijn en was ik de wanhoop nabij toen ik een plasje moest doen. Dit is de eerste keer dat ik serieuze onderrugproblemen heb, en ik doe al bijna 6 jaar krachttraining. Een jaar of 10 geleden merkte mijn wielertrainer al op dat mijn rug scheef stond en op de foto's in de openingspost (back en front) kun je dit ook duidelijk zien.
Even langs de fysio gaan manLower back pain is a b*ch! Afgelopen nacht was bijna janken van de pijn en was ik de wanhoop nabij toen ik een plasje moest doen. Dit is de eerste keer dat ik serieuze onderrugproblemen heb, en ik doe al bijna 6 jaar krachttraining. Een jaar of 10 geleden merkte mijn wielertrainer al op dat mijn rug scheef stond en op de foto's in de openingspost (back en front) kun je dit ook duidelijk zien.