Fitness Seller

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Lijkt me een verstandige keuze, ondanks dat het jammer is natuurlijk.
Punt is vooral dat ik nu, na die ruim vijf maanden durende lockdown (en 'muscle waist') weer zoooo graag wil knallen en bouwen. Ik denk dat ik niet de enige ben op DBB met dat gevoel...

Punt is vooral dat ik nu, na die ruim vijf maanden durende lockdown (en 'muscle waist') weer zoooo graag wil knallen en bouwen. Ik denk dat ik niet de enige ben op DBB met dat gevoel...
Logisch. Dan is het natuurlijk extra frustrerend. Hopelijk snel verbetering!

Nog steeds last van die verdomde onderrug? gooit zeker roet in het eten zo’n blessure.

Laatst bewerkt:
Blessures blijven gewoon echt kut... sterkte er mee, en hopen dat je gauw weer normaal kan knallen!

Blessures blijven gewoon echt kut... sterkte er mee, en hopen dat je gauw weer normaal kan knallen!
Ik blijf positief en hoop dat ik voor eind juni weer naar de sportschool kan, dus ik houd dit log voorlopig aan. Op dit moment gaat het kut. Woog vanochtend nog maar 64 kg. Door de pijn en de pijnstillers is de eetlust helemaal 'fucked up'. Als ik weer herstart in de sportschool zal ik dan ook de startfoto's weghalen en vervangen door nieuwe.

Zolang ik de dag nog moet beginnen met 400 mg ibuprofen om een beetje normaal te kunnen functioneren, valt hier weinig te melden qua training en voeding. Als ik 's ochtends wakker word, zitten er geen pijnstillers meer in het lijf, dus dat is steeds het pittigste moment van de dag. De pijnstillers zijn ook niet bevorderlijk voor de eetlust, darmen voelen ook steeds een beetje opgeblazen. Probeer met wandelen en fietsen de rug wel in beweging te houden. Met name met wandelen merk ik dat ik dit ook weer niet te lang moet doen want het zorgt voor verstijving (overbelasting?) van de spieren rondom de onderrug. Volgende week maandag is het twee weken geleden dat ik door mijn rug ging en als er dan nog geen sprake is van duidelijke verbetering, neem ik contact op met mijn huisarts.

Laatst bewerkt:
Had je al veel eerder moeten doen maat. Jij moet momenteel helemaal niet aan trainen denken, je begint op een zeer laag vet percentage, dus dat voordeel heb je. Nu moet je echt prioriteiten gaan stellen. Get better soon.

Omdat acute lage rugpijn vrijwel altijd vanzelf overgaat. Dit zegt thuisarts.nl:
Bel uw huisarts of maak een afspraak als de klachten na 4 weken niet minder zijn geworden.
https://www.thuisarts.nl/lage-rugpijn/ik-heb-pijn-onderin-rug
Dat zegt de huisarts om mensen te weren zodat niet iedereen voor elk pijntje naar hem toekomt...

bij de rugpijn die jij beschrijft is er wel sprake van meer. Misschien is het een hernia of zit een zenuw bekneld. Wees nou niet zo eigenwijs en bel gewoon, na je berichten gelezen te hebben lijkt me de kans dat dit zomaar overgaat wel klein, plus je stopt je nu elke dag vol met pijnstillers

uit goede wil, maak svp een afspraak

Dat zegt de huisarts om mensen te weren zodat niet iedereen voor elk pijntje naar hem toekomt...

bij de rugpijn die jij beschrijft is er wel sprake van meer. Misschien is het een hernia of zit een zenuw bekneld. Wees nou niet zo eigenwijs en bel gewoon, na je berichten gelezen te hebben lijkt me de kans dat dit zomaar overgaat wel klein, plus je stopt je nu elke dag vol met pijnstillers

Zojuist jouw advies opgevolgd en de huisartsenpraktijk gebeld en duidelijk beschreven wat er aan de hand was. Dus ook dat ik er nu al 11 dagen mee rondloop. De assistente vond dat ik goed bezig was met bewegen en pijnstillers en ik moet gewoon zo verder gaan en dan zal het waarschijnlijk wel over gaan. Kennelijk niet ernstig genoeg om de huisarts mee lastig te vallen.

• Angry
Waarderingen: TT&A

Ja, ik zou ook niet snel tegen mensen zeggen dat ze met wat pijn in hun rug de HA moeten bellen, maar als jij de dag niet doorkomt zonder pijnstillers en dat meerdere dagen achterelkaar, dan heeft wachten ook niet veel zin meer.

• Like
Ja, ik zou ook niet snel tegen mensen zeggen dat ze met wat pijn in hun rug de HA moeten bellen, maar als jij de dag niet doorkomt zonder pijnstillers en dat meerdere dagen achterelkaar, dan heeft wachten ook niet veel zin meer.
Zie mijn reactie hierboven.

Zojuist jouw advies opgevolgd en de huisartsenpraktijk gebeld en duidelijk beschreven wat er aan de hand was. Dus ook dat ik er nu al 11 dagen mee rondloop. De assistente vond dat ik goed bezig was met bewegen en pijnstillers en ik moet gewoon zo verder gaan en dan zal het waarschijnlijk wel over gaan. Kennelijk niet ernstig genoeg om de huisarts mee lastig te vallen.
Ow. En wat was de diagnose via de telefoon?
Je mag je niet zo laten afschepen als je serieus bent met je gezondheid. Bij rugklachten sla ik de huisarts over en maak ik een afspraak bij de fysio. Meestal ben ik weer mobiel door één keer manipuleren. Iets met tussenwefelschijven. Succes man.

Bij rugklachten sla ik de huisarts over en maak ik een afspraak bij de fysio. Meestal ben ik weer mobiel door één keer manipuleren. Iets met tussenwefelschijven. Succes man.
Fysio zit niet in mijn pakket, nog vrijwel nooit nodig gehad, maar misschien moet ik dat op mijn leeftijd maar eens gaan overwegen.

• Like
Het standaard advies van een huisarts is inderdaad dikwijls een week pijnstillers nemen. Als het dan niet over is verwijzen ze je door naar de kinesist (België). Dus ik zou wel eens bij de fysio langsgaan in jouw geval, je hebt er niks met te verliezen.

Het standaard advies van een huisarts is inderdaad dikwijls een week pijnstillers nemen. Als het dan niet over is verwijzen ze je door naar de kinesist (België). Dus ik zou wel eens bij de fysio langsgaan in jouw geval, je hebt er niks met te verliezen.
Moet je wel een fatsoenlijke fysio hebben, mijn ervaring is dat velen echt prutsers zijn.

Terug
Naar boven