Fitness Seller

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Lower back pain is a b*ch! Afgelopen nacht was bijna janken van de pijn en was ik de wanhoop nabij toen ik een plasje moest doen. Dit is de eerste keer dat ik serieuze onderrugproblemen heb, en ik doe al bijna 6 jaar krachttraining. Een jaar of 10 geleden merkte mijn wielertrainer al op dat mijn rug scheef stond en op de foto's in de openingspost (back en front) kun je dit ook duidelijk zien.
is het niet toevallig iets van spit? Ik heb dit nu 2x keer gehad, 1e keer na optillen van mijn zoon uit de kinderwagen, 2e keer ook na het optillen van mijn zoon. Vaak gebeurde dit op dezelfde dag of de dag nadat ik zwaar had gedeadlift of gesquat.
Ik kon de eerste keer ook niet meer lopen, uiteindelijk heeft fysio mij ook geholpen. Ik zou er echt niet te lang mee wachten als ik jou was.

is het niet toevallig iets van spit? Ik heb dit nu 2x keer gehad, 1e keer na optillen van mijn zoon uit de kinderwagen, 2e keer ook na het optillen van mijn zoon. Vaak gebeurde dit op dezelfde dag of de dag nadat ik zwaar had gedeadlift of gesquat.
Ik kon de eerste keer ook niet meer lopen, uiteindelijk heeft fysio mij ook geholpen. Ik zou er echt niet te lang mee wachten als ik jou was.
Idd meteen naar de fysio gaan

In zijn geval lijkt het mij eerder een geval van een beknelde zenuw. Stop aub met wat je doet momenteel, sportschool ff skippen, naar de fysio, vandaag nog.

@imnewhere wanneer je op je rug ligt lukt het dan om je knie zoveel mogelijk richting je gezicht te brengen?

Laatst bewerkt:
Geen enkel probleem. Die rek voelt wel lekker zelfs als ik een knie richting borst trek. Er is ook geen uitstraling naar benen.
Dat is een plus punt, ik herken ongeveer wat je hier schrijft, lopen was heel moeilijk, kleinste pokke beweging deed pijn, zoveel mogelijk zakken via je benen. Moest mezelf met me armen uit een stoel hijsen en erin krijgen. Toch verstandig om ff naar de fysio te gaan.

Je had het over een scheve rug, je bekken kunnen inderdaad scheef zitten door een verkeerde zithouding, dit is normaal gesproken zo verholpen door de fysio, maar het lijkt me sterk dat je daar jaren mee rondloopt.

Graag on topic blijven

Waarom doet iedereen hier altijd zo moeilijk wat betreft blessures.

Begin is met een week rust, beetje wandelen etc en kijk dan hoe het gaat. Autistische gedoe dat je ff een week niet kan sporten.

• Topic Starter Topic Starter
Begin is met een week rust, beetje wandelen etc en kijk dan hoe het gaat.
Zo sta ik er ook in en dit zijn ook de adviezen op thuisarts.nl bij lage rugpijn. Je kunt wel paniekerig naar een huisarts of fysio gaan, maar daar is het beleid ook dat spitklachten de eerste zes weken niet 'actief' worden behandeld en zul je waarschijnlijk weer naar huis worden gestuurd met de adviezen die ook op thuisarts.nl worden gegeven.

Spit wordt in de eerste zes weken niet behandeld. Dit is conform de richtlijnen van de huisartsen (Gouden Standaard) en de fysiotherapeuten (Richtlijnen Lage Rugklachten 2014).
bron: https://www.hetrugcentrum.nl/rugpijn/spit/behandeling/

Ik heb vaak blessures/pijntjes gehad door sterkste man. 9/10 keer gaat het met (actieve) rust gewoon weer over. Zie alleen veel mensen op het forum hier geforceerd toch proberen te trainen eventueel zelfs met pijnstillers. Van een weekje rust af en toe ga je alleen maar vooruit.

Ik heb vaak blessures/pijntjes gehad door sterkste man. 9/10 keer gaat het met (actieve) rust gewoon weer over. Zie alleen veel mensen op het forum hier geforceerd toch proberen te trainen eventueel zelfs met pijnstillers. Van een weekje rust af en toe ga je alleen maar vooruit.
Maar zonder een goede diagnose ... weet je nog steeds niks. Een week rust kan geen kwaad, mits je in de lockdown door hebt kunnen trainen.

Misschien kun je het ' los ' fietsen, helpt mij wel bij onderrug klachten.

Een week rust kan geen kwaad, mits je in de lockdown door hebt kunnen trainen.
Dat is precies het punt! Na een periode van hard trainen kan een weekje rust je zeker goed doen, maar ik was net weer een weekje lekker bezig in de sportschool met goede apparatuur. Wat ik daarvoor ruim vijf maanden thuis heb gedaan met elastieken, kun je nauwelijks serieus trainen noemen. Dat maakt het extra zuur dat ik nu al weer aan de kant sta.

Ja weet ik, daarom vond ik die week rust ook een beetje een klote voorstel voor jou, juist nu.
Maar fietsen ?

Ik twijfel momenteel of ik deze log wel moet doorzetten. Als ik straks weer kan trainen, moet ik weer voorzichtig opbouwen en niet de druk voelen van een contest-log om er eind augustus zo goed mogelijk bij te staan. Ik denk er nog even over na. De rug voelde vanochtend bij het opstaan wel ietsje beter dan de voorgaande ochtenden, maar het duurt nog wel even voordat ik weer voluit kan trainen. Squats, deadlifts en barbell rows durf ik nog niet eens aan te dènken.

Ik twijfel momenteel of ik deze log wel moet doorzetten. Als ik straks weer kan trainen, moet ik weer voorzichtig opbouwen en niet de druk voelen van een contest-log om er eind augustus zo goed mogelijk bij te staan. Ik denk er nog even over na. De rug voelde vanochtend bij het opstaan wel ietsje beter dan de voorgaande ochtenden, maar het duurt nog wel even voordat ik weer voluit kan trainen. Squats, deadlifts en barbell rows durf ik nog niet eens aan te dènken.
Lekker rustig aan doen!

Contest is pas in augustus neem je tijd

Contest is pas in augustus neem je tijd
De contest loopt af eind augustus en een log moet minimaal over 2 maanden lopen. Maar om als natty een leuke, goed zichtbare, transformatie neer te zetten in een (lean) bulk, denk ik dat hoe meer tijd je daarvoor hebt hoe beter. Vandaar ook mijn twijfels.

De contest loopt af eind augustus en een log moet minimaal over 2 maanden lopen. Maar om als natty een leuke, goed zichtbare, transformatie neer te zetten in een (lean) bulk, denk ik dat hoe meer tijd je daarvoor hebt hoe beter. Vandaar ook mijn twijfels.
Lekker doen waar jij je goed bij voelt. Je bent goed bezig rust is nu belangrijker ik weet hoe het voelt om z’n blessure te hebben.

Terug
Naar boven