Fitness Seller

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Moet je wel een fatsoenlijke fysio hebben, mijn ervaring is dat velen echt prutsers zijn.
Eens

ik woon in een dorpje met 7,000 inwoners maar zit een oude vent van 70 die vroeger al profvoetballers bij zware blessures ed hielp, wat die gast aan kennis heeft is echt ongelofelijk

Moet je wel een fatsoenlijke fysio hebben, mijn ervaring is dat velen echt prutsers zijn.
Ook eens. Heb zelf nu eindelijk het gevoel een degelijke praktijk gevonden te hebben in de buurt. Werken samen met een sportschool gericht op krachttraining en zijn verbonden aan een professionele voetbalclub. Voor het eerst het idee dat mijn klachten doeltreffend behandeld worden in plaats van het gebruikelijke 'even loskraken' en 'komt door de stand van je voeten'. Scheelt enorm.

• Topic Starter Topic Starter
Goed nieuws!

Sinds gisteren gaat het weer langzaam de goede kant op. Gistermiddag 2 uur gefietst en dat heeft de rug goed gedaan. Minder wandelen en meer fietsen als 'actief herstel' werkt duidelijk beter. Vanochtend even naar de sportschool gegaan om eens te kijken wat ik nog wel kon en op basis daarvan heb ik voor de komende tijd een schema opgesteld dat volledig machine-based is, om de onderste wervels een beetje te ontzien. Ik begin morgen weer heel voorzichtig met een push-legs-pull schema en heb mijn startpost ook aangepast. De contest start voor mij nu dus op 5 juni.

Startpost aangepast op 5 juni 2021: zie hier

Omvangsmaten, geschat vet% en huidplooimetingen toegevoegd aan openingspost.

Vandaag de training voorzichtig weer opgestart met een push-workout. Ik ben niet ontevreden hoe het ging met de rug. Enkel oefeningen met machines en kabels. Een bench press of barbell overhead press zit er nog even niet in, want die geven teveel spanning op de onderste wervels. Zittend in een machine heb ik meer controle over de houding van mijn onderrug. Sinds vandaag ben ik ook aan het afbouwen met pijnstillers. Een wandeling gaf nog wel erg veel spanning in de onderrug op links, vooral in de erector. Ben daarom ook bezig geweest met een massageballetje om de boel weer wat los te krijgen. In een volgende post ga ik nog wat verder in op de oefeningen waar ik voor nu voor gekozen heb in een push-legs-pull schema. Dit schema zal tijdelijk zijn, zolang de rug nog niet hersteld is.

Qua voeding mik ik nu eerst op 3000 KCal en van daaruit stapsgewijs opvoeren als dat nodig is.

Gelukkig gaat het alweer iets beter.. hoop dat je snel de draad weer op kan pakken!

Ik zou toch proberen de pijnstillers helemaal te vermijden als je gaat trainen.

Ik merk trouwens dat er een enorme verharding zit in mijn onderrug op links in mijn erector als ik op mijn buik ga liggen en dan beide kanten ga masseren. Compleet asymmetrisch, want rechts voelt alles soepel. Misschien maar eens een masseur gaan opzoeken...

Trainingsupdate!

De eerste drie trainingen na de rugblessure zitten er op! Het zal nog wel even duren tot volledig herstel, maar ik kan in ieder geval weer wat doen. Hier een overzicht van de oefeningen die ik nu doe. Zoals ik al zei, enkel machines en cables, om de onderrug te ontzien. Als de tijd rijp is, wil ik graag weer pull-ups, barbell rows, bench, ohp, squat en deadlift inbouwen, maar vooral die laatste twee zal nog wel even duren voor ik dat weer aandurf. De trainingen zijn vrij kort en ook nog niet erg intensief, dus ik probeer in principe gewoon 7 dagen per week te trainen (push, legs, pull; repeat). Alle oefeningen 4 werksets.

Zondag 6 juni, push
Machine bench press, seated
Machine shoulder press, seated
Cable triceps pulldown with rope
Cable side raise, licht voorover gebogen
Machine pec fly, gestrekte armen
Machine oblique

Maandag 7 juni, legs
Leg press, max depth!
Seated calf raise
Seated leg curl
Machine glute kickback
Machine abduction
Machine adduction

Dinsdag 8 juni, pull
Machine plate loaded pulldown, independant arms
Machine plate loaded row, independant arms
Cable face pull with rope, onderhandse greep
Machine biceps curl
Machine rear delt fly
Machine oblique

Laatst bewerkt:
Hoe beviel de Machine pec fly?

Even wat 'special supplements' gehaald bij de Action. Goeie kwaliteit en lekker cheap. Nu ik vegetariër ben, is het sowieso wel handig om omega-3 aan te vullen en wat extra eiwitten achter de hand te hebben. Een multi heb ik waarschijnlijk niet nodig, maar dit was te goedkoop om te laten liggen.

action.jpg

Even wat 'special supplements' gehaald bij de Action. Goeie kwaliteit en lekker cheap. Nu ik vegetariër ben, is het sowieso wel handig om omega-3 aan te vullen en wat extra eiwitten achter de hand te hebben. Een multi heb ik waarschijnlijk niet nodig, maar dit was te goedkoop om te laten liggen.

action.jpg
Klopt, prima spul daar! Ik haal daar mijn creatine normaal.

action.jpg
Magnesium citaat is daar ook goed.

Terug
Naar boven