- Waardering
- 10.931
Met zeurlog bedoelde ik mijn eigen geklaag over mijn onderrug. Dus volgens mij begrijp je me verkeerd.Dan is het in een keer gezeur. Je bent zelf een zeur.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met zeurlog bedoelde ik mijn eigen geklaag over mijn onderrug. Dus volgens mij begrijp je me verkeerd.Dan is het in een keer gezeur. Je bent zelf een zeur.
Lijkt me de deadlift niet de juiste oefening op het momentAls trainingsprikkel om spieren te laten groeien. Of zeg ik nu iets heel raars?![]()
Nou ja tot dusver heeft het niet echt gewerkt. En waarom het risico lopen met je rug? Zou uit voorzorg iig stoppen of pas met een poosje het weer proberen. Rug lijkt het nu gelukkig beter te doen en dat moet je ook zo houden natuurlijk.Als trainingsprikkel om spieren te laten groeien. Of zeg ik nu iets heel raars?![]()
Met zeurlog bedoelde ik mijn eigen geklaag over mijn onderrug. Dus volgens mij begrijp je me verkeerd.
Je hebt gelijk. Vanaf morgenochtend ga ik weer alles tot op de gram afwegen.Dan is het in een keer gezeur. Je bent zelf een zeur. Je zeurt om iets wat geen enkele moeite hoort te zijn. Maar wel de tijd hebben om je op het forum met anderen te bemoeien.. Ik snap niet dat je smoesjes blijft verzinnen voor jezelf, waarom zou je het niet doen? Na al dat werk wat je er in hebt gestopt ben je nog steeds erg smal en druk je minimale gewichten. Zonde man.
Alosery zat niet in auschwitzTja, ze zouden eens een boek lezen over dat kamp.
Frank Krake ' de laatste getuige' is erg indrukwekkend.
Als hij gaat deadliften is het volgende week weer auw auw. Beter niet doen iddNou ja tot dusver heeft het niet echt gewerkt. En waarom het risico lopen met je rug? Zou uit voorzorg iig stoppen of pas met een poosje het weer proberen. Rug lijkt het nu gelukkig beter te doen en dat moet je ook zo houden natuurlijk.
Persoonlijk zou ik andere oefeningen gaan doen dan de deadlift als het gaat om bodybuilding.
Dankjewel voor jullie advies. Misschien was ik iets te enthousiast omdat het weer iets beter ging de afgelopen dagen. Eerst maar eens afwachten wat de huisarts er morgenochtend van zegt. Hoe denken jullie dan over de box squats waar ik al weer voorzichtig mee begonnen was? Ook mee stoppen? Dat was tenslotte de oefening waarmee ik door de rug ging, niet de deadlifts.Als hij gaat deadliften is het volgende week weer auw auw. Beter niet doen idd
Ik denk dat box-squat minder “gevaarlijk” is dan deadlift of gewone squat met volledige rom. Dus als je toch graag een zware compound wilt doen lijkt mij dat de beste keuze.Dankjewel voor jullie advies. Misschien was ik iets te enthousiast omdat het weer iets beter ging de afgelopen dagen. Eerst maar eens afwachten wat de huisarts er morgenochtend van zegt. Hoe denken jullie dan over de box squats waar ik al weer voorzichtig mee begonnen was? Ook mee stoppen? Dat was tenslotte de oefening waarmee ik door de rug ging, niet de deadlifts.
Ik zou de box squats skippen, de kans is groot dat je daarmee je onderrug juist meer belast, zeker als je ver naar achter gaat zitten,Dankjewel voor jullie advies. Misschien was ik iets te enthousiast omdat het weer iets beter ging de afgelopen dagen. Eerst maar eens afwachten wat de huisarts er morgenochtend van zegt. Hoe denken jullie dan over de box squats waar ik al weer voorzichtig mee begonnen was? Ook mee stoppen? Dat was tenslotte de oefening waarmee ik door de rug ging, niet de deadlifts.
Volgens mij doet TS ze high bar en vrij verticaal en is het vooral tng om te weten tot waar hij kan, zie RP en Mike Israetel.Ik zou de box squats skippen, de kans is groot dat je daarmee je onderrug juist meer belast, zeker als je ver naar achter gaat zitten,
Ik zou de box squats skippen, de kans is groot dat je daarmee je onderrug juist meer belast, zeker als je ver naar achter gaat zitten,
Klopt wat @Mentat zegt. Ik gebruik de box enkel om een bepaalde diepte te halen. Ik gebruik de box dus niet om op te gaan zitten. Het is eigenlijk een paused squat waarbij ik de box licht aanraak en die qua beweging (en dus ook qua onderrugbelasting) gelijk is aan een 'gewone' paused high bar squat. De gedachte hierachter is dat ik butt wink voorkom door te diep te gaan.Volgens mij doet TS ze high bar en vrij verticaal en is het vooral tng om te weten tot waar hij kan, zie RP en Mike Israetel.
Het is geen Matt Wenning/Westside Barbell low bar, schenen verticaal, kont naar achteren, dit is eigenlijk een hinge en vooral lage rug, glutes en hammies type squat.
Nee. Langzaam/gecontoleerd zakken tot ik voel dat ik de box lichtjes aanraak, daar 1 sec pauzeren en dan weer omhoog komen.
As promised:Vanaf morgenochtend ga ik weer alles tot op de gram afwegen.
| dag | KCal | vet | eiwit | koolh. | v.vezel |
| ma 6-9 | 3506 | 85 | 145 | 502 | 77 |

Dan kun je beter niet deadliften want setjes met (-)50kg gaan echt niets doen.Onderrug schiet erin bij horizontaal “reiken” dit kan zowel vooruit (iets pakken wat te ver naar voren ligt) of bijv een box squat, waarbij je je kont verder naar achteren vehuist. Ik zou er als rug patient ver van wegblijven
een DL, indien met redelijk gewicht (<50kg) kan je prima doen, zelfs stif legged. Daar zit het gevaar niet.
maar wat je ook doet, doe het l a n g z a a m en niet “explosief” (van die overdreven contractie / lockout effecten) vindt de rug ook niet fijn.