Fitness Seller

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
De meesten denken dat ze vanzelf komen als je lager staat qua vet maar je zult ze (als naturel) toch echt wel ook apart moeten trainen om ze te ontwikkelen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de rechte buikspieren de afgelopen jaren niet of nauwelijks apart (geïsoleerd) heb getraind. Sixpack is overigens wel zeer duidelijk zichtbaar als ik liggend de buikspieren aanspan (zie onderstaande foto van een paar weken geleden), maar rechtopstaand lukt het me op een of andere manier niet om ze goed zichtbaar te krijgen.

abs.jpg

Laatst bewerkt:
Als je rechtop staat, heb je dan net als liggend uit geademt?
Je ziet er nog steeds goed uit, ondanks blessure.
Als ik jouw coach was, liet ik je een jaar bulken, ik denk dat je daar echt nog groei laat liggen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de rechte buikspieren de afgelopen jaren niet of nauwelijks apart (geïsoleerd) heb getraind. Sixpack is overigens wel zeer duidelijk zichtbaar als ik liggend de buikspieren aanspan (zie onderstaande foto van een paar weken geleden), maar rechtopstaand lukt het me op een of andere manier niet om ze goed zichtbaar te krijgen.

abs.jpg
dat is wel een wereld van verschil :haar: hier met strijklicht goeie 'broodjes' te zien

Als je rechtop staat, heb je dan net als liggend uit geademt?
Nee. ik adem vrij diep in en houd dan mijn adem vast. Het idee daarachter is denk ik, onbewust, dat m'n chest daardoor groter lijkt. Maar ik weet dus niet hoe het hoort. Uitademen en dan bracen om de abs beter zichtbaar te krijgen?

Je ziet er nog steeds goed uit, ondanks blessure.
Dank je wel. Een paar jongens van 20 denken daar anders over. Iets met Holocaust en Auschwitz.

Als ik jouw coach was, liet ik je een jaar bulken, ik denk dat je daar echt nog groei laat liggen.
Ik was zelf sowieso al van plan om na de contest rustig door te bulken tot voorjaar 2022.

Nee. ik adem vrij diep in en houd dan mijn adem vast. Het idee daarachter is denk ik, onbewust, dat m'n chest daardoor groter lijkt. Maar ik weet dus niet hoe het hoort. Uitademen en dan bracen om de abs beter zichtbaar te krijgen?
Sowieso uitademen en dan je abs goed aanspannen.

Vrijdag 3-9-2021: pull

Pull training een beetje omgegooid: minder oefeningen, meer sets per oefening. Zit verder geen hoger plan achter. Ik had even geen zin meer in een paar oefeningen en toen verzon ik dit:

EquipmentOefeningSets, reps, gewicht
cablelat pulldown, supinated grip, paused6x9x52
cableseated row, unilateral, paused6x11x20½
cablelat prayer met dubbele rope, supinated grip15,15,13,12,12,12x18
machinebiceps curl, unilateral15,15,14,12,12,11x7½
machinerear delt fly6x12x45½
machineback extension20x75,77,79½,81½,84,86

Maar belangrijkste is dat de rug weer langzaam vooruit lijkt te gaan. Daardoor kon ik de back extension ook stapsgewijs verhogen in gewicht.

De eerste oefening, lat pulldown, probeerde ik super strikt uit te voeren, o.a. door de stang onderin een volle seconde tegen het borstbeen gedrukt te houden. Bij de 8e/9e rep merkte ik dat het zwaar werd, doordat ik soms een spiertje in de onderrug voelde trekken en ik dus blijkbaar niet meer super strikt was in de uitvoering. Hetzelfde gebeurt vreemd genoeg ook tijdens biceps curls, seated in een machine...

Laatst bewerkt:
Dit schreef ik vrijdagochtend nog:
Ik ga vanaf vandaag mijn voeding weer tracken. Misschien komt daarmee de motivatie terug om er nog iets van te maken in deze contest.
Toch maar niet. Motivatie om voeding te tracken ontbreekt volledig op dit moment. It is what it is...

Gaat ook nooit iets worden zo he.
Zo moeilijk of tijdrovend is dat toch niet man.
Eens
Mensen doen er altijd zo moeilijk over, shit is nog niet eens 5 minuten van je dag
Je eet sowieso standaard dingen per dag die je heel easy aan kan klikken, alleen als je ergens gaat eten moet je ff een beetje gokwerk doen maar dat is ook goed te doen

Eens
Mensen doen er altijd zo moeilijk over, shit is nog niet eens 5 minuten van je dag
Je eet sowieso standaard dingen per dag die je heel easy aan kan klikken, alleen als je ergens gaat eten moet je ff een beetje gokwerk doen maar dat is ook goed te doen
Track de laatste tijd ook niets meer. Eet wel heel vaak hetzelfde dus qua calorieën zit ik wel goed gok ik 😅

Gaat ook nooit iets worden zo he.
Zo moeilijk of tijdrovend is dat toch niet man.
Ik doe niet aan 'mealpreppen' dus dat betekent dat ik de hele dag de keukenweegschaal paraat moet houden. In een cut, zoals in de contest vorig jaar, kan ik dat goed opbrengen, maar een rustige bulk zoals nu dus kennelijk niet.

Ik doe niet aan 'mealpreppen' dus dat betekent dat ik de hele dag de keukenweegschaal paraat moet houden. In een cut, zoals in de contest vorig jaar, kan ik dat goed opbrengen, maar een rustige bulk zoals nu dus kennelijk niet.

Ik ook niet. Ja heel lastig om ff iets op de weegschaal te leggen voordat je het opvreet. Slap excuus man.

Ik weeg ook niets, als je tijdje eten hebt gewogen dan kan je prima inschatten hoe en wat

Om het weekend positief af te sluiten en er niet te veel een zeurlog van te maken: de onderrug lijkt sinds een paar dagen over een 'tipping point' heen te zijn geraakt en begint nu elke dag beter te voelen. Slaap wordt ook iets beter (ik word niet meer elke keer wakker als ik me om wil draaien in m'n slaap) en ik overweeg zelfs morgen weer voorzichtig te gaan deadliften. Vandaag, op de rustdag, ruim 15 km gewandeld; een ochtend- en een middagwandeling.

Dan is het in een keer gezeur. Je bent zelf een zeur. Je zeurt om iets wat geen enkele moeite hoort te zijn. Maar wel de tijd hebben om je op het forum met anderen te bemoeien.. Ik snap niet dat je smoesjes blijft verzinnen voor jezelf, waarom zou je het niet doen? Na al dat werk wat je er in hebt gestopt ben je nog steeds erg smal en druk je minimale gewichten. Zonde man.

Terug
Naar boven