- Waardering
- 23.837
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Ja, en toen heb je een hardnekkige blessure opgelopen.(legs-pull-push-rust) repeat. Deed ik voor de rustperiode ook al. Wandelen in principe elke dag.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, en toen heb je een hardnekkige blessure opgelopen.(legs-pull-push-rust) repeat. Deed ik voor de rustperiode ook al. Wandelen in principe elke dag.
En anderen zeggen weer dat zitten je onderrug extra belast.Mocht je in de nabije toekomst OHP weer in je schema doen dan is seated OHP een goede optie. De meeste mensen hebben niet de mobiliteit in de schouders om deze goed uit te voeren waardoor de onderrug extra wordt belast.
Zitten an sich is sowieso natuurlijk slecht voor de rug, maar het gaat om hoeveel druk de oefening op de onderrug geeft. Dit is mijn persoonlijke ervaring in ieder geval, omdat sommige mensen (zoals ik) door beperkte mobiliteit de onderrug gaan hollen (dit is nog meer uitgesproken als er sprake is van een lichte lordose).En anderen zeggen weer dat zitten je onderrug extra belast.
Bij de staande uitvoering vangen je benen beter de belasting op. Bij zitten ``isoleer`` je onderrug.Zitten an sich is sowieso natuurlijk slecht voor de rug, maar het gaat om hoeveel druk de oefening op de onderrug geeft. Dit is mijn persoonlijke ervaring in ieder geval, omdat sommige mensen (zoals ik) door beperkte mobiliteit de onderrug gaan hollen (dit is nog meer uitgesproken als er sprake is van een lichte lordose).
(legs-pull-push-rust) repeat. Deed ik voor de rustperiode ook al.
Nee, ik heb die blessure opgelopen op Tweede Pinksterdag, toen de sportscholen net weer waren heropend. (Want volgens mij zeg je impliciet dat de blessure het gevolg is van te weinig rust?). Met 'de rustperiode' bedoelde ik de afgelopen 3/4 weken, waarin ik niet heb getraind.Ja, en toen heb je een hardnekkige blessure opgelopen.
Goed uitgevoerd zou je de billen/buik moeten aanspannen EN een goede schoudermobiliteit hebben. Wat ik al zei, de meeste onderrug klachten door OHP komen door een slechte uitvoering. Deze vlieger gaat natuurlijk voor vele lifts op.Bij de staande uitvoering vangen je benen beter de belasting op. Bij zitten ``isoleer`` je onderrug.
Kan gewoon pech zijn geweest natuurlijk! Soms is het lastig om een oorzaak te vinden.Nee, ik heb die blessure opgelopen op Tweede Pinksterdag, toen de sportscholen net weer waren heropend. (Want volgens zeg je impliciet dat de blessure het gevolg is van te weinig rust?)
Ik weet niet zo goed wat ik impliciet zegNee, ik heb die blessure opgelopen op Tweede Pinksterdag, toen de sportscholen net weer waren heropend. (Want volgens mij zeg je impliciet dat de blessure het gevolg is van te weinig rust?). Met 'de rustperiode' bedoelde ik de afgelopen 3/4 weken, waarin ik niet heb getraind.

| Equipment | Oefening | Sets, reps, gewicht |
| barbell | box squat, paused (hoogte: 36,6 cm) | 10x40, 10,10,12x42½ |
| barbell | hip thrust, paused, constant tension | 4x11x72½ |
| machine (black) | leg press, constant tension | 18,19,20,20x60 |
| machine (black) | standing calf raise, unilateral | 3x15x5 |
| machine (black) | lying leg curl, unilateral | 12,12,12,11x17½ |
| machine (black) | seated calf raise, paused | 3x15x45 |
| machine (grey) | seated leg extension, unilateral, paused | 4x13x22½ |
| machine (grey) | leg abduction | 4x18x52 |
| machine (grey) | leg adduction | 4x15x79½ |
Ik ben hier best lang mee bezig, maar houd ook wel van ruime rustpauzes tussen de sets bij de eerste drie (compound) oefeningen. De overige 6 (isolatie) probeer ik in superset vorm te doen als het rustig is in de gym. Ik pak nu vrij veel oefeningen op leg day omdat ik nog geen deadlifts doe en squats heel licht (=lage trainingsprikkel) en ik de benen toch volledig wil trainen.Best veel oefeningen, hoelang ben je hiermee bezig?
Ik ben zelf in mijn homegym met mijn workout rond de 45 minuten bezig. En dat is dus zonder oponthoud.
Ja in superset gaat het idd nog wel wat sneller.Ik ben hier best lang mee bezig, maar houd ook wel van ruime rustpauzes tussen de sets bij de eerste drie (compound) oefeningen. De overige 6 (isolatie) probeer ik in superset vorm te doen als het rustig is in de gym. Ik pak nu vrij veel oefeningen op leg day omdat ik nog geen deadlifts doe en squats heel licht (=lage trainingsprikkel) en ik de benen toch volledig wil trainen.
Mogelijk.Ik ga vanaf vandaag mijn voeding weer tracken. Misschien komt daarmee de motivatie terug om er nog iets van te maken in deze contest.
Typisch, daar zit idd weinig vet op. Doe je wel de buikspieroefeningen, en heb je daar wel wat kracht in?Deze foto is vanochtend vroeg getrokken, zonder pomp. Ongeveer 2 kg aangekomen sinds de start van de contest. Helaas geen buikspieren zichtbaar als ik rechtop sta, ondanks dat ze niet verborgen liggen onder een laag vet. Genetics?
De meesten denken dat ze vanzelf komen als je lager staat qua vet maar je zult ze (als naturel) toch echt wel ook apart moeten trainen om ze te ontwikkelen.Typisch, daar zit idd weinig vet op. Doe je wel de buikspieroefeningen, en heb je daar wel wat kracht in?