MuscleMeat

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met de uitvoering van die oefening.
Op de een of andere manier, voel je de oefening niet, en dat zou dan heel goed voor meer oefeningen zo kunnen zijn.
Dan is de tut ook geen tut. Op het moment dat je overstrekt is de spanning er toch af. Terwijl de leg press prima pomp geeft.
Op het moment dat de spanning van de spier gaat loopt het bloed er zo weer uit. Fijn bij fietsen, nutteloos bij bb.
Prima dat je kritisch bent, maar sommige dingen zijn te basic om over te ouwehoeren.

Eigenlijk zou ik de wijste moeten zijn en zo'n opmerking langs me heen laten glijden, maar ik reageer toch. Als je deze contestlog enigszins aandachtig volgt, kun je zien dat ik alle feedback hier serieus neem, zonder alles direct klakkeloos over te nemen, maar eerst kritisch na te denken. Zo ben ik gisteren nog gestopt met de OHP, op aanraden van iemand in dit topic. Heb ik jouw een keer teleurgesteld door jouw advies niet direct over te nemen? Want dit is niet de eerste keer dat je een dergelijke sneer maakt in één van mijn topics.
Ik wil best inhoudelijk reageren op je.
Hoelang zit je al op dit forum? Welke progressie heb jij gemaakt in die tijd?

Je reageert altijd op iedereen of dat jij alles beter weet, maar mijn vriendin die niet eens traint die kan random de gym ingaan en dezelfde dingen liften als jij.

Qua techniek is het gewoon ruk wat je doet.
En als je dan zo genaamd iets aan wil nemen van iemand dan zijn het nog de nutteloze dingen ook.

Dingen vervangen of mee stoppen ipv het op te lossen

Gestrekt bain tjakka

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil best inhoudelijk reageren op je.
Hoelang zit je al op dit forum? Welke progressie heb jij gemaakt in die tijd?

Je reageert altijd op iedereen of dat jij alles beter weet, maar mijn vriendin die niet eens traint die kan random de gym ingaan en dezelfde dingen liften als jij.

Qua techniek is het gewoon ruk wat je doet.
En als je dan zo genaamd iets aan wil nemen van iemand dan zijn het nog de nutteloze dingen ook.

Dingen vervangen of mee stoppen ipv het op te lossen
Dank je wel voor je feedback.

Zondag 11-7-2021. Pull.

Lat pulldown (warming-up voor weighted pull-ups)
10 x 40.8, 10 x 47.6, 10 x 54.4
Weighted pull-up
8,8,8,8 x 5
Barbell row
10,10,10,10 x 52.5
Dumbbell row
10,11,11,11 x 30
Cable/rope face pull
15,14,13,12 x 24.9
Machine biceps curl
12,9 x 27.5; 10,10 x 25
Machine rear delt fly
14,14,14,14 x 38.6
Machine ab crunch
15,15,15,15 x 57.8

Ik zat vanochtend in de gym nog even te twijfelen of ik door moest gaan tot ik 4x12 zou halen met pull-ups, maar ik heb toch maar besloten om voor het eerst weer de pullup te verzwaren, te beginnen met 5 kg om m'n middel. Vorige keer haalde ik 11,11,11,10 x bodyweight, maar boven de 10 reps beginnen de meeste zware compounds toch een beetje als cardio aan te voelen. Nu dus opwerken naar 4x10 met 5 kg extra.

Laatst bewerkt:
Gisteren m'n tweede Moderna injectie erin gejast. Nu een gevoelige rechter side-delt, terwijl er PUSH op het programma staat. Ik ga toch maar gewoon naar de gym en zie wel waar het schip strandt. De alternatieven zijn een rustdag pakken of LEGS die voor morgen op het programma staan, maar daar heb ik beide geen zin in. Wish me luck...

Laatst bewerkt:
Ik had er bij de eerste maar een uurtje iets van in de gaten, daarna niets meer van gemerkt, zelfde dag nog getraind, zal voor ieder weer anders zijn. Goed dat je lower rep range probeert op de compounds, beviel het beter?

Ik had ook last van een stijve side delt, maar met sporten werd dat juist weer minder. Daarna kwam het wel weer terug. Maar het kan iig geen kwaad!

Gisteren m'n tweede Moderna injectie erin gejast. Nu een gevoelige rechter side-delt, terwijl er PUSH op het programma staat. Ik ga toch maar gewoon naar de gym en zie wel waar het schip strandt. De alternatieven zijn een rustdag pakken of LEGS die voor morgen op het programma staan, maar daar heb ik beide geen zin in. Wish me luck...
Dat moet prima lukken. Als ik elke keer rust zou moeten houden als ik wat post injection pain heb zou ik beter kunnen stoppen met trainen:o

Dat moet prima lukken. Als ik elke keer rust zou moeten houden als ik wat post injection pain heb zou ik beter kunnen stoppen met trainen:o
Training ging prima. Op alle oefeningen zelfs iets kunnen verhogen qua belasting. Achteraf heb ik me druk gemaakt om niks. Wel een uur voor de training 400 mg ibu genomen, maar misschien was dat achteraf gezien niet eens nodig. Zelfs bij de machine lateral raise geen pijn!

Goed dat je lower rep range probeert op de compounds, beviel het beter?
Rep range is bij mij echt een gevoelskwestie. 'Beter' is niet helemaal het juiste woord. In principe verhoog ik de compounds nu als ik 4x10 haal, maar op de deadlift vind ik zelfs 10 reps al aan de hoge kant. Op de leg press voelt meer dan 10 reps dan weer prima. Verschilt dus echt per oefening.

Rep range is bij mij echt een gevoelskwestie. 'Beter' is niet helemaal het juiste woord. In principe verhoog ik de compounds nu als ik 4x10 haal, maar op de deadlift vind ik zelfs 10 reps al aan de hoge kant. Op de leg press voelt meer dan 10 reps dan weer prima. Verschilt dus echt per oefening.
Was voor mij ook wel gewenning. Zat hiervoor heel lang op 4 reps max

Vandaag weer legday. Uitvoering van de leg press aangepast:
  1. slow eccentric; zakken in ongeveer 3 seconden.
  2. nog steeds zakken tot maximale diepte die het apparaat aankan. Doordat de rugleuning zo laag mogelijk staat en een juiste voetpositie (zie ook tips in filmpje) lukt het daarbij de onderrug neutraal te houden, dus houding blijft correct.
  3. geen bounce onderin, dus praktisch vanuit stilstand weer omhoog duwen.
  4. benen niet volledig strekken en geen rust bovenin nemen.
Het resultaat van deze aanpassingen is dat ik nog maar 4x10x60kg haal. Eerste rep is easy, maar 10e rep zijn de bovenbenen volledig volgelopen. Uiteraard neem ik ook alle tips van Renaissance Periodization mee:

Squat en deadlift gaan ook nog steeds prima. Merk wel dat een paused box squat pittiger is dat een gewone squat, en heb nu ook het aantal reps iets teruggebracht van 10 naar 8. Wil vooral op de oefening waarop het toen is misgegaan nul risico nemen.

Datumbox squat, pauseddeadlift
19-64 x10 x 304 x 10 x 60
22-64 x10 x 32½4 x 10 x 65
25-64 x10 x 354 x 10 x 70
28-64 x10 x 37½4 x 10 x 75
1-74 x10 x 404 x 9 x 80
4-74 x10 x 42½4 x 8 x 85
7-74 x10 x 454 x 7 x 90
10-74 x10 x 47½4 x 6 x 95
13-74 x 8 x 504 x 5 x 100

Laatst bewerkt:
Weinig spannends te melden hier. Gewicht kruipt langzaam omhoog (tempo: 1 kg/maand), en ik word langzaam weer sterker. Wat wel een beetje frustrerend wordt, is dat ik nog elke ochtend er aan wordt herinnerd dat ik door mijn rug ben gegaan op 2e Pinksterdag. Elke ochtend behoorlijk stijf, maar in de loop van de dag wordt het steeds soepeler. Slaap is hierdoor ook niet optimaal. Gelukkig kan ik alles weer doen, maar het gaat nog wel een tijdje duren voordat dit 100% voorbij is.

Laatst bewerkt:
Doorzetten man. Doe je wel hersteloefeningen voor je rug? De standaardoefeningen voor spit doen wonderen.

nog steeds zakken tot maximale diepte die het apparaat aankan.
geen bounce onderin, dus praktisch vanuit stilstand weer omhoog duwen.
Maar nog wel boven de blokjes hoop ik? Dus stilstand is niet rust op de blokjes/remmen? Dan super!
Het resultaat van deze aanpassingen is dat ik nog maar 4x10x60kg haal. Eerste rep is easy, maar 10e rep zijn de bovenbenen volledig volgelopen.
Mooi toch, dat is de bedoeling! Dronken na 1 biertje zou ook een stuk goedkoper zijn, maar dat heb ik al verpest tijdens mijn jeugd ;).
Gewicht gaat vanzelf weer omhoog, alleen dit keer groeien je benen mooi mee, en houd je de boel heel.

Doorzetten man. Doe je wel hersteloefeningen voor je rug? De standaardoefeningen voor spit doen wonderen.
Ik heb al die standaardoefeningen die je op youtube kunt vinden wel gedaan de eerste paar weken nadat ik door de rug was gegaan. Maar nu ik alles weer kan doen, lijkt me dat niet meer nodig. Die laatste stijfheid zal er in de loop der tijd wel uit gaan met normaal bewegen neem ik aan?

Maar nog wel boven de blokjes hoop ik? Dus stilstand is niet rust op de blokjes/remmen? Dan super!
Ja. Toevallig heb ik net weer benen getraind en heb de laatste werkset gefilmd. Zal die straks hier nog posten. Ik zak wel bewust door totdat ik het eindpunt voel, want ik houd ervan om een standaard diepte aan te houden. Als je vlak voor dit punt stopt, kun je ongemerkt toch weer smokkelen en niet diep genoeg zakken. Dus: diepste punt wel raken, maar geen pauze onderin.

Ik heb al die standaardoefeningen die je op youtube kunt vinden wel gedaan de eerste paar weken nadat ik door de rug was gegaan. Maar nu ik alles weer kan doen, lijkt me dat niet meer nodig. Die laatste stijfheid zal er in de loop der tijd wel uit gaan met normaal bewegen neem ik aan?

Ja. Toevallig heb ik net weer benen getraind en heb de laatste werkset gefilmd. Zal die straks hier nog posten. Ik zak wel bewust door totdat ik het eindpunt voel, want ik houd ervan om een standaard diepte aan te houden. Als je vlak voor dit punt stopt, kun je ongemerkt toch weer smokkelen en niet diep genoeg zakken. Dus: diepste punt wel raken, maar geen pauze onderin.
Door zo diep te gaan voel ik het wel meer in mijn onderrug jij niet?

Miss kan je iets minder diep gaan maar wel 30kg zwaarder en meer reps?
Snap sowieso dat hele rom gezeur niet zo.

Door zo diep te gaan voel ik het wel meer in mijn onderrug jij niet?
Miss kan je iets minder diep gaan maar wel 30kg zwaarder en meer reps?
Nee. Onderrug blijft volgens mij ook neutraal. Zo voelt het in ieder geval wel. En bips blijft netjes op het bankje en komt niet omhoog.

Snap sowieso dat hele rom gezeur niet zo.
Kijk eens naar wat Mike Israetel van Renaissance Periodization er over heeft te vertellen. Full ROM mag nooit ten koste gaan van bijvoorbeeld de techniek of een vergrote kans op blessures. Het is dus niet een zo groot mogelijke bewegingsuitslag whatever it takes...

Vandaag legday.

Barbell box-squat, paused:
warming-up: 10x20, 10x40
werksets: 10x50, 3x8x52½

Barbell deadlift:
warming-up: 7x60, 7x80
werksets: 4x6x100

Leg press:
warming-up: 10x20, 10x40
werksets: 11,11,11,12,13x60

Standing calf raise (3 sets)