XXL Nutrition

(Licht) Cutten of (clean) door bulken?

Bezoekers in dit topic

GrowHard

Cool Novice
Lid geworden
27 mei 2011
Berichten
129
Waardering
3
Lengte
2m
Massa
110kg
Vetpercentage
15%
Goedenavond,

Ik vroeg me af wat jullie vonden. Ik train nu ongeveer een half jaar serieus met trainings en voedingsschema. Heb daarvoor anderhalf jaar aangekloot in een gym maar dat was de klassieke beachboy workout van armen, borst, buik en schouders : P Had toen wel wat massa gepakt maar stond voornamelijk ectro droog^^ Gewicht was toen rond de ~75kg met een bf van 10% ongeveer.

Sinds ik nu een halfjaar serieus aan het trainen ben weeg ik nu 96,5 kg.

Stats nu:

Lengte: 200cm.
Gewicht: 96,5kg
Bf:16%?

Zou toch eigenlijk in de zomer wel iets droger willen staan, heb namelijk het typische hinderlijke ( vind ik ) vetlaagje rondom mijn onderbuik/heupen. Aangezien ik nu pas een half jaartje serieus train vroeg ik me af of het wijs was om nu te gaan cutten aangezien ik nog niet erg veel spiermassa heb aangezet. Misschien doorgaan met een clean bulk en 2 a 3 keer in de week licht cardio te doen? Hieronder even snel een foto gemaakt van hoe ik er nu bij sta

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Bedankt alvast voor jullie reacties!
 
Cutten of bulken? Denk eerlijk gezegd niet dat er veel overblijft als je gaat cutten. Ga eerst maar massa pakken.
 
stats op de grote 3?
 
@euphorea Nee, daar was ik ook al bang voor. Denk dat ik gwn niet moet whinen over dat beetje vet en gewoon moet doorknallen. Volgende zomer dan maar een beetje cutten.

@butch1

Bench:1x100, 2 a 3 met spotter.
Squat:3x110, full reps.
Deadlift:1x120.

Onderrug kan bij mij snel mis gaan aangezien ik behoorlijk lang ben. Blijft bij mij altijd lastig om echt flinke gewichten te tillen, als ik een zware training heb gehad met bv. deadliften of squatten heb ik de volgende dag echt het idee dat mijn onderrug 'vast' zit.
Uitvoering is echter wel gewoon goed. Zal wel een zorgenkindje blijven : P
 
flink (clean)doorbulken en cutten voor de zomer v 2012 lijkt me best ;)
 
flink (clean)doorbulken en cutten voor de zomer v 2012 lijkt me best ;)

+1= dit zou ik idd doen als je bf 16 percent is
anders gaat je vet te veel beginnen oplopen.;)
 
Cleanbulk !

veel spier heb je niet dus alles zal weg gaan door het cutten
 
Okee, bedankt voor alle reacties. Zal dan wel moeten beginnen met mijn voedingsschema aan te passen. Zal mijn huidige schema binnenkort even uploaden en hopelijk kunnen jullie me dan helpen met wat aanpassingen!
 
20kg bijkomen in 6(!!!!!!!!!!!!) maanden is madness. Dat is gewoon bijna alleen maar vet en vocht.
1kg per maand zou beter geweest zijn. Het is een marathon, geen sprint
 
20kg bijkomen in 6(!!!!!!!!!!!!) maanden is madness. Dat is gewoon bijna alleen maar vet en vocht.
1kg per maand zou beter geweest zijn. Het is een marathon, geen sprint

Haha, idd, ziet er niet spectaculair uit dit..
 
Cleanbulk!
 
Cleanbulken zou ik zeggen
 
Haha, het is geen 20kg in 6 maanden:p Ben vergeten te zeggen voor de volledigheid dat tussen die 1,5 jaar superdude workout en mijn serieuze training van nu ongeveer een jaar à anderhalf tussen zat. Toen ik een half jaar terug begon met trainen woog ik rond de 85-86 kg. Ben dus zon tien kilo bijgekomen in het afgelopen half jaar.
 
Back
Naar boven