MuscleMeat

LightO's log to the light

lekker bezig hier :D

even meelezen nu

Is het niet tijd voor een andere gym ivm de max gewicht wat je al bereikt hebt. Misschien te overwegen om thuis te trainen. Doe ik ook. Heerlijk man.

Verder nette training hoor.

Ectosmurfen.......... Je bent zelf ecto! :D

mooie dumbbell presses

• Topic Starter Topic Starter
Ectosmurfen.......... Je bent zelf ecto! :D

mooie dumbbell presses

haha i know :D daarom zei ik het ook :p

@ Rooney: ja het probleem is dat ik rond Oktober/November daar heb ingeschreven (toen kreeg je veel korting) maar toen stonden er nog geen apparaten in de gym. En ze hebben mij toen verteld dat ze zeker tot 36 kilo dumbbells zouden komen maar dat was dus 10 kilo minder:mad:.

Dusja ik kom nu niet onder het abbonnement uit omdat ik een jaar eraan vasthang en ik het voor dec 2011 heb afgesloten :mad:. Want ik weet al welke gym het hierna wordt :D Daar hebben ze tenminste halters tot 55 kilo en allemaal old skool shizzle :D (vooral plate loaded:)).

Ik heb thuis ook redelijk wat gewichten liggen plus halters en stang en een bankdruk. Maar het is op de zolder en ik heb hier echt weinig ruimte, daarbij komend dat mijn moeder full time kleren doet strijken :windup: en dus altijd op de zolder staat. En aangezien ik dan helemaal geen plaats meer heb :p. Verder is het ook super irritant als mijn moeder er is en ik ga trainen boven. Dan is het van ben je voorzichtig en begin je wat zwaarder te bankdrukken hoor je hele tijd pas op, dadelijk valt dat ding op je of hebben we gat in de vloer etc. etc. :rolleyes:

Iemand manieren om onder een bestaand fitnessabbonnement uit te komen? :p

Momenteel aan het voorbereiden voor de beentraining van vanavond programma:
4x8 squat
4x8 split squat
4x8 leg press
4x8 Leg extension

4x8 Calf raise op legpress

4x10 Dumbbell shrugs
4x10 Smith shrugs (halter achter lichaam)

Hopelijk vanavond geen steken in mijn linkerlies met squaten, wou nog eens gaan proberen de 8x 130 kilo te doen. Heb hem 2 weken terug al eens gehad en ik weet zeker dat er meer in zit.

Zeg beter een training met iets minder gewicht dan helemaal geen training toch! Volgens mij heb je op dit moment enkel hinder met de db presses en db shrugs of niet?

Waar zijn de lunges gebleven :eek:?

Zeg beter een training met iets minder gewicht dan helemaal geen training toch! Volgens mij heb je op dit moment enkel hinder met de db presses en db shrugs of niet?

Waar zijn de lunges gebleven :eek:?

Ja in principe alleen bij die, maar vind het wel vervelend aangezien mijn borst al niet zo geweldig is :o.

Ja ik heb lunges voor de split squat vervangen (wou het eens proberen, aangezien beweging ongeveer hetzelfde is en ik deze in de smith kan doen zodat ik niet hele tijd lig te kloten met het evenwicht)

Benen en traps Dinsdag 27-3

Squat
12x 50 kg
8x 90 kg
8x 110 kg weer die steken in mijn lies maarja fock it gewoon door :fire:
7x 120 kg
7x 130 kg Op die steken na ging hij best lekker :)
8x 50 kg

Split squat
Dit was de eerste keer en wat een heerlijke oefening, wel super zwaar. naar 8x links te hebben gehad denk je gelukkig dat zit erop en dan moet je andere kant ook nog 8x zag wel even paar keer zwarte vlekken voor de ogen :p
8x 50 kg Links en rechts
8x 50 kg Links en rechts
8x 50 kg Links en rechts

Leg press
8x 117 kg
8x 127kg
8x 136 kg
8x 141 kg (ging nog erg makkelijk volgende keer verhogen)

Leg extension
8x 78 kg
8x 80 kg
8x 86 kg
8x 93 kg (ging makkelijk volgende keer op verhogen)

Calf raise op legpress
12x 86 kg
10x 86 kg
10x 93 kg
9x 100 kg

Dumbbell shrugs
10x 20 kg
10x 22 kg
10x24 kg
10x 26 kg

Smith shrugs en dan voor barbell gaan staan
12x 50 kg
12x 60 kg
10x 70 kg
10x 80 kg (geen idee wat er aan de hand was maar zelfs dit had nog wat zwaarder gemogen :eek:)

Cardio 15 minuten gedaan 152 caloriën verbrandt, beentraining hakte er wel in hoor :o

Squat gaat heerlijk bij jou :thumb:. Toppie man!

Nice squat! Zou je trouwens niet 1 of 2 ham/glute oefeningen er bij doen? Want je hebt nu eigenlijk alleen maar quad-dominant oefeningen.

Nice squat! Zou je trouwens niet 1 of 2 ham/glute oefeningen er bij doen? Want je hebt nu eigenlijk alleen maar quad-dominant oefeningen.

Ja ik doe wel deadliften (gebruik je toch ook een deel van je hamstrings of niet)? Maar neej ik heb idd niet echt iets voor de hamstrings, weet jij toevallig oefeningen hiervoor aangezien we geen apparaten hiervoor hebben. Ja kan bij de kabels zo een ding om mijn voet doen en dan zo naar achter wippen maar dat vind ik dus echt nix :o

Kwam erachter dat ik morgen niet kan trainen dus maar even tijd moeten vrij maken vandaag helaas was dat maar een uurtje dus even flink door moeten buffelen :D

Rug en triceps

Deadlift
12x 60kg
8x 90kg
8x 90kg
4x 110kg
4x 110kg
4x 110kg Totaal geen problemen met grip dit keer en had echt wel zwaarder gemogen volgende week 120 proberen ging erg makkelijk :)
8x 90 kg

Barbell Bent over row met EZ bar
8x 50 kg +ezbar
8x 50kg +ezbar
8x 55kg +ezbar
8x 55kg +ezbar Denk dat ez bar 7,5 kilo weegt dus 62,5 kg maar had wel zwaar hiermee

Seated wide grip ez bar pull over (net zelf verzonnen die naam lol :p) Goede naam staat in rooney's log ;)
8x 5kg +ez bar
8x 5kg +ez bar
8x 7,5kg +ez bar
5x 10kg +ez bar

Pull ups Met deadhang gedaan
4x bw
4x bw
4x bw +5kg
4x bw +5kg
5x bw

Dips machine
8x 60kg
8x 70kg
8x 80kg
8x 86kg

Skull crushers
8x 5 kg +ez bar
8x 10kg +ez bar
8x 15kg +ez bar
8x 17,5kg+ez bar

Wou de hele tijd CGBP doen maarja hele tijd bezet, dus dacht ga maar wat isolatie doen, echt alle apparaten waar je triceps op doet waren bezet :( Dus dacht ga maar cardio doen dan.

Cardio 15 min 136 calorieën verbrandt, ging erg vermoeid cardio. Miss door de drukte dat het warmer was dan normaal maar zweette me kapot, benauwd en snel buiten adem.

Tijd voor een rustdag morgen, beentraining en rugtraining meteen dag achterelkaar vind ik toch niet zo relax. Volgende keer denk ik dat ik toch als ik geen rustdag ertussen kan pakken gewoon schouders en buik doe.

Mood: 8
Energy: 6 Snel moe vandaag

Strength: 6 toch wel moeite vandaag gehad liep niet zo lekker als normaal

Ja ik doe wel deadliften (gebruik je toch ook een deel van je hamstrings of niet)? Maar neej ik heb idd niet echt iets voor de hamstrings, weet jij toevallig oefeningen hiervoor aangezien we geen apparaten hiervoor hebben. Ja kan bij de kabels zo een ding om mijn voet doen en dan zo naar achter wippen maar dat vind ik dus echt nix :o

Kwam erachter dat ik morgen niet kan trainen dus maar even tijd moeten vrij maken vandaag helaas was dat maar een uurtje dus even flink door moeten buffelen :D

Rug en triceps

Deadlift
12x 60kg
8x 90kg
8x 90kg
4x 110kg
4x 110kg
4x 110kg Totaal geen problemen met grip dit keer en had echt wel zwaarder gemogen volgende week 120 proberen ging erg makkelijk :)
8x 90 kg

Barbell Bent over row met EZ bar
8x 50 kg +ezbar
8x 50kg +ezbar
8x 55kg +ezbar
8x 55kg +ezbar Denk dat ez bar 7,5 kilo weegt dus 62,5 kg maar had wel zwaar hiermee

Seated wide grip ez bar pull over (net zelf verzonnen die naam lol :p) Goede naam staat in rooney's log ;)
8x 5kg +ez bar
8x 5kg +ez bar
8x 7,5kg +ez bar
5x 10kg +ez bar

Pull ups Met deadhang gedaan
4x bw
4x bw
4x bw +5kg
4x bw +5kg
5x bw

Dips machine
8x 60kg
8x 70kg
8x 80kg
8x 86kg

Skull crushers
8x 5 kg +ez bar
8x 10kg +ez bar
8x 15kg +ez bar
8x 17,5kg+ez bar

Wou de hele tijd CGBP doen maarja hele tijd bezet, dus dacht ga maar wat isolatie doen, echt alle apparaten waar je triceps op doet waren bezet :( Dus dacht ga maar cardio doen dan.

Cardio 15 min 136 calorieën verbrandt, ging erg vermoeid cardio. Miss door de drukte dat het warmer was dan normaal maar zweette me kapot, benauwd en snel buiten adem.

Tijd voor een rustdag morgen, beentraining en rugtraining meteen dag achterelkaar vind ik toch niet zo relax. Volgende keer denk ik dat ik toch als ik geen rustdag ertussen kan pakken gewoon schouders en buik doe.

Energy: 6 Snel moe vandaag

Strength: 6 toch wel moeite vandaag gehad liep niet zo lekker als normaal
Ja met deadliften gebruik je veel je hamstrings, met squatten ook als je diep genoeg gaat trouwens. Maar het is wel goed om het met je assistance gebalanceerd te hebben. Ik vindt zelf good mornings en romanian deadlifts erg lekker werken voor m'n hamstrings. Met good mornings hoef je helemaal niet zwaar te gaan om al echt wat te voelen als je ze goed doet.

en je kan zeker wel meer uit je deadlift halen als je 130kg squat dus ik zou er gewoon voor gaan volgende keer!

:thumb:

Zie nu ook Deadhangs in je schema langs komen.

Wat betreft trainen van de hamstrings gebruik ik Stiff Legged Deadlift voor. Maar wat Logros aangeeft kan ook uiteraard.

Ik vindt zelf good mornings en romanian deadlifts erg lekker werken voor m'n hamstrings. Met good mornings hoef je helemaal niet zwaar te gaan om al echt wat te voelen als je ze goed doet.

dit !

Mooi zo die chins met deadhangs ... krijg je dikke lats van en monster grip :D

Schouders,buik en onderarmen
Military press (anterior)
12x 30 kg
8x 40 kg
8x 40 kg
8x 50 kg ging nog redelijk makkelijk
5x 55 kg wtf super zwaard ???
5x 40 kg ook zwaar :p

Sideways dumbbell lateral raise eens met de kabels geporbeerd voelde veel beter dan liggend.(lateral)
8x 7 kg
8x 7 kg
8x 9 kg
8x 9kg

Dumbbell side raise
8x 10 kg
8x 10 kg
8x 12 kg
8x 12 kg

Seated rear lateral raise (posterior)
8x 10kg
8x 12kg
8x 14kg
8x 16kg

Buik:
seated crunch
20x 36kg
20x 39kg
20x 43 kg
20x 50 kg

Dumbbell 45graden side bend Maar dan zonder dumbbell
20x bw L + R
20x bw L + R
15x bw L + R
15x bw L + R erg zwaard :)

Weigthed leg raise
20x bw
20x bw
20x bw
20x bw

Onderarmen niet vergeten dit keer (is al tweede keer trouwens heb ze dinsdag ook gedaan alleen vergeten te vermelden)
Wrist curl (dumbbell)
12x 8 kg
12x 9 kg
12x 10 kg
12x 12 kg

reverse wrist curl (dumbbell)
12x 6 kg
12x 6 kg
12x 6 kg
12x 6 kg

Had nog puf over dus eens die pull racks in de smith geprobeerd, was erg lekker had alleen bij de smith al problemen bij 100 kilo in plaats van bij 120 bij losse bar
4x 90kg
4x 90kg
4x 90kg
3x 100kg
3x 100 kg

Nog 23 minuten gefietst 216 calorien verbrand.:D En nu ga ik eten want moet zo werken :(

Edit: was even vergeten wat erbij te zetten:

Energy: 9 (kon lekker lang doorgaan vandaag dus extra nog die rack pulls gedaan)
Power: 8 Ging opzich niet verkeerd

Verder die rack pulls merk wel dat ze goed zijn voor de grip, ik wil ze nu ook puur gaan doen om mijn grip te versterken. Maar merkte toch lichte pomp in mijn onderrug :). Verder lekkere oefening :D

Laatst bewerkt:
Chest and Biceps Maandag 02-04

Aangezien ik me ergerde aan het bezet zijn van de bankdruk pas rond 10 uur gaan sporten, hele sportschool voor mezelf :D

Benchpress
10x 30 kg
8x 40 kg

8x 50 kg
8x 60kg
7x 70 kg (eigenlijk 8 maar laatste bouncde per ongeluk op mijn borst dus tel ik niet mee)
6x 80 kg (zat meer in durfde niet meer zonder spotters :( en aangezien ik helemaal alleen was)
8x 40 kg

Inclince benchpress
10x 30 kg
8x 40 kg

8x 50kg
8x 60 kg (veel moeite)
8x 40 kg

Incline Dumbbell Bench press
8x 20 kg

8x 22 kg
7x 24 kg
8x 24 kg veel moeite nu mee, mijn borst is snel vermoeid blijkt hieruit

Incline Cable Flyes
8x 16 kg
8x 18 kg
8x 21 kg
8x 23 kg

Biceps
EZ bar curl
8x 10 kg Plus ez bar
8x 17,5 kg Plus ez bar
8x 20 kg Plus ez bar
8x 22,5 kg plus ez bar (volgende keer 25kg moet zeker lukken)

Hammer curl
8x 12 kg
8x 14 kg
8x 16 kg
6x 16 kg raakte hier een beetje in een sleur:(

preacher curl op incline bankje met dumbbell per arm omstebeurt
8x 6 kg
8x 8 kg
8x 10 kg
8x 12 kg

Cardio: 15 min 151 calorieën verbrandt.

Energy: 5 merkte na borst training dat er een sleur in begon te kruipen. Toen ik op de fiets zat om nog even cardio te doen, was ik erg misselijk en zag een beetje sterretjes. Miss was te weinig gegeten maar had gister beetje last van mijn maag. Miss dat dit er wat mee te maken heeft bent nog steeds misselijk en totaal geen eetlust, terwijl ik normaal altijd eetlust heb na een training ???
Mood: 7
Strenght: 8

Al met al viel het mee, benchpress blijft laag maar na vorige week ben ik wel tevreden ermee :p

Vind die bench thans behoorlijk goed hoor!

Armpjes iets minder, maar verder sterke training ;)

poe wat een werk weer :p

Mooi bench werk! Ik ga ook als het even kan vroeg of laat op de dag trainen zodat je dat gezeur niet hebt met dingen die bezet zijn.

Nette bench!

Bedankt allemaal voor de reacties :) Wou wiezo even zeggen dat ik erg blij ben dat jullie op mijn log reageren heb nu in deze korte tijd dat ik de log heb alweer veel bijgeleerd :):cool:

Benen en traps Dinsdag 03-4

Squat
12x 50 kg
8x 90 kg
8x 110 kg
6x 110 kg (steken worden steeds erger in lies, toch maar even rustig aan doen denk ik :( )
8x 90 kg
8x 50 kg als de steken er eenmaal zijn, doet het zelfs pijn bij dit gewicht alweer links alleen terwijl ik bij warm-up set en 90 kg geen last van heb zo snel ik boven 100kg uitga pats :mad:

Split squat

8x 50 kg Links en rechts
8x 50 kg Links en rechts
8x 50 kg Links en rechts (DOOD:p)

Inner thigh toegevoegd in plaats van leg press, doordat ik op deze plaats altijd steken heb miss dat dit helpt ???
8x 40 kg
8x 46kg
8x 50 kg
8x 56 kg

Leg extension
8x 78 kg
8x 80 kg
8x 86 kg
8x 86 kg

Calf raise op legpress
12x 86 kg
10x 86 kg
10x 93 kg
9x 100 kg

Dumbell shrugs
10x 20 kg
10x 22 kg
10x24 kg
10x 26 kg

Smith shrugs en dan voor barbell gaan staan
12x 50 kg
12x 60 kg
10x 80 kg
10x 80 kg

Geen cardio gedaan was een beetje laat geworden zoals je ziet :eek:

Mood: 8 totdat ik die steek weer kreeg toen 4
Energy: 8
Strength:7

Persoonlijk ben ik niet voor smith shit :)
Neem gewoon losse barbell bro ;)

& Als je steken krijgt, best gewoon stoppen. Heb in een ver verleden ook tijdje vastgezeten met steken in lies; geen lachertje :D

mooie training :)

Terug
Naar boven