AndroidHealthClinic

LightO's log to the light

Misschien is bij een fysio langs gaan voor je lies? Rust nemen zuigt echt maar soms moet het gewoon om van blessures af te komen.

Ben het met Logros eens.

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk ben ik niet voor smith shit :)
Neem gewoon losse barbell bro ;)

& Als je steken krijgt, best gewoon stoppen. Heb in een ver verleden ook tijdje vastgezeten met steken in lies; geen lachertje :D

mooie training :)

Hoe ben je hier vanaf gekomen door gewoon rust? Ik heb het alleen bij squaten en legpress bij 100kg of boven de 100kg. Bij splitsquat, lunges enzo heb ik er geen last van. Denk dat ik volgende week gewoon eens niet over de 100kg heen ga en eens kijken of ik dan nog pijn heb na 4 sets van 8x 90kg. Misschien als ik hier geen pijn bij ervaar gewoon lichtelijk opbouwen ofzo.

Als het echt doorblijft gaan misschien idd maar eens naar de fysio gaan :(

Even snel een log heb net gewerkt en ben moe dus mijn pyjama (hoe schrijf je dat ???) staat naast me te springen :shake: Moet zeggen had heel erg weinig tijd vandaag, dus weer geen cardio kunnen doen helaas. En had nog spierpijn van de beentraining van gister dus maar schouders,buik gedaan in plaats van rug biceps.

Schouders,buik en onderarmen
Dumbbell schoulder press

12x 14 kg per dumbbell (warm-up
8x 18 kg
8x 20 kg
8x 22 kg
7x 24 kg
7x 24 kg grrr weer net de 8de rep niet :fire:
8x 18 kg

Sideways dumbbell lateral raise eens met de kabels geporbeerd voelde veel beter dan liggend.(lateral)
8x 7 kg
8x 7 kg
8x 9 kg
8x 9kg

Dumbbell side raise
8x 10 kg
8x 12 kg
8x 14 kg
8x 14 kg toch wel veel moeite met dit gewicht

Seated rear lateral raise (posterior)
8x 12kg
8x 14kg
8x 16kg
8x 16kg

Buik:
seated crunch
20x 36kg
20x 39kg
20x 43 kg
20x 50 kg

Dumbbell 45graden side bend Maar dan zonder dumbbell
20x bw L + R
20x bw L + R
15x bw L + R
15x bw L + R steeds kapot bij laatste set

Kneeling crunch (of hoe het ook heet, met de kabel zo knielen net of je bent het bidden :p)
8x 37kg
8x 42 kg
8x 47 kg
8x 52 kg

Onderarmen
Geen tijd meer voor helaas, heb morgen een rustdag dus pak de onderarmen even bij rug en biceps erbij vrijdag. Vrijdag heb ik veel tijd dus kan ik op me gemak even goed trainen :D (verheug me ernu al op :lifter: ) :rocknana:

Verder ook geen cardio gehad wegens tijdgebrekn, vrijdag ook proberen een extra lange sessie te doen om het enigzins te compenseren. Verder deze en volgende week even een druk weekje met toetsen van school :( Wel gewoon trainen natuurlijk :D, maar na volgende week vrijdag 3 weekjes vrij en dan vies hard knalleee met die gewichten :hedbang:

Mood: 6 (gehaast vandaag, ik heb vooral een rustig karakter en als ik me moet haasten word mijn zin ook snel minder:P :zzz: )
Strength: 8
Energy:8

pyjama ja!

Door te rusten :)
Gewoon doordoen in de hoop dat het wel weggaat, helpt meestal niet :D

Ok even kort verhaaltje van tevoren. Ik heb dinsdag inner thigh gedaan door de spiere bij mijn lies te versterken. Nou was dit de allereerste keer dat ik deze oefening deed en het ging zo lekker dat ik er niet bij nadacht om het rustig aan te doen.

Nou... dat heb ik dus moeten afweten :tanden: woensdag nergens last, gister kon ik bijna niet meer lopen van de spierpijn op die plaats jezus :huilen: alles deed pijn zelfs als ik zat deed het pijn niet normaal meer.

Vanmorgen pff nog steeds hetzelfde moeite met lopen was zo erg dat ik eerst de training helemaal wou afschaffen. Even gerust en toen maar gegaan maar wel de deadlift moeten schrappen want dat gewoon niet te doen.:spaz:

Rug en triceps

Pull up extra breed met deadhang (begin dit echt heerlijk te vinden met die deadhang, lijkt net of ik hiermee mijn traps toch net wat extra voel)
8x bw
8x bw
7x bw
8x bw + 5 kg (wtf ging wel heel makkelijk) PR
7x bw + 7 kg laatste rep net niet PR
4x bw + 10kg (had het niet verwacht toch nog redelijk :) ) PR
4x bw

Barbell Bent over row met EZ bar
8x 50 kg +ezbar
8x 50kg +ezbar
8x 55kg +ezbar
8x 55kg +ezbar

Lat pull down (machine)
8x 40 kg
8x 50 kg
8x 55 kg
5x 60 kg

Seated rows op machine vind deze bij ons heel onnatuurlijk aanvoelen met 2 handen, dus ik dacht waarom niet met 1 hand and it feels awesome :D voelde eigenlijk zoals de dumbbell raise maar hebben maar tot 26 kg dus hier kan ik even mee voorruit :)
8x 26 kg L+R apart
8x 28 kg L+R apart
8x 30 kg L+R apart
8x 32 kg L+R apart

Close grip benchpress
8x 40 kg
8x 50 kg
8x 60 kg (ging nog makkelijk)
6x 70 kg erg mee moeten vechten PR

Dips machine
8x 60kg
8x 70kg
8x 80kg
8x 86kg

Skull crushers
8x 12,5 kg + 7,5 kg
8x 15kg + 7,5 kg
8x 20kg + 7,5 kg
6x 20kg+ 7,5 kg PR

Cable triceps kickback
8x 7 kg
8x 9 kg
8x 11 kg
8x 11 kg

Mood: 8 (met pijn gaan trainen en toch vond ik dat ik heb geknald :hedbang:
Energy: 8

Cardio: heeft deze week wel echt eronder geleden maar dat zat er vandaag echt niet in, heb nu wel minder spierpijn na de training maar te veel nog voor fiets,cross of loopband.

Haha altijd leuk als je een nieuwe oefening doet en spierpijn hebt plekken die je nog niet kende :P. Nog nette weighted pull-ups na die paar sets BW trouwens!

Je Pull Ups zijn echt wel sterk. Heb hier zelf veel moeite mee. Toppie man! Voor de rest lekkere volumes hoor. Helaas van de deadlift, maar ach shit happens....

Chest and Biceps Maandag 10-04

Pasen voorbij, niet goed op mijn voeding gelet helaas. Ochjah moet toch ook af en toe het gevoel hebben dat ik leef he ;):cool:

Benchpress
12x 40 kg
8x 50 kg

8x 60 kg
7x 70kg (voelde toch zwaar aan vandaag)
4x 80 kg 2 herhalingen minder dan vorige week (ligt waarschijnlijk aan de voeding)
8x 50 kg

Inclince Dumbbell benchpress
8x 20 kg
8x 22 kg
8x 24 kg
8x 26 kg dit ging nu weer beter dan vorige week, kan eigenlijk zwaarder

Dumbbell Bench press
8x 20 kg

8x 22 kg
8x 24 kg
8x 26 kg veel te licht :mad:

Incline Cable Flyes
8x 18 kg
8x 21 kg
8x 23 kg
8x 26 kg

Biceps
EZ bar curl (wijde grip)
8x 15 kg +7,5kg
8x 20 kg +7,5kg
8x 25 kg +7,5k PR
6x 25kg +7,5kg

Hammer curl
8x 12 kg
8x 14 kg
8x 16 kg
6x 16 kg (raak er maar niet mee voorruit :()

curl op incline bankje met cable per arm
8x 16 kg
8x 18 kg
8x 21 kg

8x 23 kg

Kabel curl met kort grip
8x 27 kg
8x 32 kg
8x 36 kg
8x 42 kg

Cardio: 10 min 102 calorieën verbrandt op de fiets, wou eens wat anders dus gaan rennen (dacht hier verbrandt je zeker meer mee maar niet dus).
Dit heb ik nog 15 minuten gedaan en 112 calorieën verbrandt. (moet wel zeggen dat ik het rennen zwaarder vond dan het fietsen)

In totaal dus 25 minuten en 214 calorieën verbrandt.

Mood:8
Energy:8
Strength:7

Vind je bench press wel netjes hoor en je volume bij de hammer curl doe ik je nu niet na hoor. Ik zeg :thumb:.

Rug en triceps

Deadlift
8x 50 kg
8x 90 kg
5x 100 kg
5x 110 kg
5x 120 kg
8x 50 kg

Pull up extra breed met deadhang 8x bw
8x bw
7x bw
6x bw + 5 kg erg zwaar tegenover vorige week
6x bw + 5 kg
4x bw + 5kg Scheelt tog als je deze op het begin of einde doet :eek:
6x bw

Barbell Bent over row met EZ bar
8x 50 kg +ezbar
8x 50kg +ezbar
8x 55kg +ezbar
8x 60kg +ezbar PR

Seated rows op machine
8x 26 kg L+R apart
8x 28 kg L+R apart
8x 30 kg L+R apart
8x 32 kg L+R apart

Close grip benchpress
8x 40 kg
8x 50 kg
8x 50 kg Last van mijn schouders
8x 60 kg achteraf had het toch zwaarder gekund

Dips machine
8x 60kg
8x 70kg
8x 80kg
8x 86kg

Skull crushers
8x 12,5 kg + 7,5 kg
8x 15kg + 7,5 kg
8x 20kg + 7,5 kg
6x 25kg+ 7,5 kg PR

Cable triceps kickback
8x 7 kg
8x 9 kg
8x 11 kg
8x 11 kg

Onderarmen
Wrist curl (dumbbell)
12x 8 kg
12x 10 kg
12x 12 kg
12x 14 kg PR

reverse wrist curl (dumbbell)
12x 6 kg
12x 7 kg
12x 8 kg
12x 8 kg PR

Mood: 9 kon weer eindelijk trainen :D

Cardio: beetje laat voor geworden

Had vandaag laatste dag toets, heb daarom ook dinsdag geen benen en traps gedaan (meteen ook rust voor benen gepakt aangezien dat hier werd geadviseerd ;) ) moet zeggen voelde me er niet goed bij dat ik dinsdag niet had getraind. Was dus erg blij het ijzer weer te ruiken van vandaag rug,triceps en onderarmen zodat ik morgen schouders, traps en buik kan doen zodat ik ook echt alleen de benen eens 1 week rust geef.

Geen cardio weer, vanaf morgen heb ik 3 weken vrij en dan kan ik me ook hier eens meer op concenteren :)

Late training man :p

Netjes wel!

Ik vind het ook nooit lekker om trainingen te skippen, maar komt wel goed uit zo dat je even rust kan nemen met je benen. Wel mooie rug training weer!

Skull crushers
8x 12,5 kg + 7,5 kg
8x 15kg + 7,5 kg
8x 20kg + 7,5 kg
6x 20kg+ 7,5 kg PR

Hoe moet ik die Skulls interpreteren?

27,5kg in totaal of een 20kg schijf links en eentje rechts + 7,5kg schijf links en rechts? (dus = 55kg aan schijven + een barbell van 6-10kg? Skulls tussen 61-65kg? I'm Mirin', Brah!)

Hoe moet ik die Skulls interpreteren?

27,5kg in totaal of een 20kg schijf links en eentje rechts + 7,5kg schijf links en rechts? (dus = 55kg aan schijven + een barbell van 6-10kg? Skulls tussen 61-65kg? I'm Mirin', Brah!)

Neej das 27,5 kg in totaal neej dat gewicht krijg ik al met pijn en moeite gedaan als ik dat 61kg deed was mijn skull echt crushed :p is gewoon totaal gewicht 20 kilo en 7,5 kilo voor de stang.

Neej das 27,5 kg in totaal neej dat gewicht krijg ik al met pijn en moeite gedaan als ik dat 61kg deed was mijn skull echt crushed :p is gewoon totaal gewicht 20 kilo en 7,5 kilo voor de stang.

Je moet de barbell ook meetellen, dan ga je ongveer tss 33 en 37kg zitten. not bad, is een héél moeilijke oefening en zie de meeste mensen daar niet zo veel verder komen dan een 10kg schijf aan elke kant.

edit: lees het nu die 7,5kg is de stang :D

Laatst bewerkt:

Is echt wel een hoog gewicht...
Ik zit hier met mijn lage gewichtjes af te zien om die 8ste rep er toch nog uit te krijgen en jij zit mij hier een beetje te ownen:(:p

Is echt wel een hoog gewicht...
Ik zit hier met mijn lage gewichtjes af te zien om die 8ste rep er toch nog uit te krijgen en jij zit mij hier een beetje te ownen:(:p

haha neej jij ;) je zal vast niet zo ver met die oefening van me afzitten hoor. Maar ik kan die ook niet zo zwaar, moeilijke oefening vind ik skull crushers ofja moeilijk niet maar kunst om je ellebogen stil te houden bij het laten zakken en omhoog halen van de barbell.

Schouders,buik en traps
Military press
10x 30 kg
8x 40 kg
8x 50 kg ging wel erg makkelijk
7x 55 kg grr net niet 8 wou toch eens 60 kg proberen :P PR
5x 60 kg mm toch nog 5 reps gehaald :D PR
8x 50 kg (ik dacht ik ga net al rooney ook ff een pompset nog doen maar na deze was ik kapot haha:o)

Upright row
8x 20 + 7,5 kg
8x 25 + 7,5 kg
8x 30 + 7,5 kg
8x 35 + 7,5 kg PR

Sideways dumbbell lateral raise eens met de kabels geporbeerd voelde veel beter dan liggend.(lateral)
8x 7 kg
8x 9 kg
8x 9 kg
8x 11kg

Seated rear lateral raise (posterior)
8x 12kg
8x 14kg
8x 16kg
8x 18kg PR

Traps had gister al onderarmen gedaan deze vandaag erbij gedaan (was geen goede combo na schouders)

Dumbbell shrugs
10x 20 kg
10x 22 kg
10x24 kg
10x 26 kg (moet hier wat anders voor gaan zoeken is veel te licht en dumbbells gaan helaas niet zwaarder)

Smith shrugs en dan voor barbell gaan staan
12x 50 kg
12x 60 kg
10x 90 kg
6x 90 kg (train je hier niet ook grip mee toevallig? jezus bij die 90 laatste set ging mijn grip weer terwijl set ervoor nergens last van had)

Buik:
seated crunch
20x 36kg
20x 39kg
20x 43 kg
20x 52 kg

Dumbbell 45graden side bend Maar dan zonder dumbbell
20x bw L + R
20x bw L + R
15x bw L + R

Kneeling crunch (of hoe het ook heet, met de kabel zo knielen net of je bent het bidden :p)
8x 37kg
8x 42 kg
8x 47 kg
8x 52 kg

Cardio: 10 minuten gerend 94 caloriën verbrand.

Mood: 9 :D
Strength:9 ging lekker vandaag :D

Zo even weekend rusten volgende week hard knalle en eens goed aan mijn cardio gaan werken, want ja zo heeft het cutten weinig zin spiegel lijkt ook te zeggen dat ik wat ben gestegen in vetpercentage in plaats van gezakt :o

haha neej jij ;) Maar ik kan die ook niet zo zwaar, moeilijke oefening vind ik skull crushers ofja moeilijk niet maar kunst om je ellebogen stil te houden bij het laten zakken en omhoog halen van de barbell.

Wat bedoel je met stil houden? Je bovenarmen hou je recht omhoog, dat wel. Maar als je bedoelt dat je er ook voor moet zorgen dat je ellebogen evenwijdig moeten blijven aan elkaar... volgens mij moet dit niet. Meer nog dat lukt me zelf biomechanisch met geen enkel gewicht om ze stil evenwijdig aan elkaar te houden. Zou harpep of clubber hun mening wel eens over horen, maar instinctief zou ik denken dat dit niet hoeft. Het is het buigen van je ellebogen, totdat je tris helemaal gerokken of concentrisch zijn, dat van belang is. Volgens mij kan je zo ook volledig rekken wanneer je ellebogen niet evenwijdig van elkaar blijven.

Terug
Naar boven