Fitness Seller

LightO's log to the light

• Topic Starter Topic Starter
Wat bedoel je met stil houden? Je bovenarmen hou je recht omhoog, dat wel. Maar als je bedoelt dat je er ook voor moet zorgen dat je ellebogen evenwijdig moeten blijven aan elkaar... volgens mij moet dit niet. Meer nog dat lukt me zelf biomechanisch met geen enkel gewicht om ze stil evenwijdig aan elkaar te houden. Zou harpep of clubber hun mening wel eens over horen, maar instinctief zou ik denken dat dit niet hoeft. Het is het buigen van je ellebogen, totdat je tris helemaal gerokken of concentrisch zijn, dat van belang is. Volgens mij kan je zo ook volledig rekken wanneer je ellebogen niet evenwijdig van elkaar blijven.

Ik bedoelde ook de bovenarmen stil en recht omhoog te houden (niet de ellebogen geen idee hoe ik daar bij kom ???) Want merk hoe zwaarder ik ga hoe sneller ze mee willen bewegen. Maar als ik mijn bovenarmen niet goed stil hou voel ik ook me triceps niet zo branden terwijl als ik ze wel echt stil houd dan voel je het goed :).

Vind alleen bij Closegrip bench dat ik mijn triceps totaal niet voel maar meer aan de voorkant schouders. Weet jij misschien hoe ik dit kan? Heb ook altijd verzuurde schouderkop (anterior) na deze oefening, ik weet dat je deze zowiezo bij bankdrukken veel mee gebruikt maar ik heb het bij closegrip veel erger dan bij gewone benchpress.

Ik zie net in een ander topic dat je van skull crushers ook een compound kunt maken door de bovenarmen wel mee te bewegen. Dus eigenlijk maakt het niet zo uit.

Vind alleen bij Closegrip bench dat ik mijn triceps totaal niet voel maar meer aan de voorkant schouders. Weet jij misschien hoe ik dit kan? Heb ook altijd verzuurde schouderkop (anterior) na deze oefening, ik weet dat je deze zowiezo bij bankdrukken veel mee gebruikt maar ik heb het bij closegrip veel erger dan bij gewone benchpress.

Ja, cgb... ik denk dat je jezelf niet zo moet focussen op waar je iets voelt, maar eerder of je er systematisch op vooruit gaat. Je kan je schouders niet uitschakelen tijdens een bench, dus denk niet dat het zo vreemd is dat je jouw voorste schouderkoppen "voelt".

Ik zie net in een ander topic dat je van skull crushers ook een compound kunt maken door de bovenarmen wel mee te bewegen. Dus eigenlijk maakt het niet zo uit.

Ja, cgb... ik denk dat je jezelf niet zo moet focussen op waar je iets voelt, maar eerder of je er systematisch op vooruit gaat. Je kan je schouders niet uitschakelen tijdens een bench, dus denk niet dat het zo vreemd is dat je jouw voorste schouderkoppen "voelt".

ahzo ok duidelijke uitleg :) bedankt voor jou ervaring :)

Vandaag borst en biceps gedaan, echt slechte training. Gister had ik junkdag en paar frietjes gehad kan er niet meer zo goed tegen ofzo. Ze waren in ieder geval verkeerd gevallen gisteravond hele avond buikpijn en vanmorgen vervolgens aan de diarree:eek:. Smiddag's gelukkig geen buikpijn meer en ook diarree gestopt maar voel me al hele dag beetje slap.

Maar goed kon het niet laten om niet te gaan trainen :p

Chest and Biceps Maandag 16-04

Benchpress
10x 50 kg
8x 60 kg

7x 70 kg
7x 70kg
5x 80 kg (ondanks slapgevoel nog redelijk netjes vond ik zelf)

Inclince Dumbbell benchpress
8x 20 kg
8x 22 kg
8x 24 kg
8x 26 kg

Dumbbell Bench press
8x 20 kg

8x 22 kg
6x 24 kg
6x 24 kg Vanaf hier begon ik het te merken, dat mijn kracht en energie langzaam verminderde :(

Incline Cable Flyes
8x 18 kg
8x 21 kg
8x 23 kg
8x 26 kg

Biceps
EZ bar curl (wijde grip)
8x 15 kg +7,5kg
8x 20 kg +7,5kg
6x 25 kg +7,5k 6x 25kg +7,5kg

Hammer curl
8x 10 kg
8x 12 kg
8x 14 kg
6x 16 kg

curl op incline bankje met cable per arm
8x 16 kg
8x 18 kg
8x 21 kg

8x 23 kg

Kabel curl met kort grip
8x 27 kg
8x 32 kg
8x 36 kg
8x 42 kg

Cardio: overgeslagen ben blij dat ik thuis ben ga nu slapen en hopelijk gaat het morgen weer wat beter

Mood:6
Energy:4 :(

Strength:5

Schouders,buik en traps
Military press
10x 30 kg
8x 40 kg
8x 50 kg ging wel erg makkelijk
7x 55 kg grr net niet 8 wou toch eens 60 kg proberen :P PR
5x 60 kg mm toch nog 5 reps gehaald :D PR
8x 50 kg (ik dacht ik ga net al rooney ook ff een pompset nog doen maar na deze was ik kapot haha:o)
Zeer netjes :lifter::bow:

Waarom setjes van 5 bij de Deadlift? Je Pull Ups gaan gruwelijk lekker!:thumbup:

---------- Post toegevoegd Tue 17 Apr 2012 om 12:47 ----------

Vind alleen bij Closegrip bench dat ik mijn triceps totaal niet voel

Idem.

---------- Post toegevoegd Tue 17 Apr 2012 om 12:49 ----------

Ondanks je buikpijn en diarree toch nette training. Bench Press gaat lekker.

Zeer netjes :lifter::bow:

Waarom setjes van 5 bij de Deadlift? Je Pull Ups gaan gruwelijk lekker!:thumbup:
Dacht dat iemand in deze log laatst zei dat je bij deadlift juist beter 4/5x kan doen dan 8x voor massa omdat het anders meer uithoudingsvermogen wordt? Ik weet het zelf namelijk ook niet dus had het advies maar gevolgd ;).

Vandaag benentraining vorige week namelijk niet gedaan.

Benen en traps Dinsdag 18-4

Squat
12x 50 kg
8x 90 kg
8x 100kg ( nog geen steken hier)
8x 100kg pff wel erg zwaar mee what the **** is going on ???
7x 100 kg lichte steken maar echt moeite hiermee :eek:
8x 50 kg

Split squat
8x 50 kg Links en rechts voelde me hierna super slecht trok geel weg en was misselijk en zag sterretje dus was lichter gedaan.
8x 40 kg Links en rechts
8x 40 kg Links en rechts
Kreeg na deze oefening echt misselijk gevoel hele training lang, zal nog wel van gister na-effect zijn ofzo Daarom vanaf hier rustiger gaan trainen
Inner thigh
8x 32 kg
8x 46kg
8x 46 kg
8x 46 kg

Leg extension
8x 78 kg
8x 80 kg
8x 80 kg
8x 80 kg

Calf raise op legpress
12x 86 kg
10x 93 kg
10x 100 kg
9x 110 kg

Dumbbell shrugs
10x 20 kg
10x 22 kg
10x24 kg
10x 26 kg

Smith shrugs en dan voor barbell gaan staan
12x 50 kg
12x 90 kg
10x 90 kg
10x 90 kg

Cardio 15 minuten gedaan 152 caloriën verbrandt

Mood: 8
Energy: 8
Strength: 8 na splitsquat nog maar 5 (denk dat ik toch echt wat heb opgelopen van het eten zondag, gaat wel al beter dan gister maar nog niet 100%) miss morgen beter :D

Ik vind die high reps bij deads ook maar weinig bijdragen. Statische contractie eigenlijk
en eigenlijk enkel je erectors worden goed aangesproken. Zijn meerdere wegen naar
een goede rug dan enkel deads. Imo deads alleen voor algemene kracht.

Ziet er trouwens een pijnlijke training uit :p

Ja daar ben ik het ook mee eens. Ik doe nu 5x10 als assistance maar dat gaat ook meer richting cardio. Je kan ook makkelijker in gewicht/kracht progressie maken met 3-5 reps dan 8(+).
Nice squat volume trouwens, dat ziet er inderdaad pijnlijk uit :p.

Dacht dat iemand in deze log laatst zei dat je bij deadlift juist beter 4/5x kan doen dan 8x voor massa omdat het anders meer uithoudingsvermogen wordt? Ik weet het zelf namelijk ook niet dus had het advies maar gevolgd ;).

Heb ik ook weer wat geleerd:).

Ik vind die high reps bij deads ook maar weinig bijdragen. Statische contractie eigenlijk
en eigenlijk enkel je erectors worden goed aangesproken. Zijn meerdere wegen naar
een goede rug dan enkel deads. Imo deads alleen voor algemene kracht.

Zit nu in mijn 4 reps workout sessie, maar denk als ik dat zo lees ik bij de Deadlift dit zo laat, 4 á 5 reps per set.

Heb ik ook weer wat geleerd:).

Zit nu in mijn 4 reps workout sessie, maar denk als ik dat zo lees ik bij de Deadlift dit zo laat, 4 á 5 reps per set.

idd ik ook ga nu gewoon wat meer sets met minder reps voor deadliften proberen (ga dadelijk weer kan ik het meteen in praktijk brengen :p)

Ziet er trouwens een pijnlijke training uit
haha ja was het ook :p eens ff kijken hoe het dadelijk gaat voel me vandaag wel stuk beter dan gister.

Logros en robke thnx voor jullie bijdrage in ervaring :)

Succes zo met de training enne een PR binnen halen he!

may the deads be with you ;)

It's one big party :banana:.

Rug en triceps

Deadlift
10x 50 kg (warm-up)
10x 50 kg (warm-up)
8x 90 kg
5x 110 kg
5x 120 kg (ging wel makkelijk)
3x 135 kg (4de lukte niet, grip) PR
10x 50 kg

Barbell Bent over row met EZ bar
8x 50 kg +ezbar
8x 50kg +ezbar
8x 55kg +ezbar
8x 60kg +ezbar

Pull up extra breed met deadhang
7x bw
7x bw
4x bw + 5 kg
4x bw + 5 kg
4x bw (veel moeite mee vandaag)

Seated rows op machine
8x 26 kg L+R apart
8x 28 kg L+R apart
8x 30 kg L+R apart
8x 30 kg L+R apart

Close grip benchpress
8x 40 kg
8x 50 kg
8x 60 kg
5x 60 kg

Skull crushers
8x 12,5 kg + 7,5 kg
8x 15kg + 7,5 kg
8x 20kg + 7,5 kg
5x 25kg+ 7,5 kg

Cable triceps kickback
8x 7 kg
8x 9 kg
8x 9 kg
8x 11 kg

Mood: 5
Energy: 7
Strength: 7

Deadliften ging lekker, maar na deadlift kwam ik weer in een sleur terecht. Ik weet niet wat het is maar volgens mij is het meer mentaal :p Nouja het zal wel, ik heb nu echt ff een crash morgen rustdag pakken en eens even goed eten :). Misschien heeft het ook wel met het cutten te maken, de spiegel werkt niet mee dat buffe van in de bulk is weg het gaan (wordt wel droger) maar ik vond dat buffe wel mooi :P en lijkt wel of mijn energie steeds minder wordt. Maarja even doorbijten tot ik weer op een beetje redelijk vetpercentage zit. En dan eindelijk weer bulken :D kan niet wachten :D

Goede Deadlift man!

Wat betreft de energie daar kan ik over mee praten, is echt niet fijn. Ik eet nu ongeveer op onderhoud en merk echt dat mijn energie vele malen lager is dan toen ik in de bulk was. Het trainen ging toen ook stukken beter. Ik zal met mijn voeding verder moeten zakken, ben benieuwd wat voor resultaat mij dat gaat bieden bij het trainen.

Hoe lang denk je nog in de cut te blijven?

Goede Deadlift man!

Wat betreft de energie daar kan ik over mee praten, is echt niet fijn. Ik eet nu ongeveer op onderhoud en merk echt dat mijn energie vele malen lager is dan toen ik in de bulk was. Het trainen ging toen ook stukken beter. Ik zal met mijn voeding verder moeten zakken, ben benieuwd wat voor resultaat mij dat gaat bieden bij het trainen.

Hoe lang denk je nog in de cut te blijven?

Ik heb precies hetzelfde, voelde me ook veel beter in de bulk (langer doorgaan, sterker) en leek toen ook veel groter en ik zag me ook groeien (ook bij de buikstreek natuurlijk :p). Maar nu lijkt het wel of ik elke training kleiner word ??? maarja zal wel worden ge-mind ****t :p

Ja ik had de bulk te ver uit de hand laten lopen voor ik startte met cutten was het 18% liefste zou ik meteen naar 12/13% gaan maar ik denk dat ik dan nog wel even bezig ben :eek:. Eens even kijken misschien laten zakken tot 14% en dan eens kijken of ik weer ga bulken

Ja cutten is geen pretje :(, toch een mooie PR op deadlift! Ik ga over 2 weken ook cutten maar ik moet zeggen dat ik ook wel moeite krijg met genoeg eten naar binnen werken op dit moment dus ik vindt het niet zo erg. Maar ja daar kijk ik straks tijdens het cutten wel weer anders tegen aan :P.

Schouders,buik en onderarmen
Military press (anterior)
10x 30 kg
8x 40 kg
8x 50 kg
7x 55 kg
5x 60kg had denk ik nog een rep gekunt maar was alleen en durfde niet meer:p
6x 40 kg
6x 30 kg

Sideways dumbbell lateral raise
8x 7 kg
8x 9 kg
8x 9 kg
8x 11kg

Dumbbell side raise
8x 10 kg
8x 12 kg
8x 14 kg
8x 16 kg PR

Seated rear lateral raise (posterior)
8x 12kg
8x 14kg
8x 16kg
8x 18kg Yeah budy :cool: ging wel lekker

Buik:
seated crunch met kabel
20x 52kg
20x 59kg
15x 62 kg
8x 62 kg

Dumbbell 45graden side bend Maar dan zonder dumbbell
20x bw L + R
20x bw L + R
15x bw L + R
15x bw L + R

Weigthed leg raise Ik kan deze alleen doen aan pull up stang, heb altijd het idee dat ik hier ook mijn grip mee train kan dit?
20x bw +5kg
15x bw +6kg
15x bw +6kg
12x bw +7kg

Onderarmen
8x 8 kg
8x 10 kg
8x 12 kg
8x 14 kg

reverse wrist curl (dumbbell)
8x 5 kg
8x 6 kg
8x 7 kg
8x 8 kg

Nog 21 minuten gefietst 191 calorien verbrand. Was nog wel eens lekker ff cardio :p

Die MP gaat lekker bij jou.

Terug
Naar boven