Fitness Seller

Gesloten LOG Amateurtje

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Oké... omdat er zoveel vraag naar was... hier istie dan. Niet meer zeuren nu hoor. Ik voel groepsdruk ontstaan hier.

Screenshot_20171119-170544.png

Not my proudest fap :p

• Topic Starter Topic Starter
Heb trouwens nog niemand gehoord over m'n Legpress!!! ??? Haha

Heb ook besloten om m' schema 2 weken door te trekken. Dus ipv nog 3 weken, nog 5 weken. Zodat ik optimaal aan techniek kan gaan werken voordat ik 5x5 ga doen. Goed idee of ?

Nee, met lagere reps en meer sets kan je juist beter je techniek fixen.

Heh ? Ik heb het over m'n huidige schema om m'n techniek te verbeteren he. Daarna pas 5x5
Ja en ik zeg dat je niet die 2 weken er bij moet doen.
Met 5x5 kan je ook prima (zo niet beter) aan je techniek werken. Vaak zie je de techniek/concentratie pas echt verzwakken zodra je hoger in reps komt. Daarnaast heb je met 5x5 5 sets om aan je techniek te werken. Film jezelf gewoon veel tussen de sets en stap licht in.

Ja en ik zeg dat je niet die 2 weken er bij moet doen.
Met 5x5 kan je ook prima (zo niet beter) aan je techniek werken. Vaak zie je de techniek/concentratie pas echt verzwakken zodra je hoger in reps komt. Daarnaast heb je met 5x5 5 sets om aan je techniek te werken. Film jezelf gewoon veel tussen de sets en stap licht in.

Ah. Nu is het duidelijker hahah. Thanks! Zal binnenkort eens het excel bestandje op de website invullen en hier posten. Misschien kan je dan ff meekijken en advies geven of ik met die gewichten kan beginnen !

Zal eerlijk gezegt gewoon lekker met een lege stang (20 kg) voor de squat en bench press beginnen. Voor de deadlift met 30 kg beginnen.
Binnen no-time zit je op gewichten die al een stuk hoger zijn met de dagelijkse verhoging.

Wat betreft de OHP en barbell row zou ik een gewicht pakken die ook gewoon lekker laag nog aanvoelt.
Geloof me, je wilt als beginner lekker laag beginnen om techniek van de lifts in orde te krijgen. Te wennen aan de 5x5 en de squats elke trainingsdag.

Zal eerlijk gezegt gewoon lekker met een lege stang (20 kg) voor de squat en bench press beginnen. Voor de deadlift met 30 kg beginnen.
Binnen no-time zit je op gewichten die al een stuk hoger zijn met de dagelijkse verhoging.

Wat betreft de OHP en barbell row zou ik een gewicht pakken die ook gewoon lekker laag nog aanvoelt.
Geloof me, je wilt als beginner lekker laag beginnen om techniek van de lifts in orde te krijgen. Te wennen aan de 5x5 en de squats elke trainingsdag.

Ja precies. Zijn er ook mensen die dumbell bench press doen ipv bench press met stang?

Ja precies. Zijn er ook mensen die dumbell bench press doen ipv bench press met stang?

Ik doe ze allebei. Had een tijd last van mijn schouder met BB BP en ben toen overgestapt op de dumbbells. Nu nagenoeg geen last meer en ben ik ook de barbell weer gaan gebruiken.

Ik doe ze allebei. Had een tijd last van mijn schouder met BB BP en ben toen overgestapt op de dumbbells. Nu nagenoeg geen last meer en ben ik ook de barbell weer gaan gebruiken.

Bij mij is het puur omdat ik veel alleen train. Alleen in het weekend is het mogelijk om samen te trainen. En ben als de dood voor de bench press. Dumbell bench press niet, als ik het niet houd, dan gooi ik het gewoon naast me.

Ik heb even al je foto's en filmpjes bekeken en kom tot de volgende conclusie:

Ik vind de holle rug met squat nog wel meevallen. Je kunt je kin iets meer naar beneden houden en je borst alleen iets omhoog gooien. Ikzelf heb ook de holle rug en pas beneden met de squat wordt hij helemaal recht. (omdat daar mijn flexibiliteit minder wordt).
En het moet toch geen probleem zijn dat mannen kijken, als ik op zaterdagavond in mijn boxer op de bar sta te dansen worden de vrouwtjes ook gek. Neem ik ze niet kwalijk. Maar als het je stoort, minder foto's plaatsen.

Ik vind de holle rug met squat nog wel meevallen. Je kunt je kin iets meer naar beneden houden en je borst alleen iets omhoog gooien. Ikzelf heb ook de holle rug en pas beneden met de squat wordt hij helemaal recht. (omdat daar mijn flexibiliteit minder wordt).
En het moet toch geen probleem zijn dat mannen kijken, als ik op zaterdagavond in mijn boxer op de bar sta te dansen worden de vrouwtjes ook gek. Neem ik ze niet kwalijk. Maar als het je stoort, minder foto's plaatsen.

Thanks voor de tip!

En zoals ik ook al eerder zei; ik stoor me er niet aan.

Als je niet weer waar je het over hebt moet je geen advies geven. Een holle rug icm buttwink is namelijk gewoon slecht voor je rug en vaak ook een teken dat je de glutes (grote spier) verre van optimaal gebruikt.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven