Fitness Seller

Gesloten LOG Amateurtje

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Paniek kan uit het niets komen. Ik heb wel eens een paniekaanval gehad terwijl ik gewoon rustig in bed lag... Nergens aan dacht...

Paniek kan uit het niets komen. Ik heb wel eens een paniekaanval gehad terwijl ik gewoon rustig in bed lag... Nergens aan dacht...

is inderdaad een wijdverbreid misverstand dat een paniekaanval ingeleid word door iets schokkends of naars ,

vroeger vrij veel last van gehad , sinds ik geen caffeinehoudende produkten (koffie , Pwo enz) meer neem is het als sneeuw

voor de zon verdwenen

• Topic Starter Topic Starter
Paniekaanvallen, PTSS, counseling, hyperventilatie...

Ik kan dat allemaal afstrepen. Geen zin om dit in m'n log te gooien. Maar echt... dit voelt anders.

Lupus.

Dat slaat werkelijk nergens op
Mijn nederige excuses, ik dacht niet dat je hier een serieus antwoord had verwacht.

Zou je anders je klachten en het beloop hiervan wat beter kunnen beschrijven? Ik vind het moeilijk om te volgen.

Je hebt het eerst over:
Een soort van vaag dromerig gevoel, gepaard met het gevoel van flauwvallen, blackout en niet logisch na kunnen denken.

Later heb je het over hartkloppingen, en weer later heb je het over migraine met daarbij neurologische verschijnselen en vlekken (kun je die vlekken beter beschrijven? Scotomen zoals bij 'klassieke' migraine houden max. 1 uur aan).

Of heb je dit allemaal tegelijk? Dus je hebt het gevoel dat je gaat flauwvallen, niet logisch kunt nadenken, hartkloppingen, hoofdpijn, dof gevoel in je vingers, vlekken in je gezichtsveld, en de andere neurologische verschijnselen die je beschrijft?

Is er naast het EEG-onderzoek ook ander neurologisch onderzoek uitgevoerd?

Mijn nederige excuses, ik dacht niet dat je hier een serieus antwoord had verwacht.

Zou je anders je klachten en het beloop hiervan wat beter kunnen beschrijven? Ik vind het moeilijk om te volgen.

Je hebt het eerst over:

Later heb je het over hartkloppingen, en weer later heb je het over migraine met daarbij neurologische verschijnselen en vlekken (kun je die vlekken beter beschrijven? Scotomen zoals bij 'klassieke' migraine houden max. 1 uur aan).

Of heb je dit allemaal tegelijk? Dus je hebt het gevoel dat je gaat flauwvallen, niet logisch kunt nadenken, hartkloppingen, hoofdpijn, dof gevoel in je vingers, vlekken in je gezichtsveld, en de andere neurologische verschijnselen die je beschrijft?

Is er naast het EEG-onderzoek ook ander neurologisch onderzoek uitgevoerd?

Nee, de migraine, hartkloppingen etc is waar ik in het verleden erg veel last van heb gehad. Migraine echter nogsteeds. Klopt dat het verwarrend verteld is, was op dat moment alles behalve helder.

Als ik puur alleen moet omschrijven wat er vanmiddag aan de hand was :

- Ruis in oor
- Vaag dromerig gevoel
- Gevoel van flauwvallen
- Black-ut

Dit kan soms een paar minuten aanhouden. Die black out. Merk nu trouwens nogsteeds dat ik woorden door elkaar haal, of letters in een woord lol.

Ik heb verder niet echt een idee wat er precies gebeurd.

Wel voelt het later alsof ik net wakker ben. Doodmoe. Daarbij dof, tintelend gevoel in vingers en handpalm. Merk dan meestal ook dat ik koud ben en zweethanden heb.

Ik heb een EEG en MRI scan gehad. De neuroloog noemde het familaire hemiplegische migraine. Het enige wat hij kon doen, is mij triptan voorschrijven. En wat is dat een troep zeg.

Krijg daar verschrikkelijke keelpijn van. En nekpijn. Buh, neem het nooit meer. Daarbij komt dat die triptan ook voor geen meter werkt.

Hyperventilatie :) Juist door je zorgen te maken lok je erger uit.. Niets aan de hand denk ik zo... Groet

Hyperventilatie :) Juist door je zorgen te maken lok je erger uit.. Niets aan de hand denk ik zo... Groet

Heb ik eerder last van gehad. Ik denk dat ik het ook gewoon op hyperventilatie laat. Kan wel 1000 dingen bedenken en weer een heel onderzoek starten, maar schiet er toch niks mee op. Krijg je alleen maar een label op je hoofd geplakt :P

Voornamelijk het dove gevoel dat je beschrijft is erg typerend. De overige symptomen passen daar ook bij;)

Heb ik eerder last van gehad. Ik denk dat ik het ook gewoon op hyperventilatie laat. Kan wel 1000 dingen bedenken en weer een heel onderzoek starten, maar schiet er toch niks mee op. Krijg je alleen maar een label op je hoofd geplakt :P
Dat denk ik ook ja... Als je hier voor vaker naar de arts gaat denk ik dat je eerder als hypochonder te boek gaat staan. Kijk daar dus ook mee uit..

Vanavond weer de gym slopen :flexbiceps:.

Met mn kippenkrachtje :grinny:

Ik weet niet of je het doet, maar als je zou blowen zou ik je wel aanraden om te stoppen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven