MuscleMeat

Log bob k

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.842
Mijn kaak is vandaag ietsje dikker geworden maar pijn is nog steeds minimaal. Vanavond ga ik voorzichtig weer trainen. Ik moet even aanvoelen of druk geen probleem geeft. Voeding maandag was natuurlijk k*t, gisteren wel redelijk aan kcal kunnen komen met complex carb gainer en wat spaghetti in de avond, en vandaag weer lekker aan de complex carb gainer. Ik zal nog wel onder onderhoud zitten helaas.

Om de volgende weken tot mijn volgende bezoek aan kaakchirurgie op een interessante manier vol te krijgen wil ik iets proberen wat ik hier gelezen heb:

http://nexxtlevelup.com/fitness/wave-loading
http://www.wannabebig.com/forums/archive/index.php/t-34687.html

Set/rep opbouw voor bench wordt dus bijvoorbeeld:

Opwarmen, dan;
Set 1) 1x115
Set 2) 6x96
Set 3) 1x117.5
Set 4) 6x98
Set 5) 1x120
Set 6) 6x100

Afhankelijk van die eerste single verhoog ik een beetje of meer de volgende single en 6-repper

Theoretisch 1RM/6RM verhouding:

Bench
1RM 6RM
110 92
112,5 94
115 96
117,5 98
120 100
122,5 102
125 104
127,5 106
130 108

Squat
1RM 6RM
140 117
145 121
150 125
155 129
160 133
165 137,5
170 142
175 146
180 150

Indien druk geen last geeft ga ik dit vanavond doen voor bench met wat weighted dips, flyes, skullcrushers en side raises.

Mooi schema lijkt me dat man. Apart! Hoe kom je op dat schema? Ik heb volgens mij eens een keer een artikele gelezen op Tnation mbt 1/6 wave loading.

• #1.844
Zo, weer heerlijk getraind en geen last van mn kaak gehad. Ik had nog wel wat last van mn onderarmen dus de straps gebruikt die ik van Thomas gekregen had (thnx bro!)

Uit mn werk was ik doodop en heb ik een uurtje geslapen, maar eenmaal in de gym had ik zin om te knallen en heb ik er een UB training van gemaakt.

Warming up:
Foamrollen, rekken, side raises, bent over side raises en RC oefeningen.

Bench press:
14x50
8x80
4x90
3x100
1x110
1x115 (single van waar ik vervolgens een 6RM neem)
6x95 (ging ok)
1x120 (nice)
6x100 (ging al vlotter)
1x120 (klein beetje spot)
6x100 (ging prima)

Close grip bench press
15x60
Extra wide grip
25x60

Pullups (met straps)
12xbw
10xbw
10xbw
8xbw
parallel grip:
8xbw

Wide lat pulldowns
16x40
12x67 + direct 8 reps onderhands smal
Straps zorgden hier wel voor betere focus

Incline dumbbell flyes
14x14
10x22

"Oma"flyes
10x14

Brede parallel grip seated cable row
16x40
12x67
12x67

One arm triceps pushdown
12x15
reverse grip
14x10
14x10
Two arm
14x35
14x35

Side raises
20x8
16x8 trage reps
16x8 buurn

superset met

Lying parallel grip dumbbell extensions
20x8 ook goed langzaam
16x8 buurn.

Einde.

-------------------

Kracht op bench viel me niet tegen ondanks een paar dagen slecht vreten. Het 1-6 reps idee beviel me goed, ik zie er wel de voordelen van in voor een paar trainingen (tot smolov). Ik ben benieuwd hoe het uitpakt op squats. De strongmantraining was nog wel te voelen in mn onderarmen, quads en biceps :D

Ik wil trouwens de volgende training bij SMTK wel vast inplannen, anyone?

------------------

Mooi schema lijkt me dat man. Apart! Hoe kom je op dat schema? Ik heb volgens mij eens een keer een artikele gelezen op Tnation mbt 1/6 wave loading.

Ik liep er toeallig tegen aan, en voor de paar overlappende weken lijkt me het wel leuk om te proberen. Klopt, op T-nation zou ook een artikel moeten staan.

Zondag :D

In nederland kun je ook strongman trainen he :p jij woont bij nijmegen als ik me nie vergis?

En goeie training, kende dit principe nog niet

• #1.847
  • #1.849
In nederland kun je ook strongman trainen he :p jij woont bij nijmegen als ik me nie vergis?

En goeie training, kende dit principe nog niet

Nijmegen ja ;)

Ik heb al even gekeken ja, heb je suggesties?

STMK vond ik gewoon toffe gasten, vandaar dat ik daar zeker nog wel vaker naar toe wil.

---------- Post toegevoegd 2 October 2013 om 23:00 ----------

Ik dacht dat Arno & Thomas ook op regelmatige basis willen terugkomen, misschien kan je met hen afspreken?
Ik overweeg dit ook wel.

Ze lezen hier mee, dus ik dacht ik gooi het gewoon in de groep :D

---------- Post toegevoegd 2 October 2013 om 23:08 ----------

Om hier nog even op terug te komen; thuis werkt hij inderdaad gewoon. Maar nu ik zit te kijken zie ik erg veel aanbod en heb ik geen idee waar ik op moet letten. Welke heb jij en zouden die ook gewoon geschikt voor mij zijn?

Ik ga sowieso vaker om men lifts te verbeteren en af en toe wat events! Dus laat maar iets weten

Same here, ik wil volgende maand of eind deze maand wel iets plannen!

En graag gedaan van die straps :thumbs:

Shit Bob..bodybuilding verliest grip op je:rolleyes:...je wordt aangetrokken door de 'darkside' wat strongman heet:trollface:

Tof te zien dat de setup van de bench goed werkt! En al met al een erg sterke training weer kerel..maar goed een strong-man was je al:thumbs:

• #1.853
Ik ga sowieso vaker om men lifts te verbeteren en af en toe wat events! Dus laat maar iets weten

Same here, ik wil volgende maand of eind deze maand wel iets plannen!

En graag gedaan van die straps :thumbs:

Nice! Ik zal eens kijken.

Shit Bob..bodybuilding verliest grip op je:rolleyes:...je wordt aangetrokken door de 'darkside' wat strongman heet:trollface:

Tof te zien dat de setup van de bench goed werkt! En al met al een erg sterke training weer kerel..maar goed een strong-man was je al:thumbs:

Daar is niks mis mee toch? ;) moaaar gains! Als ik mn voedsel netjes hou dan zal ik er fysiek alleen op vooruit gaan! En een baardje staat me prima :D

Ik heb er alleen een chocomelk snor van overgehouden :(

• #1.855
Training van woensdag beviel me goed, vanavond ga ik het 1-6 systeem proberen op squat.

Planning voor vanavond, LB training:

Foamrollen en stretchen

Squat 1-6-1-6-1-6
richtlijn:
10x40
10x60
8x80
5x100
3x120
1x130

1x140
6x117.5
1x150
6x125
1x155
6x130

Deadlift
opwerken naar 5RM

Calf presses
6x12

Decline crunches
6x12

Ik heb er alleen een chocomelk snor van overgehouden :(
Heb je iets tegen chocomelk, pannekoek? :mad:

allemaal maandelijks naar Herentals :D :thumbs: Ik ben er ook bij

• #1.857
Als dat zou lukken zou dat top zijn! Wel zou het fijn zijn als er nog iemand anders uit nederland mee zou rijden om de benzinekosten wat te drukken.

Meet zag er gezellig uit, maar idd elke maand naar onze zuiderburen rijden kan dan best prijzig worden.
Zucht dan maar SM spelen in m'n achtertuin.

fietsband flippen
voetbal to shoulder
farmer walk met 2 kratjes bier.... leeg :o

Als dat zou lukken zou dat top zijn! Wel zou het fijn zijn als er nog iemand anders uit nederland mee zou rijden om de benzinekosten wat te drukken.

McMetronome (je vindt hem in mijn log) wilt misschien wel eens een keer meekomen. Leuke knul, en ook een NL-er!

• #1.860
Terug
Naar boven