AndroidHealthClinic

log Christian, papa van Yasmine

nette kracht stats voor een gehandicapte opa vader :D

Mooi dat je er toch aardig bovenop bent gekomen na de ongelukken.

• Topic Starter Topic Starter
the limit ga jij nu snel achter komen met dat schema trust me, ik zou eerder madcow doen.

Ja, ik ga het wat aanpassen. Heb veel raad gekregen en nu ga ik al die tips en zo moeten integreren in 1 geheel.

Voolopig volg ik een soort starting strengt dacht ik.
Het gaat lekker gaan, ben ik zeker van. Ik weet dat mijn lijf veel aankan, als ik goed eet en rust
en dat ga ik doen!!!

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 17:50 ----------

Dat je goed met je sport bezig bent en er het maximale uit wilt halen.

Jup, al een paar keer in mijn leven moeten stoppen, iedere keer door blessures gelinkt aan mijn ongeval van toen ik 5 was. Nu is alles "gerepareerd" en ga ik door tot ik deadlift, bench en squat 5 reps kan doen met 2 x BW.
En dan, eens ik dat kan, ga ik het gewicht niet meer verzwaren maar de reps proberen verhogen.
Niels Gordijn, here I come :) (i wish)

Zonda g en maandag rust en dan vanaf dinsdag dit schema gedurende minsten 4 weken toepassen.

Training dinsdag doel
Flat barbell bench
10 x 40 (opwarming)
10 x 40 (opwarming)
5 x 100
5 x 105
5 x 105

Squat
10 x 40
10 x 40
5 x 60
5 x 65
5 x 70
Deadlift
10 x 40
10 x 40
5 x 90
5 x 95
5 x 95
Te volgen gewichten in tabel in post 171 van mijn log.

nette kracht stats voor een gehandicapte opa vader :D

Mooi dat je er toch aardig bovenop bent gekomen na de ongelukken.

Bedankt!!!! Ja het gaat lekker. Alles wat me me mijn hele leven lang heeft tegengehouden (verklote knie en ruggenwervels) lijkt nu gerepareerd te zijn en nu ga ik door tot ik de big three 2 x BW kan tillen, minstens 5 keer.
Maar als ik zie wat anderen hier voor kracht hebben, dan voel ik me echt een mietje. Ik zal me pas een beetje sterk voelen als ik mijn doel heb bereikt.
EN... ik wil nog steeds de 400 meter in 58 seconden lopen, en de 5 km op 19 min. Maar eerst moet mijn bekken volledig genezen zijn en daarvoor moet ik het probleem van het beenlengteverschil aanpakken.

Indien ik eens gek zou doen, en dit echt drie keer per week zou doen, zou dit dan echt lukken? Zou ik echt van 3 x 120 bench naar 5 x 130 kunnen gaan op 1 maand? Is bijna te gek. En squat en deadlift zou dan ook enorm vooruitgaan. Ik vermoed, mezelf kennende, dat dit wel eens zou kunnen lukken.
(ik ga morgen wel eens alle raad analyseren van iedereen en dat trachten te integreren in mijn doel om the big three drie keer per week te doen.

****, nu moet ik wachten tot dinsdag om te trainen. Misschien morgen lichtjes 2 x 15 minuten fietsen, om de gewrichten soepel te houden en maandag dan ook, + wat zeer lichte opwarming en stretchen.
En dan dinsdag terug knallen. En donderdag dan weer.

Staar je niet blind op getallen maar kijk meer naar de vorm van de dag als je elke training gaat squatten/benchen/deadliften (wat overigens prima kan, er zijn mensen die elke dag squatten). Je kunt nu toch niet voorspellen wat je over een maand gaat drukken? Als het nog beginnersgains zijn zou het best kunnen, normaal gesproken waarschijnlijk niet maar daar gaat het helemaal niet om. Plezier hebben in je trainingen en dan ook nog eens progressie boeken is het belangrijkste.
Kijk naar de lange termijn en volg voor lange tijd een bepaald principe, ook wanneer het wat minder gaat. Regelmaat in je trainingen, zowel in frequentie als in de invulling, is het belangrijkste.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 21:54 ----------

En oh ja, je "moet" niet wachten tot dinsdag, als jij denkt dat je voldoende bent hersteld kun je gewoon weer gaan trainen hoor. Weekindeling is ook maar een toevalligheid, iemand heeft ooit bedacht dat dat in cycli van zeven dagen moet gaan, hoeft niet voor je trainingen te gelden.

Staar je niet blind op getallen maar kijk meer naar de vorm van de dag als je elke training gaat squatten/benchen/deadliften (wat overigens prima kan, er zijn mensen die elke dag squatten). Je kunt nu toch niet voorspellen wat je over een maand gaat drukken? Als het nog beginnersgains zijn zou het best kunnen, normaal gesproken waarschijnlijk niet maar daar gaat het helemaal niet om. Plezier hebben in je trainingen en dan ook nog eens progressie boeken is het belangrijkste.
Kijk naar de lange termijn en volg voor lange tijd een bepaald principe, ook wanneer het wat minder gaat. Regelmaat in je trainingen, zowel in frequentie als in de invulling, is het belangrijkste.

Volledig mee akkoord. Ik stel die tabellen op om me gefocust en gemotiveerd te houden. Maar inderdaad, er zullen dagen zijn dat ik die cijfers niet zal halen, of eens een dag te moe zal zijn om te trainen. Maar het helpt me mijn doel voor ogen te houden. Ik zei nog tegen mijn broer vandaag: "zelf als ik op 1 maand 5 keer een training moet opnieuw doen (dus dat het gewicht dezelfde is als de voorgaande training) dan nog schuif je je "einddatum" op met slechts 10 dagen.
En inderdaad, elke training moet je plezier geven. En dat doet het ook. (als mijn dochtertje in mijn zaal is is het heel wat minder , lol, omdat ik me echt niet kan concentreren en ze om de 5 seconden wil dat ik haar in de lucht gooi en zo'n dingen).
Beginnersgain zijn het volgens mij niet. Ik denk niet dat het beginnersgains zijn. Wel denk ik dat de kracht die ik in de afgelopen jaren had opgebouwd, en verloor door mijn rugoperatie en zeer lange revalidatie, toch sneller terug heb gewonnen, dus dat dit niet helemaal verloren is gegaan (muscle memory, niet?)
Dus ik neem aan dat mijn bench, die nu ongeveer 2 a 3 x 120 is, niet zo snel met 10 kilo omhoog zal gaan als van 110 naar 120 (26 januari was max 3 x 110, en 26 februari 3 x 120).
Wel is het vreemd, hopelijk weet jij daar iets meer over, dat ik blijf vermageren. Ik eet voldoende, het vet rond mijn middel is aan het verdwijnen, mijn gewicht is van 89 kilo (7 weken geleden), naar 86 gezakt, maar mijn kracht blijft toch wel serieus toenemen. Er moet daar toch wel eens een einde aan komen. Iemand zei me:" je zal eerst nog een paar kilo verliezen, maar toch zal je daarna, zonder iets te veranderen, beginnen verzwaren". Dat lijkt me absurd. Ik denk dat ik, als ik niks verander, vet zal blijven verliezen, dat mijn kracht niet meer zal toenemen, en de blessures zullen opduiken. Ik moet dus echt meer eten.

Ik ben altijd al verslaafd geweest aan sport, maar mijn rug heeft me er van weerhouden. Dat is achter de rug :) dus nu ga ik door tot ik Niels Gordijn versla in een wedstrijd :)

reactie op jouw update: ik had dinsdag gekozen omdat ik donderdag met mijn broer ga trainen en dus zie ik woensdag als een rustdag en dus dinsdag als een trainingsdag.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 22:11 ----------

Dit was de allerlaatste set van de training vandaag
de 5 x 100 (volgens schema moest ik maar 5 x 95 doen maar voelde me nog goed)

form check!
ik analyseer bij mezelf dat ik mijn benen sneller strek dan ik mijn rug recht. Dus ik moet dat iets beter coordineren zodat dit meer op het zelfde moment gebeurd;
http://www.youtube.com/watch?v=QKB9lSu_gjg&feature=youtu.be

Klopt vrij weinig van je stance imo, ik neem aan dat dit bedoeld is als sumo dl?
- bij sumo dl's altijd beginnen met de halter tegen de schenen.
- wijder staan en tenen meer naar buiten laten wijzen.
- knieën naar buiten drukken bij het inzakken, niet naar voren laten komen.
- heupen dicht op de halter houden.
- je doet vrijwel niks met je heupen, sumo dl is primair een beweging vanuit de heupen; heupen naar voren rammen en je staat recht.
- nog meer ws, maar kan niet alles zien vanaf de zijkant

Klopt vrij weinig van je stance imo, ik neem aan dat dit bedoeld is als sumo dl?
- je doet vrijwel niks met je heupen, sumo dl is primair een beweging vanuit de heupen; heupen naar voren rammen en je staat recht.

I'm gonna go shoot myself know :janken::janken:

Ik ga je tips opschrijven, en die allemaat trachten toe te passen bij volgende training. Bedankt Tymboo.

abo, ga het eens doornemen!

Heb naar sumo deadlift filmpjes gekeken van massieve ervaren powerlifters en ik begrijp nu volledig je opmerkingen; ALs ik nu naar mijn clipje kijk, zie ik dat het op geen reet trekt. Ik denk dat ik redelijk goed doorheb, theoretisch dan, wat er fout zit en hoe het te verbeteren. Morgen toch al eens met enkel de stang oefenen. Tx!

Bedankt!!!! Ja het gaat lekker. Alles wat me me mijn hele leven lang heeft tegengehouden (verklote knie en ruggenwervels) lijkt nu gerepareerd te zijn en nu ga ik door tot ik de big three 2 x BW kan tillen, minstens 5 keer.
Maar als ik zie wat anderen hier voor kracht hebben, dan voel ik me echt een mietje. Ik zal me pas een beetje sterk voelen als ik mijn doel heb bereikt.
EN... ik wil nog steeds de 400 meter in 58 seconden lopen, en de 5 km op 19 min. Maar eerst moet mijn bekken volledig genezen zijn en daarvoor moet ik het probleem van het beenlengteverschil aanpakken.

Niet te veel, te snel willen. Je hebt nog een aantal jaartjes te gaan. ;)

Niet te veel, te snel willen. Je hebt nog een aantal jaartjes te gaan. ;)

Ja, dat zei Tymboo ook, op lange termijn denken. En dat klopt. Ik weet dat het in het begin snel gaat maar dan zal het steeds moeilijker worden om vooruitgang te boeken. Maar ik heb nogal een maniakale persoonlijkheid. ALs ik iets start, dan ga ik er keihard voor. Dat heb ik met alles. Dat is soms heel goed, maar soms ook heel slecht :)

Ik ga dus de big three doen, nog niet zeker hoe mijn schema er zal uitzien, maar omdat ik dus gisteren die bif three heb gedaan, en ik NU heel veel zin heb om te trainen, denk ik er aan biceps te trainen, en mijn sumo deadlift te oefenen, met de tips van tymboo in gedachte. En misschien eens de conventionele deadlift proberen.
Die sumo deadlift vereist een wijde stand, en ik heb een vermoeden dat mijn linkerknie daar niet zal van houden. We'll see.

4 maart
2 de training van de big three
Mood: voel me zeer goed.
Normaal moest ik voor elke oefening 2 opwarmsets doen en dan 3 werksets. Heb echter meer werksets gedaan, en heb tevens de tips van Tymboo met betrekking tot mijn sumo deadlift toegepast. Ik zal de de clipjes van de deadlift uploaden.

Bench
doel was vandaag 5 x 100 5 x 105 5 x 105 (ik deed er nog wat bij)
5 x 100
5 x 105
4 x 110 (volgens mijn schema moest ik maar 5 x 105 doen maar wou iets sneller gaan: laatste lukte niet omdat ik te weinig tijd tussen de sets had gelaten en ik verkeerd had geademd bij laatste rep)
daarom toch wat extra gedaan:
1,5 keer 120 (diep, traag en gecontroleerd) 2 keer had eigenlijk gekund maar had te weinig snelheid bij het naar boven gaan. Ik moet die explosiviteit nog onder de knie krijgen.
Was wat ontevreden over de mogelijke positieve effecten van deze training in mijn strijd naar de 5 x 130 en daarom:
7 x 90 pauzed (ging goed, en vlot, full rom)

(volgende training moet zijn: 5 x 100 5 x 105 5 x 110 (en geen extra sets doen anders gaat mijn lijf dit niet volhouden denk ik)

squat (gelukkig lukte de vorm terug want vorige training wou dat niet meer lukken)
doel was: 5 x 60 5 x 65 5 x 65 (maar ik deed meer en zwaarder)

10 x 40
5 x 60
5 x 65
5 x 70 (dit was debeste van alle sets)
5 x 75
5 x 75 (hier sloeg na de derde rep de vermoeidheid zwaar toe en duwde ik niet hard genoeg meer op de hakken)
(ik merk toch een lichte moeite om de bar stevig op haar plek te houden. Laatste drie sets ging dat iets beter)
Ik denk dat ik de vorm eindelijk zeer goed onder de knie heb. Knieeen blijven stabiel, ze gaan niet voorbij de tenen, ik ga ver genoeg naar achteren zitten, ik duw op de hakken, en de torso blijft goed recht. De bar legt een bijna perfect verticale weg af.

deadlift (op deze oef was ik het trotst vandaag.De tips van Tymboo waren subliem!!! Ik zal het uploaden en ik hoop dat Tymboo me niet neerknalt en zegt: super man! Beste leerling ooit :)
Doel was 5 x 90 5 x 95 en 5 x 100 denk ik wat ik ook deed want nieuwe techniek proberen;

5 x 90 (voelde veel minder zwaar dan met mijn oude techniek, en voelde ook minder druk op de onderrug. Ook de knie leek het beter te verteren;
5 x 95 (idem)
5 x 100 (schenen liggen open omdat ik de baar dicht bij het lijf hield); Zal eens een foto uploaden) Ging ook veel vlotter dan met mijn oude techniek.
http://www.youtube.com/watch?v=U1jeP9dqpzg&feature=youtu.be

11qk5xz.jpg

------------------------------------------------------------
Ik merk dat mijn lijf de deadlift en de squat goed verteerd, maar de bench voelt toch pijnlijk aan over de hele schouder. Ik herken deze pijn en weet dat het geen rotator cuff of zo is. Het is een pijn over de hele schouderkop die zich pas manifesteert na de prestatie, dus eens je de halter rackt en dan loslaat en de spanning op de spieren verdwijnt, dan volgt een soort brandende pijn gedurende 10 seconden (en het is niet de pijn van verzuring). Ik denk overbelasting daar ik de afgelopen 2 maand, iedere training, mijn benchrecord verbeterde, dus mijn schouders haten me nu. Ik zal mss dit schema wel aanhouden, echter de komende 2 trainingen mss geen bench doen; Of hebben jullie advies? Mss toch benchen, maar op 60 % en binnen week evalueren en checken of schouderpijn minder is.

Laatst bewerkt:
volgende training zijn de doelen
bench; 5 x 150 ; 5 x 105 ; 5 x 110 (zal niet makkelijk zijn, moet komende twee dagen goed eten en slapen)
squat: 5 x 65 : 5 x 70 ; 5 x 75
Dead lift: 5 x 95; 5 x 95 ; 5 x 100

-------------------------------------

Nu bezig met lichte cardio op fiets. Om de benen en knieen soepel te houden.

Terug
Naar boven