MuscleMeat

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
Squat ziet er echt al stuk beter uit! in 1 laaste filmpje.
probeer met deadliften ietsje meer met je kont naar onder zo dat je vanuit je quads naar je glutes naar je rug lift,
niet dat je alles uit je rug haalt,

ziet er echt stukke beter uit! hoop massa gepakt, licht cut in zomer?

Ja he, de tips mbt tot de squat heeft echt veel geholpen. Ik begon al te wanhopen. Deadlift was een recordpoging en is dus iets minder fraai. Ik zal eens een lichter gewicht posten, en laat dan maar gerust nog eens je tips horen.
Ik was een jaar geleden gestart denk ik, mss iets langer, maar na 6 maanden, toen ik 89 woog stilgevallen en dan heel lang ziek geweest, waardoor ik terug was gevallen naar 80 of zo. Ik had niks van kracht meer. Dat zie je ook in mijn log van 5 januari. Was alles kwijt. En op 6 weken alles terug, en sterker!!!
En inderdaad, ik denk toch wel een diepe cut, neen? Ik heb geen idee hoeveel vetpercentage ik heb.
Ik ga nu een ander deadlift filmpje posten; Bedankt voor je feedback, doet deugd.

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 00:37 ----------

de 5 x 90 die ik ook vandaag uitvoerde. Hier is de vorm mss beter dan mijn record 3 x 115

http://www.youtube.com/watch?v=9fvcRumcv80&feature=youtu.be

Gisteren heb ik mijn broer leren squatten. Ik volgde jullie tips op, hij maakte dezelfde fouten die ik had gemaakt, en omdat ik dus alle valkuilen nu kende, kon ik hem sneller bijsturen. Na ongeveer 1 uur had hij de techniek onder de knie. Voorheen squatte hij, op de foute manier, zoals ik deed, 100 kilo, maar eens hij het deed zoals het moest leek 25 kilo net goed. Stel je voor. Dus nu correct opbouwen.

Gisteren voor de lol, en zonder opwarmen (wat heel dom is) 120 kilo proberen benchen, maar faalde.

Vandaag staat er borst rug op het programma.

Gepland:
Flat barbell bench
10 x 30
10 x 30

3 x 100
3 x 105
3 x 110
? x 115

Daarna
5 x 100 pauzed
en dan
rack lock outs
5 x 95

---------------------

Incline barbell bench 45 °
5 x 75
5 x 80
5 x 85

dumbbell flu

5 x 22.5
5 x 25
5 x 27.5

--------------------------------------------------------------

deadlift

3 x 60 (om eens te checken hoe zwaar het aanvoelt, en niet te veel reps om geen energie te verspillen voor zwaardere sets)
6 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 100?

Lat pull down wide grip

5 x 70
5 x 75
5 x 80

dumbbell row
5 x 40
5 x 45
5 x 50

face pulls

5 x 35
5 x 40
5 x 45
----------------------------------------Wellicht zal er tijdens de training hier en daar wel iets veranderen.
Start training straks om 12u45

training 24 februari borst rug ( 5 oefeningen gedaan en weer 5 PR's !!!

Flat barbell bench
10 x 40
10 x 40

3 x 100
3 x 105
3 x 110
1 x 120 (PR, eerste keer dat ik deze perfect, volgens mij, uitvoer: full range of motion. 2de neg rep ging ook nog goed, maar kreeg hem geen 2de keer de lucht in? Superblij want dit getal streefde ik al lang na. Ik was heel ambitieus geweest en had als doel gesteld dit te halen tegen eind februari, begin maart en het is gelukt. Ik heb nu nog 5 dagen om 2 a 3 x120 te halen.

http://www.youtube.com/watch?v=rEYPknMJb9w&feature=youtu.be
1 x 125 (gefaald, moeten knutselen met de gewichten want te weinig plaats op de stang door te veel 5 klio schijven.
http://www.youtube.com/watch?v=L9bpQCEE6qk&feature=youtu.be

Daarna
5 x 90 pauzed
en dan
rack lock outs
3 x 90 (is om de één of andere reden pijnlijk aan de schouders, vooral de rechter)

---------------------
geen deadlift gedaan, want voel me nog niet hersteld en wil dit samen met squat doen, morgen)

dumbbell row
5 x 45
http://www.youtube.com/watch?v=wXbV5SozKWY

5 x 50 (PR denk ik)
http://www.youtube.com/watch?v=mAlW_I_tL38&feature=youtu.be

5 x 55 (zeker een PR!)
http://www.youtube.com/watch?v=GTAUmb5PYeo&feature=youtu.be

2,8 en 1,8 x 60 PR

http://www.youtube.com/watch?v=zmetJQrLfl4&feature=youtu.be

lat pull down wide grip
5 x 70
5 x 80 PR (Ik heb mijn hele lichaamsgewicht aan de staaf gehangen om te tonen dat het zwaarder is dan lichaamsgewicht)
http://www.youtube.com/watch?v=4UgT9aUzh9c&feature=youtu.be

2 x 85 PR

http://www.youtube.com/watch?v=2DgMHFRnwp8&feature=youtu.be

standing barbell curl had nog wat energie over)
2,5 x 55 kilo PR
http://www.youtube.com/watch?v=IZxCtgolwmE&feature=youtu.be

chin up
2 x bodyweight + 20 kilo (vond ik wel goed :) na zo een PR training

-----------------------------------------------------------

Wow beestachtige latpull!

Ja.was er zelf een beetje verbaasd van want het is de eerste keer dat ik een gewicht trek waar ik me aan de bar kan laren hangen zonder te zakken. En daarna deed ik er nog eens 5 kilo bij en dat ging ook nog twee keer. En dit na een borstraining waar een PR in zat. Elke trainng breek ik records terwijl ik al weer vermagerd ben. Ik eet nochtans meer dan eej week geleden. Nog eej beetje meer eten en mss duw ik eind maart wel 1 x 135.

Ligt het aan de hoek of is jouw bench enorm hoog. Daardoor kan je met moeite met je voeten aan de grond en kan je moeilijk afzetten, en sta je op je tippen. Ik denk dat je er veel meer uit kunt halen als je je echt stevig kunt afzetten tegen de grond en je benen goed kunt gebruiken. Vergeet niet dat Bench een fullbody oef is. Wel sterke bench.

Ligt het aan de hoek of is jouw bench enorm hoog. Daardoor kan je met moeite met je voeten aan de grond en kan je moeilijk afzetten, en sta je op je tippen. Ik denk dat je er veel meer uit kunt halen als je je echt stevig kunt afzetten tegen de grond en je benen goed kunt gebruiken. Vergeet niet dat Bench een fullbody oef is. Wel sterke bench.

Ja ik vloek me dood op die bench. DIe is inderdaad te hoog. Ik zou er iets moeten op vinden want ik heb inderdaad dat probleem dat ik niet echt de kracht uit mijn onderlichaam naar minn borst kan transfereren.
Zou op maat gemaakte houten blokken of zoiets onder mijn voeten moeten steken.

Training 25 februari BENEN RUG

Vandaag ging het voor geen meter. Ik ben echt pissed. Ik weet niet wat er aan de hand was. Ik had me eerst opgewarmd, ik ging normaal samen met mijn broer trainen, maar die kwam niet opdagen. Een uur later dan maar zonder hem gestart maar ik was nog maar net begnnen en ik werd onderbroken en moest de training 1 uur uitstellen.
Toen ik terug startte was ik afgekoeld en had ik totaal geen zin meer. Ik haat dat.
Toch gestart.

Box squat

10 x 50
10 x 60
10 x 60

low bar squat
5 x 60 maar de vorm was zielig. Geen idee wat er aan de hand was.
5 x 60 was iets beter maar was nog altijd slechter dan vorige beentraining
5 x 60 was bijna goed
5 x 70 was goed: below parallel, knieen niet voorbij de tenen
5 x 70 niet om aan te zien
3 x 80 vorm was beter dan vorige set
2 x 80 niet denderend

Heb daarna nog 4 x 5 x 60 gedaan, en het ging uiteindelijk beter. Vandaag ging het dus beter op blote voeten.
Daarna heb ik geimproviseerd en mijn powertec lat pully gebruikt ol lex extensions en leg curls te doen.

Toen ben ik maar gestopt, en voel me k*t.

Morgen misschien een rustdag inlassen, woensdag borst rug en vrijdag benen schouders.

Monster! Deze ga ik volgen

Je bench techniek is vrij slecht om eerlijk te zijn, voorzover ik t kan zien. Je zet totaal geen spanning. Wat ben je allemaal aan het doen met je benen? Polsen staan ook niet goed.
En wordt t niet eens tijd om grotere schijven te kopen?

Je bench techniek is vrij slecht om eerlijk te zijn, voorzover ik t kan zien. Je zet totaal geen spanning. Wat ben je allemaal aan het doen met je benen? Polsen staan ook niet goed.
En wordt t niet eens tijd om grotere schijven te kopen?

Ja mijn bank is te hoog waardoor ik tril. ENkel mijn tenen en een stukje van de bal van mijn voet raken de grond. Bij het druk zetten op mijn benen, gaan mijn tenen zich dus onder het gewicht plooien waardoor mijn knie naar beneden gaat. Daardoor moet ik dan compenseren met mijn ander been. HEt is als het ware constant een soort evenwicht zoeken;
De hoek van mijn bovenarmen is goed denk ik, alsook de breedte van mijn greep.
Het klopt wel dat ik de neiging heb mijn polsen te ver naar achteren te plooien, maar als ik er op let, dan corrigeer ik dat.
De schouderbladen druk ik dus wel naar elkaar en ondermijn rug, en ik span ze op, en daar blijven ze ook. Ik tracht ook een zo groot mogelijke arch te maken, maar ik ben daarin wel gelimiteerd daar de onderste drie wervels via een 'posterior interbody fusion, zijn vastgezet met schroeven, drie jaar geleden. Het mag een klein wonder heten dat ik kan deadliften en squatten.

Ik zou eigenlijk een lijstje moeten maken, die ik dan moet herlezen net voor het benchen. Soort checklist, tot het na een week of zo, een automatisme wordt.

En de schijven, hahhahahhaha, ja inderdaad, het wordt dringend tijd. Ik dacht aan 2 schijven van 15, of van 20.

Tymboo, je tips worden geapprecieerd en geoefend, geoefend, geoefend. Ik hoop dat je mijn laatste squats al wat beter vond dat de eerste clipjes die ik postte.

Ik begin zo met de training borst rug.
Ik voelde me gisteren en zelf nog deze morgen fysisch extreem moe,alsof mijn hele lijf effe genoeg had van iedere training tot de dood te trainen. Maar voel me terug top dus straks de tips van Calimera en Tymboo toepassen en eens kijken of ik mijn pr bench 1 x 120 kan verbeteren. Heb van zeer oude nachttafeltjes van Ikea voetsteuntjes gemaakt op een hoogte die volgens mij ideaal zal zijn. De steuntjes zijn 15 cm hoog, mijn bank 55. Als dit dus goed gaat, zoek ik een flat bench van 40 cm hoog. Superslimme tip van Calimera!
Heb de steuntjes daarnet eens getest met 5 x 60 bench en alhoewel dat zeer licht is merkte ik een enorme verbetering in de stabiliteit; Ik ben benieuwd.

Lager bankje kopen via ebay.
Gaat anders wel lekker, die trainingen van je. Verstoren die vastgezette wervels je mobiliteit niet?

Lager bankje kopen via ebay.
Gaat anders wel lekker, die trainingen van je. Verstoren die vastgezette wervels je mobiliteit niet?

Neen, niet echt omdat het de allerlaagste in mijn rug zijn. Wel waren mijn hamstrings en alle andere spieren rond bekken en benen zeer kort geworden door die jarenlange pijn. En ook na de operatie mocht ik zes maand niet teveel buigen. Nu, door terug te squatten, en deadliften worden de hamstrings terug langer en merk terug enorme vooruitgaan in mijn flexibiliteit.

---------- Post toegevoegd Tue 26 Feb 2013 om 17:48 ----------

Flat barbell bench

5 x 90
5 x 100
3 x 110
3 x 120 PR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (vorige keer was het maar 1 keer gelukt)

0 x 125 (traag naar beneden maar slaag er niet in om de overgang naar boven te maken. Slechts 2 cm naar boven)

dan pauzed (vorige keer was record 5 x 90 pauzed)

8 x 95 pauzed (zeer sterk!) PR
5 x 100 pauzed (zeer sterk)PR

--------------------------------

Rug

lat pull down wide grip
5 x 70
5 x 80
5 x 85 PR (vorig record was vorige training en dat was 2 x 85)
3 x 90 PR

DB row (ging minder goed dan vorige training)
5 x 45
4 x 55

chin up
4 x BW +20 kilo ( PR want vorige keer maar 2 keer)

----------------------------------- moeten stoppen wegens omstandigheden.

Eind deze maand start ik terug met afwisseling; 2 trainingen let reps 12 10 8 8 en dan 1 training 5 x 5
En terug meer verschillende oef en iets minder pogingen om pr's te breken.

Dag mede DBB'ers

Ik ben Christian, ben 33 jaar oud, gehuwd en 1 schat van een dochtertje.

Ik was altijd relatief sportief maar kreeg iedere keer last van blessures waardoor ik nooit op topniveau ben geraakt (wat er in had gerzeten want liep 11,26 op 100 meter toen ik 16 was (opgemeten atletiekclub).

MAar goed. Bijna 2 jaar geleden geopereerd aan de onderrug. Fusie van drie onderste wervels. Ik had namelijk sinds ik 5 jaar was een gebroken ruggenwervel waar ik geen weet van had. Toen ik 5 was ben ik namelijk omvergereden door een wagen die me aan 80 per uur opschepte en 20 meter verder zonder kleren deponeerde.
Dit zorgde er voor dat ik heel mijn leven pijn in de knie, onderrug en zo had, maar nooit constant; Ik dacht dus dat het iedere keer het gevolg was van te zwaar te trainen.
Drie jaar geleden woog ik 87 kilo, en had ik een vetpercentage van 13 procent. De bedoeling wat tot 94 kilo te bulken en er dan 6 a 8 kilo af te halen via cut. HEt is nooit zo ver gekomen daar ik op een dag zware verlammingsverschijnselen kreeg omdat de ruggenwervel zich 80 procent had verschoven richting navel. Dat knelde alles af. Zware operatie achter de rug. Na drie maanden kon ik al terug fietsen en lichtjes sporten maar 1 jaar later, toen ik intensief wou beginnen fietsen brak mijn pedaal af waardoor ik zwaar ten val kwam; Dit zorgde voor een enorme klap doorheen mijn hele lijf en zorgde voor een ontsteking op mijn sacro illiacaal gewricht. De ontsteking loopt op zijn einde denk ik. Ik dacht dat dit niet meer ging weg gaan maar het gaat de goede kant op.
Groeten

Lijkt op mijn verhaaltje. Ben ook geschept door een automobilist die dronken was. Ook mijn wervel vernaggeld. En afgegleden. Nu nog steeds bezig met revalideren. Hoop ooit ook weer een beetje kunnen fitnessen. Maar zoals het er nu naar uitziet zit dat er niet meer in.

---------- Post toegevoegd Tue 26 Feb 2013 om 17:59 ----------

Vind het dan wel leuk,motiverend en inspirerend dat er dus gevallen zijn waarbij het goed komt zoals bij jou!

waarom doe je zo waus met die gewichten? koop gewoon 20kg schijven.

Lijkt op mijn verhaaltje. Ben ook geschept door een automobilist die dronken was. Ook mijn wervel vernaggeld. En afgegleden. Nu nog steeds bezig met revalideren. Hoop ooit ook weer een beetje kunnen fitnessen. Maar zoals het er nu naar uitziet zit dat er niet meer in.

---------- Post toegevoegd Tue 26 Feb 2013 om 17:59 ----------

Vind het dan wel leuk,motiverend en inspirerend dat er dus gevallen zijn waarbij het goed komt zoals bij jou!

Sterkte man. ALs ik met iets kan helpen, dan stuur je me maar een PM en dan praten we verder.
Ik heb enorm afgezien, en nooit geloofd dat het nog mogelijk zou zijn dit niveau terug te bereiken.Niet opgeven, en probeer verschillende oefeningen. Doe eens 3 keer per week enkel de hometrainer, maar voel je dat het niet gaat na een week of twee, probeer dan de crosstrainer (weet je waar ik het op heb?). Dus zoek tot je iets vind waar je lichaam, op z'n minst, niet negatief reageert.
Bij mij zei men dat fietser niet meer mogelijk ging zijn, maar ik doe het nu nog steeds. Laat me weten wat je precies hebt, sinds hoelang, wat je a; geprobeerd hebt en wanneer en wat er dan misging. En dan kan ik mss iets bijsturen. Want ik heb echt ALLES geprobeerd.

Sterkte en tracht zeker van de pijnstillers te blijven. Zeker van contramal, valtran, en zaldiar en dergelijke meer.Ook morfine. Want morfine vernietigd je mentale kracht om de pijn te verdragen. Ik leef nu nog met een constante pijn. MAar ik heb die een plaats kunnen geven en ik kan ze verdragen. En ik ben ze zo goed in geworden dat ik ze soms vergeeet. En door bij elke training te trainen alsof mijn leven er van afhangt (wat ik je niet aanraad want ik ken je geval onvoldoende) slaagde ik er in mijn lichaam sterker te maken en de pijn werd steeds minder. Ik blijf nog steeds hopen dat ik ooit terug kan joggen (hardlopen). Hou je sterk. Dokters zeggen vaak: je zal met de pijn moeten leren leven". en als je dat hoort wil je ze een klap in het gezicht geven, maar weet je, wat ze zeggen lukt echt. Het lukt om de pijn te negeren. EN misschien, als je verstandig kan trainen, zal de pijn verminderen; ik herinner me dat ik de eerste keer deadlifte. Absurd pijnlijk aan de onderrug en hamstrings. Dan zou je msss zeggen: "dat is niet verstandig', maar toch wel en weet je waarom? Omdat de pijn in mijn onderrug niks ernstig kon zijn, want er was niks van gewrichten of tussenwervelschijven die pijn kon doen; Het was dus enkel musculair en hen ik de pijn verbeten. En daarna de gewichten omhoog. Tracht mss te trainen louter en alleen met dumbbells van 3 kilo. En doe full body. Maar goed, ik moet eerst meer weten alvorens je wat praktisch advies kan geven.
Sterkte en als je echt veel pijn lijdt, let op dat je de mensen rondom je niet verstoot. Ik heb dat net op tijd ontdekt. Door de extreme pijnen was ik constant "kwaad" en geïrriteerd. Alles stoorde me constant; Had ik geen fantastische vrouw gehad, dan was ze allang vertrokken. DUs als je merkt dat je dat ook voorhebt, vergeet het haar dan niet te zeggen dat je het niet bewust doet en dat je het apprecieert wat ze voor je doet. HEt is mss niet van toepassing op jou, maar wou het toch even kwijt. Sterkte!!!!

---------- Post toegevoegd Tue 26 Feb 2013 om 19:11 ----------

waarom doe je zo waus met die gewichten? koop gewoon 20kg schijven.

Waus? Wat wil dat zeggen.
Ik moet idd schijven kopen , maar dacht niet dat ik zo snel een tekort aan schijven ging hebben.
Bij fitness seller zijn er die rubberenschijven die ik reeds in 10 kilo en 5 kilo vorm heb, maar vind die nogal dik uitvallen. En dus zal 20 kilo nog dikker zijn. ik zoek dus 20 kilo schijven met liever een wat grotere diameter, niet dikker dan 4 cm, en eventueel met een greep of twee. En dan liefst nog zo goedkoop mogelijk, maar dat wil iedereen, nietwaar.
En eigenlijk, ik slaag er maar in 3 x 120 te doen, dus eer ik dit 8 keer kan zal ik nog wel een tijdje voortkunnen met wat ik nu heb. Ik zal de komende weken namelijk volgende gewichten trainen op de bench
12 x 90
10 x 95
8 x100
8 x 105

En als ik 105 en 110 pauzed doe, dan kan ik ook mijn bench voor de 120 versterken.

Dit pas ik dan iedere keer zo aan dat ik na een maand 8 x 120 kan. En dan ga ik schijven kopen.

Vandaag faalde de 125. Jammer. Ik slaag er niet in de explosieve overgang te maken ( als je aan de positieve rep moet beginnen).

waus = gek

Dan zou ik gietijzeren schijven nemen die zijn perfect bij fs.

Terug
Naar boven