Lijkt op mijn verhaaltje. Ben ook geschept door een automobilist die dronken was. Ook mijn wervel vernaggeld. En afgegleden. Nu nog steeds bezig met revalideren. Hoop ooit ook weer een beetje kunnen fitnessen. Maar zoals het er nu naar uitziet zit dat er niet meer in.
---------- Post toegevoegd Tue 26 Feb 2013 om 17:59 ----------
Vind het dan wel leuk,motiverend en inspirerend dat er dus gevallen zijn waarbij het goed komt zoals bij jou!
Sterkte man. ALs ik met iets kan helpen, dan stuur je me maar een PM en dan praten we verder.
Ik heb enorm afgezien, en nooit geloofd dat het nog mogelijk zou zijn dit niveau terug te bereiken.Niet opgeven, en probeer verschillende oefeningen. Doe eens 3 keer per week enkel de hometrainer, maar voel je dat het niet gaat na een week of twee, probeer dan de crosstrainer (weet je waar ik het op heb?). Dus zoek tot je iets vind waar je lichaam, op z'n minst, niet negatief reageert.
Bij mij zei men dat fietser niet meer mogelijk ging zijn, maar ik doe het nu nog steeds. Laat me weten wat je precies hebt, sinds hoelang, wat je a; geprobeerd hebt en wanneer en wat er dan misging. En dan kan ik mss iets bijsturen. Want ik heb echt ALLES geprobeerd.
Sterkte en tracht zeker van de pijnstillers te blijven. Zeker van contramal, valtran, en zaldiar en dergelijke meer.Ook morfine. Want morfine vernietigd je mentale kracht om de pijn te verdragen. Ik leef nu nog met een constante pijn. MAar ik heb die een plaats kunnen geven en ik kan ze verdragen. En ik ben ze zo goed in geworden dat ik ze soms vergeeet. En door bij elke training te trainen alsof mijn leven er van afhangt (wat ik je niet aanraad want ik ken je geval onvoldoende) slaagde ik er in mijn lichaam sterker te maken en de pijn werd steeds minder. Ik blijf nog steeds hopen dat ik ooit terug kan joggen (hardlopen). Hou je sterk. Dokters zeggen vaak: je zal met de pijn moeten leren leven". en als je dat hoort wil je ze een klap in het gezicht geven, maar weet je, wat ze zeggen lukt echt. Het lukt om de pijn te negeren. EN misschien, als je verstandig kan trainen, zal de pijn verminderen; ik herinner me dat ik de eerste keer deadlifte. Absurd pijnlijk aan de onderrug en hamstrings. Dan zou je msss zeggen: "dat is niet verstandig', maar toch wel en weet je waarom? Omdat de pijn in mijn onderrug niks ernstig kon zijn, want er was niks van gewrichten of tussenwervelschijven die pijn kon doen; Het was dus enkel musculair en hen ik de pijn verbeten. En daarna de gewichten omhoog. Tracht mss te trainen louter en alleen met dumbbells van 3 kilo. En doe full body. Maar goed, ik moet eerst meer weten alvorens je wat praktisch advies kan geven.
Sterkte en als je echt veel pijn lijdt, let op dat je de mensen rondom je niet verstoot. Ik heb dat net op tijd ontdekt. Door de extreme pijnen was ik constant "kwaad" en geïrriteerd. Alles stoorde me constant; Had ik geen fantastische vrouw gehad, dan was ze allang vertrokken. DUs als je merkt dat je dat ook voorhebt, vergeet het haar dan niet te zeggen dat je het niet bewust doet en dat je het apprecieert wat ze voor je doet. HEt is mss niet van toepassing op jou, maar wou het toch even kwijt. Sterkte!!!!
---------- Post toegevoegd Tue 26 Feb 2013 om 19:11 ----------
waarom doe je zo waus met die gewichten? koop gewoon 20kg schijven.
Waus? Wat wil dat zeggen.
Ik moet idd schijven kopen , maar dacht niet dat ik zo snel een tekort aan schijven ging hebben.
Bij fitness seller zijn er die rubberenschijven die ik reeds in 10 kilo en 5 kilo vorm heb, maar vind die nogal dik uitvallen. En dus zal 20 kilo nog dikker zijn. ik zoek dus 20 kilo schijven met liever een wat grotere diameter, niet dikker dan 4 cm, en eventueel met een greep of twee. En dan liefst nog zo goedkoop mogelijk, maar dat wil iedereen, nietwaar.
En eigenlijk, ik slaag er maar in 3 x 120 te doen, dus eer ik dit 8 keer kan zal ik nog wel een tijdje voortkunnen met wat ik nu heb. Ik zal de komende weken namelijk volgende gewichten trainen op de bench
12 x 90
10 x 95
8 x100
8 x 105
En als ik 105 en 110 pauzed doe, dan kan ik ook mijn bench voor de 120 versterken.
Dit pas ik dan iedere keer zo aan dat ik na een maand 8 x 120 kan. En dan ga ik schijven kopen.
Vandaag faalde de 125. Jammer. Ik slaag er niet in de explosieve overgang te maken ( als je aan de positieve rep moet beginnen).