planning morgen:
rug 5 x 5
eerst 15 min fietsen, op 130 watt (knie een beetje sparen)
deadlift
opwarming
10 x 40
10 x 50
5 x 85
5 x 90
5 x 95
5 x 100 of indien 95 goed ging, dan 105 proberen.
Lat pull down wide grip
5 x 65
5 x 70
5 x 75
5 x 80
x 85 ?
db row
5 x 40
5 x 45
5 x 47,5
5 x 50
x 52,5
reverse hyperextensions
10 x bw
x 2.5 kilo
x 5 kilo
schouders (aangezien ik gisteren triceps heb getraind zal ik geen push press doen
lateral raise
12 x 7.5
10 x 10
10 x 10
8 x 12.5
front raise (zeer voorzichtig mee zijn want vroeger zorgde deze soms voor blessures)
12 x 5
10 x 7.5
10 x 7.5
8 x 10
x 12.5 ?
bent over raise
10 x 5
8 x 7.5
8 x 10
----------------- zal een pittige training worden. Nu gaan slapen, goed eten, en pas na drie volwaardige maaltijden gaan trainen, zal dus rond 16u30 zijn.(verlof zit er bijna op dus daarna zal het terug moeilijker worden daar de trainingen enkel 's avonds zullen plaatsvinden; mss kan ik ze 's morgens om 5 uur doen. We zullen zien.
Voorlopige gezondheidstoestand:
oude schouderblessures, die zich vaak opnieuw manifesteert bij zware gewichten blijft nu uit en ik merk dat de rotator cuff oefeningen hier echt veel hulp hebben geboden. Voel me minder zwaar en traag dan 5 maand geleden, toen ik 90 kilo woog, en meer vet had. Onderrug is nog nooit zo sterk en pijnvrij geweest, ook si-gewricht is veel minder pijnlijk. knie is wel effe in panne door overbelasting squat (mss gescheurde ligament maar de pijn is reeds aan het minderen. Ik volg de oef en raad van internet. Is er geen beterschap binnen een week, dan afspraak maken bij de arts. Als ik zo blijf verder trainen hoop ik dat de spieren rond de gordel zo sterk zijn dat ik terug kan joggen zonder mijn si-gewricht te ontsteken. Mss een verhoog in linkerschoen stoppen want linkerbeen is toch 1.5 cm korter dan rechter; Mss zorgt dit voor terugkerende si-gewrichtontsteking. Even een week testen.
Een belangrijke vaststelling: vroeger deed ik heel lang 5x 5 trainingsschema's, gedurende maanden. Dit verhoogde snel mijn kracht, maar zorgde voor spieren die snel verzuurden bij langere inspanningen in het dagelijkse leven; Nu doe ik twee trainingen 12 10 8 8 , en daarna 1 training 5 x 5. Dit heeft een zeer positieve invloed op mijn uithouding, en ook op de vorm van mijn spieren;