MuscleMeat

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
Als ik op het eind van de maand 3 x 120 wil benchen, dan moet ik er volgens een 1 rm calculator , maar liefst 9 x 105 kunnen drukken. Dus dat ga ik dan de komende weken proberen. Veel setjes rond dat gewicht, en ook een paar pauzed. En misschien ook een paar negatieve reps doen met bijv 130 kilo. Dus naar traag naar beneden laten komen en dan laten hangen op de catches.
Kijk al uit naar de training morgen;

ik wacht op de video keep up!

hang je er een keting aan

Als ik op het eind van de maand 3 x 120 wil benchen, dan moet ik er volgens een 1 rm calculator , maar liefst 9 x 105 kunnen drukken. Dus dat ga ik dan de komende weken proberen. Veel setjes rond dat gewicht, en ook een paar pauzed. En misschien ook een paar negatieve reps doen met bijv 130 kilo. Dus naar traag naar beneden laten komen en dan laten hangen op de catches.
Kijk al uit naar de training morgen;

dit is wel voor een gemiddelt persoon, het kan maar zo dat je goed bent in reps en het geen probleem is of juist het tegenovergesteld.

dit is wel voor een gemiddelt persoon, het kan maar zo dat je goed bent in reps en het geen probleem is of juist het tegenovergesteld.
Had ik niet bij stil gestaan. Geen idee dus. :)
Wat ik wel bij me opmerk is dat mijn eerste 5 reps bij mijn eerste set bench, met 95 kilo, even zwaar lijkt als de derde set met 105 kilo. Ik bedoel: ik duw de 95 kilo 5 keer omhoog en denk, shit dit is zwaar vandaag, het zal niet goed gaan vandaag", en achteraf denk ik dat ook bij de 100, 105 en 110.

training 21 februari

voorzien:

borst rug

flat barbell bench
5 x 90 (vreemd, voelde al heel zwaar aan)
5 x 95
5 x 100
4.5 x 105
2 x 110 (4 zou PR geweest zijn maar schouders voelen zeer moe aan, wellicht omdat ik sinds kort ook schouders apart train)

Heb dan 2 rack lock outs gedaan maar niet op laatste 33 procent van de rom maar middenste deel)

6 x 80
5 x 90

leek zwaarder dan gewone bench

decline bench (omdat ik nog borst wou trainen maar voorste schouderkoppen leeg waren en ik deze dus wat wou ontzien)

6 x 90
4 x 100 (voelde zeer zwaar aan)

tot hier was de training echt k*t; Raakte niet in " the zone" en voelde me niet zo seterk vanaf de erste rep.

Zou nu nog rug moeten doen maar db row is ook zwaar voor de schouder dus weet niet echt wat ik nu zou kunnen doen. Ben nu nog in mijn sportzaaltje dus raad is nu, 13u36 meeer dan welkom/

die 4 had je waarschijnlijk wel gehaald met een andere opbouw.
bv:
lege stang 20x
50kg 5x
70kg 3x
90kg 1x
en dan los gaan op de 110

bv:
lege stang 20x
50kg 5x
70kg 3x
90kg 1x

Denk ik oook, maar is dat dan een betere opbouw naar mijn doel 'eind februari 2 a 3 keer 120?

ps: kan ik nu nog iets anders trainen? schouders voelen zeer moe aan en deed gisteren squats en reversed hypers.

denk van wel, na dat setje kun je dan weer gewicht eraf halen en reps maken. je keert je setjes om waardoor je meer kracht hebt voor de zwaarste gewichten.

triceps of biceps?

denk van wel, na dat setje kun je dan weer gewicht eraf halen en reps maken. je keert je setjes om waardoor je meer kracht hebt voor de zwaarste gewichten.

triceps of biceps?

Seems legit. Tx. Ik denk dat ik inderdaad biceps.ga doen. Ik ben nu eventjes naar de keuken geweest om wat te eten, warm bad pakken en dan terug trainen. Ik zal dan mss wel in the zone geraken.

****, ben mijn drive kwijt vandaag. Ga stoppen en morgen benen en rug trainen. Dan een dag rust en daarna een. 3 x 3 borstraining. Begin maaart stop ik twee weken met het pushen naar een hogere 1 rm. Gedurende twee weken wat minder zware gewichten voor upperbody ok te herstellen. Zal me ook helpen deadlift en squat te verbeteren.

bv:
lege stang 20x
50kg 5x
70kg 3x
90kg 1x

Klopt wat je zegt maar ik had zo'n bedenking. Is het niet zo dat ik in jouw voorstel dan maar 1 keer echt zwaar ga, terwijl het toch de bedoeling, een aantal sets zwaar te gaan wil je binnen twee weken maxen?

3 x 5 x 105 is dan toch beter dan 1 x 90 en 1 a 3 x 110?

Laatst bewerkt:
training vandaag benen (box squat en low bar below // squat en rug (enkel deadlift)

box squat
10 x40 (box 40 cm)
10 x 50 (box 40 cm)
3 x 50 (box van 30 cm)

low bar squat

5 x 50
5 x 50
5 x 60 (6de had er ingezeten, vandaag was het nog een beetje opletten met gewichten, wou niet te zwaar gaan want wil de knie eerst een paar keer testen)
http://www.youtube.com/watch?v=Iti8MT3sgZo&feature=youtu.be
5 x 70 PR op deze wijze (was iets minder diep dan vorige set maar was nog net below // denk ik)
http://www.youtube.com/watch?v=-D2HIKvgR9w&feature=youtu.be
4 x 80 PR op deze wijze(
liet bar schieten omdat ik ze niet meer goed vasthad. Let this be a lesson)

laatste 2 sets zijn PR want nooit zo diep gesquat met dit gewicht. laatste keer dat ik 4 keer met deze goede vorm trainde kon ik het maar met 40 kilo. Dus een verbetering van 30 a 40 kilo op 8 dagen tijd.

deadlift

was al redelijk moe van squat en dacht dat deadlift niet goed ging gaan maar deed een extreem PR

5 x 40
5 x 70
5 x 80
5 x 90
http://www.youtube.com/watch?v=9fvcRumcv80&feature=youtu.be
3 x 115 PR
http://www.youtube.com/watch?v=lCpiSjIB2ws&feature=youtu.be
De laatste keer dat ik ooit 115 deed (8 maand geleden of zo), was de vorm niet zo goed, en deed ik het maar 1 keer en herinner me dat het niet gezond aanvoelde; Deze 3 reps voelden fantastisch aan. Grip liet los omdat ik stang vastpak bij glad gedeelte. SInds ik herstart ben, 2 maand geleden, is dit een verbetering met 15 kilo. (vorige keer deed ik 5 reps met 100) En vorige keer was het deadlift als eerste oef en nu als laaste, na een zware squat sessie; Weird or what.

SUPERTRAINING;

volume zal ik met de tijd wel verhogen; maar nu effe op de vorm letten en niet te veel reps maken om sneller alles wat sterker te maken.

Gaat goed.

Ik ben benieuwd hoe mijn stats op de squat nu gaan evolueren. Ik ben met alle andere spiergroepen heel snell vooruitgegaan en alleen met squat ging dat niet door gebrekkige vorm/ Zou het kunnen dan ik eind mei 5 x 100 kilo below // squat. Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
Shit, ik heb weeral zin op te trainen. Dit wordt absurd.
Ik denk dat ik de laatste dertig dagen misschien 4 dagen niet getraind heb of zo.
Vandaag deed ik squat en deadlift. Zou ik morgen toch iets kunnen trainen? Borst/ biceps? Rug Triceps? Borst Rug? Biceps triceps? Enig idee?

Vond een leuke foto van me terug, van net na de operatie:

346s3lv.jpg

69 kilo

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 00:14 ----------

Nu, 87 kilo. Cutten zal ik pas eind maart starten.

2i9o84w.jpg

Squat ziet er echt al stuk beter uit! in 1 laaste filmpje.
probeer met deadliften ietsje meer met je kont naar onder zo dat je vanuit je quads naar je glutes naar je rug lift,
niet dat je alles uit je rug haalt,

ziet er echt stukke beter uit! hoop massa gepakt, licht cut in zomer?

Terug
Naar boven