AndroidHealthClinic

log Christian, papa van Yasmine

Grappig, wou ik eigenlijk ook vragen. Pas je je voedingsschema regelmatig aan?
Ik vind dit wel een onderhoudende log (buiten de paar maanden die je overgeslagen hebt), wel raar dat er zo weinig reacties zijn. Is nochtans wel leuk met die filmpjes.

• Topic Starter Topic Starter

Veel te weinig. Ik ben ongeveer 6 weken geleden terug gestart met trainen, na een stop van bijna 6 maand. Ik woog 6 weken geleden 89 en nu 86,5. Ik ben dus sterker aan het worden terwijl ik eigenlijk te weinig eet. Ik snap er niks van. Ik denk dat ik aan 2600 ckal per dag zit. geen idee eigenlijk.
Sta op om 6u00: koffie en een koekje

tussen 7u00 en 8u30: 4 a 6 sneden volkoren brood met gerookte kalkoenfilet, of sneetjes jonge kaas, of simpel wat nutella.

12u00: warm eten: stukje biefstuk of iets gelijkaardigs, 200 grammen groenten, wat aardappeltjes

15u00: taartje of iets dergelijks. (soms, niet altijd). Een kinderdelice, iets gelijkaardigs.

tussen 18u00 en 19u00: ofwel weer iets warm, gelijkaardig aan wat ik om 12u00 at.

21u00: beetje popcorn of een beetje m&m's

om het even wanneer ik train, ik eet altijd goed na een training.

-------------------------

Toen ik zes maand geleden, op mijn top toen, stopte, woog ik 90 kilo, maar ik voelde me lomper, zwaarder, had meer vet, en het leek wel alsof ik constant zat te vreten (was ook zo, want ik volgde echt de regel 5 a 6 keer 500 a 600 kcal. Nu voel ik me fitter, heb ik minder vet, ben ik sterker dan toen. Ik snap mijn lichaam niet want normaal zou ik toch niet sterker kunnen worden dan toen, en sterker dan 6 weken geleden, want ik eet te weinig, slaap te weinig. Ik denk dat ik binnen een maand of zo uiteindelijk een soort plafond zal bereiken en dat ik dan wel toch meer zal moeten gaan eten wil ik sterker worden.

Kan ik iets veranderen? Verbeteren? >Raad is altijd welkom.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Feb 2013 om 23:24 ----------

Grappig, wou ik eigenlijk ook vragen. Pas je je voedingsschema regelmatig aan?
Ik vind dit wel een onderhoudende log (buiten de paar maanden die je overgeslagen hebt), wel raar dat er zo weinig reacties zijn. Is nochtans wel leuk met die filmpjes.
Ik snap ook niet dat er zo weinig reacties zijn maar ik heb een vermoeden dat het aan mijn soms heftige, linkse reacties ligt in het forum waar men het over politiek heeft. Natuurlijk zou het veel leuker zijn moest ik hier meer positieve reacties krijgen hier.

Denk dat je beter nog 2 maaltijden kan invoegen dat eiwitrijk is. Het liefst om 15.00 en rond uur of 22.00. Denk aan kwark oid.

Ik snap wel waarom je weinig reacties krijgt. Je reageert vast weinig in ander logjes. Loggers vinden het heerlijk om een complimentje over hun training te krijgen in hun log dus als je dat doet bij anderen in hun log komen ze vanzelf dat ook bij jou in je log doen. Weet trouwens niet of je daar wel blij mee moet zijn want zoals nu blijft het mooi overzichtelijk en als je eens iets wilt vragen of weten open je toch gewoon een topic?

Je bent goed en serieus bezig zo mag ik het zien!

Sterke lifts, ik ga je volgen abbo

Tip: zou Myfitnespal gebruiken echt handig

Staan alle producten in van alle winkels gewoon hoeveel in voegen en staat er in kan je kiezen,

Middag ochtend avond en snacks

Zo kan je variëren met eten tog elke dag je e/k/v halen, en je komt ziezo aan!

Laatst bewerkt:
Denk dat je beter nog 2 maaltijden kan invoegen dat eiwitrijk is. Het liefst om 15.00 en rond uur of 22.00. Denk aan kwark oid.

Ik snap wel waarom je weinig reacties krijgt. Je reageert vast weinig in ander logjes. Loggers vinden het heerlijk om een complimentje over hun training te krijgen in hun log dus als je dat doet bij anderen in hun log komen ze vanzelf dat ook bij jou in je log doen. Weet trouwens niet of je daar wel blij mee moet zijn want zoals nu blijft het mooi overzichtelijk en als je eens iets wilt vragen of weten open je toch gewoon een topic?

Hoh ja, inderdaad. Weet je, ik heb er zelf nooit aan gedacht te reageren in een log van iemand anders ( ook misschien omdat ik niet de indruk heb iemand anders, die logt, iets bij te kunnen leren). Geen enkel idee hoe dat komt trouwens; Ik ben zo vaak in het politieke deel actief, en met mijn training en log, dat ik daar overheen heb gekeken. Maar ik ga dat zeker eens doen, want nu ik er bij stil sta, lijkt het me leuk de evoluties van anderen te zien. Toen ik een topic van Calimera las over zijn poging de 150 te benchen, vond ik dat heel leuk. Zal ik dus meer doen. Thanks.

Ja, kwark (dat is platte kaas voor ons Belgen zeker) lijkt me een goed idee.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Feb 2013 om 23:39 ----------

Je bent goed en serieus bezig zo mag ik het zien!

Sterke lifts, ik ga je volgen abbo

Tip: zou Myfitnespal gebruiken echt handig

Staan alle producten in van alle winkels gewoon hoeveel in voegen en staat er in kan je kiezen,

Middag ochtend avond en snacks

Zo kan je variëren met eten tog elke dag je e/k/v halen, en je komt ziezo aan!

Bedankt voor de tip. I'll check it out. ik vermoed dat ik dat wel zal vinden als ik het google, niet?

Trouwens met dumbbell row, zorg dat je schouder meer op 1 punt blijft explosief naar boven dan spand je rug aan 1 sec hold en dan langzaam terug niet helemaal naar benden

Trouwens met dumbbell row, zorg dat je schouder meer op 1 punt blijft explosief naar boven dan spand je rug aan 1 sec hold en dan langzaam terug niet helemaal naar benden

Bedankt voor de tip. Weet je, als ik naar beneden ga, ga ik zo ver mogelijk naar beneden zonder de schouder naar beneden te laten zakken, en zodra ik niet verder kan omdat de arm bijna volledig gestrekt is, dan pas laat ik gecontroleerd de schouder zakken. Daarna trek ik eerst de schouder terug naar achteren, en dan pas trek ik mijn arm terug naar boven. Ik had dat ergens gelezen of zo dat je op die manier ook de romboids traint. Natuurlijk als je een recordpoging doet, dan durft de vorm al eens wat minder zijn.

Ja klopt, Dan doe je volgens mij goed, sterke bench press!, alleen waarom niet schijven van 15, 20 en 25kg kg?

via goog tevinden hier heb je de link":

http://www.myfitnesspal.com

Sins ik dit gebruik kom ik echt meer aan, door goede voeding.

Er is ook een app voor in android store dus je kan overal inloggen

My fitness pal, en voedingsschema's, geen idee of ik daar voldoende discipline voor heb. Ik ben namelijk iemand die constant het zelfde eet. Ik heb een zeer beperkte smaak :)
Maar vooral, mijn leven is heel onregelmatig. Ik werk op de meest vreemde uren (door een promotie kan ik nu vaker van thuis uit werken), ik moet rekening houden met mijn vrouw en kind (wat willen zij eten en wanneer gaan ze dan eten,...

My fitness pal, en voedingsschema's, geen idee of ik daar voldoende discipline voor heb. Ik ben namelijk iemand die constant het zelfde eet. Ik heb een zeer beperkte smaak :)
Maar vooral, mijn leven is heel onregelmatig. Ik werk op de meest vreemde uren (door een promotie kan ik nu vaker van thuis uit werken), ik moet rekening houden met mijn vrouw en kind (wat willen zij eten en wanneer gaan ze dan eten,...

Daarom kan je dat invullen weet je op en duur wat je eet, hoef je er nooit meer naar om te kijken,.

maar zorg altijd dat je genoeg kcal binnen krijgt anders komt je gewicht niet echt omhoog.
heb zelf 3 maanden op 73kg gestaan

Ja klopt, Dan doe je volgens mij goed, sterke bench press!, alleen waarom niet schijven van 15, 20 en 25kg kg?

via goog tevinden hier heb je de link":

http://www.myfitnesspal.com

Sins ik dit gebruik kom ik echt meer aan, door goede voeding.

Er is ook een app voor in android store dus je kan overal inloggen

Ik heb mijn gewichten een jaar of zo geleden gekocht. Ik kocht veel 5 kilo schijven om op de dumbbells te kunnen steken. Ik kocht er 12, en 4 vna 2.5 en 4 van 1.25. EN 4 van 10 kilo. Ik dacht dat ik daar wel een paar jaar zoet mee zou zijn. Maar toen ik 1 jaar geleden startte, ging het enorm vooruit. Dan zeer ziek geweest, bijna 5 a 6 maand, en de kracht en massa was zo goed als weg. Terug herbegonnen en op 6 weken tijd en ik sterker dan ooit; Ik denk er aan nu 2 schijven van 15 bij te kopen. Maar bij fitness seller zijn ze meestal niet meer op voorraad. Ik zoek schijven die niet te dik zijn, rubber, rond. En niet te duur. Momenteel kan ik mijn halter niet zwaarder maken dan 120 kilo. En vandaag heb ik het eindelijk 1 keer kunnen drukken, terwijl ik 6 weken geleden moeite had met 1 x 90 (als ik me goed herinner, wil mijn log nu niet gaan afspeuren.) Zo'n vooruitgang, terwijl ik vermager. Vreemd.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Feb 2013 om 23:54 ----------

Daarom kan je dat invullen weet je op en duur wat je eet, hoef je er nooit meer naar om te kijken,.

maar zorg altijd dat je genoeg kcal binnen krijgt anders komt je gewicht niet echt omhoog.
heb zelf 3 maanden op 73kg gestaan

Stagneerde je kracht toen? Had je meer last van kleine pijntjes, blessures? Werd je droger?

Als je boven onderhoud eet heb.je als.goed is sneller.kracht toenamen,
zelf.werd ik iets.droger, gewicht bleef het zelfde

Ik zal proberen er ergens 300 a 500 kcal tussen te wringen :) Binnen een maand bench ik dan 180 :)

Ok, vandaag is het zo ver. Ik ga terug beginnen squatten. Ik heb dus vermoedelijk een beschadiging aan het ligament waar ik het hierboven over had. Ik heb alle raad opgevolgd met betrekking tot revalidatie en merk dat het echt wel veel heeft geholpen. Ik voel nog steeds dat vreemd knikje als ik te diep ga, maar misschien moet ik maar eens niet zo diep gaan de eerste weken. En box squats doen.

Grapje zeker die 180 bench?

[/QUOTE]
Ik snap ook niet dat er zo weinig reacties zijn maar ik heb een vermoeden dat het aan mijn soms heftige, linkse reacties ligt in het forum waar men het over politiek heeft. Natuurlijk zou het veel leuker zijn moest ik hier meer positieve reacties krijgen hier.[/QUOTE]

Ja, je bent wel wat een linkse rakker. :D. Ik heb je aimable discussie met Black Cobra gevolgd in het leven na de dood topic. Daar heb ik geen probleem mee zolang het maar gefundeerd is en niet verzandt in een partijtje schelden.
Je had trouwens overschot aan gelijk. Die knul bracht geen enkel deftig argument aan.

Moest ik echt geloven dat ik binnen een maand 180 bench, dan ben ik klaar voor het gekkenhuis.
Ik bench nu maximaal 1 x 120. Ik hoop binnen 1 maand 1 x 127,5 of misschien zelf 130 te benchen.

---------- Post toegevoegd Wed 20 Feb 2013 om 15:53 ----------

Ik snap ook niet dat er zo weinig reacties zijn maar ik heb een vermoeden dat het aan mijn soms heftige, linkse reacties ligt in het forum waar men het over politiek heeft. Natuurlijk zou het veel leuker zijn moest ik hier meer positieve reacties krijgen hier.[/QUOTE]

Ja, je bent wel wat een linkse rakker. :D. Ik heb je aimable discussie met Black Cobra gevolgd in het leven na de dood topic. Daar heb ik geen probleem mee zolang het maar gefundeerd is en niet verzandt in een partijtje schelden.
Je had trouwens overschot aan gelijk. Die knul bracht geen enkel deftig argument aan.[/QUOTE]

Inderdaad, in een discussie mag het er voor mij hard tegenaan gaan, maar dan vind ik wel dat er argumenten moeten gebruikt worden en dat iedereen, including myself, open moet staan voor de mogelijkheid dat de andere misschien wel gelijk kan hebben. Dus moet je de argumenten en de links die gegeven worden bekijken. En als je daar geen tijd wil in stoppen, dan moet je het debat verlaten. ALs er echter gescholden wordt, dan blijf ik argumenten gebruiken, maar zal ik de persoon ook wel eens een eikel of zo noemen. Maar het mag niet gratuit zijn.

training woensdag 20 februari 2013

Eindelijk een nieuwe poging kunnen wagen om squatten in mijn schema op te nemen.

Eerst box squat

10 x halterstang
10 x 30
10 x 40
10 x 50
8 x 60

Ik had voldoende kracht om de oefeningen uit te voeren.Het was terug een beetje zoeken naar de juiste bewegingen maar tegen de laatste set ging het goed.
Ik heb met en zonder schoenen getest, omdat ik steunzolen heb.

Omdat de hip flexors slechts nog maar een beetje pijn deden, en de linkerknie ook goed mee viel, heb ik dan besloten eens te low bar squatten.
Vandaag was het gewoon eens te kijken hoe mijn knie en hip flexors gingen reageren op een parallel en below parallel. De meeste squat gingen goed tot aan parallel. Laatste set heb ik dan toch eens below parallel kunnen squatten.

5 x 40 (gewoon effe aanvoelen, filmen en dan evaluatie van het gefilmde).
7 x 40 (nog steeds boven paralllel, pijn aan hip flexor en knie verwaarloosbaar)
7 x 40 (parallel)
4 x 40 (na 4de rep zag ik dat ik niet below parallel kon omdat de catches te hoog stonden;)
4 x 40 (paralle)
6 x 40 below parallel. (volgende keer nog iets dieper proberen)
Ik ga dit momenteel als mijn eerste echte PR beschouwen daar de andere squats in mijn verleden niet below parallel waren en ik de squat belachelijk slecht uitvoerde;
Doel is iedere week 5 kilo bij. Dat wil zeggen eind maart wil ik 10 x 65 below parallel squatten. Echter blijft essentieel: enkel blijven squatten below parallel als de knie en hip flexor het toelaat.

http://www.youtube.com/watch?v=ME4IzOK2h9Q&feature=youtu.be

Conclusie:
ging goed. Was gewoon terug zoeken naar de juiste bewegingen en plaats van voeten,... Volgende keer met zelfde gewichten box squatten, en de dan low bar squat, 5 sets waarvan eerste 3 parallel en de laatste 2 below parallel.

Daarna revered hyper extensions gedaan.
10 x 2.5 kilo
10 x 5 kilo
http://www.youtube.com/watch?v=Xzj3Ar0r6GM&feature=youtu.be

----------------------------------------------------------

Laatst bewerkt:
Training morgen 21 februari

Borst rug

Borst training met als doel sterker te worden voor de 120 kilo

Flat barbell bench
5 x 95
5 x 95
5 x 100
5 x 100
5 x 105
en dan eventueel 90 of 95 x6 pauzed

incline barbell bench

5 x 70
5 x 75
5 x 80
5 x 80
5 x 85

en dan pauzed,gewicht nog te bepalen

dumbbell fly

5 x 22.5
5 x 22.5
5 x 25
5 x 25
5 x 27.5

rug:

geen deadlift gezien vorige training squat was

lat pull down

5 x 60
5 x 65
5 x 70
5 x 70
5 x 75

dumbbell row

5 x 42.5
5 x 45
5 x 47.5
5 x 50
5 x 52.5

chin up
5 x bw
5 x ...

Goed bezig, man.. let op die blessures. En vreten, verrrrrdomme!

Terug
Naar boven