AndroidHealthClinic

log Christian, papa van Yasmine

Bezoekers in dit topic

Bedankt!! Doe ik.
Ja, Yasmine... ze "traint" al mee sinds ze kan stappen....

Hopelijk kan ik haar overtuigen om samen BJJ te gaan doen... dan hoef ik me later geen zorgen maken over haar veiligheid.... of toch iets minder.
BJJ, altijd goed. Loopt doorgaans ook normaal volk rond wat voor een prettige sfeer zorgt.
 
Vandaag 4 april.. dus exact een maand terug bezig.
Sinds de herstart heb ik 12 keer getraind.
Evolutie:
Bench press: van 5X80 naar 5x100
Conventinal deadlift : van 5x100 naar 5X120
barbell row: van 5x65 naar 5x80 en 4x85
Box squat: van 5x80 en 1X95 naar 5X105 en 2x120
Lat pull down; van 5x55 naar 5X75



Training van vandaag:

Bench press EVEN niet

Conventional deadlift
3X60
3X80
1X100
5X120 zeer vlot

barbell row
5X80
5X80
4X85

BOX SQUAT
3X95
3X100
3X105
1X115
2X120

Lat pull down
5X40
5X60
5X75 + superset 3X75 chin grip

Face pulls
20 x 40
20 x 40
Niet zwaar maar de onderarmen verzuren

Goeie training.

Doelen die ik had vooropgesteld een maand geleden waren te ambitieus maar ik heb die zelf voorbijgestoken.

Nieuwe doelen stellen voor de komende dertig dagen, maar natuulijk zal dergelijke vooruitgang niet meer mogelijk zijn.
IN plaats van overal 20 kilo bij gok ik op overal 1O kilo bij.
 
Mooie vooruitgang toch! 💪🏻
 
Mooie vooruitgang toch! 💪🏻
Jup... ik ben zeer aangenaam verrast. Ik herinner me dat ik vroeger ook al eens een gelijkaardige vooruitgang heb geboekt, maar dat is 6 jaar geleden of zo... dus zeer blij.
 
Doelen voor 4 mei:

Evolutie:
Bench press: van 5 X 100 naar 5 x 105 en 3 X 110 en 1 X 115 (ga bench press pas terug hernemen binnen een week).
Conventinal deadlift : van 5x120 naar 5X135
barbell row: van 5x80 naar 5X 90
Box squat: van 5X105 en 2 X 115 naar 5 x 115 en 2 x 125
Lat pull down; van 5X75 naar 5 X 85
 
Training 8 april
Voorlopig geen barbell meer.

Hexbar deadlift
4X10X 85 zo snel mogelijk "out of the hole
De laatste twee sets deed ik op 4 dikke rubbertegels. Dus 10 cm hoger dan de onderkant van de bumpers. Nam de low grip, dus die ter hoogte van de sleeve

Shrugs
2X10 X85

OHP met hexbar

3X15 X hexbar (32 kilo)

Lat pull down
2X10 X 50

Face pulls
2x10X 50

low row
10 x 50

was verrassend vermoeiend.
 
Training 8 april
Voorlopig geen barbell meer.

Hexbar deadlift
4X10X 85 zo snel mogelijk "out of the hole
De laatste twee sets deed ik op 4 dikke rubbertegels. Dus 10 cm hoger dan de onderkant van de bumpers. Nam de low grip, dus die ter hoogte van de sleeve

Shrugs
2X10 X85

OHP met hexbar

3X15 X hexbar (32 kilo)

Lat pull down
2X10 X 50

Face pulls
2x10X 50

low row
10 x 50

was verrassend vermoeiend.
Strengthshop heeft er nog een paar op voorraad zag ik.
 
Bedankt!! Doe ik.
Ja, Yasmine... ze "traint" al mee sinds ze kan stappen....

Hopelijk kan ik haar overtuigen om samen BJJ te gaan doen... dan hoef ik me later geen zorgen maken over haar veiligheid.... of toch iets minder.
Waar train je jiu jitsu? En welk belt?
Ik doe ook jiu jitsu (toch voor ik geopereerd was, nu aan het trainen zodat mijn rug de trainingen hopelijk weer aankan)
 
Planning Training 10 april (voorlopig geen barbell meer. De Bastard Barbell van Strength shop is onderweg... 'ik ben in m'n nopjes" (grapje die enkel de Belgen zullen kennen). EN.. morgen ga ik 35 kilo rubberen schijven halen bij VPS Merchtem. Normaal 87 euro maar toen ik hen contacteerde zeiden ze:" ah neen, de prijzen moesten eigenlijk deze ochtend aangepast worden. HEt is 122 euro." Tja, Corona time he;)

Opwarming crosstrainer 10 minuten

Hexbar deadlift (eerder een soort squat als je heel diep gaat zitten want het wordt meer quadriceps dominant)

5 X 85 ( zo snel mogelijk "out of the hole (op 4 dikke rubbertegels. Dus 10 cm hoger dan de onderkant van de bumpers, en low grip)
5 x 90
5 x 95
5 x 100
5 x 105

Shrugs
3 X 10 X 85

OHP
15 X hexbar (32 kilo)
12 x 37
10 x 42
8 x 47

Lat pull down
6 X 50
6 x 55
6 x 60
6 x 65
6 x 65

Face pulls
2x10X 50

low row
2 x 10 x 50

Afsluiten met roeitrainer 10 minuten.
 
Nog net eens goed gerekend. En als ik morgen achter de rubber coated plates ga dan heb ik in totaal nog maar 35 + 50 (2 x 25 bumpers) + 32 kilo (hexbar)= 117 kilo
Als ik de conventional deadlift doe met de gewone barbell is dat zelf maar 105 en dat is te weinig.
Dat is onvoldoende voor de conventional en hexbar dead lift; Binnen een tweetal weken moet ik deadliften met 140. Dus moet ik nog minstens 2 x 15 of 2 x 20 kopen
kan 2 x 20 kopen voor 149 (gratis verzending).. what's a man to do....
 
Van wie. Is dat in het verleden niet een van jouw valkuilen geweest? Dat moeten binnen een bepaalde tijd?
Als je dan al iets moet; dan moet je heel blijven en moet je gemotiveerd blijven.
Inderdaad ... en een terechte opmerking;
Waar ik nu echter in verschil is dat ik dit als doel stel... maar eerder als een "verwachting". Ik streef er niet naar kostte wat het kost. Elke training ga ik rustig en iedere keer een beetje zwaarder, maar luister beter naar het lichaam. En als ik bij een training merk: "nee, dit kost te veel moeite, de form is aan het breken", dan ga ik lichter.
Dus geen doel maar eerder een verwachting. Raak ik er niet, dan is dat niet erg.
Maar bedankt dat je me helpt mijn valkuilen in de gaten te houden.
 
Hexbar deadlift / squat
5X85
5X90
5X95
5X100
5X105

SHRUGS

110X85
10X85
10X85

OHP
5X HEXBAR
10X37
10X42
10X47

LAT PULL DOWN
5X50
5X55
5X605X65
5X65

FACE PULLS
10X50
10X50

TRICEPS PRESS DOWN MET ELASTIEK
10 X LICHTGROEN
10XDONKERGROEN
10X PAARS

Ging lekker... maar zal blij zijn als de barbell er is.
 
Waar train je jiu jitsu? En welk belt?
Ik doe ook jiu jitsu (toch voor ik geopereerd was, nu aan het trainen zodat mijn rug de trainingen hopelijk weer aankan)
Ik zie nu pas je vraag.
Ik was een hele tijd geleden begonnen in Gent maar toen ik heel ziek werd ben ik gestopt. Ik ben ondertussen verhuisd en woon heel ver van Gent. Ik zoek nu een club in de buurt maar de dichtste is in Brussel en die schijnt geen goede reputatie te hebben. Maar de bedoeling is toch binnen een klein half jaar, als het hele lijf hersteld is en ieder klein spiergroepje sterk genoeg is, terug te starten. Liever zou ik mma verderdoen maar een club vinden waar ze je niet "verplichten" te sparren (en dus harde tikken op je kop krijgt) is bijna onmogelijk. Teveel egotrippers.
 
Ik zie nu pas je vraag.
Ik was een hele tijd geleden begonnen in Gent maar toen ik heel ziek werd ben ik gestopt. Ik ben ondertussen verhuisd en woon heel ver van Gent. Ik zoek nu een club in de buurt maar de dichtste is in Brussel en die schijnt geen goede reputatie te hebben. Maar de bedoeling is toch binnen een klein half jaar, als het hele lijf hersteld is en ieder klein spiergroepje sterk genoeg is, terug te starten. Liever zou ik mma verderdoen maar een club vinden waar ze je niet "verplichten" te sparren (en dus harde tikken op je kop krijgt) is bijna onmogelijk. Teveel egotrippers.
Brasa leuven is wel een aanrader, bij Wim de Putter, denk dat ze daar ook MMA doen maar geen idee hoe hard het er daar aan toe gaat, wat jiu jitsu betreft wel top.
In brussel heb je wel wat mogelijkheden, denk als je eens gaat luisteren bij wat clubs waar ze MMA doen dat er wel iets meer “recreatief” te vinden is maar vrees als je een beetje goed wil worden dat sparren er toch bij zal horen
 
Brasa leuven is wel een aanrader, bij Wim de Putter, denk dat ze daar ook MMA doen maar geen idee hoe hard het er daar aan toe gaat, wat jiu jitsu betreft wel top.
In brussel heb je wel wat mogelijkheden, denk als je eens gaat luisteren bij wat clubs waar ze MMA doen dat er wel iets meer “recreatief” te vinden is maar vrees als je een beetje goed wil worden dat sparren er toch bij zal horen
Sparren doe ik graag maar sparren moet je ook "kunnen". En veel mensen denken dat sparren betekent: "bewijzen" dat je sterker bent. "Hard sparring", zo heeft 50 jaar boksgeschiedenis ons geleerd, is dom.
 
Brasa leuven is wel een aanrader, bij Wim de Putter, denk dat ze daar ook MMA doen maar geen idee hoe hard het er daar aan toe gaat, wat jiu jitsu betreft wel top.
In brussel heb je wel wat mogelijkheden, denk als je eens gaat luisteren bij wat clubs waar ze MMA doen dat er wel iets meer “recreatief” te vinden is maar vrees als je een beetje goed wil worden dat sparren er toch bij zal horen
30 minuutjes rijden....misschien een interessante optie
Ook heel veel lessen. Als je lid wordt, kan je dan bij manier van spreken alle dagen gaan trainen?
 
Back
Naar boven