Fitness Seller

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.802
Ik wou de training afsluiten met de matrix armroeier..... er zijn er twee. Beiden zijn aan vervanging toe. De facility manager was er net aan het toestel, met haar liefje. Ze was hem het toestel aan het uitleggen.
Ik toonde haar de problemen van het toestel. Bij de ene is de weerstandsknob verdwenen, dus zo goed als onbruikbaar want het voelt aan alsof je met een fiets trappelt waar geen ketting op ligt. Dat gaat gewoon niet. Het tweede toestel heeft teveel speling waardoor dat spel ongelooflijk veel lawaai maakt. Weet je wat ze zei: "pfffff, c'est la machine la plus moderne sur le marché pour le moment, je vous laisse vous debrouiller, cest pas moi qui va le reparer".... en ze ging weg.... MIJN MOND VIEL OPEN.

Dus de roeiers zijn er bijna niet te gebruiken omdat de wieletjes van de zitjes naar de kloten zijn. Het lijken wel vierkante blokjes dus als je naar achter en voren schuift lijkt het wel alsof je over kasseien rijdt. Dus onbruikbaar.
De treadmills staan op een verhoogd houten platform van een twintigtal centimeter en alle treadmills beven als er één iemand aan het joggen is. Dus super vervelend.
De fietsen hebben allemaal een andere weerstand. Bij de ene voelt 8 aan als een 5 bij de fiets er naast....
De bak met extra grepen ligt vol maar dan ook vol met grepen... .maar de meesten zijn kapot of versleten.

Wie is er schuldig aan deze toestanden? Is het niet aan de facility manager om dit aan te pakken?

Heb je iets gebruikt? Je bent nogal hyped :D
Wat snap je niet precies?

Dat je een heerlijke workout hebt gehad waarin alles lekker ging? Daar heb je geen middelen voor nodig man, het zit allemaal tussen je oren. Mindset.

Maar mooi toch, deze training in je hoofd houden als maatstaaf en volgende keer weer net zo hard knallen. Cheerios!

Ik begrijp er niks meer van. Ik eet ongezond en onregelmatig. Ik neem geen preworkout, geen creatine, heb de afgelopen jaren m'n voeten geveegd aan training. Op twee jaar tijd in totaal misschien 15 keer getraind of zo. Drie maal zwaar covid gehad....
Als je in 2 jaar tijd slechts 15 keer hebt getraind zou ik als ik jou was niet meteen als een dolle zwaar gaan ego (dead)liften op low reps. Dat is nogal stom en echt vragen om problemen. Helemaal als je al aangeeft momenteel last te hebben van blessures. Tenzij je graag een pees wilt scheuren.
M'n ego had me gisteren te zwaar laten deadliften waardoor ik een klein pijntje voel rechts aan de onderrug. Dus geen deadlift of Barbell row doen, of slechts aan 30 % alvorens terug naar 80 % en meer te gaan .
Zorg eerst dat je weer in het ritme komt en vaak en regelmatig naar de gym gaat. Weinig gewicht, lage RPE, focussen op je techniek. En dan langzaam weer opbouwen naar zwaardere gewichten zodat je spieren maar vooral je aanhechtingen weer gewend raken aan de belasting. Ik snap echt niet waarom je single reps doet, je blind staart op gewichten uit het verleden en je je 1 rep PR's op gaat zoeken als je zolang uit de running bent.
8 a 5 reps op zware compounds met een rpe van 6 max 7 is voor nu meer dan genoeg. Over een maand of 2 kan je altijd weer zwaarder gaan.

Je moet niet te snel willen gaan. Het enige dat snel komt in deze sport zijn blessures.

• #1.806
Laatst bewerkt:
  • #1.807
Als je normaal niets gebruikt, dan is 400mg caffeine aan tabs best veel. van XXL zijn deze zelfs 500mg per 2
zul je wel laat of slecht op slapen zo laat nog caf.
Ja het is 250 per pil. Maar ik drink vaak ook veel koffie dus heb wel wat gewenning. En medicatie en zo hennen altijd veel minder effect op me
Om een voorbeeld te geven: ik kan een fles wiskey helemaal alleen opdrinken op een paar uur tijd zonder dronken te worden terwijl ik geen drinker ben.
Ik heb eens een zakje magic mushrooms gegeten... geen klote effect. 22 gram hawaians....
Bij de tandarts moet men heel veel verdoving gebruiken alvorens ook maar Iers begint te slapen. Ik zeg het bij de start van een sessie en de tandartsen lijken dit nooit te geloven....ztot ze zien dat ze me een zevende spuit zetten. Raar.

Laatst bewerkt:
  • #1.808
Ik dacht dat ik vandaag doodmoe zou zijn maar heb er ongelooflijk veel zin in. Maar de club is dicht om 16u30. Ik ga thuis de airbike hiit doen en mss kettlebell swings

Ja het is 250 per pil. Maar ik drink vaak ook veel koffie dus heb wel wat gewenning. En medicatie en zo hennen altijd veel minder effect op me
Om een voorbeeld te geven: ik kan een fles winkel helemaal alleen opdrinken op een paar uur tijd zonder dronken te worden terwijl ik geen drinker ben.
Ik heb eens een zakje magic mushrooms gegeten... geen klote effect. 22 gram hawaians....
Bij de tandarts moet men heel veel verdoving gebruiken alvorens ook maar Iers begint te slapen. Ik zeg het bij de start van een sessie en de tandartsen lijken dit nooit te geloven....ztot ze zien dat ze me een zevende spuit zetten. Raar.
Wat die fles alleen opdrinken betreft, welkom bij de club. Heeft die tandarts geen dossier of geheugen?

• #1.812
Die 7-voudige verdoving is dan zeker voor het dramatische effect.
Neen serieus. In Opwijk ging ik eens naar een nieuwe tandarts voor een kies waar een stuk was afgebroken. Ik vertelde het hem dat verdoving niet goed werkt. Hij heeft na de 7de spuit moeten stoppen. Het was laat op de avond en hij had geen pijnstillend product meer. Ik ben de volgende dag moeten terugkeren.
Toen ik moest geopereerd worden aan de knie tien ik 21 was het ik ook meerdere injecties gekregen maar toen dat geen effect had hebben ze zo'n masker met gas gebruikt. Daar duurde het geen 10 seconden.

• #1.813
Gisteren deed ik 8 x 20 keer kettle Bell swings met 18 kilo

Daarna 30 min op de airbike

Totaal 500 kcal

• #1.814
Straks gaan trainen en de tips van Apfelstrudel volgen.

Neen serieus. In Opwijk ging ik eens naar een nieuwe tandarts voor een kies waar een stuk was afgebroken. Ik vertelde het hem dat verdoving niet goed werkt. Hij heeft na de 7de spuit moeten stoppen. Het was laat op de avond en hij had geen pijnstillend product meer. Ik ben de volgende dag moeten terugkeren.
Toen ik moest geopereerd worden aan de knie tien ik 21 was het ik ook meerdere injecties gekregen maar toen dat geen effect had hebben ze zo'n masker met gas gebruikt. Daar duurde het geen 10 seconden.
Dat is wel bijzonder.

• #1.816
Opwarming
10 min 80 kcal stationary bike Matrix

3 min armroeier

Barbell row
10 x Barbell
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 75

Front squat allemaal ATG PAUZED PF
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 70

3 x 80
Vreemd dat dit zo vlot en makkelijk gaat

Db fly
10 x 8
10 x 9 kilo
Zeer licht en gewoon om staat en flexibiliteit van schoudergewricht te testen

Db row
5 x 50
Voelde heel zwaar aan q

Db preacher curl
5 x 2. 4. 6. 8. 10. 12. 14. 16

Plus Barbell ez- bar
5 x 30
Plus Barbell ez-bar standing curl
5 x 30

Seated leg press alternating leg
5 X 6 x 45 zonder rust
Two-legged:
6 x 113
8 x 120

Seated anterior deltoid
5 x 10 x 28 zeer licht

Seated Mach fly
5 x 5 x ??? Steeds zwaarder
1 x 5 x full stack

Triceps press down
5 x 36
5 x 46
5 x 63
5 x 70
5 x 77

Db curl alternate , drop set
12 x 16
10 x 14
8 x 12
8 x 10

Duur training
90 min.
750 kcal

Laatst bewerkt:
  • #1.817
Opwarming
10 min Stationary bike 60 kcal
Arm roeier 4 min

Veel rotator cuff oef en bench press 4 x 10 x Barbell full rom.

Front squat
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 X 70
3 x 80?
1 x 90
1 x 95
1 x 100 life time PR. WTF ???????!!!!
Update : in 2017 deed ik ooit 1 x105

Barbell row
5 x 40
5 x 60
5 x 70
5 x 80

Triceps press down
5 x 59
5 x 64
5 x 68
5 x 73
5 x 77
5 x 82 zwaar maar perfect form. No jerking

Db preacher curl

5 x 12
5 x 14
5 x 16
5 x 16

Standing ez bar curl
5 x 30 full rom pf no jerking

Arm roeier
5 min alles geven

Stationary bike
Cooling down
15 min 100kcal

Duur training
2u46min
1050 kcal

Nooit gedacht dat ik dit nog ging kunnen.

Laatst bewerkt:
  • #1.818
Opwarming 10 min
Stationary bike 10 min 70 kcal

Front squat
5 x 60
5 x 60
5 x 70
5 x 70
4 x 80 voel de training van 3 uur van gisteren nog.

Deadlift terug starten. Heel licht. Iedere week 2 keer. 2.5 kilo per week bij. Eens aan 130 trager op gaan bouwen.

5 x 70
5 x 80
5 x 90 vlot
5 x 100 vlot
5 x 110 vlot maar zwaar. Dus dit is een mooi cijfer om de volgende trainingen op af te stellen. Bijvoorbeeld 5 x 5 x 95

Seated leg press
4 x 5 x 39 alternating leg without pause
5 x 107 two legs
5 x 113 two legs ging zeer makkelijk

Anterior deltoid machine
3 x 5 x 39 met 20 sec rust tussen iedere set want club ging bijna sluiten.

Mach pec fly
5 x 100
5 x 107
5 X 113
Met 10 sec rust tussen iedere set. De schouder neemt dit steeds beter.

Ook veel rotator cuff oefeningen gedaan tussen sets.

Duur: 1u26min
500 kcal

• #1.819
Eens twee dagen rusten en zaterdag terug trainen. Maar geen trainingen meer van 3 uur.

Terug
Naar boven