Fitness Seller

Log: Cutten als beginnend bodybuildster

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb me macro's er nu bij vermeld.. ik kom wel aan me macro's....
Even kijken wat het doet. Tot nu toe voel ik me energiek. Als ik merk dat dat veranderd, stop ik gelijk.
De meningen zijn zo verschillend over hoe vaak je op een dag moet eten. Ik moet zeggen tot nu toe geeft het me wel rust... nu volhouden:)... een weekje maar.. ben benieuwd naar de resultaten ghihi

Ik zie het. Ik blijf het wat weinig vinden... voor je lengte/gewicht en activiteit. Maar dat zal toch moeten blijken. Iedereen is anders. :)

Wat is jou advies dan.... ik moet zeggen dat ik het soms nog wat lastig vindt....
Wat vind je precies te weinig. Mijn onderhoud is 2220... op verschillende sites berekend. ...

Gezien je best veel sport (en ook cardio doet) zou ik iets minder onder onderhoud gaan zitten. Maar dat is echt persoonlijk gevoel. Als dit voor jou vol te houden is moet je het gewoon proberen. Je komt er vanzelf achter wat het beste voegt.

Oke... ja het is inderdaad even afwachten. Ik beweeg naast het sporten zelf niet tot weinig. Vandaar dat ik niet te hoog aandurf..... na deze week ga ik een week op 1800 zitten... kijken wat dat doet. .. ik wil wel het juiste doen...... :D

Heb heerlijke spierpijn van zaterdag, dus vanochtend 1,5 gewandeld op nuchtere maag met 4 vrienden van me inclusief doggies:)... Was lekker en heeft me spiertjes goed gedaan.
... Morgen weer lekker trainen, voel me enorm energiek dus dat gaat goed komen:D

No pain no gain :) goed bezig!

Zo overdreven weinig vind ik 2200 niet hoor, maar het is goed om kritisch te blijven. Gewoon lekker je vet laten meten en kijken of je daadwerkelijk zakt, soms zak je harder als je iets meer gaat eten (simpelweg omdat je dan intensiever kan trainen). En wees er alert op dat je kracht niet echt afneemt. In een dieet kan het iets afnemen, maar moet niet drastisch zakken. En aangezien je relatief kort sport, zou het eigenlijk helemaal niet mogen afnemen.

Maar Marina en ik zijn qua eten aardig het tegenovergestelde haha, zij heeft nu eenmaal veel meer kcal nodig dan ik. Dat verklaard dat verschil in mening:P

Helemaal mee eens hoor. Is maar 1 manier om erachter te komen wat voor haar werkt, en dat is uitproberen :)

PRECIES:D, dank je wel!!

---------- Toegevoegd om 18:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

Zo overdreven weinig vind ik 2200 niet hoor, maar het is goed om kritisch te blijven. Gewoon lekker je vet laten meten en kijken of je daadwerkelijk zakt, soms zak je harder als je iets meer gaat eten (simpelweg omdat je dan intensiever kan trainen). En wees er alert op dat je kracht niet echt afneemt. In een dieet kan het iets afnemen, maar moet niet drastisch zakken. En aangezien je relatief kort sport, zou het eigenlijk helemaal niet mogen afnemen.

Maar Marina en ik zijn qua eten aardig het tegenovergestelde haha, zij heeft nu eenmaal veel meer kcal nodig dan ik. Dat verklaard dat verschil in mening:P

Ik heb tot nu toe nog niet gemerkt dat mijn kracht afneemt, het toenemen van kracht gaat natuurlijk niet heel snel, maar daar ga ik ook niet vanuit in een dieet :).
Ik ga het gewoon proberen, zolang ik me er goed bij voel en blijf afvallen, zonder dat ik spier verlies, blijf ik gewoon zo doorgaan. Ik hou alles netjes in de gaten. Weeg elke week, 1 x in de maand meet ik me VP met huidplooimeter en elke ochtend kijk ik standaard even in de spiegel :cool:....

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Verschilt weinig met wat ik eet hoor, en ik heb toch wel wat meer massa :)

Hoeveel ckal krijg jij binnen Patrica??

Is het ook niet.. maar ze eet maar 1700. ;) en dat vind ik relatief weinig.

Dat kan je wel stellen ja. :o Dat verklaard ook wel een en ander ja!

Ja, als ik merk dat het niet werkt, ga ik mijn kcal verhogen + meer aan cardio doen... Maar zolang dat niet zo is.... vind ik het helemaal prima :)

Training van vandaag ging niet zo geweldig. Ik merk dat ik een beetje klaar ben met fullbody. 4 x per week elke x weer alles trainen en 4 x per week hetzelfde schema. En ja ik weet dat je er eventueel mee kunt afwisselen, maar ik ga denk ik binnen nu en 2 weken over naar een upper/lower body splitschema... Ik ga me er maar eerst even goed in verdiepen...
:).. Over 2 maanden krijg ik eindelijk persoonlijke begeleiding, dus moet het nu nog even alleen doen.

Gewoon proberen een UB/LB in elkaar te zetten. Genoeg mensen om je hierbij advies te geven hier he!

Ja ik had al beetje iets in elkaar gezet....
Is dit wat:

Maandag upper body:
Bench Press
Bent Over Row
DB shoulder press
lying tricep extension
Barbell curl

Dinsdag lower body:
Squat
Stiff Leg Deadlift
Leg extension
Leg curl
Standing Calf Raise
Abs
Lying Leg Raise (alternatieven?)
Swiss ball Crunch

Woensdag: Rust

Donderdag upper body
dips
Pull-ups
DB side lateral
Tricep cable pressdown
Cable curl

Vrijdag lower body
Deadlift
Leg press
lunges
seated calf raises
DB shrugs
Abs
Incline Crunch
Back extension

Vandaag en vrijdag voor de laatste x full body trainen.
Vanaf maandag start ik met bovenstaand schema.
Als er nog wat verbeterd kan worden aan dit schema, hoor ik dit graag! :)

Training vandaag:
60 min. fullbody
35 min. zwemmen

Hey meid !

Heb je nu een hele week die IF methode volgehouden ?!
Zo ja, wat is het resultaat ?

Ik ben erg benieuwd ! :)

Terug
Naar boven