XXL Nutrition

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

• Topic Starter Topic Starter
Hoe gaat het eigenlijks de combi met hardlopen en KT? Ga je door de KT beter hardlopen of blijft het nog hetzelfde?

Die laatste 40% train je ook nog wel weg :D

Ik merk dat het versterken van de beenspieren wel helpt voor het hardlopen, maar niet een dag van tevoren gaan squaten.
Dat is echt te zwaar.
maar na 10 april ga ik hardlopen alleen als cardio doen.

Mooi dat KT helpt :)

ik vond het al een aardig volume hoor

Welke dip? Helemaal niet nodig!

Cardio 13 min. Hardlopen

Buikoefeningen + 5 Kilo

Deadlift
10x20
10x25
10x25
10x30:D

Lunges
10x15 ( laag pols)
10x15
10x15

Squat
10x15
10x20 (pols van slag, kon niet verder:fire:)

seated row
10x36
10x36
10x36 (ging zwaar)

Dumbbell Bench press
10x9
10x9
10x10
10x10

Dumbbell fly
10x7
10x8
10x9
10x9

Ik was boos op de squat, ik heb de squatrek voor het eerst gebruikt, gewichten zijn zonder stang. Ik kan het me niet voorstellen dat de stang 18 kilo is.
De Barbbell vindt ik moeilijker.
3x0
10x10
10x20
10x25
10x30 ( en er is nog ruimte):D

---------- Toegevoegd om 12:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:39 ----------

Moet ook wel, ik heb echt last van mijn knieen.:(

---------- Toegevoegd om 12:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

ik vond het al een aardig volume hoor

En dat voor een puppy:p, Ik merk dat er nog wel vooruitgang in zit.

---------- Toegevoegd om 12:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

Welke dip? Helemaal niet nodig!

Mijn kracht is nog niet stabiel, en dat de voeding en de KT goed op erkaar afgestemd zijn. Deze week ging het goed, maar als ik volgende week weer werk en KT uitvoer, moet is volgens mij wat meer eten:(. Want dan gaat het de eerste dagen nog goed, maar als ik dan een week verder ben dan is mijn kracht wat minder.

Gedurende de week word je ook gewoon meer moe doordat je veel getraind hebt ;)
Ik heb niet echt zicht op hoe hard je gaat qua gewicht verliezen / vet verliezen / omvang verliezen, dus zou kunnen dat het helpt om meer te eten.

Ik heb zelf ook geen goed beeld Goe mijn vetpercentage afneemt. Op de fitness hebben ze alleen een electronische waarmee je alleen je bovenlichaam meet, ik had 25,4 %en mijn vent had 16% en hij heeft zeker een buik. Dus ik geloofde er niks van:o.

Maar ik merk wel dat mijn lichaam strakker word. Ik heb na je vraag even mijn taille snel gemeten, in drie weken tijd van 77 naar 72 cm. Dat gaat wel heel snel:(. Ik ben tervreden als het wat langzamer gaat en dat het stabiel blijft.
gewicht is hetzelfde. 72 kilo.

Maar nu op naar 69 cm:D.

Dan kun je rustig wat meer eten denk ik zo (paar 100 kcal, niet meteen overdrijven)...

Dan kun je rustig wat meer eten denk ik zo (paar 100 kcal, niet meteen overdrijven)...

Zal ik niet doen:p, Ik moet zeggen dat het eten juist goed gaat. Ik eet veel meer dan dat ik in jaren gedaan heb, en ik heb zo goed als geen honger en als ik dan zie dat mijn taille zo snel vooruitgaat, dat motiveerd dat alleen maar( is sta ook paff).
Maar ik ga wel iets meer eten!

Als je last krijgt van je pols met squatten doe je iets niet goed :P Probeer volgende keer eens je pols op de denkbeeldige lijn tussen je elleboog en knokkels te houden, zou een stuk beter moeten gaan. Standaard olympische stang is 20kg btw ;)

Als je last krijgt van je pols met squatten doe je iets niet goed :P Probeer volgende keer eens je pols op de denkbeeldige lijn tussen je elleboog en knokkels te houden, zou een stuk beter moeten gaan. Standaard olympische stang is 20kg btw ;)

Nee ik heb een spiertje in mijn pols verrekt, ik kan zo geen draaing maken om de Barbell over mijn nek heen te krijgen:o.
maar ik heb dan 45 gesquat, en met de barbell gaat het zwaarder dan in de squatrek, maar de gewichten gaan beginnen YES:D.
Thanx voor de info.

Nee ik heb een spiertje in mijn pols verrekt, ik kan zo geen draaing maken om de Barbell over mijn nek heen te krijgen:o.
maar ik heb dan 45 gesquat, en met de barbell gaat het zwaarder dan in de squatrek, maar de gewichten gaan beginnen YES:D.
Thanx voor de info.

Ik snap je niet, je hoeft je pols in principe niet te draaien om onder de barbell te komen. Wat is volgens jou het verschill tussen met "barbell" en "in squatrek"?

In het rek kan ik met een rechte beweging de barbell omhoog leggen en dan eronder gaan staan.Geen scharnierbeweging met de pols.

Als ik de barbell los omhoog over mijn nek op mijn schouder moet neerleggen, dat maak ik een scharnierbeweging met mijn pols en dat vind mijn polsje niet fijn met die gewichten eraan.

Je kan ook weer in de rek gaan staan en dan je voorzichtig laten zakken

Ik ga de komende week met de squatrek aan de slag, maar de lossen Barbell is goed voor mijn balans.
Ik denk dat het een goede basis is om goed verder te kunnen gaan:rolleyes:.

---------- Toegevoegd om 16:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

Je kan ook weer in de rek gaan staan en dan je voorzichtig laten zakken

En een voordeel is dat je zwaarder kan pakken omdat je kan scharnieren met de barbell. Is weer goed voor je zelfvertrouwen:p.

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Polswraps / wristwraps een optie?
(bij blessures wel, bij zwakke polsen juist niet)

Thanx, ik ga er even over nadenken, misschien dat rust ook goed is:o. Zo niet kunnen we ze altijd nog aanschaffen:).

Volgens mij haal je nu een squatrek en een smithmachine door elkaar. Een squatrek heeft namelijk een losse barbbell.

Ik kan me totaal geen voorstelling maken van hoe Stuiterbal begint met squatten :P

Terug
Naar boven