Fitness Seller

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

• Topic Starter Topic Starter
Smith Machine

Ik krijg geen afbeelding gekopieerd, maar Dwarf ( mag ik je zo noemen:o) heeft gelijk, de Barbell zit vast in het systeem:o.

Maar klopt het dan dat het lichter overkomt???

Een smith is zeker lichter ja!
Kappen met die hap, en los squatten! :P

---------- Toegevoegd om 16:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:28 ----------

Iedereen mag me Dwarf noemen ;)

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijks dit:

Ik squat met een losse bb die in een rek hangt, ik ga er onder staan en til em met mijn schouders uit de rek. Op die manier zit ie gelijk goed en hoef ik em niet vanaf de grond omhoog te tillen. Als ik klaar ben dan stap ik weer in de rek en squat een klein beetje en dan hangt de bb weer in de rek en kan ik de gewichten er van af halen. En zo doe ik dat ook met de lunges

Ik squat met een losse bb die in een rek hangt, ik ga er onder staan en til em met mijn schouders uit de rek. Op die manier zit ie gelijk goed en hoef ik em niet vanaf de grond omhoog te tillen. Als ik klaar ben dan stap ik weer in de rek en squat een klein beetje en dan hangt de bb weer in de rek en kan ik de gewichten er van af halen. En zo doe ik dat ook met de lunges

Top!
Klinkt als een echt squatrek! Zo doe ik het bij ons ook, alleen dan hebben we een 'kooi'.

Ik moet even kijken, er is volgens mij geen squatrek in de gym:o.

Maar ook in een smith hoef je geen gekke dingen te doen met je polsen. Lock de barbell gewoon op of iets onder schouderhoogte, hang dr gewichten aan, pak die stang vast en kruip er onder. Met je heupen uitlocken en gaan met die banaan. Snap echt je probleem niet :P

Hey ik wist niet dat je een logje had! :D
Ik denk , laat ff een berichtje achter ;)
Succes man!

Maar ook in een smith hoef je geen gekke dingen te doen met je polsen. Lock de barbell gewoon op of iets onder schouderhoogte, hang dr gewichten aan, pak die stang vast en kruip er onder. Met je heupen uitlocken en gaan met die banaan. Snap echt je probleem niet :P

Klopt, de smith was vandaag voor het eerst(om mijn pols te ontlasten).
Anders haal ik de Barbell van de vloer, en de draai om mijn nek heen vindt mijn polsje niet fijn op dit moment.

Zo en nu gaan we weer smaillen:D.

---------- Toegevoegd om 19:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

Hey ik wist niet dat je een logje had! :D
Ik denk , laat ff een berichtje achter ;)
Succes man!

Leuk dat je er bent:). Dan je zien hoe ik naar een beter lichaam streef:D:D

Nieuwe dag nieuwe oefeningen

Cardio 5 min Hardlopen

Lateral raise
10x7
10x7
10x7 ( en door de grond, jeetje wat zwaar):mad:

Front raise
10x8
10x8
10x9
10x9

Dumbbell curl
10x8
10x8
10x9
10x9

Dumbbell Pull-Over, inplaats van kickback.

10x10
10x10
10x10

Back extension.
2x 10+ 10 kilo
2x 10+ 15 kilo:D

Buik – crunch, side crunch, leg lift + 10kilo:D

20 min Hardlopen verschillende niveau’s.

morgen ga ik weer verder.

---------- Toegevoegd om 18:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:12 ----------

Er is geen squatrek bij mij in de fitness, Hoe erg is het op de Smithmachine even verder te gaan?

Pull-over = borst / rug
Kickback = triceps

Hoe kan de een nou een vervanging zijn voor de ander?
???

Smithmachine is in principe ook goed, losse barbbell is natuurlijk altijd beter.

Beter in de smithmachine dan niet squatten haha!

Dat dacht ik ook:D. Ik moet toch wat:(.
Hoe gaat het met je en het bulken?

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

Pull-over = borst / rug
Kickback = triceps

Hoe kan de een nou een vervanging zijn voor de ander?
???

Smithmachine is in principe ook goed, losse barbbell is natuurlijk altijd beter.

Jeetje wat ben ik blij met je:p.
Ik vind kickback een rotoefening, vandaar dacht ik een ander(verkeerde info van andere), Maar niet goed. Ik ga weer terug naar kickback.
Kan ik deze oefening wel als uitbreiding gebruiken?

Ik dacht al, ik gebruik andere spieren.:o

Met de Babbell ben ik bang dat ik het na de 30 kilo niet makkelijk in mijn net kan leggen (voorzorg).

http://www.youtube.com/watch?v=WfmuCo4paZI
Altijd een optie ;)
(bar cleanen en front-squatten)

Maar anders blijf je lekker de smith gebruiken, beter dan niet squatten! :thumb:

Overhead extension is ook goed voor je triceps, of skullcrushers.

Frontsquat is zwaarder dan backsquat, dus met minder moeite (stang niet over hoofd heen tillen) train je net zo goed. Alleen wel een lastige squat om aan te leren.

Welke spiergroepen pak je per keer? of doe je van alles door elkaar?
ziet er verder goed uit! :D

http://www.youtube.com/watch?v=yHu4jhUbx9M

hier zie je een perfecte uitvoering van een frontsquat
kijk goed naar de stand van de ellebogen + handen/vingers

dit kan je alleen al oefenen in een squatrek
zonder de stang eruit te moeten halen

je traint hierdoor je polsflexibiliteit - dit is heel handig met allerlei vormen van cleans etc...

Terug
Naar boven