MuscleMeat

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

• Topic Starter Topic Starter
Welke spiergroepen pak je per keer? of doe je van alles door elkaar?
ziet er verder goed uit! :D

Hai aardappelje:D

Ik ben nog aan het uitvinden wat het beste bij mij past, maar ik pak twee of drie groepen,gisteren buik/schouder/benen(en een deadlift). vandaag cardio/armen/onderrug/buik:o
Gaat het morgen goed dan pak ik de groepen waar geen spierpijn in zit. Anders laat ik het een daje rusten en ga ik een dag later.

Ik wil minimaal twee keer in de week de onderdelen behandeld hebben.

En zo blijf ik nog bezig wat het beste bij mijn lichaam past;).

als je 4* pw gaat zou je kunnen doen:
dag 1: upperbody
dag 2: lowerbody
dag rust
dag 3:upperbody
dag 4:lowerbody

is een structuur die voor veel mensen goed werkt.

als je 3 keer pw gaat kan je bijv 3 keer fullbody doen of afwisselend upper/lowerbody.

als je 4* pw gaat zou je kunnen doen:
dag 1: upperbody
dag 2: lowerbody
dag rust
dag 3:upperbody
dag 4:lowerbody

is een structuur die voor veel mensen goed werkt.

als je 3 keer pw gaat kan je bijv 3 keer fullbody doen of afwisselend upper/lowerbody.

Thanx:)
Ik denk ook dat het zo iets moet gaat worden(de bovenste), Ik zit net op de trainingsschema's te kijken.
Ik zit nu nog met het probleem dat ik te ongeduldig ben.
Tevens dat sommige spieren lang moeten rusten en sommige korter.
Maar nu zit er wel en redelijke stabiliteit in.
Even puzzelen en volgende week gaan kijken:o.

wordt er nog gestuiterd vandaag? :p

met 4 dagen kan je ook een push pull benen schema oid doen hoor ...
dag 1 : push
dag 2 : pull
dag 3 : off
dag 4 : benen
dag 5 : push
dag 6 & 7 : off
dag 1 : pull
dag 2 : benen
etc ....

Zo pak je iedere week 1 spiergroep 2 keer ...

Sterker nog, met 4 dagen kan je gewoon alles doen wat je maar zou willen :p

http://www.youtube.com/watch?v=yHu4jhUbx9M

hier zie je een perfecte uitvoering van een frontsquat
kijk goed naar de stand van de ellebogen + handen/vingers

dit kan je alleen al oefenen in een squatrek
zonder de stang eruit te moeten halen

je traint hierdoor je polsflexibiliteit - dit is heel handig met allerlei vormen van cleans etc...
Waar ik je laat zien hoe je zonder rek een frontsquat kan doen, vult Ove aan met de perfecte techniek. :D
Thanx:)
Ik denk ook dat het zo iets moet gaat worden(de bovenste), Ik zit net op de trainingsschema's te kijken.
Ik zit nu nog met het probleem dat ik te ongeduldig ben.
Tevens dat sommige spieren lang moeten rusten en sommige korter.
Maar nu zit er wel en redelijke stabiliteit in.
Even puzzelen en volgende week gaan kijken:o.
Zou denk ik wel goed zijn als je inderdaad eens een vast schema gaat maken, en minder op gevoel. Maakt niet uit of dat nou een vaste dag voor vaste spiergroepen is, of push-pull / onderlichaam-bovenlichaam of meerdere keren fullbody. Schema haalt het ongeduld ook een beetje weg (want je weet wat er gaat komen).

Waar ik je laat zien hoe je zonder rek een frontsquat kan doen, vult Ove aan met de perfecte techniek. :D

Zou denk ik wel goed zijn als je inderdaad eens een vast schema gaat maken, en minder op gevoel. Maakt niet uit of dat nou een vaste dag voor vaste spiergroepen is, of push-pull / onderlichaam-bovenlichaam of meerdere keren fullbody. Schema haalt het ongeduld ook een beetje weg (want je weet wat er gaat komen).

Ik ga de frontsquat even proberen van de week. Kan je de beide squats combineren? of is het de een of het ander.

Ik ga mij erin verdiepen. Ik ben een persoon dat ik er even op moet broeden en kijken wat goed bij mij past. ik denk dat ik mijzelf even tot volgende week zaterdag geef om een goede training te maken voor mezelf.
Ik ben er wel uit dat ik geen fullbody wil gaan doen.

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:19 ----------

wordt er nog gestuiterd vandaag? :p

met 4 dagen kan je ook een push pull benen schema oid doen hoor ...
dag 1 : push
dag 2 : pull
dag 3 : off
dag 4 : benen
dag 5 : push
dag 6 & 7 : off
dag 1 : pull
dag 2 : benen
etc ....

Zo pak je iedere week 1 spiergroep 2 keer ...

Sterker nog, met 4 dagen kan je gewoon alles doen wat je maar zou willen :p

Hai leuk dat je er bent,
Ik moet mij even verdiepen in de push pull benen. Ik kon niet zo snel vinden wat het precies inhoud:o. Ik ga mij even verdiepen in de schema's.
Maar ik kom terug met vragen:D.

Ik zou maar 1 soort squat pakken per keer. Persoonlijk vind ik frontsquat nix, maar dat is per persoon verschillend.

http://www.youtube.com/watch?v=yHu4jhUbx9M

hier zie je een perfecte uitvoering van een frontsquat
kijk goed naar de stand van de ellebogen + handen/vingers

dit kan je alleen al oefenen in een squatrek
zonder de stang eruit te moeten halen

je traint hierdoor je polsflexibiliteit - dit is heel handig met allerlei vormen van cleans etc...

Fijn Dat er mensen zijn die er verstand van de sport hebben:cheer:. Daar word ik vrolijk van.
Ik ga erop broeden en deze week even uitproberen, ik denk dat ik hier zeker wat mee kan. Ik vind de squat een fijne oefeningen (mijn benen zeker).

Per keer 1 soort squat, je kan wel afwisselen (nadruk is toch anders bij verschillende varianten)

Ik doe ook afwisselend, de ene keer de front squat, meer nadruk op je quadriceps en de back squat meer nadruk om je hams en billen..
Either way, zijn allebei lekker zwaar:p

Een hack squat machine is ook goed maar die hebben jullie misschien niet.

En hoe gaat ie hier? Al goede vrienden met de gewichten geworden?

Laatst bewerkt:
Split squat is ook lekker om te doen :)

cardio 5 min, Het was mega druk in de sportschool. Je kan geen kant op.

Buikoefeningen 15 min (groep)

squat
10x20
10x20 ( en :fire: pang, daar ging mijn andere pols)
10x20 ( mankie:o kon niet verder)

leg press
10x63.5
10x72.5
10x72.5

Lunges
10x20
10x20
10x20
10x20

20 min Hardlopen, ging best oké, stand 11.5.

Ik ga nu gewoon de squat in de smithmachine zodat mijn polsen weer rust hebben en dan ga ik bedenken hoe en wat, misschien redden mijn polsen het nog niet???

Gisteren had ik een rustdag genomen om niet te hard van stepel te gaan. Maar nu werd ik vanochtend wakker werd leek er wel dat er een buldozer over mij heen heeft gereden.

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

Per keer 1 soort squat, je kan wel afwisselen (nadruk is toch anders bij verschillende varianten)

Kan dat dan b.v twee keer in de week. Een keer de ene en de andere keer de andere?

---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Een hack squat machine is ook goed maar die hebben jullie misschien niet.

Op internet kan ik het niet goed vinden. maar wat ik kan zien, zie ik niet in de sportschool:o.

---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

Ik doe ook afwisselend, de ene keer de front squat, meer nadruk op je quadriceps en de back squat meer nadruk om je hams en billen..
Either way, zijn allebei lekker zwaar:p

Doe je dat in een week verdeel je het over meedere weken??

---------- Toegevoegd om 19:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

En hoe gaat ie hier? Al goede vrienden met de gewichten geworden?

Ik vind het wel heel leuk om alles uit te vogelen. Het gaat wel beter, maar dikke vrienden moeten we nog worden!:p Maar ik denk dat het gaat lukken.

---------- Toegevoegd om 19:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Split squat is ook lekker om te doen :)

Lijkt het niet veel op de lunges??? Daar ben ik weer met zijn onervarenheid.

Als de benendag 2x in de week voorkomt, wissel ik het idd af. Das volgende week weer..
Vandaag heb ik benen gedaan en toen gewoon een backsquat gedaan..

Ik vraag me serieus af hoe jij een bar vasthoudt dat je last van je polsen krijgt, beter vraag je gewoon een instructeur of hij niets geks aan je greep ziet want dit is gek.

Ik vraag me serieus af hoe jij een bar vasthoudt dat je last van je polsen krijgt, beter vraag je gewoon een instructeur of hij niets geks aan je greep ziet want dit is gek.

Leuk dat je er bent,

Zooohhhh dat is goed van je, dat ik daar zelf niet op kom:duh:. Als mijn polsen genoeg rust heeft ga ik het gelijk regelen. Thanx.

Hier heb je een leuke push pull ...

k4a7ex.jpg

Hier heb je een leuke push pull ...

k4a7ex.jpg

Bedankt:cheer:, ik ga in het weekend ermee beginnen en dan in de komende weken kijken wat er goed bij me past.

Vandaag verplichte rust (pols), Ik ga bijna door de grond van de pijn. Daardoor ook slecht geslapen.

Dwarf = Dit bedoelde ik met een terugslag:o.

Morgen buiten hardlopen, en nu maar hopen dat het niet gaat regenen!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven