XXL Nutrition

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

Dat is inderdaad een leuke schema. Sterkte met je pols en voorlopig maar even rustig aan gaan doen.

Heb vandaag Deadlift straps gekocht. Mischien ook een ideetje? Prijs varieert van 10 euro tot 30 ofzo. Ik heb boven de 160kg geen grip meer op de stang en krijg dan ook last van mn polsen.
Voor die 10 euro vind ik het wel het proberen waard ;)

• Topic Starter Topic Starter
Dat is inderdaad een leuke schema. Sterkte met je pols en voorlopig maar even rustig aan gaan doen.

Ik zal wel moeten, Morgen is het cardio( buiten hardlopen) en zaterdag zal ik even moeten bekijken. Ik denk dat ik zelfs niet met de dumbbells aan de slag kan gaan.
Dan bouw ik maar even een paar cardiodagen in met (sorry) een Paar machines:(

Het schema ga ik als basis gebruiken, Voor mij een goed begin.

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Heb vandaag Deadlift straps gekocht. Mischien ook een ideetje? Prijs varieert van 10 euro tot 30 ofzo. Ik heb boven de 160kg geen grip meer op de stang en krijg dan ook last van mn polsen.
Voor die 10 euro vind ik het wel het proberen waard ;)

Ik kan het niet zo snel vinden op het internet, maar wat doet het, houd het je polsen recht??? Of is het voor de grip?

Ik heb even nagedacht hoe ik de stang beetpak, volgens mij gaat het naar mijn nek toe wel goed, maar op de terugweg maak ik misschien een rare beweging.

Maar ik ga voorlopig even in de smithmachine, als ik al bijna niet kan autorijden moet ik toch even gaan oppassen:(.

---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------

Hier heb je een leuke push pull ...

k4a7ex.jpg

Hai Robke78, een vraagje:Week een is de herhaling 15 á 20x, ik ben nu bezig tussen de 10á 12 keer. Moet ik helemaal van het begin beginnen of ga ik met 10 á 12 keer beginnen????

Hoelang zou jij(of iemand anders) dit schema volhouden als het je eerste schema is waar je mee bezig bent.:o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
voor grip ja :)

Als ik je posts zo bekijk, kan er naast zitten, heb ik het idee dat je de stang over je hoofd tilt om te squatten, en dat je dus niet vanuit een squatrek squat,

Als dit zo is, ga uit een rek squatten zodat je de bar uit rek kan tillen. Je kan anders ook nooit genoeg gewicht gebruiken om je benen fatsoenlijk te trainen.
Als je wel gewoon in een los squatrack squat moet je een goede techniek aan leren. De stang hoort te steunen op je traps en bovenrug en er hoort nauwelijks druk op de polsen te staan.

Als je geen rek hebt, kan je beter gaan legpressen of squatten in de smith, of nog beter, op zoek gaan naar een gym met een los squatrek. Je wilt niet je polsen verzieken, heb ik ook gehad en het kost veel tijd om ze te fixen, dus geef ze voorlopig even rust.

Grip heb ik nog geen las van:D

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Als ik je posts zo bekijk, kan er naast zitten, heb ik het idee dat je de stang over je hoofd tilt om te squatten, en dat je dus niet vanuit een squatrek squat,

Als dit zo is, ga uit een rek squatten zodat je de bar uit rek kan tillen. Je kan anders ook nooit genoeg gewicht gebruiken om je benen fatsoenlijk te trainen.
Als je wel gewoon in een los squatrack squat moet je een goede techniek aan leren. De stang hoort te steunen op je traps en bovenrug en er hoort nauwelijks druk op de polsen te staan.

Als je geen rek hebt, kan je beter gaan legpressen of squatten in de smith, of nog beter, op zoek gaan naar een gym met een los squatrek. Je wilt niet je polsen verzieken, heb ik ook gehad en het kost veel tijd om ze te fixen, dus geef ze voorlopig even rust.

Je hebt helemaal gelijk, en ik heb geen squatrek in de fitness, dus het wordt voorlopig smith.

Ik ga als mijn jaar (nog vier maanden) om is naar een andere sportschool (dan weet ik ook dat ik het vol ga houden en leuk vind).

Ik ben wel geschokken van mijn polsen. Ik ben niet kleinzerig aangelegd, maar dit is toch niet prettig en ik ga mijn polsjes zeker rust geven:D

Straps heb je voorlopig ook nog niet nodig ;)
Super dingen hoor, daar niet van - maar die komen vanzelf wel als je grip flink gaat falen.

Verder niks mis met cardio op apparaten of de smith gaan gebruiken (ook al heb ik zelf een grafhekel aan smithmachines).

Het schema van Rob: week 1 = veel herhalingen, week 2 = minder, week 3 = lekker laag in herhalingen. Zo lang het lekker werkt: repeat.

Straps heb je voorlopig ook nog niet nodig ;)
Super dingen hoor, daar niet van - maar die komen vanzelf wel als je grip flink gaat falen.

Verder niks mis met cardio op apparaten of de smith gaan gebruiken (ook al heb ik zelf een grafhekel aan smithmachines).

Het schema van Rob: week 1 = veel herhalingen, week 2 = minder, week 3 = lekker laag in herhalingen. Zo lang het lekker werkt: repeat.

Thanx, ik ga met het schema beginnen, zodra mijn polsen het kunnen handelen.:D Tot die tijd ga ik even aan de machines:o. Ik ben het met je eens. De gewichten zijn beter:)

Stuiterbal zei:
Hoelang zou jij(of iemand anders) dit schema volhouden als het je eerste schema is waar je mee bezig bent.:o

+1 wat Dwarfie zei ...

Bwah, je kan nu eigenlijk inspringen op week 2 dan hé. Doe je volgende week ofzo week 3 en dan begin
je een verse cyclus. Wel de gewichten verhogen als je lager in reps gaat. En best verhoog je dus ook
wel gewichten iedere keer als je een nieuw 'wave' begint wel.

Dus bv
sq week 1 : 15x50
sq week 2 : 10x55
sq week 3 : 6 x60
Nieuw cycle
sq week 1 : 15x52.5 of 55
etc

Je moet het een beetje aanvoelen hoeveel je kan verhogen iedere 'wave'. Als telken max herhalingen
haalt, kan je bv ook met 5kg verhogen. Maar haal je het minimum reps niet, moet je een weekje deloaden,
of 10% terug gaan op je gewicht en zo verder gaan.

Enneuh, zolang je het fun vind en je gaat erop vooruit moet je niets wijzigen. Don't try to fix it if it ain't broke ;)

Ik heb vorig jaar een jaar lang hetzelfde schema gehanteerd. Zolang je iedere training maar een andere
reprange en andere gewichten gebruikt kan je blijven vooruitgang maken.

Laatst bewerkt:
+1 wat Dwarfie zei ...

Bwah, je kan nu eigenlijk inspringen op week 2 dan hé. Doe je volgende week ofzo week 3 en dan begin
je een verse cyclus. Wel de gewichten verhogen als je lager in reps gaat. En best verhoog je dus ook
wel gewichten iedere keer als je een nieuw 'wave' begint wel.

Dus bv
sq week 1 : 15x50
sq week 2 : 10x55
sq week 3 : 6 x60
Nieuw cycle
sq week 1 : 15x52.5 of 55
etc

Je moet het een beetje aanvoelen hoeveel je kan verhogen iedere 'wave'. Als telken max herhalingen
haalt, kan je bv ook met 5kg verhogen. Maar haal je het minimum reps niet, moet je een weekje deloaden,
of 10% terug gaan op je gewicht en zo verder gaan.

Enneuh, zolang je het fun vind en je gaat erop vooruit moet je niets wijzigen. Don't try to fix it if it ain't broke ;)

Ik heb vorig jaar een jaar lang hetzelfde schema gehanteerd. Zolang je iedere training maar een andere
reprange en andere gewichten gebruikt kan je blijven vooruitgang maken.

Thanx voor de uitleg. Ik ga gewoon met week één beginnen als mijn polsen over zijn en ik ga dit in ieder geval voor een langere tijd uitvoeren en kijken hoe mijn lichaam erop gaat werken.:D Nogmaals bedankt:)

Je CNS (Central Nerve System) moet ook wennen aan de specifieke belasting en coördinatie, en dat kost wat tijd. Blijf je oefeningen rustig en gecontroleerd uitvoeren met een goede techniek. En je zal zien dat je over een tijdje helemaal geen last van je polsen meer hebt. ;)

Mocht dat wel het geval zijn kun je alsnog wel wrist wraps aanschaffen, maar voorlopig zijn je polsklachten nog vrij doorsnee beginners issues die vanzelf overgaan.

Je CNS (Central Nerve System) moet ook wennen aan de specifieke belasting en coördinatie, en dat kost wat tijd. Blijf je oefeningen rustig en gecontroleerd uitvoeren met een goede techniek. En je zal zien dat je over een tijdje helemaal geen last van je polsen meer hebt. ;)

Mocht dat wel het geval zijn kun je alsnog wel wrist wraps aanschaffen, maar voorlopig zijn je polsklachten nog vrij doorsnee beginners issues die vanzelf overgaan.

Dat is fijn om te horen, doorgaan en je zal het overwinnen.

Dat is fijn om te horen, doorgaan en je zal het overwinnen.

Nouja ik bedoelde meer..

Door gaan en de kans dat je het gaat overwinnen is groot.

Uiteraard moet je wel naar je lichaam luisteren. Er zit een wereld van verschil tussen 'normale' pijn, en echte pijn. Klinkt raar, maar je snapt wel wat ik bedoel. :p

Nouja ik bedoelde meer..

Door gaan en de kans dat je het gaat overwinnen is groot.

Uiteraard moet je wel naar je lichaam luisteren. Er zit een wereld van verschil tussen 'normale' pijn, en echte pijn. Klinkt raar, maar je snapt wel wat ik bedoel. :p

Dat was ook mijn bedoeling:D. Sarcasme ben ik goed in :D.Ik snap zeker dat er verschil in de pijnen zit. Ik heb maar een lichaam en daar probeer ik wel zo goed mogelijk naar te luisteren.

Hoe voelt je pols voor vandaag aan??

Succes met je polsen.
Volgens mij had ik dit ook in het begin.

Ik heb wel vaker last van mn polsen door het thaiboksen, waardoor ik dan weer geen zware dumbbells vast kan houden. GRRR...dan schiet de pijn er echt in, aan de zijkant bij dat botje zeg maar wat bij je pols uitsteekt haha...

Hoe voelt je pols voor vandaag aan??

De steken zijn weg, maar we zijn er nog niet???

---------- Toegevoegd om 01:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:03 ----------

Succes met je polsen.
Volgens mij had ik dit ook in het begin.

Hai, hai. Ik had gehoord dat het een beginnerskwaal kan zijn. Dus we gaan gewoon door:D

---------- Toegevoegd om 01:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:04 ----------

Ik heb wel vaker last van mn polsen door het thaiboksen, waardoor ik dan weer geen zware dumbbells vast kan houden. GRRR...dan schiet de pijn er echt in, aan de zijkant bij dat botje zeg maar wat bij je pols uitsteekt haha...

Ja daar zit het ook bij mij en als ik mijn pols recht houd gaat het allemaal wel, maar wil ik gaan scharnieren dat gaat het niet goed. en bijv met een tas dragen ect.

---------- Toegevoegd om 01:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:06 ----------

Vandaag was het goed weer om te rennen. Met mijn knieën gaat het steeds beter en het herstel (dat ik moet bijkomen) heb ik ook niet meer. Gaat de goede kant op
8 km.

Morgen ga ik kijken wat ik ga doen. smith en kijken of ik oefeningen kan doen waarmee ik mijn polsen met de db niet hoef te draaien kan uitvoeren. Anders word het de machines.

los trainen is idd altijd beter
maar als je de techniek bij sommige oefeningen nog niet onder de knie heb
dan is met machines trainen helemaal niet zo'n gek idee
vaak worden beginners los gelaten na een info rondje en dan is het eigenlijk ( zoek het maar uit )
soms zie je de meest rare technieken langs komen - beschamend gewoon

dan maar een machine waar je beweging geleid word en weinig fout kan gaan
van daaruit moet je stappen gaan maken

en stap eens op iemand af die er veel verstand van heeft

succes met lopen vandaag meisje

Ik ben begonnen met het schema van Robke78, Niet alle oefeningen zitten in mijn sportschool. Ik geef mezelf even twee weken om de goede oefeningen te vinden om zo dicht mogelijk bij het schema van Robke78 te komen.

Ik ga:
week 1= 15 herhalingen
week 1= 10 herhalingen
week 1= 6 herhalingen

Ik heb weken 10 herhalingen gedaan dus 15 herhalingen waren zwaar. ik heb zeker spierpijn morgen:D

cardio 15 min Hardlopen niveau 10 hellig 4.5 (voor de) en het ging goed.

squat in de smithmachine
15x20
15x20
15x20
15x30 wwwhhhaaahh

standing calf raise in de smithmachine (hopen dat het de goede oefening is)
15x15
15x15
15x20
15x20, kan denk ik wat zwaarder, maae even mijn spierpijn afwachten)

Romanian deadlift, polsen vonden het niet fijn.
15x15
15x15
15x20

Hij was erg zwaar, om de bb van de vloer op te liften:(

leg extention
15x18
15x18
15x22.5 en verzuren maar die zooi:o, ik vind dit ook een zware oefening als hij boven de 10 herhalingen komt.

side leg curl ( er is geen lying leg curl)
15x18
15x18
15x18

Buikoefeingen 10 kilo

Ik ben tevreden, een voldaan gevoel.

71,5 kilo 71 cm taille

Terug
Naar boven