Doe zelf nooit shrugs, omdat ik gespierde traps bij vrouwen helemaal niet mooi vind.
Maar wat kracht zou misschien inderdaad wel handig zijn voor andere oefeningen, ben alleen nog nergens tegenaan gelopen tot dusver.
Dat dacht ik ook

, maar ik ga toch wel even uitproberen, als het beter is voor mijn schouder-rug partij. Het is een plek waar mijn stress gaat zitten, dus ik denk dat ik wel een goede ballans moet houden in de verschillende spieren.

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:21 ----------
Bij je deadlift, rack pulls, heel hard. Maar zelfs bij je overhead presses of allerhande
raises komen the allmighty traps in het spel.
Al deze termen moeten nog wel mijn eigen worden, ik voelde het wel mij mijn deadlift (achteraf snap ik het wel). Ik ga de shrugs uitvoeren

.
thanx weer voor de info, fijn dat er knappe koppen zijn in de dbb

, je geeft goed uitleg waarom je iets moet doen of niet.
---------- Toegevoegd om 18:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------
ik doe eigenlijk ook nooit geen shrugs meer
met mijn cleans worden ze genoeg aangesproken
ik had van de week maar 70 op de clean - nou dat heb ik geweten
Nog een reden om het bij te houden

---------- Toegevoegd om 18:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:25 ----------
Ik doe tijdens elke schouder training de shrugs erbij, en echt gespierd..dat valt wel mee hoor..zo snel word je nou ook niet gespierd..
En ik pak hem meestal met 100kg laatste set, en om nu te zeggen van goh..wat zijn ze gespierd...
Maar voelt echt heerlijk hahaha
Ik ga iets lager beginnen

, thanx
---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:25 ----------
Ik vind het ook niet mooi bij vrouwen.
Als ik geen nek meer heb

, dan ga ik toch even verzinnen of er andere manieren zijn.
Ik ga er maar vanuit dat het bij de vrouwen wel meevalt

Ik moet bekennen dat ik het bij de heren ook niet heel mooi vind staan

---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------
Ik heb voor de duurloop gekozen

, Het was zwaar 9 km en verrot veel pijn in mijn knieën

volgende week ook twee keer.
Morgen bruiloft, zaterdag sauna en zondag knallen aan de beentjes.
Ik ben heel benieuwd volgende week. voor het eerst 6 reps, alle gewichten moeten hoger zijn dan dat ik ooit (is nog niet zo lang) gepakt heb.

Ik moet wel toegeven dat ik deze week mijn spieren niet heel erg gevoed heb. Kan zijn nog een beetje met mijn pols of dat mijn lichaam de 10 reps nog aanhoud voor dit programma

, maar volgende week gooi ik alles eruit

, en kijken hoe ver ik kan gaan.