MuscleMeat

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

Dat ligt meer aan de intensiteit, die kan met minder reps natuurlijk net zo zwaar zijn.

Stuiterbal was echter vooral voor massa bezig, had ik begrepen?

Zal per persoon verschillen denk ik, ik ben veel meer stuk na een training met veel reps dan na een training maxen met weinig reps. Maar ik heb eigenlijk altijd energie te veel:D

Nou Stuiterbal.... kom der is in... wat wil je precies?

Veel reps voor een periode van bijvoorbeeld 3 maanden zal je conditie in je spieren verbeteren, je zal droger worden en sterker. Daarna weer een schema met minder reps voor 3 maanden voor kracht en massa, zo train ik eigenlijk een beetje. Ik begon echter puur om af te vallen een jaar geleden en zit nu meer in de spiertjes gain fase.

Ik vind veel reps wel heerlijke voldoening geven, is ook zwaarder dan een korter krachtschema vind ik.

dat ligt eraan in wat voor je repranges je traint
train je veel met 15/12/10 reps en je zit in de 70% marge - dan gebeurd er wel wat ja , maar zit je constant daar onder dan kun je trainen dat je een ons weegt

wat is een kort krachtschema - er bestaat niet zoiets van zwaarder dan .... ?

het ligt aan je eigen intensiviteit
misschien train jij wel zwaarder dan ik maar dat heeft niks met een korter krachtschema te maken

hoe lang train jij dan bart ?:D

Ik train precies een jaartje nu. Voor mij is ook wel makkelijk, mijn coach maakt voor mij de schema;s en legt dan uit waarom, elke 3 maanden krijg ik een ander schema. Zonder die begeleiding was ik nog nergens geweest.

• Topic Starter Topic Starter
cardio 5 min

opwarmen alles op 50/60%

squat in de smithmachine (gewichten zonder stang)
10x30
10x30
10x35:D
10x35:D

standing calf raise in de smithmachine(gewichten zonder stang)
10x50
10x50:D
10x60:D
10x60:D

Romanian deadlift, kleine stang 8 kilo??? (totale gewicht)
10x28
10x28
10x33
10x33:D

leg extention
10x22.5
10x27.5
10x27.5
10x32.5:D

seated leg curl
10x22.5
10x22.5
10x27.5:D
10x27.5 ik kon echt niet meer zwaarder:o

Lunges DB
10x18
10x20
10x20
10x24
10x24 Het gewicht is niet hoger, maar wel een rep erbij

Buikoefeingen 15 min

Het ging heel zwaar, ik dacht dat ik zwaarder moest trainen, maar ik kwam thuis en het ging juist goed.
Ik zal per week even terugkijken hoe mijn vorige reps waren

Goed beziiggggg!!!!:D

sterke mega mindy training!:):p

beste benen training and verry nice squats!

Mijn spierconditie is belachelijk slecht, that's all I know :D

---------- Toegevoegd om 23:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:55 ----------

+ die dumbbell flies zijn wel heavy als ik beetje goed naar verhouding kijk? :D Mooi training weer!

thanx, mijn fly is denk ik??? ook sterk, ik had er ook goed spierpijn van:D

Ik hou van veel reps en lange trainingen:) k zeg doen!

Verschil in reps = andere prikkel voor je spieren = groei.
Altijd maar 8 reps raken je spieren nogal makkelijk aan gewend...

Zal per persoon verschillen denk ik, ik ben veel meer stuk na een training met veel reps dan na een training maxen met weinig reps. Maar ik heb eigenlijk altijd energie te veel:D

Nou Stuiterbal.... kom der is in... wat wil je precies?

Ik zal mijn schema op mijn beginpagina opslaan, ik word een beetje moe om mezelf steeds te moeten verdedigen:o, dan kunnen julie het zien wat ik doe:D

train je veel met 15/12/10 reps en je zit in de 70% marge - dan gebeurd er wel wat ja , maar zit je constant daar onder dan kun je trainen dat je een ons weegt

misschien train jij wel zwaarder dan ik maar dat heeft niks met een korter krachtschema te maken

ik ben voor de verschillende reps:D

Ik moet eten kom erop terug:p

Hoe the ffffffffffff doe je die lunges zo zwaar :D mooie training :D

Nog gefelicifeerd met je goede hardloop tijd!
Trainen gaat ook top zo te lezen!

Goed beziiggggg!!!!:D

sterke mega mindy training!:):p

thanx, hahahaha

beste benen training and verry nice squats!

Thanx, de squat was wel zwaar:o

Hoe the ffffffffffff doe je die lunges zo zwaar :D mooie training :D

Dumbbels, en ik doe er een hupje ertussen om mijn balans opnieuw te vinden:D

Nog gefelicifeerd met je goede hardloop tijd!
Trainen gaat ook top zo te lezen!

Dedankt, goe gaat het met je:rolleyes:

ik heb een groot vertrouwen in de mens - je kan het :D

Tuurlijk kan ik het ook, maarja wij vrouwen moeten soms hun training een aantal maanden onderbreken vanwege iets anders en dan duurt alles wat langer;)

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

Mooie sterke training, dat wordt morgen spierpijn :D:D.. Ik voel mijn hamstring nog steeds, ik kom net voorbij mijn knieen om te strekken, terwijl ik anders mijn handen op de grond legt:(.. Morgen geen benendag, maar een bovendag :D

Die lunges is dat gewicht per db??

Je hoeft je niet constant te verdedigen - per definitie is wisselen van repranges goed. Als je constant dezelfde repranges doet (ook al zijn ze voor "massa") gaat je lijf toch teveel wennen, en dat is niet optimaal.

Je doet het prima meid! :thumbs:

Tuurlijk kan ik het ook, maarja wij vrouwen moeten soms hun training een aantal maanden onderbreken vanwege iets anders en dan duurt alles wat langer;)

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

Mooie sterke training, dat wordt morgen spierpijn :D:D.. Ik voel mijn hamstring nog steeds, ik kom net voorbij mijn knieen om te strekken, terwijl ik anders mijn handen op de grond legt:(.. Morgen geen benendag, maar een bovendag :D

Nee, dat is het totale gewicht;). Maar spierpijn komt zeker.

---------- Toegevoegd om 20:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Je hoeft je niet constant te verdedigen - per definitie is wisselen van repranges goed. Als je constant dezelfde repranges doet (ook al zijn ze voor "massa") gaat je lijf toch teveel wennen, en dat is niet optimaal.

Je doet het prima meid! :thumbs:

Ik vind dit schema heel prettig, ik heb het gevoel dat mijn lichaam elke week zich moet aanpassen:D
En met de andere schema's merkte ik dat mijn lichaam er snel aan gewend raakt:o

Een schouderklop is altijd weer fijn om te krijgen, thanx;)

---------- Toegevoegd om 21:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:58 ----------

Kan je mij nog een keer in Jip en Janneke taal uitleggen wat die % inhouden en waar je dan op moet letten???
Heeft elke andere rep een andere marge???

respect is onderweg hoor tiger ;) :bow::bow::bow::bow::bow:

Zwangerschap? Lijkt me toch maanden te duren ;)

Zwangerschap? :nowai:

Dat bedoel ik dat het niet goed gaat:):)
Now way

Terug
Naar boven