AndroidHealthClinic

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

ik bedoelde hoevee weken je nog op 15reps zit:)
en je voelt de french press niet met 18kg? Ook ik doe die met 17kg en dan krijg ik m de laatste set niet meer omhoog en brand ie als de hel..nog meer kg s erop dan of rustiger uitvoeren..good luck:)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.342
Jezza
. . . . . . .

Stats: M - - - Citaat:
Origineel gepost door Stuiterbal75
wat is beter of handiger, de lying of de Seated db frenchpress

Kan alleen maar liggend. Waarschijnlijk doe je een andere oefening die tegenwoordig ook FP wordt genoemd maar dat is niet de originele FP. Geeft verder niet maar hier wat uitleg over de FP zoals die eigenlijk is: French Press.
Deze oefening is ooit bedacht als variant op de close grip bench press met als doel de borst- en schouderspieren zoveel mogelijk uit te schakelen. Door de barbell naar de keel ipv de borst te brengen (en de ellebogen grofweg boven de borst te houden) komt de nadruk immers veel meer op de triceps te liggen.

Later is daar de JM press uit 'voortgekomen'. Meneer J.M. Blakely deed de french press met een verkorte ROM, omdat door de lower end van een press-beweging weg te laten de triceps nog meer geisoleerd wordt. JM Press.
French press is dus niet hetzelfde als een skull crusher of andere triceps extension. Welke (close grip / JM / french) beter is is niet makkelijk te zeggen. Het verschil zit eigenlijk puur in de verhouding gewicht-isolatie. Met de gewone close grip bench press kan je het zwaarste gaan, de french press isoleert de triceps het meeste (op echte 100% extensieoefeningen na). JM press zit daar iets tussenin.

Was een tip wat ik gekregen had van Jezza en John ove, conclussie is dat ik de variant doe van de FP ( 18 kilo en die voel ik echt), nu had ik de orginele FP uitgevoerd, maar nu voel ik wel spiergroepen, maar niet mijn triceps als sterkste groep, dus mijn voorkeur heeft nog steeds de varaint (die volgens mijn bijna iedereen doet).

---------- Post added wo 15 jun 2011 at 21:20 ----------

Enne ik ben klaar, ik ga weer de 10 reps in:):):D
3x15
3x10
3x6

Oh je gaat nu de 10reps weer in..dat zal wel lekker aanvoelen:)
maar je doet dus de variant fp seated met een db? Am i right?;) Anyway als je m voelt is t okee anders tijd voor wat nieuws;)

okee dan..thnx ook weer wat geleerd:) ik doe dus ook de andere versie;)

Las dat je je nogal zorgen maakte om die DB Press i.v.t. Fly.
Met die hoge herhalingen is dat niet zo nodig, aangezien de intensiteit gewoon hoog ligt.
Als ik het goed begrijp begin je na de 10reps weer met 3×6; dat is het moment waar je in kracht goed vooruit kunt gaan op je oefeningen.

Het was al 18 kilo, maar misschien omdat het een BB is dat het lichter aanvoelt.
Ik voelde het meer in mijn schouders en achterbladen.
Misschien hadden die nog een beetje stress van de superset volgende keer pak ik het zwaarder

probeer het puur uit je ellebogen te doen met een redelijk ontspannen rug en schouders. kijk goed naar de techniek dit kan net als met skull crushes een groot verschil maken

Wops niet genoeg vooruit gelezen, zie al dat het opgelost is =] interessant die 'originele FP' nog nooit geprobeerd ^^

Laatst bewerkt:
Mooi volume weer stuiter! Begrijp goed dat aan het eind de tank leeg was!

• #1.349
okee dan..thnx ook weer wat geleerd:) ik doe dus ook de andere versie;)

Ere wie er toekomt. Dank u heren:D

Las dat je je nogal zorgen maakte om die DB Press i.v.t. Fly.
Met die hoge herhalingen is dat niet zo nodig, aangezien de intensiteit gewoon hoog ligt.
Als ik het goed begrijp begin je na de 10reps weer met 3×6; dat is het moment waar je in kracht goed vooruit kunt gaan op je oefeningen.

Kijk hier word ik weer vrolijk van:D, maar die pressen mogen van mij toch oets hoger:rolleyes:. Ik stagneer een beetje, maar na 4 leer trainen weet ik het antwoord:D

probeer het puur uit je ellebogen te doen met een redelijk ontspannen rug en schouders. kijk goed naar de techniek dit kan net als met skull crushes een groot verschil maken

Wops niet genoeg vooruit gelezen, zie al dat het opgelost is =] interessant die 'originele FP' nog nooit geprobeerd ^^

kijk zo leren we allemaal weer:D, maar het is wel een hele andere oef:)

Mooi volume weer stuiter! Begrijp goed dat aan het eind de tank leeg was!

thanx, je kan maar moe zijn van het trainen:o, maar daar doe ik het voor:D:D

lekkere training weer stuiter!!!:)

Ziet er interessant uit die FP, eens kijken of dat gaat met mn schouderblessure :)

Wist ik ook nier dat french press andere oefening was als skullcrushers. Doe zelf die laatste altijd.
Snap bij beide trouwens niet hoe je ze met een db uitvoert :) heb je daar een filmpje van?

• #1.353
lekkere training weer stuiter!!!:)

dank u wel:D

Ziet er interessant uit die FP, eens kijken of dat gaat met mn schouderblessure :)

Ik denk dat het nog zwaarder is voor je schouders, het is een verticale beweging, de druk is zwaarder:rolleyes:

Wist ik ook nier dat french press andere oefening was als skullcrushers. Doe zelf die laatste altijd.
Snap bij beide trouwens niet hoe je ze met een db uitvoert :) heb je daar een filmpje van?

Staat een paar posten terug helemaal uitgelegd;):D, en de de orginele FP heb ik met een BB uitgevoerd.

Ik voerde de frenchpress altijd uit met dumbbells, verschil tussen Frenchpress en Skull crushers zit hem in de hoek van je onderarmen. Heel veel verschil zit er niet in, denk dat je met frenchpress mss wat meer je borst gebruikt ook.

• #1.355
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag met andere Dames wezen trainen ( MB), was erg leuk om mee te maken en informatie te krijgen hoe en wat:)
Ik heb mijn benen getraind een soort superset, met onderander, squat, lunges, calves, lying leg curl, squat press???. 15 reps en gaan. Ik heb meer op techniek gelet, dan op de gewichten.
het is leuk om een keer met andere dames te trainen dan alleen.
Morgen moet ik even kijken hoe en wat.
eigelijk staat benen op het programma, maar heb ik spierpijn :o dan ga ik door naar biceps en schouders. Even kijken hoe en wat:D

(MB) ??
Ja lijkt me ook leuk om eens met anderen te trainen:D
Vandaag is het trouwens zondag...een rustdag toch?;)

Je vergeet gewoon te vertellen dat je met Floortje getraind hebt, een internationaal celebrity in onze sport. :D
Goede training was dat!

• #1.358
(MB) ??
Ja lijkt me ook leuk om eens met anderen te trainen:D
Vandaag is het trouwens zondag...een rustdag toch?;)

Je vergeet gewoon te vertellen dat je met Floortje getraind hebt, een internationaal celebrity in onze sport. :D
Goede training was dat!

Nou hier is mijin uitleg.
Ik wist niet hoe ver ik mocht gaan???
Theace heeft de aftrap gegeven.
Gisteren was er een meating in Schiedam van het muscleboard (forum)
Daar zijn allemaal mensen geweest die interesse hebben in BB.
onderandere waren er XXXL leden, een paar mensen van dit forum en van Muscleboard.
Tevens was Floor, die met de meiden trainden en Wesley was er die de algemene info uitdeelde (en goed streng is).
Er zullen zeker een paar mensen geweest zijn die ik (nog)niet kon plaatsen.
Het was een super leuke ochtend en ik vond het erg leuk dat ik bij sommige namen een gezicht heb gezien.
Onder die van Theace.

attachment.jpg

attachment1.jpg

Dw was er ook toch?
Was jeffrey suijkerbuijk er nog?

het was gezellig zo te zien

Terug
Naar boven