Fitness Seller

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

Cardio 2.5 hardlopen verschillende tempo’s, ging beter dan ik dacht. Ik ben verkouden!!
• Benen en billen-Squat 3x12 2x14 kilo
• Dijen- Abducter : 3x12 54.5 kilo
• Borst - Bankdrukken: 3x12 7kilo
• Onderrug, hamstrings – deadlift:3x12 2x14kilo
• Bovenbenen- Leg extension- 3x12 22.5 kilo
• Onderrug Back extension 3x 1 extra 10 kilo
• Borst - Fly: 3x12 6 kilo
• Buik – crunch, side crunch, leg lift 10 minuten
2 x geen naam.
• Naar voren stappen en door de knieën zakken geen gewichten
• Dumbbell arm recht naar voren omhoo 3X12 7 kilo

stomme vraag misschien ;) , maar waarom pak je alles door elkaar heen en maak je een spiergroep niet af ?

• Topic Starter Topic Starter
stomme vraag misschien , maar waarom pak je alles door elkaar heen en maak je een spiergroep niet af ?

dames en heren stop met die stomme vragen. Door te vragen word ik alleen maar sterker en ga ik juist over dingen nadenken:zweet:.

Ik maak wel de oefeningen per onderdeel af, of ik wissel het juist even om met een andere spiergroep als het zwaar is.
maar ik ben nog niet zo goed in de namen. ik pak mijn beginplaatje en die vul ik aan met de nieuwe oefeningen. Leerpunt: ik zal ze in het vervolg op volgorde zetten hoe ik de oefeningen uitvoer.

Thnx - vandaag lekker trainen

same here:p

Hmm, een stang vergt minder van je evenwichtsorgaan dan dumbbells. Ik zou persoonlijk niet te lang wachten met het trainen met een stang, voor veel oefeningen is dat toch wel beter hoor (deadliften en squatten). Heb je geen squatkooi in je gym?

Ik ben de persoon tegen gekomen ( gelijk aangesproken of wij het even samen konden gaan doien)waar ik de bench press en de sguatkooi samen mee heb uitgevoerd.:clap:. super dat hij mij heeft geholpen heeft.
Dit durrf ik de volgende keer wel alleen;).
Als ik je een tip mag geven, zoek iemand die je een keer alles uit kunt leggen qua training
als laatste: ik heb een trainer aangesproken en hij gaat woensdag met mij samen de oefeningen langs.

Laatst bewerkt:
Kijk, dat is weer super voor je :)

15 min hardlopen, conditie

buikoefeningen 15 min (zwaar)
Dijen- Abducter : 3x12 60. kilo:D
benen billen-lunges 3x10 2x10 kilo Brand, brand, spierpijntje morgen
Bovenbenen- Leg extension- 3x12 30 kilo :D
Borst - Bankdrukken 3x10 20 kilo geen idee hoe zwaar de stang is,vraag voor volgende keer.
Schouders - Schouderdrukken: 3x10. 7 kilo 1x 10. 10 kilo:D
Triceps - Kickback: 3x12. 7 kilo

morgen rustdag (werken tot laat). goed voor mijn benen. die zijn nu strak van de spanning.:p

dit begint er op te lijken
maar was is het ruggedeelte bijv lats/traps
m.a.w. een pull down of shrug oef - werk ze

Goed dat je gesquat hebt!
En zo aan je trainingen te zien heb je er nog steeds plezier in! Heel goed heel goed. :)

Heb je de stickies op het forum al doorgelezen? Staat nuttige informatie in, die soms veel dingen duidelijk maken. Vooral de stickies uit de main sectie zijn echt een must. :p
Als je die aandachtig doorleest leer je wat meer over de oefeningen, voeding, supplementen etc et.

dit begint er op te lijken
maar was is het ruggedeelte bijv lats/traps
m.a.w. een pull down of shrug oef - werk ze

Thanx voor de goede info's. Hier kan je wat mee:D, Die zit wel in mijn schema.

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

Goed dat je gesquat hebt!
En zo aan je trainingen te zien heb je er nog steeds plezier in! Heel goed heel goed. :)

Heb je de stickies op het forum al doorgelezen? Staat nuttige informatie in, die soms veel dingen duidelijk maken. Vooral de stickies uit de main sectie zijn echt een must. :p
Als je die aandachtig doorleest leer je wat meer over de oefeningen, voeding, supplementen etc et.

Ja die stickies heb ik gelezen (ik weet niet zeker of ik alles heb uitgepluisd). Maar ik vind het moeilijkste om het je eigen te maken en een ritme eruit te halen en wat goed bij mijn lichaam past.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Heel goed dat je een trainer heb ingeschakeld.
Sommige oefeningen zien er zo simpel uit maar soms kan een kleine aanpassing van je houding of techniek ervoor zorgen dat de oefeningen een stuk zwaarder wordt.
Wat ook wel een tip is (misschien in het begin nog lastig omdat alles nieuw is )om te voelen waarmee je bezig bent en bewust te denken aan de spier(en) die je aan het trainen bent.
Toen ik dit bijvoorbeeld zelf nog niet deed toen trok ik de lat pulldown teveel vanuit mijn biceps/onderarmen naar beneden terwijl je meer vanuit je rug moet werken.

(Stang weegt doorgaans 18,5kg, althans toch alle barbells bij mij in de gym.. Al reken ik ze ook altijd wel als 20 kg :P Cheater dat ik ben :D)

Om echt het juiste trainingschema voor jouw lichaam te vinden moet je eerst een poos trainen om zelf je lichaam, je kracht, je zwakheden en vooral je spieren te kunnen aanvoelen.. Nu is een goed beginnersschema goed genoeg en is het veel belangrijker om een ritme in het sporten en voeding te vinden wat leuk genoeg is om het lang vol te houden:)

Heel goed dat je een trainer heb ingeschakeld.
Sommige oefeningen zien er zo simpel uit maar soms kan een kleine aanpassing van je houding of techniek ervoor zorgen dat de oefeningen een stuk zwaarder wordt.
Wat ook wel een tip is (misschien in het begin nog lastig omdat alles nieuw is )om te voelen waarmee je bezig bent en bewust te denken aan de spier(en) die je aan het trainen bent.
Toen ik dit bijvoorbeeld zelf nog niet deed toen trok ik de lat pulldown teveel vanuit mijn biceps/onderarmen naar beneden terwijl je meer vanuit je rug moet werken.

Ik denk het ook. Ik kan goed met die man overweg, dus ik zal niet te bang zijn om vragen te stellen. En ik hoop dat hij een goede uitleg gaat geven!

(Stang weegt doorgaans 18,5kg, althans toch alle barbells bij mij in de gym.. Al reken ik ze ook altijd wel als 20 kg :P Cheater dat ik ben :D)

Dan ben ik beter bezig dan ik dacht. Ik zal het ook stiekem naar boven afronden. is lekker makkelijk met rekenen.

Om echt het juiste trainingschema voor jouw lichaam te vinden moet je eerst een poos trainen om zelf je lichaam, je kracht, je zwakheden en vooral je spieren te kunnen aanvoelen.. Nu is een goed beginnersschema goed genoeg en is het veel belangrijker om een ritme in het sporten en voeding te vinden wat leuk genoeg is om het lang vol te houden:)

Hé,hé, fijn dat iemand mij een beetje begrijpt:cheer:. Ik moet even op gang komen om in de toekomst door te kunnen stoten:D.

Iedereen heeft tijd nodig om zijn eigen ritme in het sporten te vinden.

Iedereen heeft tijd nodig om zijn eigen ritme in het sporten te vinden.

thanx, komt met de jaren. hoe langer het gaat duren

---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:49 ----------

Ja, ja ik het een raar gevoel. ik ben met de trainer op pad gegaan. Ik ben blij, want hij heeft goed de oefeningen uitgevoerd, en ik het zeker weer wat nieuws geleerd en wat ik moet doen. en welke spiergroepen ik moet voelen en in welke houdingen ik moet staan.
Maar hij geeft mij de oefening om 2X16 uit te voeren.
Ik vraag waarom niet wat zwaarder? strak en geen spierballlen(ik de hint geven dat mijn armen dunne stokkies zijn). Hij kijkt mij raar aan en vindt van niet.

Dus ik heb netjes de oefeningen uitgevoerd( het zijn oefeningen die al in mijn schema voorkomen). Nu ga ik toch 3x 10 á 12 keer uitvoeren.

Let op ik moet nog de 10 km rennen( ik denk dat zwaarder trainen een belemmering kan zijn voor de duurloop 10 km op 10 april.

Vandaag een rare training.

10 cardio(fietsen:mad:, de loopbanden waren vol)
15 buikwartier
oefeningen trainer
3x10 Dijen- Abducter 60. kilo
3x 10 schouder pull

Lullige vraag: wil jij dijen breder hebben?

Ik stel de vraag fout???, denk ik. waarom geeft hij de 2x16 inplaats van de 3x10.

Ik denk namelijk de 3x10
Je traint je dijen specifiek, vandaar dat ik die vraag stel. Spieren die je traint worden groter - want lokaal vet verbranden is niet mogelijk ;)
Als je (goed intensief) squat dan heb je die stomme oefening niet nodig, en spreek je ook nog eens meer spieren aan.

Trainers denken altijd dat je A geen spiermassa wilt als vrouw, en B dat je niks aan kan... standaard.

Trainers denken altijd dat je A geen spiermassa wilt als vrouw, en B dat je niks aan kan... standaard.

Nou dat gevoel had ik. Dus ik wil de uitvoering van de trainer en op hetzelfde niveau verder gaan moet de reps die ik al uitvoer. maar zo'n trainer zet je toch weer even aan het dennken if je wel goed bezig bent.

Nee ik train mijn dijen niet specifiek???. Dit snap ik niet. Of zeg jij de Abducter en de leg press weglaten en daarvoor de squat.

zeg jij de Abductor weglaten en daarvoor de squat.
:yes:

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Zo'n trainer moet je zien als iemand die je kan helpen met de uitvoering (ALS ze die al kennen), repranges en trainingsschema's zijn ze vaak niet briljant goed in ;)

Ik stel de vraag fout???, denk ik. waarom geeft hij de 2x16 inplaats van de 3x10.

Ik denk namelijk de 3x10
Ik denk dat hoog aantal herhalingen heel normaal is om mee te beginnen. Kan je lichaam aan de belasting wennen en jij je vooral concentreren op goede uitvoering. Zo gek is dat dus niet als die trainer je alle oefeningen voor het eerst laat zien.

Na een paar weken stel je dan de herhalingen naar beneden bij.

Terug
Naar boven