MuscleMeat

Log Jenny

Gast 112294

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
2
Lengte
1m64
Massa
63kg
Na een gefaalde poging vorig jaar, nu maar een nieuwe poging tot het bijhouden van een logje.

Dit weekend geen KT voor mij (want pasen dus gym gesloten + maandag voetbal), maar wel vandaag een lekker loopje met een PR in tijd (duurloop) en afstand! En hoe kun je je logje nou beter beginnen dan met een PR? :cool:

13,23 km in 1:15:02.

Dilemma is aankomende 15 juni óf mijn eerste halve marathon lopen (op karakter, want 13,23 is de langste afstand die ik ooit gelopen heb hehe) óf de 10k dan lopen, onder de 0:50:00 (pr ligt daar op 0:56:13). Heb nog even om te beslissen, maar lastige keuze.

Enfin, run van vandaag:
66f8uv.png

Vet zeg een marathon of 10k lopen! Succes met trainen (+beslissen) ervoor!
Hoeveel dagen per week doe je KT en/of hardlopen (ben benieuwd hihi :))

• Topic Starter Topic Starter
Haha vooral het beslissen denk ik! Als die halve marathon staat, dan moet ie ook uitgelopen worden. Al is het op m'n tandvlees ;)

Een week ziet er bij mij ongeveer zo uit:
Maandag: KT
Dinsdag: Voetbal
Woensdag: KT (+ evt cardio)
Donderdag: Voetbal
Vrijdag: KT/cardio
Zaterdag: rust/benen los fietsen (rustig tempo fietsen om alles los te maken dus)
Zondag: Voetbalwedstrijd

Het ligt er vooral aan wat m'n lichaam doet. In sommige weken pak ik alle dagen makkelijk. Andere weken skip ik een woensdag omdat ik merk dat m'n lichaam het niet aan kan. Ik heb lang opgebouwd om 6 keer in de week te kunnen sporten en ik luister vooral naar m'n lichaam dus.
Ik voetbal op aardig niveau, wat zoveel inhoudt dat dat op de eerste plek moet komen. KT en hardlopen probeer ik er dus omheen te plannen en dat lukt tot nu toe altijd zonder problemen :)

Zoo dat is veel, snap dat je af en toe een dagje niet gaat inderdaad maar zo te lezen weet je goed wat je lichaam aankan en dat is het belangrijkst! :D En dat je inderdaad al van te voren weet wat voorgaat is ook goed voor als het misschien even wat minder gaat allemaal.

De kogel is door de kerk; 15 juni wordt de eerste halve marathon gelopen ;)

Ah super dat je eruit ben! Heel leuk!

Coel! Een voetbalster! Goed dat je dit wilt combineren! Ik vond het erg lastig altijd maar ik ben ook heel slecht in plannen!
Waar speel je? Welke klasse?

Ik speel (nu nog) bij De Treffers. Tweede klasse (waar we overigens uit gaan vliegen, maar dat terzijde ;)). Maar ik ga dus naar een andere club ;) De vraag is nog even of zij wel tweede klasse blijven spelen, of dat ook zij de derde klasse in gaan haha.

Het combineren vind ik wel te doen, maar ik kan dan ook niet volledig voor KT gaan zoals ik al zei. Dus dat is dan wel keuzes maken. Maar ik kan het voetballen gewoon niet missen haha.

Vrouwenvoetbal ziet er net zo slecht uit als blanken in basketbal.Just wrong.

Succes met je marathon.
Knap!Ga ik je niet nadoen

Oké dan zal ik ook KT van vandaag hier maar loggen he. :)

Warming up
10 minuten hardlopen (1750 meter)

Alternate front raise
1x8x4
4x5x5

Dumbbell shoulder press
5x5x7

Side lateral raise
1x8x3
4x5x4
poging tot 5 kg maar dat faalde na 3 reps :p

Tricep rope pulldown
1x8x20
2x6x25 pr
2x8x20

One arm dumbbell row (per arm dus)
1x8x7
1x8x8
3x5x9
2x5x10
moest hier nog even zoeken hoe en wat ik wilde/nodig had qua gewichten en ga de volgende keer op 9 beginnen

Upright row
1x10x14
4x5x19
2x5x21,5
Ook hier nog even zoeken. Vorige week één keer gepakt en toen alleen met barbell voor de vorm.

Low back
1x8x37,5
2x5x40
2x5x42,5

Hierna nog 15 minuten hardgelopen. Ik pak na KT meestal niet teveel cardio, omdat ik hier op mijn voetbaldagen al aan kom... Benen ontzien ook een beetje ;)

Nice training, en inderdaad je doet al genoeg cardio zou ook niet te veel doen na KT als ik jou was ;)

Haha zou het graag willen hoor. Was om 13.00 klaar met KT, zit me af vanaf 17.00 te verbijten omdat ik van mezelf geen cardio meer mag doen dus :p

Vrouwenvoetbal ziet er net zo slecht uit als blanken in basketbal.Just wrong.

Succes met je marathon.
Knap!Ga ik je niet nadoen

Haha. Agree dat 't er op tv echt verschrikkelijk uitziet. Kan het dan ook absoluut niet kijken. Maar vanaf derde klasse is t af en toe wel aardig. En zelf spelen is altijd anders natuurlijk;)

Bedankt verder :p

Hallootjes, welkom hier :D

Bedankt! :)

Het is deze week even passen en meten ivm wedstrijd op maandag in plaats van zondag, maar vandaag maar benen dan.

Het was echt om te janken zo druk in de gym. Normaal pak ik eerst squats, maar die zaten nu als eennalaatste in m'n training. Maargoed.. Je kunt niet alles hebben.

Warming up
10 min hardlopen

Calve raise
1x10xbw (beide benen)
4x8x7 (per been)

Lunge (normaal walking lunge, maar was dus geen plek voor vandaag. jeetje...)
4x8x8
2x5x9

Seated leg curl
4x5x25
1x5x20
1x5x15

Glute kickback (staand, apparaat)
1x8x40
1x5x45
1x5x47.5
1x5x50
2x5x55 PR

Leg extension
1x5x40
1x5x45
1x5x50
1x5x52.5
1x5x55
1x5x57.5
2x5x60 PR

Squats
1x5x18.5 (alleen barbell)
4x5x38.5
2x5x40
Heb 't gevoel dat hier veel meer in zit als ik 'm aan t begin van mn training pak, maarja..

Leg press
1x5x80
1x5x84.8
1x5x89.6
1x5x94.4

Toen nog 5 minuutjes gefietst, en toen moest ik m'n college halen.. Pff.. Had een half uur cardio ingecalculeerd, maar omdat het zo pleurisdruk was ben ik dus vet uitgelopen met mn KT.
Overigens kwam ik er vandaag pas achter dat 't gewicht van de barbell 18,5 kg is, en niet 10 zoals ik altijd dacht. Fijn om zomaar even 8,5 kg bij te kunnen schrijven :p

Als je je squats aan het begin doet gaat het inderdaad vaak beter, dan heb je nog meer energie enzo. Ik zou ze persoonlijk ook aan het begin zetten maar het is maar net waar je focus op ligt ;) nice die pr's :) haha grapje je doet ze altijd eerst lees ik net sorry :D

Laatst bewerkt:
Meivakantie, bij mn ouders. Beetje troubles met richting gym gaan en heb besloten de prio voorlopig even meer op m'n hardlopen dan KT te leggen. (Neemt niet weg dat ik KT wel blijf doen ofc, maar vandaag was het eigenlijk armday geweest, en die wordt nu verschoven ;) ).

Waarom die verschoven werd? Tijd voor m'n eerste anderhalfuur loopje. Pffff brandende kuiten. Blij dat ik niets meer hoef te doen de rest van de dag :D

htyzkh.png

Zo. KT dus op een laag pitje, maar vandaag toch benen gepakt. Kampte de afgelopen twee weken met wat opgerekte (??) kniebanden.
Zo voelde het. Maar dat lijkt nu al voorbij te zijn. Wel weer twee gekneusde tenen erbij..
Hoe krijg ik het voor elkaar..

Enfin, zaterdag de finish-etappe van de batavierenrace gelopen. 6.7 km in 31:27 (12.85 km per uur). 81ste van de 335. Trots op, gezien de meeste teams hun snelste/snellere lopers voor die etappe bewaren :D
Komende zondag Marikenloop 10 km. Ben benieuwd met m'n tenen.. Die halve marathon komt ook echt gevaarlijk dichtbij nu..

Goed, vandaag benen dus.

Warming up
10 minuten hardlopen (2 km)
Strekoefeningen

Squats
1x5x18,5 warm up (voor de vorm, alleen barbell)
1x5x28,5
1x5x32,5
2x5x38,5
2x5x40
1x5x42.5 PR

Leg Press (echt zo NIET mijn favoriet.. en verwaarloosd de laatste weken)
1x10x60 warm up
1x5x75
1x5x80
1x5x85
4x5x90

Leg extension
1x5x40
1x5x45
1x5x50
1x5x55
2x5x60
1x5x62.5 PR
2x5x65 PR

Seated leg curl (I suck big time...)
1x5x15
1x5x20
2x5x22.5
3x5x25

Hip abduction (cybex machine)
1x5x55
1x5x65
1x5x70
2x5x75
2x5x80
1x5x82.5 PR

Hip adduction (cybex machine)
1x5x40
1x5x45
1x5x50
1x5x52.5
3x5x55

Calve raises
Allemaal bodyweight. Dit vinden m'n tenen op dit moment niet prettig haha.
3x15xbeide benen
3x8 per been

Cardio
Half uur (ongeveer 6 km) hardgelopen

Daarnaast gaat mijn eten echt SLECHT de laatste week. Zit op 59.5 kg. Vind wel dat m'n armen/benen er nu beter uit zien dan maandje terug op 58 kg, maar m'n buik ziet er wel weer slechter uit. Ik probeer niet teveel te focussen op 't gewicht, maar vooral op het resultaat. Maar als dan op 't ene punt van je lichaam het er beter uitziet, terwijl het er op een andere plek minder goed uitziet, dan vind ik dat toch lastig haha.

Goed. Dit weekend m'n best doen me aan mijn voeding te houden en mijn motivatie weer terugvinden...

In succes

Terug
Naar boven