AndroidHealthClinic

Log Laluzz

Is er een reden waarom je vandaag allemaal nieuwe oefeningen hebt gedaan?
Die leaning side raises doe ik soms ook, voel je inderdaad goed branden. :D

• Topic Starter Topic Starter
ik doe de flexchallenge en daarbij krijg ik elke maand een nieuw trainingsschema, vandaar :)
ja ik vind die leaning side raise eigk nog beter/fijner dan de gewone side raise!

Haha vind het altijd zo grappig wat je erbij schrijft, maar goed dat alle oefeningen wel gewoon goed gingn! :)

haha fijn dat m'n log entertainend is :D

ik doe de flexchallenge en daarbij krijg ik elke maand een nieuw trainingsschema, vandaar :)
ja ik vind die leaning side raise eigk nog beter/fijner dan de gewone side raise!

Ohja dat had ik inderdaad al eens gelezen! Moet je dan zelf uitzoeken hoe je die nieuwe oefeningen moet doen of word je eerst daar ter plaatse geholpen?

Nice hoor! nieuwe oefeningen zijn altijd even wennen maar wel leuk!

Ohja dat had ik inderdaad al eens gelezen! Moet je dan zelf uitzoeken hoe je die nieuwe oefeningen moet doen of word je eerst daar ter plaatse geholpen?
Een keer per maand komen alle flexchallengers samen en dan leggen onze begeleiders alle oefeningen uit. We hebben dus geen 'personal trainer' ter plaatse, maar kunnen wel (via facebook of de mail) vragen stellen als een we een oefeningen niet snappen haha. Wel gaan we halverwege het jaar een keer met z'n allen trainen! Dat lijkt me echt superleuk:D

Nice hoor! nieuwe oefeningen zijn altijd even wennen maar wel leuk!
Dankje! Ik begin 't ook steeds leuker te vinden zo, die afwisseling!

Vandaag wederom een hele intense, maar superlekkere training. Borst/rug met supersetjes! En alles echt tot max, dat ik bij 6 reps al dacht 'dit red ik nooit' en dan toch 10-12 reps gedaan (met goede vorm) :D

Opwarming
10 minuutjes uphill lopen
statische stretch
rotator cuff oefeningen

Incline bp / bent over row superset
12x12 / 12x12 opwarmen
12x25 / 12x17
3x12x27.5 / 3x12x19.5

Flat db press / T-bar row superset
3x10x8 / 3x10x15
10x9 / 10x12.5

Incline fly / Lat pulldown superset
2x12x7 / 2x12x32
12x8 / 10x36 fail, toch iets te enthousiast:o
12x8 / 10x32

Optrekken / opdrukken superset - ik heb me nog nooit opgetrokken, dus m'n vriend hield. Heb de smalste grip gedaan en dan hield hij m'n benen vast zeg maar.
3x10 / 3x10
2x1 optrekken zonder hulp:D jeuj!

Cardio
hoefde geen cardio te doen (ga morgen m'n lange cardio doen), maar wilde nog wel wat extra kcal verbranden, dus nog 10 minuutjes uphill lopen

Zal wel elke maand even wennen zijn weer nieuwe oefeningen maar wel heel leuk en uitdagend! Super dat je je al een keer kan optrekken! Dan zal het vanaf nu snel gaan :D

En ze drukt op als een marinier(in?) :P

Nice die supersets!
enne.. opdrukken gaat goed! dat optrekken komt ook wel!

ja ik hoop t :D doel voor de volgende meeting is 5x kunnen optrekken zonder hulp. Weet niet of het realistisch is, maar we'll see :p

Optrekken is ook nog steeds 1 van mijn doelen! Het lukt wel als ik net niet helemaal uithang, maar zodra ik helemaal ga uithangen dan kom ik nog geen 10 cm omhoog (doet ook pijnn!).

nice training weer!

ja ik hoop t :D doel voor de volgende meeting is 5x kunnen optrekken zonder hulp. Weet niet of het realistisch is, maar we'll see :p

ik doe met je mee haha!! Ik kan het ook nog steeds niet zonder hulp.. echt frustrerend soms.. maar daarentegen heb ik bij mij in de sportschool nog geen 1 vrouw gezien die zich aan het optrekken was dus voor mij de uitdaging om de eerste te zijn:D

Ik had zo'n weerstand elastiek gekocht bij bol.com. Die moet je aan die optrekstang hangen en vervolgens met je knieën erin hangen.. Deze ondersteund je bij het optrekken en toen lukte het me wel 3 keer. Misschien ook iets voor jou? Denk dat als je daarmee blijft oefenen dat je het op een gegeven moment kan zonder hulp!

haha een doel van velen, zie ik :p aan het eind van het jaar zijn we allemaal optrek-meesters (meesteressen?) :D

Zo'n elastiek heb ik ook wel eens gezien inderdaad! Lijkt me wel een handig oefenmiddel. Ik ga eens kijken. Tot die tijd plan ik m'n borst-rugtrainingen in tegelijk met m'n vriend, zodat hij me kan helpen :)

Voor gister had ik gepland 50 minuten cardio te doen en voor vandaag een epische legday. Maar friggin migraine gooide roet in het eten :( terwijl ik me gister aan het klaarmaken was om te vertrekken, kreeg ik vlekken voor m'n ogen/aura en sindsdien steeds koppijn brr. Met een paracetamol erin gaat het wel en ik ben de stad in geweest om hardloopschoenen te kopen.
Ennn ik ben net voor het eerst wezen hardlopen! Vroeger (2.5 jaar terug oid) was ik 'het meisje dat altijd flauw valt' en nu heb ik gewoon hardgelopen :D een interval van 1 minuut lopen/hardlopen, alles bij elkaar een halfuur ongeveer. En dan nu drie keer per week, zodat ik over een tijdje 5km kan hardlopen:cool:

oh en m'n epische legday ga ik morgen doen hoop ik.. des noods gooi ik alles plat met paracetamol:D

Mij is het optrekken ook gelukt door met die banden te werken, steeds een dunnere band gepakt en uiteindelijk lukte het zelf!

Klote van je migraine.. Maar knap zeg, toch nog half uurtje lopen! Ik doe het je niet na haha!

Goed dat je toch weer probeert om hard te lopen! :D:D Je gaat die 5k zeker redden.:D

Mij is het optrekken ook gelukt door met die banden te werken, steeds een dunnere band gepakt en uiteindelijk lukte het zelf!

Klote van je migraine.. Maar knap zeg, toch nog half uurtje lopen! Ik doe het je niet na haha!

Ik ga nu ook over op de smalle band (dat lukt nu 8 x).. hopelijk lukt het aan het einde van mijn cut, dat scheelt weer in gewicht :D

Ik heb ook migraine, alleen sinds ik geen e-nummers troep etc. meer eet heb ik max. nog 1 aanval om de paar maanden (meestal stress gerelateerd). Ik krijg eerst aura's en daarna koppijn/misselijk/wazig etc. Ik kom dan meestal ook niet meer uit mijn woorden .

Ohhh ja herkenbaar! Ik begreep al niet waarom ik zo lastig uit m'n woorden kwam, maar dat kan dus ook daardoor komen. Superk*t is dat!
Vandaag geen last meer van gehad gelukkig, alleen nog duizelig geweest. :)

En vandaag benen getraind + lange cardio eindelijk gedaan :p voelde me dus niet helemaal optimaal, maar an sich prima training. Geen pr's, though.

Opwarming
10 minuten fietsen
statische stretch
grond oefening voor knieen
2x12 bw lunges

Leg extensions
2x20x23 - ook opwarming, maar deze staat ook op het schema :p

Squat
10x20 opwarmen
2x10x40
2x10x50
2x8x55

Leg press, horizontaal, machine. M'n favoriete is altijd bezet:(
12x155
12x162
12x173
12x182

Hack squat met kettlebells
12x16
3x12x24

Leg extensions
2x25x30 (mn benen zaten zo vol van de hacksquat, normaal lukt 36 of 43kg ook wel, maar dat ging niet :p )

Werd weer wat duizelig en heb wat setjes weggelaten hierna.

Straight leg deadlift met dbs
2x12x28
2x12x32

Lying leg curl
2x12x15
2x12x20

Standing calf raises
4x15x45

Seated calf raises
2x15x15
2x15x20

Cardio
20 minuten uphill lopen
22 minuten uphill crosstrainer
10 minuten fietsen

En daarna deed ik een bizarre ontdekking (:p); toen ik me omkleedde zaten er allemaal minibultjes op m'n buik? Zo net onder m'n borst. Allemaal blaasjes. Ik dacht eerst dat het hele kleine zweetdruppeltjes waren (haha), maar dat bleek niet het geval. En nu zijn ze vervelt. Echt superweird. Ik ga 't maar even googelen???
edit: ah, zweetuitslag. Lekker :p

Laatst bewerkt:
Oo knap dat het goedging met hardlopen en.migraine wel mee uitkijken hoor. Ik heb ook wel eens last van.migraine maar kan dan echt niets meer op de bank zitten gaat dan niet eens meer echt zo klote, heb je er veel last van en vaak? Is echt zo k*t om te hebben :( goeie trainingg hoor

Nice train! Die bultjes heb ik ook wel eens gehad na het zweten.. Wat het is? Geen idee!

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven