AndroidHealthClinic

Log Obeb

• Topic Starter Topic Starter
Ik houd een blog bij op mijn laptopje...

Geen zin om hier elke keer te posten, en van 6 members ofzo te horen dat het fantastisch gaat ;) (joke)

Misschien ná de zomer weer beginnen met loggen.

Ik kan wel updatje geven:
inmiddels 7 kilo afgevallen, en rond de middel 5 cm kwijt.
BF onder de 20.

Doel:
Juli 2009
BF onder de 15%, en dat gaat me lukken!.. GRRRR

Ik houd een blog bij op mijn laptopje...

Geen zin om hier elke keer te posten, en van 6 members ofzo te horen dat het fantastisch gaat ;) (joke)

Misschien ná de zomer weer beginnen met loggen.

Ik kan wel updatje geven:
inmiddels 7 kilo afgevallen, en rond de middel 5 cm kwijt.
BF onder de 20.

Doel:
Juli 2009
BF onder de 15%, en dat gaat me lukken!.. GRRRR
Ok doe het anders hoe je het nu doet... ff om de zoveel tijd een update geven.

Gaat de goeie kant op, ga zo door.

Oke, ik ga elke week even een updatje geven, voor mezelf en voor diegenen die het de moeite waard vinden dit te lezen.

De cut gaat echt best goed. Cardio doe ik zo'n 4/5 x per week en dan minimaal 30 min en max. 60 min. Dit doe ik rond de 130 hartslag.

Mijn BF daalt gewoon goed ook al heb ik geen huidplooi meter maar de spiegel om dit bij te houden. Ik zie (voor het eerst sinds jaren) tijdens de trainingen wat aders tevoorschijn komen, wat voor mij toch wel een goed teken is ;)

Fysiek ben ik wel helemaal kapot... ik heb overal pijntjes en ik voel me niet echt super.
Toch zit ik qua gewichten niet lager dan normaal.
Maar omdat ik eindelijk het ritme te pakken heb ga ik gewoon door.

Het klinkt raar, maar ik denk dat ik nu pas echt serieus met BB bezig ben. Het gaat in stappen lijkt het wel. Dan denk je van "nu ben ik echt serieus bezig" en dan half jaar later denk je van "nu ben ik echt serieus bezig". Dat idee heb ik nu dus weer dat ik nu eindelijk serieus bezig ben ;) Hopen dat iemand het snap hehe.

Die 30/60min is dat per training?
Heb je wel eens van HIIT gehoord? Is beter om je spiermassa te behouden maar wel erg zwaar/intensief. Lange cardio maakt cortisol aan (stress hormoon verantwoordelijk voor spierafbraak)

Goed bezig Obeb. Goed teken dat je ziet dat je vooruitgaat.

Cardio lijkt me prima zo, je zit mooi in de vet verbrandings zone.

keep it up

Die 30/60min is dat per training?
Heb je wel eens van HIIT gehoord? Is beter om je spiermassa te behouden maar wel erg zwaar/intensief. Lange cardio maakt cortisol aan (stress hormoon verantwoordelijk voor spierafbraak)

Zeker wel van HIIT gehoord. Wanneer ik 30min cardio doe is het ná de KT. en dan stel ik hem zo in dat ik in een cycle kom waar ik om de 5 minuten van licht naar zwaar ga en dit herhaal. Dus met pieken erin.

De niettrainingsdagen doe ik meestal 60 min cardio op een vrijlaag tempo +/- 60/70%. Deze manier wordt veel gebruikt voor vetverlies (heb ik uit veel bronnen gelezen). (zoals Seagal ook al meldt)

Drie maal per week een cardiotraining op hoge intensiteit zorgt voor een verhoging van de stofwisseling. Door dit extra zuurstofverbruik is het mogelijk tot zelfs 9 keer meer vetverbranding te stimuleren dan in een gewone rust die je zou hebben na lage intensiteitscardio

Je krachttraining mag eigenlijk maar maximum 30-45 minuten duren als je erna nog cardio wil doen. Waarom? Omdat je testosteron niveau’s beginnen te dalen en je cortisol niveau’s beginnen te stijgen na 60-90 minuten.

HIIT oftwel high intensity interval training is ongetwijfeld de meest ideale vorm van cardio. Maar daar komt bij dat dit ook de zwaarste vorm is van cardio en dus niet voor iedereen weggelegd is. Het principe is als volgt:
Eerst volgt er een warming up van 3-4 minuten zodat je zeker in de aërobische zone begint. Dus 3-4 minuutjes lage/middelmatige intensiteitscardio en dan komt het zware werk. Het principe is dat je 30 sec sprint gevolgt door 30 sec lage intensiteitscardio, dan weer 30 sec sprint en terug 30 sec lage intensiteitscardio. Dit gedurende maximum 15 minuten (3-4 min warming up meegerekent)

http://forum.dutchbodybuilding.com/...vetverbranding-103458/index2.html#post1816861

Ik heb minimaal 10 andere bronnen (waarvan ik geen zin heb ze op te zoeken ;) ) die wat anders vertellen. Maarja ik vind dit goed werken dus ik ga hiermee door.

Mocht ik op een dood punt komen kan ik altijd overgaan op HIIT.

Doen die andere artikelen ook een uitspraak over de aanmaak van cortisol. Dacht dat dit al algemeen aanvaard was. Lange krachttrainingen maken ook cortisol aan. Het is een stresshormoon, dus in feite komt dit hormoon altijd vrij na een training.
Dat het goed werkt (afvallen) kan ook zijn dat je spiermassa verliest.

Gebruik je toevallig ook het aminozuur l-glutamine? Na je training en cardio belangrijk omdat dit cortisol levels omlaag brengt.

Suc6 kerel.

ik geloof absoluut niet in spier verlies als je 20 min cardio doet op een laag intensiteit.

Waarom niet? Het is bijna onmogelijk. Je traint aeroob dus de energie wordt geleverd uit 1 vet, en koolhydraten. Dus no way spier.

Weekelijks meet ik het e.e.a.

Resultaten vanmorgen:

Gewicht: 84kg
taille (dikste punt): 92.8

Bovenbeen:65.3
Kuiten:40.3

Bovenarm:36.2

Ik voel dat de lipo6 zijn werk niet meer doet en ik voel me "slap"
Daarbij vind ik het vreselijk dat mijn armpjes krimpen! Zat ik eindelijk boven de 37cm ....

Ik ga nu 1 maand noxplode + cellmass gebruiken. Ik blijf clean eten en 2á3 keer cardio doen. Ik hoop hiermee weer op krachten te komen zodat ik over een maand (ná een week rust) weer een maand weer voluit kan cutten. Overigens hoop ik ook op een paar mooie pr's en een kilootje of 2/3 spiermassa ;)

Vandaag weer voor het eerst noxplode ik kon het laten ! niet heerlijk getraint maar wel gewoon goed.

benchpres bijv.

12x45 (opwarmen)
5x60
6x60
6x60
7x60
8x60

Maar **** me ik ben dom bezig als ik nu al begin met weer 1 maand bulken.
Ik ga @#$& nog 3 of 4 weken doorcutten :)

In die maand van 84 naar +/- 80 gaat me lukken.

Zit je nu op 87kg of 84kg?

84kg staat er;)

Op het einde van de dag gaat dit wel richting de 86kg.

Ok dus weer 3 kg kwijt in ruim 2 weken, heel netjes.
Maakt het dan uit dat je armen dunner worden, was toch vet.

Zo we zijn weer een weekje later.

23-04
Gewicht: 83.6
buik: 92.5

Ik ben nu bezig met stackje van noxplode en cellmass.
In de cut ?? jap in de cut.

En noxplode is voor mij echt een goede sup. Ik weet niet hoe het kan maar ik pak echt meer kilo's en kan langer door met noxplode.

Ik nader bijna mijn begin gewicht trouwens :D toen ik begon met trainen (2 jaar geleden) woog ik 83 kg met kleren aan een volle maag. Dus laten we zeggen 79/80 kg.
Nog 3/4 kilo te gaan en ik weeg evenveel als mijn start gewicht hehe.

Ik kijk enkel in de spiegel... ik schat mijn bf rond de 18/19%... maar als we de DBB procenten aanhouden zit ik rond de 15/16 :D

Vandaag weer de wekelijkse metingen gedaan. Ondanks het weekend waar ik niet goed heb gegeten (daarna extra mijn best gedaan om het met strikte voeding in te halen) toch weer blij met de cijfertjes.

30-04
gewicht: 83.2
buik:91.8

Verder niet veel te melden, behalve dat ik veel last heb van mijn onderarmen.
Maar nu tot zaterdag even niet trainen. Mede omdat ik vandaag één van mijn andere hobbies ga uitvoeren ;)

Terug
Naar boven