Fitness Seller

Log: Palumbo-dieet (low-carb)

• Topic Starter Topic Starter
Ook even gewogen deze morgen: 76kg ...Carb-depleted.
Ik kan tevreden zijn, denk ik. Ik kom van 86kg @ 18-20%

Heh, de cheatmeals van gisteren zijn dan uiteindelijk nog geëindigt in 'n "cheat-dag". 's avonds ook nog even wat lookbroodjes en 'n flinke pepperoni pizza naar binnen gewerkt. :o
Maar goed, het is eens leuk geweest, deze week er weer keihard tegenaan met vanavond benen + 1 u cardio op 't schema.

lekker hé zo een cheatmeal :p hoe je daarvan kan genieten :p
maar je bent wel goed bezig, al 10kg kwijt das mooi! toch niet teveel spiermassa hoop ik?

Leukt zeer goed te gaan, succes nog. Hoelang is het nog de bedoeling te blijven cutten?

Is dit schema voor iedereen hetzelfde of spelen lengte en gewicht ook nog mee? En qua arbeidsintensiteit? Ik loop heel de dag op me benen dus zal wel meer moeten eten toch?

lekker hé zo een cheatmeal :p hoe je daarvan kan genieten :p

Ge moogt gerust zijn!

maar je bent wel goed bezig, al 10kg kwijt das mooi! toch niet teveel spiermassa hoop ik?

Als ik even de rekensom doe, kan ik besluiten dat ik amper spiermassa verloren heb. De spiegel vertelt me hetzelfde. Die 18% op 86kg is evenwel een schatting, dat had ik niet gemeten met knijptang (om mezelf niet te schande te zetten :D)

Leukt zeer goed te gaan, succes nog. Hoelang is het nog de bedoeling te blijven cutten?

Tot het gewenste vet%... 7-8%, zodat ik wat ruimte heb om te bulken. De bedoeling is om hierna te bulken voor 1+ jaar zonder boven de 12% uit te stijgen.

Is dit schema voor iedereen hetzelfde of spelen lengte en gewicht ook nog mee? En qua arbeidsintensiteit? Ik loop heel de dag op me benen dus zal wel meer moeten eten toch?

Zie het grijze gedeelte van de beginpost. Er staan 2 voorbeelden: "200lbs-man" en "250lbs-man". 1 kg = 2,2 lbs (dus 220lbs = 100kg). Reken gewoon uit hoeveel kcal het schema van 'n 200lbs-man is, en reken dat om naar je eigen kcal-behoefte/gewicht.

Trouwens gisteren maar een half uurtje cardio gedaan na beentraining. Na een setje 10 x 10 x 75kg squat + 5 x 12 op de leg-curl en 5 x 12 op de toe-press was ik OP!!

Als ik even de rekensom doe, kan ik besluiten dat ik amper spiermassa verloren heb. De spiegel vertelt me hetzelfde. Die 18% op 86kg is evenwel een schatting, dat had ik niet gemeten met knijptang (om mezelf niet te schande te zetten :D)

oke dan! super van je! misschien dat ik dit dieet in de toekomst ook eens gebruik :)

gaat goed man ik ga dit zo rond januari-februari ook eens proberen ziet er tof uit met snelle resultaten!

waarom mag je in meal 5 geen tomaten eten, en als je weer normaal gaat eten met veel koolhydraten...wordt je dan niet weer gelijk dik?

neen, je pancreas maakt gewoon weer insuline aan en je hersenen gebruiken weer KH/glucose als primaire bron ipv. de ketonen.

Ik heb een paar aanpassingen gedaan.

De caseïne shake wordt vervangen door 150g tonijn (met een el of 2-3 spaghettisaus) + 1 el olijfolie. Vooral omdat ik anders 's nachts 2-3 keer moet opstaan om te gaan plassen. En dat is nefast voor m'n slaaprust :( Zeker nu ik weer al die caffeïne neem (hydroxycut hardcore) gedurende de dag.

Die HHardcore neem ik vooral om m'n hartslag tijdens de cardio wat hoger te leggen. Zo gaat m'n hartslag gemakkelijk een 10/15-tal slagen omhoog bij dezelfde intensiteit. Nadeel ervan is het volle-maag-gevoel en het vele plassen.

Vanaf volgende week is enkel maaltijd 2 nog een whey-shake (dan met 1 el olijfolie, niet meer met pindakaas), de rest allemaal vast voedsel!

Dit wordt 't dan:

1. 4 hele eieren + 3 caps visolie
2. 40g whey + 1 el olijfolie
3. 200g kipfilet + 20g notenmix
4. 100g kaas (leerdammer) + kleine el pindakaas
5. 200g kipfilet + 1 el lijnzaadolie
6. 150g tonijn + 1 el olijfolie

1. 4 hele eieren + 3 caps visolie
2. 40g whey + 1 el olijfolie
3. 200g kipfilet + 20g notenmix
4. 100g kaas (leerdammer) + kleine el pindakaas
5. 200g kipfilet + 1 el lijnzaadolie
6. 150g tonijn + 1 el olijfolie

Kga dit eens overpakken sé, en ben eens benieuwd wat het voor me gaat doen. Zal alleen in de avond kwark nemen. of caseine. notenmix worden bij mij cashewnoten.

je hebt er precies al een goed resultaat mee gehaald.
niet teveel last van een hongergevoel voor de rest?

de meesten ondervinden juist geen hongergevoel bij het ketodieet :)

Dieet looks good!

Kga dit eens overpakken sé, en ben eens benieuwd wat het voor me gaat doen. Zal alleen in de avond kwark nemen. of caseine. notenmix worden bij mij cashewnoten.

je hebt er precies al een goed resultaat mee gehaald.
niet teveel last van een hongergevoel voor de rest?

Geen kwark!! Bevat te veel suiker. Hongergevoel... amper!

Idd goeie resultaten ja. Het probleem de voorbije weken (zie ergens vorige pagina's) was dat ik m'n vetinname wat te veel had verwaarloosd (ben ik nu achter gekomen). Nu ik m'n dieet eens terug op punt heb gesteld, verlies ik weer vet aan de lopende meter :D M'n six-pack begint nu ook door te schemeren. Het meeste vet bevindt zich nog op hams-glutes en onderrug.

Going smooth & cheatday is coming close :banana:

log eens doorgenomen en is zeer interessant. Ga zo door.

Geen kwark!! Bevat te veel suiker. Hongergevoel... amper!

Idd goeie resultaten ja. Het probleem de voorbije weken (zie ergens vorige pagina's) was dat ik m'n vetinname wat te veel had verwaarloosd (ben ik nu achter gekomen). Nu ik m'n dieet eens terug op punt heb gesteld, verlies ik weer vet aan de lopende meter :D M'n six-pack begint nu ook door te schemeren. Het meeste vet bevindt zich nog op hams-glutes en onderrug.

Going smooth & cheatday is coming close :banana:

Idd dat klopt, dus zal voor caseïne gaan dan :)
ben benieuw wat het met me gaat doen. zit nu ook rond de 17%. en zou ook graag naar de 10% gaan. dus nog een lange weg te gaan.

Hou je log up toe deet hé. en schiet mss is een foto van de progressie...

masol ;)

Heh, ja die foto had ik al eens beloofd hé :o, maar die komt er zeker aan binnenkort.

Ik heb nog wat zitten lezen over keto:

Sommige diëten hebben het over een carbload van 24-36u, waarin je 10x je gewicht aan gram koolhydraten kan/mag eten! :eek: Dat lijkt me een ongelooflijk feest :D

Ik hou 't morgen op 'n maaltijd of 4 (van de 6) met carbs...

Morgen wordt dat:

ontbijt (tegen 10u ofzo): boterkoek of 2, boterham met hagelslag, havermout/melk/whey...

12u: kroketten met mayo, gestoofde wortelen, een flink stuk vlees/vis met saus + puddingdessert

15u: 2 cheeseburgers

18u: ik moet naar een receptie, dus dat wordt een uurtje of 2 champagne met toastjes en hapjes :meal:

Na dit carbfestijn kan ik er wel weer een weekje tegenaan :p

Terug
Naar boven