MuscleMeat

Log Spanning Tree

• Topic Starter Topic Starter
Bench press
20 x reps
50 x 3
60 x 3
70 x 3
75 x 1 x 3

Deadlifts met eleiko bar
70 x 5
120 x 3 had op moeten warmen, ging stroef
130 x 2 x 2

Laatste training voor meet, alles met eleiko bar.

Squats
20 x veel
rekstrek
60 x 5
80 x 3
95 x 1 x 3
120 x 1 wordt m'n opener, squat wel nog steeds veel te diep.

Bench press
60 x 3 x 2
75 x 2 x 3
85 x 1 easy opener.

misschien niet heel slim om nu nog openers te doen maar zo ben ik er wat zekerder over.

Laatste training voor meet, alles met eleiko bar.

Squats
20 x veel
rekstrek
60 x 5
80 x 3
95 x 1 x 3
120 x 1 wordt m'n opener, squat wel nog steeds veel te diep.

Bench press
60 x 3 x 2
75 x 2 x 3
85 x 1 easy opener.

misschien niet heel slim om nu nog openers te doen maar zo ben ik er wat zekerder over.
Hoezo te diep squatten?

Denk dat hij bedoeld dat ATG helemaal niet nodig is voor wedstrijden, kan dus je max gewicht in de weg zitten.

Is het ook niet dat sommige mensen meer ATG kunnen squatten omdat ze meer halen uit de bounce uit de bodem ipv een stretch reflex, hoewel de ROM idd wel groter is?

Is het ook niet dat sommige mensen meer ATG kunnen squatten omdat ze meer halen uit de bounce uit de bodem ipv een stretch reflex, hoewel de ROM idd wel groter is?
Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik herken die stretch reflex wel en heb hem ook wel gebruikt in trainingen. Boven een bepaald gewicht lukte het me niet meer en ik maak er eigenlijk ook geen gebruik meer van. Lijkt me ook niet gezond om met gewichten rond je 1RM naar beneden te stuiteren.

Wat een gezelligheid hier ineens, qua diep squatten idd wat Lloyd zegt. Op zich vind ik het wel fijner om voor stretch reflex zo diep mogelijk te squatten, maar bij zware sessies komt m'n kont dan als eerst omhoog en dan wordt het laatste stuk een goodmorning. Ik probeer de laatste tijd wat breder te staan zodat ik niet dieper kan, maar dit voelt niet altijd even fijn aan.

Wat een gezelligheid hier ineens, qua diep squatten idd wat Lloyd zegt. Op zich vind ik het wel fijner om voor stretch reflex zo diep mogelijk te squatten, maar bij zware sessies komt m'n kont dan als eerst omhoog en dan wordt het laatste stuk een goodmorning. Ik probeer de laatste tijd wat breder te staan zodat ik niet dieper kan, maar dit voelt niet altijd even fijn aan.
Herkenbaar, wordt vanzelf ook wel weer beter.

Pijn in heup dan? In dat geval heb ik hetzelfe

8/9 op de Fox gym meet:

ingewogen op 81,2

Squat

opwarm ging vrij moeizaam

120 stroefjes

130 traag, twijfelde om nog veel meer te doen maar ik squatte gewoon weer veel te diep

140 PR, heel soepel, beste van de drie. Heel blij mee!

Bench press

85 easy

92,5 makkelijker dan eerste beurt

100 fail, kwam scheef van m'n borst af helaas

Deadlift

170 redelijk, was al echt kapot van heel de dag

180

185 PR, ging best makkelijk, had misschien 190 nog wel gehaald maar ik wilde voorzichtig doen.

Totaal 417,5 voor een wilks van 280

Al met al een hele geslaagde meet, veel geleerd en bedankt voor alle support DBB'ers :).

Terug
Naar boven