AndroidHealthClinic

Log: Time to get bigger & stronger

Interessant log, maar kan je wanneer je een PR haalt dit bij je training zetten?
Makkelijker om stijgingen te volgen.

We hebben geen squatrek in de sportschool, ik kan nu wel gewoon vanaf volfgende week donderdag beginnen met squaten met de Barbell van de benchpress maar als ik dan steeds hoger kom met gewichten wortd het erg gevaarlijk zonder rek!

Nee, je hebt echt een squatrek nodig. Bij squat kan je veel pakken, gewichten die je niet makkelijk in je nek legt zonder zo'n rek.
Mijn advies: zoek een andere fitness of ga in je huidige zagen voor een squatrek.

mijn voeding ziet er als volgt uit ( de tijden zijn ongeveer, soms sla ik sommige maaltijden over, soms eet ik meer soms minder, het is vaak verschillend!

rond 7/8 uur (voordat ik na school ga):
banaan met whey shake
6 eieren, waar van 1tje met ei-geel samen + 4 sneetjes volkoren brood
soms als ik geen tijd heb om ei te maken, eet ik een flinke bord brinta!

rond 10 uur:
2 sneetjes volkoren brood + pindakaas of kipfilet + melk

rond 12/1 uur:
Pasta + tonijn + tomaten ui en paprika + melk (ik neem een bak mee ongeveer 400 gram voor de hele dag school, bevat pasta+heel blik tonijn in eigen water, stukles tomaat, ui en paprika)

rond 2/3:
2 sneetjes volkoren brood + kipfilet of pindakaas + melk

rond 4 half 5:
de rest van me pasta tonijn salade + melk

5 tot half 8 WERKEN!

8 uur training!

9 uur:
whey shake + dextrose

half 10 ongeveer:
avond eten: elke dag verschillend! altijd wel veel khoolhydraten en eiwitten, groenten, vlees!

half 11/11 uur:
magere kwark, probeer altijd 500 gram maar ik vind het zo ranzig, met wat ik het ook mix, dus meestal kom k niet verder dan de helft!

tussendoor drink ik zo'n beetje in totaal 2 liter aan water en anderhalf liter aan melk! en vaak ook pinda's of studentenhaver!

Je eet tot 4 uur voor je training niet :eek:
kan je toch niet deftig trainen?

Neem op zen minst dan je shake en banaan voor je training
en de maaltijd van half 10 vlak na trainen.

Is die pasta met tonijn lekker? Kan je er eens een foto van nemen?

Nette training weer. :D

• Topic Starter Topic Starter
Interessant log, maar kan je wanneer je een PR haalt dit bij je training zetten?
Makkelijker om stijgingen te volgen.

Nee, je hebt echt een squatrek nodig. Bij squat kan je veel pakken, gewichten die je niet makkelijk in je nek legt zonder zo'n rek.
Mijn advies: zoek een andere fitness of ga in je huidige zagen voor een squatrek.

Je eet tot 4 uur voor je training niet :eek:
kan je toch niet deftig trainen?

Neem op zen minst dan je shake en banaan voor je training
en de maaltijd van half 10 vlak na trainen.

Is die pasta met tonijn lekker? Kan je er eens een foto van nemen?

ik zeter voortaan me PR's bij, dankje voor de tip!

die voedingsschema is meer een ruchtlijn dan dat ik er echt aan houw, ene keer eet ik minder andere keer meer, en er staat werken, maar werken doe k ook al niet meer dus ongeveer een uur voor training eet k gwn wat maar wel zonder whey shake, adviseer je mij om voor me training ook nog een shake te drinke?

pasta met tonijn vind ik heerlijk, ik maak er een foto van vanavond, het is nu op, moet even weer pasta koken.
het is gewoon pasta koken, stukjes paprika ui en tomaat snijden en er doorheen gooien en een blik tonijn van 150 gram, hmmm yammie, eigen receptje trouwens:P

die voedingsschema is meer een ruchtlijn dan dat ik er echt aan houw, ene keer eet ik minder andere keer meer, en er staat werken, maar werken doe k ook al niet meer dus ongeveer een uur voor training eet k gwn wat maar wel zonder whey shake, adviseer je mij om voor me training ook nog een shake te drinke?

Nee, 2 shakes is voldoende. Ik bedoelde maar dat je hem beter voor dan na je training dronk, aangezien je voor je training zo lang niets hebt gegeten. (volgens je schema dat je dus niet volgt :p)

pasta met tonijn vind ik heerlijk, ik maak er een foto van vanavond, het is nu op, moet even weer pasta koken.
het is gewoon pasta koken, stukjes paprika ui en tomaat snijden en er doorheen gooien en een blik tonijn van 150 gram, hmmm yammie, eigen receptje trouwens:P

Rauwe groenten en tonijn, hmm ik pas haha

Nee, 2 shakes is voldoende. Ik bedoelde maar dat je hem beter voor dan na je training dronk, aangezien je voor je training zo lang niets hebt gegeten. (volgens je schema dat je dus niet volgt :p)

Rauwe groenten en tonijn, hmm ik pas haha

hahaha je kan ook gewoon de uitjes en paprika stukjes bakken in olijfolie samen met de tonijn, en als de macaroni bijna klaar is met koken gooi je de macaroni door de pan met uitjes paprika en tonijn, dan wordt et nog lekkerder, geen rauwe groenten en tonijn!
doe ik als ik er tijd voor heb, anders rauw.

tip voor de kwark: gooi er wat siroop doorheen opdat-ie wat zoeter smaakt :)
doe ik zelf ook hehe

nice log verder kerel, voedingsschema ziet er netjes uit !

tip voor de kwark: gooi er wat siroop doorheen opdat-ie wat zoeter smaakt :)
doe ik zelf ook hehe

nice log verder kerel, voedingsschema ziet er netjes uit !

thanks voor de kwark tip!:D het klinkt ook best lekker!
btw die voedingsschema kan ik me helaas neit altijd aan houden, meestal heb ik aan het einde van de dag echt het gevoel dat ik veelste weinig heb gegete, ik kom ook heel weinig aan, bijna niet gewoon! ik zit eraan te denke om weight gainers te kopen, moet ik dat ipv de whey protein gebruiken of gewoon erbij als aanvulling?

legg press (met het zitje plat, dus liggend)
10x 115
8x 127,5
6x 140

leg extension (one leg)
10x 25
8x 25
6x 30

Leg curl
10x 60
8x 67,5
6x 75 NEW PR!

Donkey raise (met kameraad van 76 kilo op me rug)
3x 10 reps

Seated Millitary press
10x 27,5
6x 32,5
6x 32,5

lateral lying dumbbell raise
10x 5
8x 6
6x 6

ben na de training even op de weegschaal gaan staan, 75 kilo, ik was vorige maand 73,4!

thanks voor de kwark tip!:D het klinkt ook best lekker!
btw die voedingsschema kan ik me helaas neit altijd aan houden, meestal heb ik aan het einde van de dag echt het gevoel dat ik veelste weinig heb gegete, ik kom ook heel weinig aan, bijna niet gewoon! ik zit eraan te denke om weight gainers te kopen, moet ik dat ipv de whey protein gebruiken of gewoon erbij als aanvulling?

In de plaats, best niet te veel eiwitten uit supplementen halen.
Beste is natuurlijk om gewoon iets meer te eten.
Maar 1,5 kilo bijkomen op een maand is een goed tempo.

In de plaats, best niet te veel eiwitten uit supplementen halen.
Beste is natuurlijk om gewoon iets meer te eten.
Maar 1,5 kilo bijkomen op een maand is een goed tempo.

jah ik doe me best, ik heb er 1 liter chocomelk bij gedaan elke dag! hopelijk dat dat wat meer voldoening geeft:P
hoeveel eiwitten haal ik uit 1 litter chocomelk?

okey dankje:D ik ga even elke maand hier me oude gewicht + nieuwe gewicht vermelden, vind ik wel interessant voormezelf en voor jullie mischien ook!

mijn training van vandaag, rug&tricep:

Deadlift
10x 67,5
8x 77,5
6x 77,5 NEW PR!

Bent over barbell row
10x 42,5
8x 47,5
8x 47,5

Chin-up wide grip
10x eigen gewicht
6x eigen gewicht
4x eigen gewicht

seated cable row (rope)
10x 45
10x 55
8x 75

2 arm dumbbell row
10x 17,5
10x 17,5
8x 20 NEW PR!

shrugs
10x 20
8x 20
8x 20

Dippen
10x eigen gewicht
8x eigen gewicht
5x eigen gewicht

lying dumbbell tricep extension
10x 7
8x 7
7x 8

cable push down
10x 30
10x 35
7x 40

Zeer nette training man!

Net borst, zeikant schouders en biceps!
begin dit keer met de incline dumbbell press want me bovenkant borst loopt een beetje achter.

Incline dumbbell press
10x 17,5
10x 20 NEW PR
8x 25 NEW PR

Bench press
10x 57,5
6x 67,5
5x 67,5

decline dumbbell fly's
10x 15
7x 15
7x 17,5

Lateral dumbbell raise
10x 5
8x 5
8x 5

lateral cable raise
10x 5
8x 5
8x 5

barbell curl
10x 27,5
7x 32,5
6x 30

incline dumbbell hammer curl
10x 10
9x 10
7x 10

Is dat wat, die decline dumbbell flyes? Verschilt het uberhaupt wat als je het vergelijkt met flat dumbbell flyes?

Nette training trouwens!

Is dat wat, die decline dumbbell flyes? Verschilt het uberhaupt wat als je het vergelijkt met flat dumbbell flyes?

Nette training trouwens!

dankje, ik was zelf ook erg tevreden over me training.
de decline fly's tsja, ik vind ze wel heerl erg fijn, pak ik lekker de onderkant!
ik wissel ze elke week af, ene keer incline andere keer decline andere keer flat. is maar net waar k zin in heb!
ik zeg probeer het eens een keer.

net benen+schouders gehad!

Leg press:
12x 140
10x 140
8x 140

leg extension:
10x 25
8x 30
6x 30

leg curl:
10x 67,5
8x 67,5
6x 75

Donkey raise (met vriend van 76 kilo ofsow op me rug):
3x 10 reps

Seated shoulder dumbbell press:
10x 8
8x 10
7x 10

lateral cable raise:
10x 5
8x 7,5
7x 7,5

Rug&tricep
Vandaag al hele dag beetje ziek geweest. wou eerst niet gaan maar ben toch maar wel gegaan, ik heb wel 2 rug oefeningen en 1 tricep oefening overgeslagen, vond het wel genoeg voor deze vermoeide avond, maar ondanks dat ik me niet lekker voelde wel een lekkere training, en een PR gehaald met deadliften hahahah:D

Deadlift
10x 57,5
8x 67,5
7x 82,5 NEW PR

Chin-up wide grip
10x eigen gewicht
8x eigen gewicht

Bent over barbell row
10x 47,5
10x 47,5
8x 47,5

Lat pulldown behind neck
10x 50
8x 55
4x 55

Dips
10x eigen gewicht
6x eigengewicht
4x eigen gewicht

Cable pushdown
10x 40
8x 50
7x 55

Borst & Bicep en zeikant schouders gehad net, ging wel lekker, ondanks dat ik erg last had van me maag en tussendoor moest rennen naar de wc, midden in me 1e benchpress setje hahahah!

Incline dumbbell press
10x 20
8x 22,5
6x 25

benchpress
10x 60
6x 60
5x 60

flat bench dumbbell fly's
8x 17,5
7x 15
7x 15

lateral cable raise
10x 5
8x 5
8x 7,5

Dumbbell curls (gewichten zijn per dumbbell)
10x 12,5
9x 12,5
5x 12,5

Dumbbell hammer curl

10x 12,5
9x 12,5
5x 15 NEW PR

Terug
Naar boven