AndroidHealthClinic

LOG van Jespeeer

• Topic Starter Topic Starter
En we gaan weer Borst en Triceps knallen!

Incline dumbbell press (zyzz deed dit ook altijd als eerste, eens kijken of dat nice is)
10x12 (warm up)
8x14
8x16
8x20

Benchpress Wendler
10x40 warm up
3x55
3x62,5
5x70 rep out, durfde niet meer, had geen spotter en wist niet zeker of ik hem haalde :o

Peck deck
10x20
10x35
8x45

Incline flyes (voor de eerste keer)
8x12
8x14
8x16

Straight bar pushdown
8x22.5
8x32
8x45

Scullcrushers (excl gewicht curlbar)
8x5
8x10
8x15

Dips
8xBW - 20
5xBW (nog steeds te zwaar, fatty boy)
6xBW - 20

Lekkere training :D. Alleen wil ik toch snel die dips zonder assistance doen!

Lekker training gozer!

Pak je die Dips wel breed genoeg? Ik deed ze namelijk eerst ook op de assisted machine maar die was dermate smal dat m'n pecs buiten beschouwing werden gelaten. Op gewone dips bars ging ie veel beter.

Hoe beviel die DB press voor je BP?

Lekker training gozer!

Pak je die Dips wel breed genoeg? Ik deed ze namelijk eerst ook op de assisted machine maar die was dermate smal dat m'n pecs buiten beschouwing werden gelaten. Op gewone dips bars ging ie veel beter.

Ja die dips zijn vrij breed, maar ik kan ze niet op een gewone doen want ik krijg echt niet 3x8xbw. Is me te zwaar. En bedankt man! :D

---------- Post toegevoegd Thu 22 Nov 2012 om 22:42 ----------

Hoe beviel die DB press voor je BP?

Zoals zyzz al zei, je stretcht je spieren er eerst mee en dat voelt lekker om het voor de BP te doen ;)

Bench je dan niet veel minder?

Zoals zyzz al zei, je stretcht je spieren er eerst mee en dat voelt lekker om het voor de BP te doen ;)

Ik heb hier ook aan gedacht. Normaal begon ik altijd met decline bp en deed vlak erna low incline dbp. Doordat ik met decline bp eigenlijk altijd zo zwaar mogelijk ga met herhalingen tussen 5-8 reps, ging dit dus ten koste van de oefeningen die erna kwamen. Misschien is het inderdaad een idee om met low incline te beginnen en daarna decline bp te doen.

Kun je misschien een link geven waar zyzz uitlegt waarom je beter eerst dumbbell presses kunt doen?

Ik heb hier ook aan gedacht. Normaal begon ik altijd met decline bp en deed vlak erna low incline dbp. Doordat ik met decline bp eigenlijk altijd zo zwaar mogelijk ga met herhalingen tussen 5-8 reps, ging dit dus ten koste van de oefeningen die erna kwamen. Misschien is het inderdaad een idee om met low incline te beginnen en daarna decline bp te doen.

Kun je misschien een link geven waar zyzz uitlegt waarom je beter eerst dumbbell presses kunt doen?

Ja maar ik denk dat ik het gewoon volgende keer niet probeer. Ik drukte erg zwak, maar of dat daardoor kwam weet ik niet. En zit nu op me telefoon, maar dat staat op simplyshredded.com

---------- Post toegevoegd Fri 23 Nov 2012 om 11:23 ----------

Citaat van zyzz op simplyshredded:

Incline Dumbbell Chest Press – I have always started my chest workouts with Incline dumbbells. This allows for a far greater stretch, burn, and overall hypertrophy of the chest then a barbell, as well as targeting the upper chest from the get-go.

Haha ik zou niet te veel van Zyzz overnemen, want die heeft het niet lang volgehouden op "zijn" manier.
Het klopt dat je meer stretch voelt bij de incline db press, maar dat heb je ook bij de incline fly's.
Waarschijnlijk gebruikte Zyzz het voor pre-exhaustion, maar met wendler is dat juist iets wat je niet wilt doen om max. resultaat te krijgen.

Heb ff een paar bladzijdes terug gekeken en zag je filmpje van de squat en het viel me op dat je best een smalle stance hebt.
Ook werd er al gesproken over een buttwink, kijk eens of het verschil maakt als je voeten iets naar buiten wijzen waardoor je dus een lichte v-vorm krijgt.

En idd zoals Robke al zei is het niet aan te raden om BOR te doen na de DL, maar in plaats daarvan kun je beter db rows doen of seated cable rows.
Voor de rest gaat het wel lekker zo te zien, wat betreft de dips is het gewoon een kwestie van tijd voordat je zonder assistance je dips doet.
Oja pull-ups en chin-ups kun je ook om de week afwisselen, beide zijn goed dus waarom maar één doen ?

Haha ik zou niet te veel van Zyzz overnemen, want die heeft het niet lang volgehouden op "zijn" manier.
Het klopt dat je meer stretch voelt bij de incline db press, maar dat heb je ook bij de incline fly's.
Waarschijnlijk gebruikte Zyzz het voor pre-exhaustion, maar met wendler is dat juist iets wat je niet wilt doen om max. resultaat te krijgen.

Heb ff een paar bladzijdes terug gekeken en zag je filmpje van de squat en het viel me op dat je best een smalle stance hebt.
Ook werd er al gesproken over een buttwink, kijk eens of het verschil maakt als je voeten iets naar buiten wijzen waardoor je dus een lichte v-vorm krijgt.

En idd zoals Robke al zei is het niet aan te raden om BOR te doen na de DL, maar in plaats daarvan kun je beter db rows doen of seated cable rows.
Voor de rest gaat het wel lekker zo te zien, wat betreft de dips is het gewoon een kwestie van tijd voordat je zonder assistance je dips doet.
Oja pull-ups en chin-ups kun je ook om de week afwisselen, beide zijn goed dus waarom maar één doen ?

Hehe Vortexx, aan deze feedback heb ik nog eens wat! Bedankt man. Maar inderdaad, die incline DB press doe ik niet meer als eerste! En probleem bij SQ is dat ik al met me tenen naar buiten sta. Misschien iets meer doen?

En nee weet ik, die BOR doe ik niet meer na me DL. Doe denk ik dan seated row en dan dumbbell row. Of raad je beide in een training af? En dan wissel ik om met chin ups en pull ups. Maar ook die zijn dan nog met assistance.. Maar thanx voor de tips!

Ik zou het bij 4 oefeningen houden voor de rug, dus bijvoorbeeld de ene week DL, db row, chin-up (small supinated) & latt pulldown (breed pronated) en de andere week DL, seated cable row, pull-up (breed pronated) & latt pulldown (small supinated)

Nogmaals maak je niet druk dat je dips & pull/chin-ups nog niet op BW kan, ik kon dat eerst ook niet dat komt met de tijd.

Ik zou het bij 4 oefeningen houden voor de rug, dus bijvoorbeeld de ene week DL, db row, chin-up (small supinated) & latt pulldown (breed pronated) en de andere week DL, seated cable row, pull-up (breed pronated) & latt pulldown (small supinated)

Nogmaals maak je niet druk dat je dips & pull/chin-ups nog niet op BW kan, ik kon dat eerst ook niet dat komt met de tijd.

Aah oke bedankt man! Hier heb ik wat aan!

Je kan ook gwn doen:
Deadlift
Wide pull-ups
Db Row
Small Chin-ups

Inderdaad die bw pull/chin ups en dips komen echt vanzelf wel.
Sport je altijd met iemand anders kan je vragen of die je benen vast houdt.

+1 op gans zijn com;)

en in zijn schema het die pre-exhausting mischien wel nut maar je hanteerd een anders schema waarbij pre-exhausting niet handig zal zijn:D.

Ik wist niet dat je zo een zyzz fan was:sd:

Je kan ook gwn doen:
Deadlift
Wide pull-ups
Db Row
Small Chin-ups

Inderdaad die bw pull/chin ups en dips komen echt vanzelf wel.
Sport je altijd met iemand anders kan je vragen of die je benen vast houdt.

Ja ik doe het inderdaad morgen eens anders. En die dips en pull ups komen wel :)

+1 op gans zijn com;)

en in zijn schema het die pre-exhausting mischien wel nut maar je hanteerd een anders schema waarbij pre-exhausting niet handig zal zijn:D.

Ik wist niet dat je zo een zyzz fan was:sd:

Jaja dat van dat zyzz gedoe weet ik nu wel. En nee ben geen fan van hem maar ik lees veel intervieuws op simplyshredded.com en tja toen wilde ik dat proberen. Dusja gewoon me eigen ding blijven doen :D

Vandaag:
DL wendler
8x60 warm up
5x77,5
3x87,5
5x97,5 rep out

Seated cable row (longpull 302)
10x27,5
10x41,0
8x54.5

Pull ups assisted
8x Bw -30 :(
8xBW -30 :(
8xBW - 25 :(
Iets te zwaar begonnen, damn

Lat Pulldown (small grip)
8x25
8x35
8x45

Curls met curlbar (excl gewicht bar)
10x10
8x15
8x20

One arm cable curl
10x9
10x13,5
8x18

Hammer curls
8x10
8x12
8x12

Seated MP wendler
5x40
3x45
2x50 rep out
Nou deze viel me ****ing zwaar. Ik had volle spierpijn in me lats :(

Dumbbell press
10x14
8x18
8x18
Verloor beetje snel evenwicht opeens. Dus geen 20kg gedaan

Side raises
8x9
8x9
8x10

Reversed peck deck
12x20
12x30
8x40

Man man wat een spierpijn haha. Het is van me lats doorgetrokken tot aan de bovenkant van me rug

Scullcrushers (excl gewicht van curlbar)
8x10
8x15
8x15

Rope pulldown
10x20
8x30
8x35

Benchdips
8xBW + 10
8xBW + 15
8xBW + 20

Terug