MuscleMeat

LOG van Jespeeer

Nee sorry kerel maar dat was me ook geen geweldig schema. Ik wil er gewoon plezier bij hebben. En dat heb ik als ik zwaar kan liften! :D. Maar bij SS moet je ook weer met een startgewicht beginnen en dan iedere keer verhogen..

:fa:

Maar nee dat hoeft niet, als ik met niet vergis kan je ook beginnen op basis van je 5rm of 1rm. + bij SS lift je zwaarder want je moet minder setjes.

Edit:

How much weight should I use?

Question - The first set seems really easy. Should I add more weight for the next few sets?

This really depends on the individual. As a newb, your ability to properly guesstimate the amount of weight you need for your first workout is going to be pretty piss-poor. Usually anywhere from 5-15% below your best 5-RM is reasonable for someone who has an experienced eye watching them. An unconditioned novice will require a greater drop for their 3x5 than a conditioned athlete who is inexperienced with weight training. If you are training by yourself, you'll probably want to start with closer to 10-15% less weight than your 5-RM.

Assuming you have calculated this, and you do your first few workouts progressing in weight with each workout, if you get to a workout where the first set of 5 feels stupidly easy,

1st - Make sure you counted the weight properly (oh yeah, adding a 5 to each side means I add 10 to the total weight, not 20)
2nd - Make sure you have added 5ish pounds to the press/row/clean or 10-15 lbs to the squat/deadlift from your previous workout

If that is also true, then just keep the weight, do your sets, and make a mark in your notebook to increase the weight next time by perhaps an extra 5 lbs above what your normal incrementing is.

in other words, if your last workout was 200 lb squats, and this workout, 210 lbs felt stupidly easy on the first set, do your other 2 sets with 210, and write in your notebook "Use 225 next time".

It is better to slowly and progressively add weight than to pile it on like a madman. Take your time, growth takes time. If you rush it, you invite injury and halted progress.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
:fa:

Maar nee dat hoeft niet, als ik met niet vergis kan je ook beginnen op basis van je 5rm of 1rm. + bij SS lift je zwaarder want je moet minder setjes.

Edit:

Nee oke dat snap ik. Maar dit is dus telkens 3x5, en deadlift zeker 1x5? Maar als ik te zwaar start zit ik weer snel op een plateau.. Ik wil gerust eens mijn 5RM testen en dan 10% er van af halen, en dan daarmee beginnen. Maar aan de ene kant wil ik gewoon lekker 5x5 doen met iedere set verzwaren. Bij SS verzwaar je per training

Hoe vaak moet ik het nog zeggen, gewoon mijn schema! :trollfacex:

Echt, ik heb er heel wat kilo's opgeplakt bij de compounds toen!
En het is 5x5!

Nee oke dat snap ik. Maar dit is dus telkens 3x5, en deadlift zeker 1x5? Maar als ik te zwaar start zit ik weer snel op een plateau.. Ik wil gerust eens mijn 5RM testen en dan 10% er van af halen, en dan daarmee beginnen. Maar aan de ene kant wil ik gewoon lekker 5x5 doen met iedere set verzwaren. Bij SS verzwaar je per training

5x5 kan ook natuurlijk. Maar afgezien van de 2 setjes en de DL en PR op een andere dag is er toch geen verschil? 5x5 verhoog je ook per training. Of wil je die van bill starr/madcow doen?

5x5 kan ook natuurlijk. Maar afgezien van de 2 setjes en de DL en PR op een andere dag is er toch geen verschil? 5x5 verhoog je ook per training. Of wil je die van bill starr/madcow doen?

Ja nee klopt, bij 5x5 verhoog je ook per dag dag. Wat bedoel je met DL en PR op een andere dag? Maar ik ga eens rondkijken wat ik wil. Want aan de ene kant vind ik het k*t om per training te verhogen.. liever per set. Maar aan de andere kant heb ik er geen probleem mee, als het maar niet te licht begint

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 14:38 ----------

Hoe vaak moet ik het nog zeggen, gewoon mijn schema! :trollfacex:

Echt, ik heb er heel wat kilo's opgeplakt bij de compounds toen!
En het is 5x5!

En kun je me dan eens zeggen welk schema je dan bedoelt? :D

Deadlift en pendlay row zijn in vergelijking met SS en SL omgedraaid (andere dag).

En ja ik ervaar het verre van licht, je traint elke training gewoon zo zwaar mogelijk als je kan voor 3 of 5 setjes. Elke training weer totdat je geen progressie meer maakt. Verschil qua gewicht met 1 zwaar of 3 zware setjes is volgens mij niet heel groot... Zeker als je ziet dat ze 10 a 15% minder aanraden dan 5rm voor beginners.

Maar als je per se heel erg zwaar wilt zou je misch moeten zoeken naar een schema met "ramping" setjes. Volgens mij is dat de 5x5 van bill starr.... Maar die is meer voor gevorderden, beginners halen meer uit de normale 5x5 kijk bv. Naar bob die is pas net naar de 5x5 van bill gegaan als ik me niet vergis.

Deadlift en pendlay row zijn in vergelijking met SS en SL omgedraaid (andere dag).

En ja ik ervaar het verre van licht, je traint elke training gewoon zo zwaar mogelijk als je kan voor 3 of 5 setjes. Elke training weer totdat je geen progressie meer maakt. Verschil qua gewicht met 1 zwaar of 3 zware setjes is volgens mij niet heel groot... Zeker als je ziet dat ze 10 a 15% minder aanraden dan 5rm voor beginners.

Maar als je per se heel erg zwaar wilt zou je misch moeten zoeken naar een schema met "ramping" setjes. Volgens mij is dat de 5x5 van bill starr.... Maar die is meer voor gevorderden, beginners halen meer uit de normale 5x5 kijk bv. Naar bob die is pas net naar de 5x5 van bill gegaan als ik me niet vergis.

Hm nouja ik kijk er eens naar. En ik denk dat ik gewoon of 5x5 of 3x5 toepas op de compounds. Pendlay row doe ik niet eens haha. Ik ga me eens bedenken dit weekend.

Shoulders, traps and traps!

Seated MP wendler
Warm up 8x20
5x35
5x42,5
6x47,5 deze rep out was t*ring zwaar :o

Dumbbell Press superset front raises

8x16 -- 8x7
8x18 -- 8x7
8x20 -- 8x7

Side raises
8x8
8x9
8x10

reversed peck deck
8x25
8x35
5x40 toch te zwaar..
10x30

Upright row
12x13,5
12x22,5
12x32

Shrugs (machine)
10x30
10x45
10x55

Rope pulldown
8x22,5
8x32
8x41

One arm cable tricep extension
8x9
8x13,5 steek in me schouder :s
8x13,5

V-bar pushdown
10x22,5
8x32
8x41

Lekkere training! :D

Stevige training Jesper, netjes! Mooie MP ook. Bijna de grens van 50 kg!

Mooie training! Maar wat is de reden dat je altijd met zo'n grote sprongen van gewicht in je setjes doet?

Lekere training jesper! echt jaloers op die MP

Stevige training Jesper, netjes! Mooie MP ook. Bijna de grens van 50 kg!

Thanx man! Ja dat wordt steeds zwaarder :o

Mooie training! Maar wat is de reden dat je altijd met zo'n grote sprongen van gewicht in je setjes doet?

Omdat ik me eerste setje te licht pak. En me tweede gemiddeld en de derde doe ik heavy. Ben fit altijd al gewend. Misschien dat ik dat eens anders moet doen?

Lekere training jesper! echt jaloers op die MP

Nouja me 1RM op me MP zal 62,5 zijn. Dusja vind ik tegenvallen haha. Maar bedankt man!

Foto's verwijdert, dit waren gewoon echt slechte foto's..

Laatst bewerkt:
Sterke schouder/tri/traps training ;)

Over je foto's, miss kun je iets van een timer instellen als je foto's maakt. Doe ik zelf ook, dan zet ik m op 5 of 10 sec. en dan gwn poseren en klaar. Nu heb je steeds 1 hand nodig om de foto te maken, met zo'n timer heb je gwn beide handen vrij om te poseren, kun je ook meer en betere rug pics maken zoals back double bi en latspread ofzo.

Sterke schouder/tri/traps training ;)

Over je foto's, miss kun je iets van een timer instellen als je foto's maakt. Doe ik zelf ook, dan zet ik m op 5 of 10 sec. en dan gwn poseren en klaar. Nu heb je steeds 1 hand nodig om de foto te maken, met zo'n timer heb je gwn beide handen vrij om te poseren, kun je ook meer en betere rug pics maken zoals back double bi en latspread ofzo.

Ja klopt, maar met die timer kreeg ik ook echt slechte foto's. Maar ik ga eens kijken of ik morgen of dinsdag nieuwe kan maken. Dan doe ik ze er opnieuw opzetten. Thanx man!

Nou, ik begin eens met het maken van mijn nieuwe schema. Ik ben aan het twijfelen welk schema ik ga gebruiken, of ik doe me oude split schema, of die van metalfreack of van RFFNCK.

Die van Metalfreack: Pull-Push-Benen-rust-UB-LB-rust, wel een beetje aangepast naar oefeningen die ik fijn vind.

pull:
BOR
upright row
straight armed pull down
wide pull ups
one armed dumbbell row
rottated cuffs back
Dumbbell curls incline/ curls met curlbar
Hammer curls

push:
BP
incline dumbbell press
Decline BP
dumbbell press
rottated cuffs front --> nog niet zeker over
DIPS
triceps extension

benen:
deadlift
lunges
leg press
leg curl
calf raises

UB:
BP
BOR
MP
wide pul ups
triceps extension
biceps incline curls

LB:
squats
front squat
leg press
lunges
leg curl

Of die van RFFNCK, ook deze heb ik aangepast

Dag 1: Benen + Buik
- Squats
- Leg Press
- Leg Curls + Leg Extensions superset
- Standing Calf Raises (Smith Machine)
- Seated Calf Raises (Smith Machine)

Dag 2: Borst + Triceps + Schouders (zijkant, voorkant)
- Bench Press,
- Seated DB Shoulder Press
- DB Side Raises
- Cable Flyes/Peck deck
- Close-grip Bench Press/ V-bar pushdown
- Skullcrushers,
-- Weighted Dips,

Dag 3: Rug + Biceps + Schouders (achterkant)
- Deadlift
- DB Rows,
- Seated Row
- Dumbbell Shrugs
- Reversed Peck Deck
- Machine Preacher Curl
- Nog een bicep oefening

Die van metal lijkt mij erg nice om eerlijk te zijn. Zou die zelf ook wel willen doen, maar heb maar tijd voor max 4 dagen xD

Ligt er ook aan op wat voor schema's jij het beste gaint: elke spiergroep 1xpw of elke spiergroep 2x. Als je op 2xpw niet goed gaint dan kun je beter zo'n split doen idd ;)

Die van metal lijkt mij erg nice om eerlijk te zijn. Zou die zelf ook wel willen doen, maar heb maar tijd voor max 4 dagen xD

Ligt er ook aan op wat voor schema's jij het beste gaint: elke spiergroep 1xpw of elke spiergroep 2x. Als je op 2xpw niet goed gaint dan kun je beter zo'n split doen idd ;)

Ja klopt. Moet zeggen dat ik op het begin zo'n k*t split schema volgde en toen dus 2x per week biceps en triceps trainde. Daar gainde ik best goed mee. En dus bij die van Metal train ik ook 2x per week de spiergroepen. Maar alleen kunnen mijn dagen ook anders worden ingedeeld. Daar moet ik mee kijken. Ik kan meestal de maandag, dinsdag, woensdag, zaterdag, en zondag trainen. Maar als ik echt wil kan de vrijdag ook, en als ik op een zaterdag vrij heb, dan kan ik ook. Het wisselt dus echt veel.

Met een hongerig gevoel naar de gym :o

Squat
10x40 warm up
5x50
5x60
9x65 rep out!

Ik merkte al dat me benen echt kapot zijn. Komt omdat ik me scooter heb verkocht en nu dus weer veel aan het fietsen ben.. moet dus op vele dagen langer dan een uur fietsen nu. En daar moeten me benen hard aan wennen

Recumbent Leg press
12x50
10x70
8x90

Leg extenxions
10x22,5
10x32.0
10x41.0

Damn me bovenbenen voelen zwaar aan

Leg curls
12x22.5
12x32.0
12x41

Standing calfs in smith! Voor de eerste keer :D
20x20 (bar)
Volle spanning op me kuiten, maar oke doorgaan!
12x30
12x40
12x50
12x60

Straight bar curl
10x22,5
10x32.0
10x41

One arm cable curls
10x9
10x13.5
10x18