AndroidHealthClinic

LOG van Jespeeer

• Topic Starter Topic Starter
Schouders en triceps op de planning. Het is ****ing druk met mensen met kort durende goeie voornemens. Dus nu eerst dumbbell press

Dumbbell press
8x16 fuuuuu spierpijn
8x18
8x20

Shoulder press seated
8x30
8x35
8x35

Side raises
8x8
8x9
8x10

Reversed peck deck
12x20
12x30
12x35

Dumbbell shrugs
3x8x20

Rope pulldown
8x20
8x30
8x40

One arm tricep extension
8x9
8x13,5
8x18

V-bar pushdown
8x27.5
8x36
8x41

****ing veel spierpijn in me borst en daardoor was kracht om te huilen

balen dat je nog zo veel spierpijn had! Mischien een tip voor volgende keer: bij mij helpt het als ik veel spierpijn heb eerst een goeie cardio opwarming doe om zo de doorbloding te verbeteren.;)

balen dat je nog zo veel spierpijn had! Mischien een tip voor volgende keer: bij mij helpt het als ik veel spierpijn heb eerst een goeie cardio opwarming doe om zo de doorbloding te verbeteren.;)

Ja bij mij helpt dat meestal ook, maar ik had al een halfuur intensief gefietst en geen zin om nog wat aan cardio te doen aangezien ik ook nog krap in tijd zat

Vanaf vandaag weer lekker knallen! Denk dat ik nu nog even mijn split schema blijf doen, en dan zonder wendler. Ik ga op de grote oefeningen 5x5 toepassen en dan iedere week verhogen met 2.5 kg. Maar eerst even paar maanden 5x5 blijven doen, zonder verhogen, gewoon tot het maximale gaan. Heb net CreaPure besteld, eens kijken of daar mijn kracht beetje mee vooruit gaat :D. Nu wil ik ook mijn voeding eens op orde krijgen. Ik wil geen perfect schema, alleen wil ik gewoon lang voorzien van eiwitten zijn. Voedinggschema eraan toegevoegd, want ik nu ongeveer dagelijks wil gaan eten. Alleen de pindakaas is ook af en toe kipfilet, en avond eten is wat de pot schaft. Dus daar kan ik vrij weinig over zeggen

Laatst bewerkt:
Veel succes met je 'nieuwe' schema man! Doen we bijna hetzelfde op de compounds .. ik doe alleen 5x5 waarvan de eerste twee opbouwen naar de werksets, dus eigenlijk 3x5. Misschien ook een idee voor jou als je steeds zwaarder gaat?

Veel succes met je 'nieuwe' schema man! Doen we bijna hetzelfde op de compounds .. ik doe alleen 5x5 waarvan de eerste twee opbouwen naar de werksets, dus eigenlijk 3x5. Misschien ook een idee voor jou als je steeds zwaarder gaat?

En die 3 werksets, doe je die dan steeds zwaarder of doe je die per training zwaarder. Bijvoorbeeld:

BP week 1
3x60
3x70
3x80

en dan de week erna

3x65
3x75
3x85.

Of gewoon de week erna weer de 80 proberen? Want ik denk dat ik gewoon telkens per training wel aanvoel waarmee ik mee wil eindigen. Meestal doe ik opwarmen met setje van 40 en setje van 50. En dan dus 3x60 3x65 en dan 3x72.5, maar zwaarder kan ik dan niet, dus de BP in de volgende training ziet er dan ook hetzelfde uit, als ik nergens last van heb

Oke even voedingsschema aangepast, ik had 849 cal's aan pinda's haha

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ligt er eigenlijk aan hoe makkelijk het allemaal gaat, maar ik probeer veel te verhogen. Als ik echt bij mijn plafond kom is het niet haalbaar om iedere week 3 sets zwaarder te doen, dan doe ik bijvoorbeeld eerst alleen de laatste of 2e en 3e set zwaarder, de week daarna alle 3 de sets met dat gewicht en de week daarna weer verhogen. In het begin kan ik iedere training hopelijk wel 3 sets met 2,5 kg extra gewicht doen tov de vorige training.

Ligt er eigenlijk aan hoe makkelijk het allemaal gaat, maar ik probeer veel te verhogen. Als ik echt bij mijn plafond kom is het niet haalbaar om iedere week 3 sets zwaarder te doen, dan doe ik bijvoorbeeld eerst alleen de laatste of 2e en 3e set zwaarder, de week daarna alle 3 de sets met dat gewicht en de week daarna weer verhogen. In het begin kan ik iedere training hopelijk wel 3 sets met 2,5 kg extra gewicht doen tov de vorige training.

Ja oke, maar het lijkt me vrij onmogelijk als ik bijvoorbeeld een training eindig met 3x80, en die derde herhaling haal ik dan net. En dan de week erna 3x82.5. Dat gaat denk ik veel te snel. Dus ik denk dat ik de eerste weken even test hoe zwaar ik kan gaan met 3x5 of 5x5 en daarna iets lichter gaan in gewicht en dan iedere training verhogen met 2,5 kg. Maar zal ik dan 3x5x het zelfde gewicht doen, of gewoon eerst even elke set verhogen en dan de volgende training alles met hetzelfde gewicht?

ideaal voor wendler is dat je is een PR dag houd en de PR's die je dan neerzet daar baseer je je gewichten op;)

ideaal voor wendler is dat je is een PR dag houd en de PR's die je dan neerzet daar baseer je je gewichten op;)

Ja kerel dat weet ik, als je even terugkijkt naar de dag voor dat ik begon met wendler, zie je al mijn 1RM's staan. Maar die ga ik nu opnieuw testen denk ik. En dan baseer ik daar een beetje op wat ik ga doen met 3x5

Ja kerel dat weet ik, als je even terugkijkt naar de dag voor dat ik begon met wendler, zie je al mijn 1RM's staan. Maar die ga ik nu opnieuw testen denk ik. En dan baseer ik daar een beetje op wat ik ga doen met 3x5

Dacht dat het bij een ander log was dat ik dat had gezien:D! My bad:D. Maar denk je dan dat je PR's zo drastis veranderd zijn?

Dacht dat het bij een ander log was dat ik dat had gezien:D! My bad:D. Maar denk je dan dat je PR's zo drastis veranderd zijn?

Nee maar ik wil ze gewoon nog een keer controleren. Alleen denk ik dat ik ze pas volgende maand ergens test. Ik wil vandaag gewoon lekker normaal me benen kunnen trainen. En mijn 1RM op mijn squat is 85. Dus dan doe ik 2 opwarm sets met 50 en 55. En dan 5x60, 5x65 en dan 5x70 hopelijk. Eens kijken of dat haalbaar is. Het wordt een korte training want alleen benen staan op de planning :D

Iemand die trouwens echt goeie filmpjes heeft van SQ en DL. Ik doe meestal DL touch and go, dus even de gewichten de vloer laten raken, en dan weer omhoog. Of is deze versie beter:

http://www.youtube.com/watch?v=DNJya2CBQJ8

Ik zou niet voor deze versie kiezen, omdat dit niet een reguliere DL is maar een SLDL (stiff legged deadlift) en je kan beter een bovenhandse grip toepassen dan een onderhandse.
SLDL kun je wel doen als je specifiek meer de nadruk op de hamstrings wil leggen, maar anders zou ik het bij de "gewone" DL houden.
Met de "gewone" DL kun je een stuk zwaarder gaan dan de SLDL en is makkelijker uit te voeren (minder blessure gevoelig)

Ik zou niet voor deze versie kiezen, omdat dit niet een reguliere DL is maar een SLDL (stiff legged deadlift) en je kan beter een bovenhandse grip toepassen dan een onderhandse.
SLDL kun je wel doen als je specifiek meer de nadruk op de hamstrings wil leggen, maar anders zou ik het bij de "gewone" DL houden.
Met de "gewone" DL kun je een stuk zwaarder gaan dan de SLDL en is makkelijker uit te voeren (minder blessure gevoelig)

Ja dat dachr ik al. Thanx for the info mate! Maar ik ben dus op zoek naar echt een goed filmpje van de SQ. Binnekort zal ik weer eens een filmpje postem van mijn techniek!

Sowieso geen onderhandse grip toch? tenzij je graag gescheurde biceps pees wilt.

Je kan wel mixed grip doen als je Deadlifts zo zwaar worden dat je m bovenhands niet meer kan houden, maar voorderest altijd bovenhands gebruiken.

Ik doe vrij snel mixed grip. Bij 80/90 kilo verlies ik snel de grip met overhands grip :o

Benen knallen!

SQ5x40 warm up
5x50 warm up
5x60
5x65
5x70

Recumbent leg press
12x50
12x70
12x80

Seated leg curl