MuscleMeat

LOG van Jespeeer

Mooie training! En prof met je 100kg DL!

• Topic Starter Topic Starter
Lekker bezig kerel, als je van de week hard door gaat haal je me straks nog in met DL.

Waarom doe je trouwens die 80 en 90? En niet 1 zware set?

Lekker bezig kerel, als je van de week hard door gaat haal je me straks nog in met DL.

Waarom doe je trouwens die 80 en 90? En niet 1 zware set?

Thanx man!
Ja volgende week toch mooi boven de 100 gaan. Ja dat was gewoon een lichtere werkset. Volgende week dan eens niet die 80 doen

Schouders en traps

Seated MP
8x20
8x30
5x40
5x42.5

Dumbbell press - front raises
8x16 - 8x7
8x18 - 8x7
8x20 - 8x7

Side raises
8x8
8x9
8x10

Reversed peck deck
12x20
12x30
12x35

Upsight row
12x18
12x27.5
12x32

Shrugs machine
12x60
12x80
12x90
12x100

Dumbbell shrugs
12x18
12x18
12x20

Je schouders hebben er flink van langs gekregen man!
Hebben we nou al foto's? Of heb ik die gemist :trollface:

Sterke MP!

Nou toch eens gaan bedenken welk schema ik wil gaan doen. Want ik wil echt weer eens iets anders, waar ik eens lekker op kan knallen. Hoeft niet per se andere spiergroepen te combineren, maar ik wil eens andere oefeningen gaan doen. Iemand leuke tips?

Welke oefeningen zou je willen vervangen dan dat maakt het al een stuk makkelijker.

Nou gewoon de isolatie oefeningen. En ik denk dat ik niet iedere week ga deadliften, maar BOR erbij ga doen. Dus ene week BOR em andere week DL. En mijn benentraining wil ik onder de loep nemen. Dus misschien iets van lunges of een andere variant van squat erbij?

Nou gewoon de isolatie oefeningen. En ik denk dat ik niet iedere week ga deadliften, maar BOR erbij ga doen. Dus ene week BOR em andere week DL. En mijn benentraining wil ik onder de loep nemen. Dus misschien iets van lunges of een andere variant van squat erbij?

Vanwaar wil je niet meer deadliften dan puur omdat je t geen fijne oefening vind?

Kan je mss je huidige schema posten.

Waarom dan om en om, en niet gewoon dl helemaal uit je schema?

Waar je eventueel nog aan kan denken om deadlift er dus uit te gooien dan bijv sldl te doen bij je beenschema zodat je toch ergens een soort deadlift doet.
Je kan ook hyperextensions doen anders?

Nou toch eens gaan bedenken welk schema ik wil gaan doen. Want ik wil echt weer eens iets anders, waar ik eens lekker op kan knallen. Hoeft niet per se andere spiergroepen te combineren, maar ik wil eens andere oefeningen gaan doen. Iemand leuke tips?

Ik doe zelf UB/LB, vind dat wel lekker werken. En ik snap het niet helemaal van ene keer dl, andere keer bor. Je kunt ook SLDL gaan doen ofzo voor hams.

Benen 2xpw vind ik zelf wel lekker, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen :P

Bij zon UB/LB schema moet je wel meer compoundgericht te werk gaan, in jouw schema zie ik nog best wat isolatieoefeningen. Niet dat dat erg is, maar bij UB/LB krijg je anders best veel volume ;)

Vanwaar wil je niet meer deadliften dan puur omdat je t geen fijne oefening vind?

Kan je mss je huidige schema posten.

Waarom dan om en om, en niet gewoon dl helemaal uit je schema?
Nee nee ik vind DL echt wel een lekkere oefening, alleen puur als variatie wil ik weer eens BOR doen. Misschien DL er wel uitgooien en dan BOR bij rug doen, en dan SIDL bij mijn benentraining?

Waar je eventueel nog aan kan denken om deadlift er dus uit te gooien dan bijv sldl te doen bij je beenschema zodat je toch ergens een soort deadlift doet.
Je kan ook hyperextensions doen anders?

Hyperextensions vind ik geem reet aan, maar is wel fijn om me onderrug mee te versterken en op te warmen. Maae doe ze zelf echt nooit

Ik doe zelf UB/LB, vind dat wel lekker werken. En ik snap het niet helemaal van ene keer dl, andere keer bor. Je kunt ook SLDL gaan doen ofzo voor hams.

Benen 2xpw vind ik zelf wel lekker, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen :P

Bij zon UB/LB schema moet je wel meer compoundgericht te werk gaan, in jouw schema zie ik nog best wat isolatieoefeningen. Niet dat dat erg is, maar bij UB/LB krijg je anders best veel volume ;)

Ja ik wil wel eens een UB/LB schema proberen. Misschien dat je een leuk schema hebt? Post het eens

Maar oke mijn schema zag er tot nu toe zo uit:

Borst/Triceps

BP
Incline dumbbell press/ Incline BP
Decline BP in smith (niet altijd)
Peck deck
Incline flyes
Rope pulldown
V-bar pushdown
Dips

Rug/Biceps
DL
One arm dumbbell row/seated row
Chin ups/pull ups
Lat pulldown wide grip/lat pulldown small
straight bar curl/ curls met curlbar
One arm cable curl/ incline dumbbell curls
hammer curls

Schouders/Traps
Seated MP
Dumbbell press superset front raises
Side raises
Reversed peck deck
Shrugs
Upsight row

Benen
SQ
Leg press
Leg extensions
leg curls
Standing calf raises

Ik zal even mijn schema posten en de mogelijkheden zover ik weet daarin.

Rug + triceps

Deadlift : die zou jij dan in een bor kunnen vervangen of je doet bijv een rackpull voor de verandering.

Wide pull-ups : hier kan je ook lat pulldown bijv.

Hammergrip pull-ups : kan je denken aan lat pulldown met een hammergrip stang weet niet of je die tot je beschikking hebt. anders kan je denken aan een one arm straight pulldown

lat pulldown behind the neck: vind dit zelf een fijne oefening zijn er vele die dit niet vinden hier kan je ook een roei oefening in zetten denk aan een t-bar dumbbell row bijv.

Seated row: ik doe het met kabel gewoon op zon machine heerlijke oefening small handvat. hier kan je ook andere row machine's voor gebruiken uiteraard.

Chin-ups : dit kan je vervangen bijv door small handvat pulldown of een roei oefening of je doet hyperextensions om je onderrug toch wat extra aan te spreken.

Triceps:
Ik pak altijd zelf drie triceps oefeningen ik speel hier een beetje mee maar mijn favo zijn toch wel weigthed dips/dumbbell CGBP(zeker aan te raden zeker op hoge reps voel je het goed branden prettiger voor de polsen dan met stang)/Dumbbell extensies/pulldown

Nou Borst / Biceps

Bp: die 5/3/1 spreekt voorzich denk ik.

Dumbbell Press:Ik vind de vooruitgang op dumbbells heel mooi bij me zelf dit motiveert mij heel erg. Je kan hier ook denken aan een decline bp of een pecdeck.

Incline dumbbell press: Zoals ik al zei mijn voorkeur gaat naar dumbbells hier kan je ook incline fly van maken of natuurlijk met stang.

Dumbbell Fly : Dit kan je ook in een pecdeck/low fly/cable fly/high fly laten vervangen.

Biceps:
Ik vind 21'en een hele fijne oefening met stang. verder doe meestal gewoon bb curll en hammer curl.
Maar hier kan jij ook je eigen voorkeuren naar hebben er zijn zat oefeningen.

Schouders + Traps

Schoulder press/Mp: 5/3/1 staat voorzicht.

Dumbbell press: ik vind dus dumbbells heel fijn maar dit kan je ook bijv een arnold press van maken.

Lateral/side raise: ik wissel hier af tussen dumbbells en een machine vind dit gewoon erg fijn ik zou deze oefening gewoon sws altijd meepakken.

Front raise wheel flip: vind dit erg fijne oefening maar hier kan je natuurlijk ook een upright row/front raise/schoulder press machine van maken.

Ik pak hier ook achterkant schouder mee.

Nek doe ik altijd met bb normaal en in de smith achterkant nek.

Benen + kuiten

Squat : 5/3/1

Lunges: dit kan ook SLDL/split squat van maken.

Small Legpress: FSQ kan ook of een normaal legpress of hacksquat op machine of in smith als je geen machine hebt

Legextensions/Leg curl vind ik gewoon een fijne afmaker.
Dit doe ik ook niet te zwaar.

Kuiten doe ik gewoon zittend en staand.
Staand in smith en zittend bij legpress.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Verder heb ik ook push/pull/benen gedaan ook een erg fijn schema.
Wel aan te raden is dan als je push doet dat je 1 oef borst doet dan 1 schouders dan 1 borst etc.

Terug
Naar boven