XXL Nutrition

LOG van Jespeeer

Hey,

Zag dat je voor en ander schema aan het kijken was en zag ub lb staan. Vind ik zelf ook en lekker schema. Heb hier het schema waar ik volg is wel op mijn mogelijkheden gebaseerd dumbbells en barbbell.

Ub 1

Incline Bp
Fly s
schouder press ( dumbbells )
Cgbp
Bor
BB curls

lb 1

Squat
Sldl
Lunges
Calf raise
legg curls

Ub 2

Pullups
Pull-over
Hammer curls
Bp
Skulcrushers
Side leteral raise

Lb 2

Deadlift
Front squat
Legg curls
abs

Hoop dat je er wat mee kan.

Ga je ook volgen.

Ja ik wil wel eens een UB/LB schema proberen. Misschien dat je een leuk schema hebt? Post het eens

Je kunt denken aan:

UB 1:
- BP
- Chin ups
- (BB SP)
- Db Row
- Incline dbp
- Upright row
- Dips
- Preacher curl
Je kunt bb sp weglaten in principe. Bij mij lopen schouders en chest beetje achter dus ik wil wel genoeg aandacht daaraan geven. Als je bb sp weglaat dan incline dbp na chin ups doen.

LB 1:
- Squat
- RDL
- Leg press
- Leg curl
- Standing calf raises
- ABS

UB 2:
- BP
- Pull ups
- Dbsp
- BB row
- (Incline flyes)
- Facepulls
- Cgbp
- Dumbbell curl
Zelfde voor incline flyes. Zonder zou ook kunnen als je chest toch wel groeit.

LB 2:
- Squat
- RDL
- Hack squat machine (omgekeerde leg press)
- Leg curl
- Seated calf raises
- ABS

Bij ub dagen best wat variatie in dumbbell/barbell varianten en bijv. chin ups vs. pull ups etc. Misschien vind je het teveel oefeningen, maar je moet natuurlijk niet vergeten dat je 5 spiergroepen op die dag moet trainen dus dan heb je toch best wat oefeningen nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal even mijn schema posten en de mogelijkheden zover ik weet daarin.

Rug + triceps

Deadlift : die zou jij dan in een bor kunnen vervangen of je doet bijv een rackpull voor de verandering.

Wide pull-ups : hier kan je ook lat pulldown bijv.

Hammergrip pull-ups : kan je denken aan lat pulldown met een hammergrip stang weet niet of je die tot je beschikking hebt. anders kan je denken aan een one arm straight pulldown

lat pulldown behind the neck: vind dit zelf een fijne oefening zijn er vele die dit niet vinden hier kan je ook een roei oefening in zetten denk aan een t-bar dumbbell row bijv.

Seated row: ik doe het met kabel gewoon op zon machine heerlijke oefening small handvat. hier kan je ook andere row machine's voor gebruiken uiteraard.

Chin-ups : dit kan je vervangen bijv door small handvat pulldown of een roei oefening of je doet hyperextensions om je onderrug toch wat extra aan te spreken.

Triceps:
Ik pak altijd zelf drie triceps oefeningen ik speel hier een beetje mee maar mijn favo zijn toch wel weigthed dips/dumbbell CGBP(zeker aan te raden zeker op hoge reps voel je het goed branden prettiger voor de polsen dan met stang)/Dumbbell extensies/pulldown

Nou Borst / Biceps

Bp: die 5/3/1 spreekt voorzich denk ik.

Dumbbell Press:Ik vind de vooruitgang op dumbbells heel mooi bij me zelf dit motiveert mij heel erg. Je kan hier ook denken aan een decline bp of een pecdeck.

Incline dumbbell press: Zoals ik al zei mijn voorkeur gaat naar dumbbells hier kan je ook incline fly van maken of natuurlijk met stang.

Dumbbell Fly : Dit kan je ook in een pecdeck/low fly/cable fly/high fly laten vervangen.

Biceps:
Ik vind 21'en een hele fijne oefening met stang. verder doe meestal gewoon bb curll en hammer curl.
Maar hier kan jij ook je eigen voorkeuren naar hebben er zijn zat oefeningen.

Schouders + Traps

Schoulder press/Mp: 5/3/1 staat voorzicht.

Dumbbell press: ik vind dus dumbbells heel fijn maar dit kan je ook bijv een arnold press van maken.

Lateral/side raise: ik wissel hier af tussen dumbbells en een machine vind dit gewoon erg fijn ik zou deze oefening gewoon sws altijd meepakken.

Front raise wheel flip: vind dit erg fijne oefening maar hier kan je natuurlijk ook een upright row/front raise/schoulder press machine van maken.

Ik pak hier ook achterkant schouder mee.

Nek doe ik altijd met bb normaal en in de smith achterkant nek.

Benen + kuiten

Squat : 5/3/1

Lunges: dit kan ook SLDL/split squat van maken.

Small Legpress: FSQ kan ook of een normaal legpress of hacksquat op machine of in smith als je geen machine hebt

Legextensions/Leg curl vind ik gewoon een fijne afmaker.
Dit doe ik ook niet te zwaar.

Kuiten doe ik gewoon zittend en staand.
Staand in smith en zittend bij legpress.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Verder heb ik ook push/pull/benen gedaan ook een erg fijn schema.
Wel aan te raden is dan als je push doet dat je 1 oef borst doet dan 1 schouders dan 1 borst etc.

Hey,

Zag dat je voor en ander schema aan het kijken was en zag ub lb staan. Vind ik zelf ook en lekker schema. Heb hier het schema waar ik volg is wel op mijn mogelijkheden gebaseerd dumbbells en barbbell.

Ub 1

Incline Bp
Fly s
schouder press ( dumbbells )
Cgbp
Bor
BB curls

lb 1

Squat
Sldl
Lunges
Calf raise
legg curls

Ub 2

Pullups
Pull-over
Hammer curls
Bp
Skulcrushers
Side leteral raise

Lb 2

Deadlift
Front squat
Legg curls
abs

Hoop dat je er wat mee kan.

Ga je ook volgen.

Je kunt denken aan:

UB 1:
- BP
- Chin ups
- (BB SP)
- Db Row
- Incline dbp
- Upright row
- Dips
- Preacher curl
Je kunt bb sp weglaten in principe. Bij mij lopen schouders en chest beetje achter dus ik wil wel genoeg aandacht daaraan geven. Als je bb sp weglaat dan incline dbp na chin ups doen.

LB 1:
- Squat
- RDL
- Leg press
- Leg curl
- Standing calf raises
- ABS

UB 2:
- BP
- Pull ups
- Dbsp
- BB row
- (Incline flyes)
- Facepulls
- Cgbp
- Dumbbell curl
Zelfde voor incline flyes. Zonder zou ook kunnen als je chest toch wel groeit.

LB 2:
- Squat
- RDL
- Hack squat machine (omgekeerde leg press)
- Leg curl
- Seated calf raises
- ABS

Bij ub dagen best wat variatie in dumbbell/barbell varianten en bijv. chin ups vs. pull ups etc. Misschien vind je het teveel oefeningen, maar je moet natuurlijk niet vergeten dat je 5 spiergroepen op die dag moet trainen dus dan heb je toch best wat oefeningen nodig.

Thanx mannen! Hier kan ik wat mee :D

Ik ga dan denk ik eens UB/LB proberen alleen ga ik niet teveel oefeningen doen. En dan combineer ik de UB/LB's schema's van jullie met oefeningen van Nesselaar. Maar oke ik ga dit dan eens deze week beetje uitvogelen. En dan train ik deze week eens met het schema van jou Nesselaar!

Succes maar ga je ook dan afzien van wendler als je ub/lb gaat doen.
Wel zonde want nu komt de leukere fase denk ik:)

Morgen dus benen op het programma:

SQ
SIDL voor de eerste keer eens proberen
Leg press
Leg extensions superset leg curls
Standing calfs
Seated calfs.

Alleen doe ik meestal dan iets van biceps erbij. Maar ik vind dat ik de laatste tijd slecht vooruit ben gegaan als ik de spiegel mag geloven. En daarom doe ik dus meestal biceps nog bij benen en triceps bij schouders. Dus 2x per week biceps en 2x per week triceps. Is dit nou overkill of niet? Want me armen zijn de kleinste spiergroepen, vind ik dan

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 22:07 ----------

Succes maar ga je ook dan afzien van wendler als je ub/lb gaat doen.
Wel zonde want nu komt de leukere fase denk ik:)

Ja ik zag sowieso af van wendler aangezien ik met creatine ben begonnen en dan ga ik dus in die tijd iets sterker worden en daarna weer wat minder ( als ik even stop met creatine). Liever doe ik gewoon 5x5 en dan iedere training verhogen :)

Oke tja jou mening ik vind het heerlijk gewoon lekker blijven splitten:)

Euhm overkill ik zou zeggen probeer het gewoon ieder lichaam reageert anders je merkt snel genoeg denk ik.

2x per werk armen moet opzich kunnen. Als er maar genoeg tijd tussen zit liefst toch en 2 dagen.

Dat vind ik zelf toch ook het grote voordeel van een ub lb schema alles komt 2x per week aan bod. En moet zeggen vind dat ik er zelf goed op ga. Maar ieder zijn lichaam is anders. Sec 6 met het maken van je schema:thumbup:

Oke tja jou mening ik vind het heerlijk gewoon lekker blijven splitten:)

Euhm overkill ik zou zeggen probeer het gewoon ieder lichaam reageert anders je merkt snel genoeg denk ik.

2x per werk armen moet opzich kunnen. Als er maar genoeg tijd tussen zit liefst toch en 2 dagen.

Dat vind ik zelf toch ook het grote voordeel van een ub lb schema alles komt 2x per week aan bod. En moet zeggen vind dat ik er zelf goed op ga. Maar ieder zijn lichaam is anders. Sec 6 met het maken van je schema:thumbup:

Ja ik denk dat ik dan de armen 2x per week train als ik split zou blijven doen. Meestal is het dan maandag borst/triceps dinsdag rug/biceps en dan woensdag rust en dan donderdag weer schouders/trap/triceps en dan benen/biceps op de vrijdag. Maarja zou ook eens kunnen dat ik dit doe: ma borst/tri din rug/bi woe schouders/traps/tri en dan donderdag rust en vrijdag benen/bi en dan vraag ik me af of ik dan wel me armen genoeg rust geef? Tussen maandag en woensdag zit dan een dag rust voor me triceps maar op de dinsdag train ik dan wel.

Dankjewel mannen!

Zit dan wel en dag tussen en kan me niet zo snel en rug oefening bedenken waarbij je triceps me werken. Dus opzich zou het moeten gaan mits je geen spierpijn hebt ofzo.

Vandaag vergeten dat ik lang school heb en moet werken.. :(
Morgen dus benen knallen!

Ach dagje extra rust kan ook geen kwaad.

Ken het gevoel maar al te goed komt bij mij ook vrij vaak voor dat ik is niet kan trainen door me werk. Maarja werk is belangrijk

Toch nog even wat foto's gemaakt. Niet echt iets om trots op te zijn, maarja zo zien jullie hoe ik er nu bij sta

cnkvt.jpg

35d25he.jpg

wc1jpv.jpg

10pre3o.jpg

25s25pz.jpg

2873l88.jpg

Benen komen er ook binnekort op. Heb nog geen goeie foto's ervan :p

Aah wat een snoeppie:P

Ik vind je borst en rug beetje achterlopen of lijkt dat alleen zo.

Triceps en rug gaan wel lekker zo te zien. Maar je zet ook al redelijk wat aan in vet zo te zien. Verder wel en mooie progressie.:thumbup:

Aah wat een snoeppie:P

Ik vind je borst en rug beetje achterlopen of lijkt dat alleen zo.

Ja dankje Nessie :o

Nouja borst had op het begin de snelste gains gemaakt, net zoals rug. Nu gaat het veel minder snel.

Triceps en rug gaan wel lekker zo te zien. Maar je zet ook al redelijk wat aan in vet zo te zien. Verder wel en mooie progressie :thumbup:

Klopt, alhoewel ik vind dat me rug echt sneller mag gaan. Mijn triceps zijn de laatste tijd echt lekker aan het gaan! Dat merk ik in ieder geval wel. Maarja, dat met dat vet klopt wel. Ben er over aan het nadenken om te cutten. Puur om eens droog te gaan staan en vanaf daar weer een schone lei beginnen met cleanbulken.

Jij wou twee x innd e week triceps/biceps aanpakken toch?

Zo ja lijkt me dit beetje overbodig ik vind je armen best voor lopen op de rest.(of tenminste niet achter)

Terug
Naar boven