XXL Nutrition

LOG van Jespeeer

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag:

Ub2

Flat Dumbbell press
10x16
8x20
8x24

Chin ups assisted
8x assisted
8x assisted
8x BW--> PR

Dumbbell Shoulder Press
8x18
8x20
8x22

Dumbbell row
8x22
8x24
8x 24
Easy

Incline flyes
8x16
8x18
8x22

Rear delt flyes
8x7
8x7
8x8

Dips
8xBw
8xBw
8xBw

Standing dumbbell curl
8x10
8x12
8x12

Lekkere training bro, lekkere oefening zijn die rear delt flyes he ;)

Mooie training man lekkere flyes weer ook!:thumbup:

Incline Dumbbell Flyes bro?
8x22? Sterk!

Ik voel me zwak met m'n 6x20 :(

Voel je incline beter dan flat? nette training sterke flat?

Pfff dikke flyes! goed bezig!

Ik voel me zwak met m'n 6x20 :(
Oh echt !? Oke ik ga dan nog maar eens naar de form ofzo kijken haha. Ze gingen bij mij ook echt moeilijk, ik haalde de laatste maar net

Voel je incline beter dan flat? nette training sterke flat?
Ja incline voel ik altijd beter. Komt omdat er meer "stretch" bij komt kijken. En de flat kon zwaarder! :)

Pfff dikke flyes! goed bezig!

Dankjewel man!

Idd nice training bro, misschien dat de houding van je db te maken heeft met de zwaarte van je fly's.
Houd je de db's zo vast dat je handpalmen naar elkaar toe wijzen of heb je dezelfde grip als bij een gewone flat/incline db press ?

Idd nice training bro, misschien dat de houding van je db te maken heeft met de zwaarte van je fly's.
Houd je de db's zo vast dat je handpalmen naar elkaar toe wijzen of heb je dezelfde grip als bij een gewone flat/incline db press ?

Thanx bro! Maar nee ik zorg dat mijn handpalmen naar elkaar toe wijzen. Zo voer je toch flyes uit? :p

Thanx bro! Maar nee ik zorg dat mijn handpalmen naar elkaar toe wijzen. Zo voer je toch flyes uit? :p
Sommige doen er een variant - Als je ligt en je strekt je armen boven je (handpalmen naar elkaar toe) en vanaf ze deze laten zakken voor de flye uit te voeren, lichtjes je dumbbells draaien (zodat je precies meer een dumbbell press houding aanneemt) en terug naar boven weer indraaien.
Neemt wat druk van de schouder weg. Althans zo voelt het aan :D

Idd dan zijn het zeker sterke fly's, ik zei het omdat m'n broertje toevallig wel die fout maakte ondanks dat ik het juist had voorgedaan.
Toen ik veel later een nieuw schema voor hem had gemaakt, gingen we weer samen trainen en pakte hij 18 KG db's wat ik nogal impressive vond voor de korte tijd dat hij traint.
Maar het bleek dat hij dus gewoon de db press houding deed en toen ik hem corrigeerde kon hij er nog geen rep mee maken, dus vandaar mijn opmerking.
Als ezelsbruggetje heb ik ze nu maar MC-fly's genoemd, vanwege de bogen die je maakt bij de uitvoering.
Dus nu maakt hij die fout niet nog een keer. :D

Sommige doen er een variant - Als je ligt en je strekt je armen boven je (handpalmen naar elkaar toe) en vanaf ze deze laten zakken voor de flye uit te voeren, lichtjes je dumbbells draaien (zodat je precies meer een dumbbell press houding aanneemt) en terug naar boven weer indraaien.
Neemt wat druk van de schouder weg. Althans zo voelt het aan :D

Ooh nooit geprobeerd. Heb sowieso dan niet een erge druk op mijn schouders. Het is dat schouders een sterke spiergroep is bij mij, dat heeft wel voordeel bij borst :D

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 10:15 ----------

Idd dan zijn het zeker sterke fly's, ik zei het omdat m'n broertje toevallig wel die fout maakte ondanks dat ik het juist had voorgedaan.
Toen ik veel later een nieuw schema voor hem had gemaakt, gingen we weer samen trainen en pakte hij 18 KG db's wat ik nogal impressive vond voor de korte tijd dat hij traint.
Maar het bleek dat hij dus gewoon de db press houding deed en toen ik hem corrigeerde kon hij er nog geen rep mee maken, dus vandaar mijn opmerking.
Als ezelsbruggetje heb ik ze nu maar MC-fly's genoemd, vanwege de bogen die je maakt bij de uitvoering.
Dus nu maakt hij die fout niet nog een keer. :D

Nouja zover ik weet voer ik ze goed uit, maar zal nog een keer goed de form kijken aangezien ik toch net in de spiegel kan kijken als ik hem uitvoer :)
Maar zo ver ik weet voer ik ze goed uit :)

Oke nu zit ik dus te twijfelen (om 02:22 :o) om over te stappen op een split schema. Ik maakte daar toch echt betere gains op dan dit schema.. Ook merk ik het verschil in spierpijn heel erg. Met split schema heb ik in die bepaalde spiergroep echt harde spierpijn. Met ub/lb heb ik dat alleen bij benen.. En ik vind het zelf dan ook motiverend om split te doen aangezien de jongens waarmee ik train ook een split schema volgen die ik ooit voor ze heb opgesteld. Ik ben van plan om dit te doen:

Borst/biceps
Rug/rear delts
Schouders/triceps
Benen/kuiten

Ik ben van plan om dan traps bij schouders te trainen en lats bij rug natuurlijk. Lijkt me wel een lekker schema, als jullie met de indeling eens zijn, dan zal ik de oefeningen posten :)

Mooie verdeling hoor snap dat het lekkerder gevoel geeft je krijgt natuurlijk meer oefeningen per keer per spier groep. Zit nu ook weer op een split dit door me Werk en de tijd die ik nog heb met al het overwerk.

Als dit voor hou beter werk zou ik geen reden weten om het niet te doen.

Ziet goed uit zou gewoon doen, ub/lb vind ik wel lekker alleen het is heel belastend vooral voor je benen

Ik doe ub/lb en moet zeggen dat het me beter bevalt als een splitschema.
Spierpijn hoeft ook niet he, met ub/lb pak je gewoon alles 2x in de week aan :)

Oke nu zit ik dus te twijfelen (om 02:22 :o) om over te stappen op een split schema. Ik maakte daar toch echt betere gains op dan dit schema.. Ook merk ik het verschil in spierpijn heel erg. Met split schema heb ik in die bepaalde spiergroep echt harde spierpijn. Met ub/lb heb ik dat alleen bij benen.. En ik vind het zelf dan ook motiverend om split te doen aangezien de jongens waarmee ik train ook een split schema volgen die ik ooit voor ze heb opgesteld. Ik ben van plan om dit te doen:

Borst/biceps
Rug/rear delts
Schouders/triceps
Benen/kuiten

Ik ben van plan om dan traps bij schouders te trainen en lats bij rug natuurlijk. Lijkt me wel een lekker schema, als jullie met de indeling eens zijn, dan zal ik de oefeningen posten :)

Je hebt me al paar 100x horen zeggen maar ben echt geen fan van die 1x per week splits :P Je hebt wel de mogelijkheid om echt elke hoek te pakken wat ook wel lekker is (dat probleem heb ik nu een beetje) & als je lichaam daar goed op reageert... maar goed jij merkt zelf waarschijnlijk ook wel dat na 3 - 4 dagen je echt allang hersteld bent.

Wat je misch ook zou kunnen doen dat je er een 5 daagse split van maakt ofzo. Dan kan je het zo maken dat je alle groepen twee keer per week pakt behalve de meer gevoelige groepen (rug & schouders, bovendien worden die sowieso met de rest wel beetje meegetraind). Gozer die ik ken doet dat ook altijd, ben alleen vergeten hoe dat nou precies opgebouwd was.

Terug
Naar boven