AndroidHealthClinic

LOG van Jespeeer

• Topic Starter Topic Starter
Mooie verdeling hoor snap dat het lekkerder gevoel geeft je krijgt natuurlijk meer oefeningen per keer per spier groep. Zit nu ook weer op een split dit door me Werk en de tijd die ik nog heb met al het overwerk.

Als dit voor hou beter werk zou ik geen reden weten om het niet te doen.

Ziet goed uit zou gewoon doen, ub/lb vind ik wel lekker alleen het is heel belastend vooral voor je benen

Ik doe ub/lb en moet zeggen dat het me beter bevalt als een splitschema.
Spierpijn hoeft ook niet he, met ub/lb pak je gewoon alles 2x in de week aan :)

Je hebt me al paar 100x horen zeggen maar ben echt geen fan van die 1x per week splits :P Je hebt wel de mogelijkheid om echt elke hoek te pakken wat ook wel lekker is (dat probleem heb ik nu een beetje) & als je lichaam daar goed op reageert... maar goed jij merkt zelf waarschijnlijk ook wel dat na 3 - 4 dagen je echt allang hersteld bent.

Wat je misch ook zou kunnen doen dat je er een 5 daagse split van maakt ofzo. Dan kan je het zo maken dat je alle groepen twee keer per week pakt behalve de meer gevoelige groepen (rug & schouders, bovendien worden die sowieso met de rest wel beetje meegetraind). Gozer die ik ken doet dat ook altijd, ben alleen vergeten hoe dat nou precies opgebouwd was.

Ja ik vind split zelf gewoon fijn trainen. Straks na de examens heb ik superlang vakantie en kan ik gewoon heerlijk 5x per week gaan. Met ub/lb houden mijn benen dat echt niet.. En op split reageer ik gewoon lekker! Dus straks krijgen jullie de oefeningen te zien ;)

Ben alleen nog aan het twijfelen of ik misschien triceps met rear delts omwissel. Dus rug/triceps en schouders/rear delts. Aangezien met schouders mijn triceps snel leeg zijn..

Ben alleen nog aan het twijfelen of ik misschien triceps met rear delts omwissel. Dus rug/triceps en schouders/rear delts. Aangezien met schouders mijn triceps snel leeg zijn..

Als je triceps bij je schouders snel leeg zijn dan gewoon omdraaien kijk waar je het beste op reageer.

Zou ik zelf niet doen want dan pak je triceps 3x per week, das is imo teveel, gaat je progressie (vooral op de compounds) tegenwerken. Doe hem gewoon bij borst of bij schouders. Vindt het altijd beetje zinloos om triceps apart te trainen.

Zou ik zelf niet doen want dan pak je triceps 3x per week, das is imo teveel, gaat je progressie (vooral op de compounds) tegenwerken. Doe hem gewoon bij borst of bij schouders. Vindt het altijd beetje zinloos om triceps apart te trainen.

Ja het is dan niet apart. Maar bij borst train je dan biceps en bij rug doe je triceps. Dusja beetje twijfels heb ik nu. Dus ik kan dit doen:

Borst/biceps
Rug/lats/triceps
Schouders/traps
Benen/kuiten

OF

Borst/biceps
Rug/lats/rear delts
Schouders/triceps
Benen/kuiten

Waar gaat jullie voorkeur dan heen?

Nou bij mij was wel duidelijk dat ik optie 2 beter vond :D

Maar eigenlijk zou ik zelf verder gaan en gewoon borst bij triceps trainen en rug met biceps, omdat na je borst biceps dag, je rug training negatief wordt beïnvloed vanwege herstellende biceps. Ik snap nooit dat mensen die dingen omdraaien.

Nou bij mij was wel duidelijk dat ik optie 2 beter vond :D

Maar eigenlijk zou ik zelf verder gaan en gewoon borst bij triceps trainen en rug met biceps, omdat na je borst biceps dag, je rug training negatief wordt beïnvloed vanwege herstellende biceps. Ik snap nooit dat mensen die dingen omdraaien.

Ja weet ik, vandaar mijn twijfels.. Ik weet niet of het echt negatief beïnvloed wordt. Maar ik vind gewoon dat biceps bij rug of borst hoort, en triceps ook bij borst of rug. Heb triceps niet graag bij schouders. En er zijn genoeg mensen die borst-biceps & rug-triceps trainen omdat mensen hun triceps echt vol willen aanpakken met maximale gewichten. Na de push oefeningen van Borst kan ik nooit heel erg zwaar gaan bij de isolatie oefeningen voor triceps. Maarja misschien doe ik dan toch gewoon wat jij zegt. Met mijn oude split schema heb ik ook triceps bij borst gedaan en biceps bij rug. Dat beviel me wel.

Ik zou echt niet voor optie 1 gaan man, killing voor je tri's en schouders. Je kan ook gewoon borst + schouders + tri's doen en rug + bi's, en dan 2 keer benen doen!

Ik zou echt niet voor optie 1 gaan man, killing voor je tri's en schouders. Je kan ook gewoon borst + schouders + tri's doen en rug + bi's, en dan 2 keer benen doen!

Ja klopt, daar had ik nog niet aan gedacht! Thanx bro, die tip neem ik mee ;)

Ik zou gen borst/triceps en rug biceps blijven je kan eventueel ook rekening houden met wat minder push werk voor borst dan heb je ook meer kracht voor je triceps.

Maar wat voor oefeningen had je in gedachten bij dit schema.

Ik zou gen borst/triceps en rug biceps blijven je kan eventueel ook rekening houden met wat minder push werk voor borst dan heb je ook meer kracht voor je triceps.

Maar wat voor oefeningen had je in gedachten bij dit schema.

Ja dit blijf ik ook gewoon doen.

Maar oke deze oefeningen ga ik doen:

Borst-Triceps
BP
Incline BP
Incline flyes
Peck Deck
2-3 tricep oefeningen

Rug-Biceps
Deadlift
Seated row
Lat Pulldown
Pull ups
Chin-ups
2-3 biceps oefeningen

Schouders
Seated shoulder press
Dumbbell shoulder press superset front raises
Side raises
Reversed peck deck
Rear delt flyes
Shrugs
Iets van triceps of biceps doe ik bij deze dag erbij

Benen
Squat
Lunges
Leg extensions
leg curls
standing calf raises
seated calf raises

Er komt iedere week afwisseling in oefeningen, dus dit zijn maar voorbeelden ;)

Ben je ook van plan BOR of dumbbell rows erin te doen? Zijn (vind ik persoonlijk) hele goede oefeningen. RDL's zijn ook een goede oefening voor bij benen.

Ben je ook van plan BOR of dumbbell rows erin te doen? Zijn (vind ik persoonlijk) hele goede oefeningen. RDL's zijn ook een goede oefening voor bij benen.

Ja dit bedoel ik met mijn laatste opmerking. Ik ga veel afwisselen. Waaronder dus BOR en dumbbell rows. RDL's wil ik binnekort wel eens gaan proberen :)

Vandaag borst/triceps

BP
8x40
8x50
8x60
5x70

Incline dumbbell press
8x22
8x24
8x26

Incline flyes
8x18
8x20
8x22

Rope pushdown
8x27.5
8x36
8x45.5

V-bar pushdown
8x27.5
8x36
8x50

Skullcrushers (zonder gewicht van curl bar)
8x10
8x15
6x15
Triceps waren leeg

Nette training! maar over je schema ; schouders ook een aparte dag? Dan.zou ik geen biceps / triceps er bij doen

Nette training man lekkere flyes weer ook. Zou ook inderdaad kiezen om je schouders apart te doen.

Mooie training man

Nette training! maar over je schema ; schouders ook een aparte dag? Dan.zou ik geen biceps / triceps er bij doen

Nette training man lekkere flyes weer ook. Zou ook inderdaad kiezen om je schouders apart te doen.

Dankjewel mannen! :)
Ja dan doe ik schouders en traps gewoon op een dag en niks van biceps/triceps erbij

net te laat om je mee te kunnen beinvloeden over je schema:o. hoe regel je je setjes voor BP?

Terug
Naar boven