MuscleMeat

Logje : Lekker gespierd worden

Hoi Wimke,
Heb je topic effe helemaal uitgelezen :),
Zie toch dat je veel anders traint (vergeleken met mij )
Mijn vraag was, begint het ook een beetje te groein, of doe je het puur voor de kracht?
we zijn trouwens even oud zag ik, ben dan wel iets zwaarder als jou, maar ook iets slapper :( vooral met de squats, (maar dat je benen sterk zijn zal ook te maken hebben met fietsen denk ik .
In ieder geval veel trainplezier toegewens,

• Topic Starter Topic Starter
Thanx!
doet plezier.
zal jouw topic ook eens lezen deze morgen, ben toch thuis nu :-)

Tja, het groeit toch wat vind ik bij mezelf. maar weet nooit goed wat ik kan verwachten.

Wil eigenlijk niet echt "verdikken" in vet, wel in spiermassa, maar dat is dus wel niet makkelijk.

ik loop 1 x per week 6 km, en 1 x per week fietsen (ca 100 km), in de winter wat minder (65 ofzo)...

eten : vrij gezond en afwisselend, maar ook frietjes, pizza, pitta ertussen, eens een pintje maar nooit overdreven...

trainen probeer ik elke dag te doen, minstens toch een 20 minuten zeker! vrij zwaar altijd tot het punt dat ik niet meer kan...

heb altijd veel sport gedaan, Zwemmen, thai-boksen, fitnessen, fietsen, lopen enz...

krijg wel vaak complimentjes over m'n armen en rug enzo, dus mag niet klagen :-)

Idd, had serieus ijzer-tekort...
zou het liggen aan m'n training van 25 min. per dag??? kan ik me toch moeilijk voorstellen.

neem nu ijzertabletje elke dag, voel me toch al wat beter.

heb wat melatoninereceptje gekregen van dokter, ivm rustigere en diepere slaap... (stond ook vrij laag).

Voila, net lekker gesquat :-)

12 x 40

10 x 80
10 x 80
12 x 90
15 x 80

net geen 15 minuten getraind! alles vrij traag gedaan, niet superdiep, maar gewoon parallel met squatriem aan.

greetzzz

Squatriem voor zulke gewichten..?

Trouwens, you need a new sarcasm detector.

Waarom geen riem? Ik draag ze altijd en geeft goede steun so why not?

Het dragen van een riem is bestemd voor aleen de moeilijkste sets van de sets....als je de riem voor alle sets anndoet laat jij je core niet werken tijdens de squats...gevolg? bene sterker maar de core is niet samen in sterkte gegroeid met je benen...beter de riem alleen voor de zwaarste sets!! mooie log trouwens! Doorknallen!

Ik draag nooit de riem.

Lol sarcasme detector :D

Zolang ik me goed voel, doe ik voort, en anders minder ik een beetje he...

squatriem bij opwarming doe ik die niet aan, maar met 80-90 kg in m'n nek neem ik toch geen risico...

de ene z'n rug is de andere niet he...

kniebanden ja, die kan je bij de zwaarste sets dragen, maar een riempje is toch een bescherming die ik niet weglaat...

mooi log man! ga zo door.

Ik heb de riem altijd alleen bij de zware sets om. Of ik moet wat last hebben van mijn rug dan vindt ik ook lekker om die ondersteuning te hebben.

Voila, ik ook ze... heb ganse tijd zonder riem getraind, maar had m nodig om wat gewicht om te hangen bij het optrekken en dippen...

daarmee dat ik hem nu bij het squatten ook gebruik, voor de rest eigenlijk niet...

(vroeger trainde ik alles mét riem..., noooit last gehad van wervelkolom of whatever...

Gisteren : rug en bicep!

rug : latpulley breed : 10 x 70 - 10 x 80

one arm row : 8 x 45 kg (dumbbell) 6 x 45 kg

optrekken met 5 kg extra 8 x
met 7.5 kg extra 6 x

optrekken smal met 5 kg x 8
met bodyweight 8 x

bicep
met olymp halter van 40 kg 10 x
50 kg 8 x

40 kg 10 x
40 kg 8 x

met dumbbell van 14 kg hammer en suppinated afwisselend tot uitputting...
greetz
vandaag borst-schouder-tricep maar veel herhalingen lage gewichten...

Vandaag borst-schouder-tricep

borst
bankdrukken 10 x 40
10 x 70
schuindrukken
8 x 70
6 x 70

dumbbell schuindrukken
8 x 24
8 x 24
schuin flyes
8 x 24
8 x 24

schouders
front press 8 x 40
optrekken tot aan m'n kin met halter
12 x 40
10 x 40
10 x 40
10 x 40

schuin heffen zittend met 2 x 14 kg

10 x
10 x
8 x
voorovergebogen heffen
10 x
10 x

tricep
hmm gene vetten vandaag
gewoon met een hand (in de lucht steken, en dan halter laten zakken achter m'n hoofd) (hoe noemt da nu weer?)
14 kg x 8 met andere hand meegeholpen :-(
k*toefening voor mij

Vandaag borst-schouder-tricep

borst
bankdrukken 10 x 40
10 x 70
schuindrukken
8 x 70
6 x 70

dumbbell schuindrukken
8 x 24
8 x 24
schuin flyes
8 x 24
8 x 24

schouders
front press 8 x 40
12 x 40
10 x 40
10 x 40
10 x 40

schuin heffen zittend met 2 x 14 kg

10 x
10 x
8 x
voorovergebogen heffen
10 x
10 x

tricep
hmm gene vetten vandaag
gewoon met een hand (in de lucht steken, en dan halter laten zakken achter m'n hoofd) (hoe noemt da nu weer?)
14 kg x 8 met andere hand meegeholpen :-(
k*toefening voor mij

one arm overhead dumbbell extension:D

thanx! dat is het!
greetz

Het dragen van een riem is bestemd voor aleen de moeilijkste sets van de sets....als je de riem voor alle sets anndoet laat jij je core niet werken tijdens de squats...gevolg? bene sterker maar de core is niet samen in sterkte gegroeid met je benen...beter de riem alleen voor de zwaarste sets!! mooie log trouwens! Doorknallen!

idd, goede post!
:thumbs:

riem draag ik zelden........

hoe noemt dit??? iemand?

Terug
Naar boven