Sprongtraining 29-8-2013
- 1200m Inlopenstretching
- stretching
- 20 minuten buikspieroefeningen met een medicinebal (Killing

)
- 20 minuten loopscholing(kruispas, knieheffen, versnellingen... zulke soort basic dingen)
Inmiddels een uur verder alweer in de training, haha, gaat snel!
Toen begon mijn sprongkrachtschema

- 10x sprongetje op een muur van 1m hoog
- 10x sprongetje op 1m hoge muur, daarna 30cm sprong omlaag en direct een sprong omhoog op een tafel van 75cm
- 10x sprongetje over een horde van 70cm en direct een sprong op een 1m hoge muur
- 10x sprongetje over een horde van 70cm, direct sprong op de 1m hoge muur, 30cm sprong omlaag en direct weer een sprong op de tafel van 75cm.
daarna nog 4x20m sprinten en dat was mijn training. Een goede 2 uur bezig geweest.
Hoop dat het een beetje duidelijk beschreven is
internationaal is de lichte steen idd 7,25 kg. Wij hebben echter een steen van 6 kg. Junioren record is van Aiko Staudt van 14,01m. Gezien jouw stats geloof ik ook wel dat je die moet kunnen hebben. Zware Steen (én dus ook Braemar) is 10 kilo. Je bent tot 25 jaar nog junior, dus je hebt nog even !
Ik zal je op de hoogte houden over de Weiland games. Deze organiseren wij jaarlijks bij Wout Zijlstra op de boerderij, en is speciaal voor diegene, die het een keer willen proberen. Wij zien het als soort van scouting van nieuw talent

. Alle huidige toppers zijn hier begonnen. Het niveau in NL is hoog !
Laat maar weten wanneer de weiland games zijn
Zal ik denk ik vast wel even langskomen in friesland, haha.
Moet er uit stand gestoten worden eigenlijk?
Laat trouwens maar weten wanneer en waar ik dan een keer moet stoten om dat record scherper te stellen, hahahaha
zou voor zowel de 6kg als de 10kg geen enkel probleem moeten zijn
Kogelstoten en andere werpnummers vind ik zeer boeiend. Heel leuk dat iemand die deze op serieus niveau beoefent een logje geopend heeft. Je bent bovendien al erg sterk, zeker omdat je pas 20 bent. Ga ik blijven volgen.
Zelf gooi ik trouwens ook graag met dingen, heb ik de laatste tijd gemerkt (in het kader van strongman training).
Leuk dat je het gaat volgen, ik zal mijn trainingen zo compleet mogelijk beschrijven

Soms erg lastig om dingen naar nijntje taal te vertalen vanuit de atletiek, maar zal mn best doen