MuscleMeat

Logje van een kogelstoter

Ik volg, lekkere gewichten en trainingen! Wel leuk om te zien hoe iemand krachttraining gebruikt voor een sport.

Op de WG zijn we wat minder streng, maar als je gewoon binnen de regels een NR gooit, ga ik hem opnemen in de overzichten. Verder zijn alle Games gewoon open, maar is enige ervaring wel gewenst. Je kan je voorstellen dat als je voor het eerst een caber moet tillen, je wel altijd moet waken voor de veiligheid van atleten én publiek.

Nieuwe atleten starten automatisch in de B-klasse. De kwalificatie voor de A-klasse ligt nu op 6.500 punten op basis van PR/NR*1000 (declathon-systeem). Hiervoor moet je dus gemiddeld bepaalde afstanden gegooid hebben voor alle onderdelen exclusief caber. E.e.a. staat ook op de website

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag staat er een overheerlijke rustdag op het programma, FINALLY :o
Morgen staat er namelijk een wedstrijd op het programma, The Amsterdam Open it is.

Ik volg, lekkere gewichten en trainingen! Wel leuk om te zien hoe iemand krachttraining gebruikt voor een sport.

Welkom :D

Op de WG zijn we wat minder streng, maar als je gewoon binnen de regels een NR gooit, ga ik hem opnemen in de overzichten. Verder zijn alle Games gewoon open, maar is enige ervaring wel gewenst. Je kan je voorstellen dat als je voor het eerst een caber moet tillen, je wel altijd moet waken voor de veiligheid van atleten én publiek.

Nieuwe atleten starten automatisch in de B-klasse. De kwalificatie voor de A-klasse ligt nu op 6.500 punten op basis van PR/NR*1000 (declathon-systeem). Hiervoor moet je dus gemiddeld bepaalde afstanden gegooid hebben voor alle onderdelen exclusief caber. E.e.a. staat ook op de website

Ik zal het in de gaten houden :D
Nadeel van het hebben van ervaring is toch de caber idd. Dat is lastig om zomaar ff te trainen, haha
De andere onderdelen lijken mij vanuit een atletiekervaring prima te doen.
Denk dat je mij volgend jaar wel een keer bij zo'n wedstrijd ga zien, als het in mn schema gaat passen :D

Hey Remco jij ook hier weet niet of je me nog kent maar we hadden tegelijk kracht training bij PAC toen ze bij RA met de baan bezig waren geloof ik is alweer 2 jaar terug en ondertussen ben ik ook alweer 2 jaar gestopt met atletiek.

Maar ik zie dat je al lekker progressie aan het boeken ben zie op FB wel eens je afstanden voorbij komen en volgde het kogelstoten ook via de livestream. Hopelijk kan je deze stijgende lijn door trekken en wie weet zien we je in rio over 3 jaar.

groetjes
Wesley (die jongen met de p*ssy weights)

leuk ga je volgen! ben ook begonnen met kogelstoottrainingen, hopelijk over een jaar of wat ook eens een wedstrijd meegooien :)

Hey Remco jij ook hier weet niet of je me nog kent maar we hadden tegelijk kracht training bij PAC toen ze bij RA met de baan bezig waren geloof ik is alweer 2 jaar terug en ondertussen ben ik ook alweer 2 jaar gestopt met atletiek.

Maar ik zie dat je al lekker progressie aan het boeken ben zie op FB wel eens je afstanden voorbij komen en volgde het kogelstoten ook via de livestream. Hopelijk kan je deze stijgende lijn door trekken en wie weet zien we je in rio over 3 jaar.

groetjes
Wesley (die jongen met de p*ssy weights)

Heey Wesley,

Tuurlijk ken ik je nog, wist alleen niet dat jij ook op forum zat :)
Hoe is het met je?

Train nog altijd op maandag bij Pac, maar die p*ssy weights valt toch ook wel mee. Ken genoeg mensen die zwakker zijn :)

Wie weet, maar 2016 dan moet ik nog wel stappen maken hoor. EK in 2016 is meer reëel dan OS.
Maar niet geschoten is altijd mis :)

---------- Post toegevoegd 30 August 2013 om 14:32 ----------

leuk ga je volgen! ben ook begonnen met kogelstoottrainingen, hopelijk over een jaar of wat ook eens een wedstrijd meegooien :)

Welkom :)
Waar train je? Laat maar weten waar je gaat stoten dan, als leuke wedstrijd is en het in mn schema pas doe ik ook misschisn wel mee :p

Welkom :)
Waar train je? Laat maar weten waar je gaat stoten dan, als leuke wedstrijd is en het in mn schema pas doe ik ook misschisn wel mee :p
ik train bij Haag Atletiek sinds vorige week :P
doe HG maar probeer mijn techniek te verbeteren met behulp van tips die ik daar krijg :)

Heey Wesley,

Tuurlijk ken ik je nog, wist alleen niet dat jij ook op forum zat :)
Hoe is het met je?

Train nog altijd op maandag bij Pac, maar die p*ssy weights valt toch ook wel mee. Ken genoeg mensen die zwakker zijn :)

Wie weet, maar 2016 dan moet ik nog wel stappen maken hoor. EK in 2016 is meer reëel dan OS.
Maar niet geschoten is altijd mis :)

ja gaat goed hoor met mij ga vanavond toevallig weer een 100 meter doen bij PAC mis het wel eigenlijk dus even kijken voor de grap hoe ik loop na 2 jaar alleen maar te bodybuilden xD

nouja toen ik nog bij pac zat was me max met banken 75 kg en jij deed series van 100 haha voelde me zeer zwak toen hoor haha.

Hoop het voor je dat je je doel kan halen en je rug je je niet weer in de steek laat.

ik volg je log wel vind wel leuk om te lezen hoe het gaat met je trainingen enzo.

succes en misschien zie ik je wel weer is bij pac geef er alleen op de woensdag en zaterdag training

t*ring! Goeie gewichten zeg! Er is best interesse hier voor gooitechniek, en welke oefeningen om sneller en verder te gooien.. Nog tips?

ik train bij Haag Atletiek sinds vorige week :P
doe HG maar probeer mijn techniek te verbeteren met behulp van tips die ik daar krijg :)

Op de laan van poot, erg leuke baan :)
Moet zeggen dat ik mijn laatste wedstrijd daar een volle faceplant heb gemaakt xD

Je techniek verbeteren zal je zeker wel lukken op de atletiekbaan, meestal kan je met een paar kleine aanwijzingen vaak al een stuk beter je kracht in de kogel/steen stoppen voor bij de HG

ja gaat goed hoor met mij ga vanavond toevallig weer een 100 meter doen bij PAC mis het wel eigenlijk dus even kijken voor de grap hoe ik loop na 2 jaar alleen maar te bodybuilden xD

nouja toen ik nog bij pac zat was me max met banken 75 kg en jij deed series van 100 haha voelde me zeer zwak toen hoor haha.

Hoop het voor je dat je je doel kan halen en je rug je je niet weer in de steek laat.

ik volg je log wel vind wel leuk om te lezen hoe het gaat met je trainingen enzo.

succes en misschien zie ik je wel weer is bij pac geef er alleen op de woensdag en zaterdag training

Haha, wilde net zeggen! JE BENT GEGROEID!!!!!
Ik gok na twee jaar BB, dat je explosiviteit een stuk omlaag is :o

Mijn rug moet ik zeggen is tegenwoordig gewoon goed. Ben vorig jaar in aanraking gekomen met een hele goede fysio die een diagnose heeft kunnen stellen en mijn rug heeft kunnen oplappen. Train nu al 14 maanden zonder pijn in mijn rug, alleen af en toe dat die vast zit en weer ff gekraakt moet worden :D

Ik zal je vast wel weer een keer tegenkomen bij PAC, jij ook succes met trainingen en met al het andere wat je nu doet.

---------- Post toegevoegd 30 August 2013 om 15:52 ----------

t*ring! Goeie gewichten zeg! Er is best interesse hier voor gooitechniek, en welke oefeningen om sneller en verder te gooien.. Nog tips?

Ja het valt me op dat er veel animo is om een log van een kogelstoter te volgen :p
Voor explosiviteit zijn plyometrische oefeningen erg goed. Voor de rest is het een groot deel techniek, alhoewel ik moet zeggen dat je met kracht en snelheid heel ver kan komen. Heb ik vrijwel altijd gedaan namelijk :o

Voor de rest staan alle oefeningen die ik doe eigenlijk wel in mijn logje :D

Laatst bewerkt:
Bedoelde meer oefeningen die de beweging imiteren voor het gooien.

Thanks!

Straks richting het olympisch stadion in Amsterdam voor de Amsterdam Open.
Kijken of de kogel vandaag fatsoenlijk gaat vliegen, twee kleine pijntjes zien te negeren.
Rechter enkel zit een kleine irritatie in en heb een vinger van mn stoothand gekneusd, maar no pain no gain.
Gewoon knallen :)

Ge-woon KNALLEN !!!!! :)

Wat zal ik schrijven over deze wedstrijd...
snel vergeten en doorwerken naar volgend seizoen. Nog drie wedstrijden in komende twee weken, waar de afstand er eigenlijk niet heel erg toe doet. NK Indoor moet de volgende verre stoot worden en dat is pas in februari :D

De wedstrijd vandaag was 1 van mijn slechtste van dit outdoorseizoen. Zulke momenten zitten er helaas ook bij, er was vrij weinig positief aan mijn manier van stoten. Het enige positieve was de gezelligheid na afloop van de wedstrijd en de hoeveelheid geld die ik alsnog won met mijn stoot :p
Voor degene die de afstand willen weten, 16.24m :')

weer een tijdje niks geupdated, door de drukte haha

Gisteren een bovenlichaamkrachtsessie gedaan.
5x8 als schema deze week.

Training 1 september:

Bench press
:
8x125kg
8x125kg
8x125kg
7x125kg
7x125kg

Military press
8x72.5kg
8x72.5kg
8x72.5kg
8x72.5kg
8x72.5kg

flyes
12x20kg
12x20kg
12x20kg
12x20kg

incline dumbell press
8x50kg
8x50kg
8x50kg
8x50kg
8x50kg

Dips
5x8xBW+10kg

Vervolgens nog Front/Side/back raises + oefeningen met een elastiek voor de schouder/tricep

Werptraining 2 september:

getraind met 1x een 9kg en 2x een 7.26kg kogel.
-Eerste 3 series gestoten vanaf de balk, dus beide voeten naast elkaar en balanceren op de balk en dan uitstoten
- Daarna 5 series standstoten
- toen 3 series halve aanglij
- Tot slot nog 5 series aanglijden

Daarna vond ik het wel welletjes, moet nog veel gebeuren voor volgend seizoen in de techniek, maar ik heb de tijd!

Benentraining 2 september:

Squat:
8x180kg
8x180kg
8x180kg
8x180kg
8x180kg

Hangclean:
6x125kg
6x125kg
6x125kg
4x125kg
2x125kg

Calf raises:
25x150kg
25x150kg
25x150kg

Leg Curl:
12x80kg
12x80kg
12x80kg

Dumbell rows:

12x50kg
12x50kg
12x50kg
12x50kg
12x50kg

Lat pulley:
10x100kg
10x100kg
10x100kg

Hammer curls:
10x24kg
10x24kg
10x24kg

________________________________________________________________________________

Morgen staat er alleen een sprinttraining op het programma door een drukke studiedag :o

Vandaag drukke dag gehad, planning was alleen een sprint/sprong training, maar pakte wat anders uit

's middags voor de intro van mijn master een golfclinic van twee a drie uur gehad. Echter was deze clinic ongeveer 1km van mn atletiekbaan waar ik s avonds moest trainen vandaan en was twee uur voor mn training klaar met de clinic enzo.... Oftewel bovenlichaamkracht zoals het normaal s ochtends op de planning stond. Echter nu direct voor mn sprongen...

Kracht zag er als volgt uit, btw alles lekker licht gedaan. Bang dat ik anders de training daarna niet volledig zou kunnen doen:

Bench press
:
8x120kg
8x120kg
8x120kg
8x120kg
8x120kg

Military press
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg

flyes
10x20kg
10x20kg
10x20kg
10x20kg

incline dumbell press
12x40kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg

Dips
5x8xBW+10kg

Vervolgens nog Front/Side/back raises + oefeningen met een elastiek voor de schouder/tricep

________________________________________________________________________________

Ik had 15minuten rust tussen mn kracht en mn volgende training :o

Sprint/sprongtraining:
-800m inlopen
-stretching
-Drie loopscholing circuitjes, met vooral ritmische oefeningen en coordinatie oefeningen
-daarna nog een beetje normale loopscholing

Toen kreeg ik mn aparte schema zoals altijd, deze bestond vandaag uit allemaal sprongdingetjes :D
- 10x standver
- 10x standver + tweede sprong
- 10x standver + tweede sprong + derde sprong

Daarna nog 4x speciale sprongen door 10m zand voor buikspierkracht. Wij noemen ze heupstrekkers, maar geen idee hoe ik ze moet beschrijven haha.
Alle andere sprongen waren ook in de verspringbak wat het zwaarder maakt, omdat je in zand springt

Terug
Naar boven